رواية بين برجل ونبوت الصعيد الحلقة الثامنة 8 بقلم أسماء حبيب
رواية بين برجل ونبوت الصعيد الجزء الثامن 8 بقلم أسماء حبيب
رواية بين برجل ونبوت الصعيد البارت الثامن 8 بقلم أسماء حبيب
رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب |
رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب
لموبيل رن وريم خرجت الموبيل وظهر اسم "الباشا الدكتور".
والد ريم.... مين دا يا ريم!
ريم.. دا داااا احم دا هقولك بس ا....
والدها خد الموبيل ورد بعصبيه..... انت ميييين يا قذر.
ريم..... يلهواااااي رحت في داهيه رحت فييييييي دهيه
ظهر صوت بنت.... انا صحبه ريم يا عمو.
والدها بصدمه... احم اسف يا بنتي معلش انا فكرت كدا...
ريم قطعته وبتعمل نفسها متأثره... بقييي بتشك فياااا يااا والدي لااااء مكنتش اتوقع منك كدااا.
والدها... حقك عليا يا بنتي معلش.
ريم اخدت الموبيل بسرعه... خلاص يا بابا ولا يهمك روح بقي اتعشا قبل ما الاكل يبرد وانا هطلع الم الغسيل من علي السطح.
ريم طلعت فوق واتكلمت بهمس.... الووو.
حازم.... ايوه يا ريم معاكي.
ريم... معلش بقي متزعلش من بابا الي اداك واحده.
حازم... ممكن ندخل في الموضوع.
ريم... احم اه.... خالد دا طلع ناقل من جامعه جديده بس مش راضي يقولي اسمها ايه و تعرف على احمد من كم يوم بس وقالي انه بيشتغل في محل ملابس وماسك ادارته بس بصراحه برده ما اعرفش فين وكمان قال لي ان هو ممكن يتقدم ليه بس انا بصراحه حبيت اتعرف عليه الاول بحيث ان انا اخذ كل المعلومات اللي انت هتحتاجها وبعدين اسلمهولك اي رئيك في الدماغ.
حازم... وانا استفدت اي!
ريم.... اي الي استفت اي ما دا الي عرفته بدل متقولي كتر خيرك يا ريم وتجبلي شكولاته مكافأه.
حازم.. بصي انا مش هتعصب عليكي ماااشي.
ريم... جدع.
حازم... عايزك زي الشطره تعرفيني مكان المحل واسم الجامعه الي كان فيها!
ريم... بس دا شكله مش عايز يقوليى.
حازم... يبقي لازم تعرفي لان هو دا الي انا عايزه.
ريم اتعصبت... يعنييي اعمل اي انا اصلاااا مالي بيه واي الي يجبرني اصلاااااااا اسمع كلامك علي فكره دا استغلال وانا واحده بتاعت قانون ممكن ادوسك بقوانيني.
حازم بيهدي نفسه.... معلش حاولي تعرفي دا بعد اذنك يا بتاعه القانون.
ريم... ايوه كدا خلينا نتعامل بادب وانا هحاول اتصرف بس لو معرفتش انا مليش دعوه وهخلع ايدي من الموضوع ده.
حازم... ومصر يا ريم.
ريم..... علي راسم يا حازم بيه الدكتور انا جو الصعبانيان ده ميدخلش عليه علشان وبعدين سايب 100 مليون وجايه علي الكحيانه الي تعينها دا انا من اول الم هعترف.
حازم.... متخافيش انا جمبك.
ريم... اسكيوزمي انا مبثقش في حد.
حازم... بقولك يا بت هتتعلي ولا اجي اعدلك.
ريم.... شفت دا انت بتتمسكن لحد اما تتمكن وتاخد الي انت عايزه يا ذئب.
حازم بشلل... انتي بتقوليييي اي انا يا بعيده اتعاملت معاكي يومين بقيت اخد دوا الضغط.
ريم... شفت وعلشان كدا انا شيفه اننا مش منسبين لبعض انا هفركش المهمه دي.
حازم بصوت قوي... رييييييييم.
ريم بسرعه... تمااام يا فندم اقسم بالله لو حابب انزل اجبهولك دلوقتي انا تحت امرك.
حازم... بقولك ايييي اسمعي الي هقولهولك بالحرف وتركزي كويس.
ريم... ترقعت وداني اتفضل.
حازم بدأ يشرحلها الي مفرض هتعمله......
عدا اليوم وتاني يوم الصبح في الصعيد....
كانت فرح وصلت الموقع وبتشتغل مع زمايلها سمعت صوت عزف..... استني لو سمحت.
العامل.... اي اوامر يا بشمهندزه.
فرح... الي هو امير بيه هنا!
العامل... اه في المخزن جوه اروح اندهولك!
فرح بسرعه... لااااء لاء دا انا بسال بس
العامل... طيب اي اوامر تانيه!
فرح.. لا شكرا كمل شغلك.
فرح راحت ناحيه المخزن وفتحت الباب حاجه بصيته شافت امير وهو قاعد علي كرسي بيعزف علي الجيتار ومنسجم.... واووو.
خرجت فرح الموبيل وسجلت صوت لعزفه ودنتها تسمع لحد اما خلص راحت قافله الموبيل وكانت هتمشي لقته بندها.... وواقفه ليه يا ام برجل علي الباب زي الحرميه ما تخشي.
فرح فتحت الباب.... اي دا انت شفتني.
امير... ايوه هو اني اعمه بس يا تره جايه المره ديت ليه!
فرح.... عزفك شدني اوي اول مره احسن اني عايشه مع كل لمسه منك للجيتار وحساها اوي.
امير.... متشكرين علي المجامله يا بشمهندزه.
فرح... علي فكره انا مش بجامل انا بقول الحقيقه اين كانت ولا ابالي اصلا بس شابوه بجد خساره ان الموهبه دي تتركن في مخزن.
امير.... قدر ومكتوب.
فرح... ممكن اسألك سؤال.
امير... لاااه وروحي شوفي شغلك.
فرح... مش عارفه والله كل مره بتبهرني بموافقتك... المهم هو هنا الناس معاها فون وبتابع سوشيل.
امير... اهل البلد هنا ملهمش في الكلام ده واصل دول همهم ازاي يجيبوا جوت يومهم.
فرح.... دا بقي خلو اوي انا عندي فكره تقدر بيها تنشر موهبتك ووالدك مش هيعرف.
امير.... كيف ده.
فرح... هعملك بيدج باسمك ونبدأ ننزلك فيديوز عليها كل واحد بلحن مختلف وهنصور هنا في النخزن.
امير.... ايوه بس مين الي هيقوم بكل ده.
فرح.. ولونك متستعلش بس انا هسعدك واكيد بمقابل.
امير.... دا انتي ماديه قوي.
فرح... ربنا يسمحك ظلمتني انا كنت عيزاك تسمعني الحان انا بحبها بس.
امير بابتسامه.... اموافق.
فرح بابتسامه.... اتفقنا.
امير.... فهميني اكتر بقي علي الي هنعمله ده.
فرح.... قبل كل حاجه لازم نغير الخلفيه هنا لان شكلها شبه تلاجت امي وانت لازم تسعدني وهنعوز الوان وفرش.
امير.... هتعرفي تستعمليهم ولا هتعكي وتخربطي الدنيا!
فرح... بذمتك انت مش واثق فيا.
امير... ان جيتي للحق لاه.
فرح... طبعا اهم حاجه ثقتك دي.
امير... ربنا يستر.
امير كان واقف جمب فرح وهي بتشرحله الي هتعمله علي الحيطه وهي مشيه اتكعبلت في حديده وقعت بين ادين امير....
فرح لسه هتبعد عنه دخلت ساره فجاه.... ياااالهوييييي.
فرح بعدت بسرعه.... ساره اوي تفهمي غلط.
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بين برجل ونبوت الصعيد )