رواية بين برجل ونبوت الصعيد الحلقة الرابعة 4 بقلم أسماء حبيب
رواية بين برجل ونبوت الصعيد الجزء الرابع 4 بقلم أسماء حبيب
رواية بين برجل ونبوت الصعيد البارت الرابع 4 بقلم أسماء حبيب
رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء حبيب |
رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم أسماء حبيب
ريم... مستقبلي ياااا هند.
هند... ماله.
ريم... في ذمه الله ادعيله بالرحمه.
كان حازم بيبص علي الطلبه بتمعن وريم بداري وشها علي قد ما تقدر وفجأه...
حازم..... السلام عليكم انا الدكتور حازم وهبدأ معاكم ماده الدكتور السابق.
حازم بدأ يشرح وريم استغربت انه مكلمهاش مع انه شافها...
هند.... مالك الابتسامه من الودن للودن ما شاء الله.
ريم... فكرته هيهذئني.
هند... لي هو انتي تعرفيه!
ريم.... لاء بس بيني وبينه علاقه مش محببه كدا.
حازم... الاستااااذه الي بتتكلم كرنيهك وتعليلي.
ريم.... شفتي وانا بقول برضوا ازاي هيعدهالي كدا هه
ريم شالت الكتب وراحت مسلماله الكرنيه وكانت خارجه.
حازم بعد ما بص في الكرنيه... استني خدي.
ريم اخدت الكرنيه بفرحه وكانت داخله تاني..
حازم... استنيييي.
ريم... يا مسهل يا رب نعم.
حازم... اطلعيي بره.
ريم... ليييي ما احنا كنا مشيين حلو.
حازم... انتي هتهزي معااايه ولا اي!
ريم... لا العفو.
خرجت ريم بأدب وقعدت في الكافتريه.... اي الدمتور الغريب دا! بس الحمد مأخدش الكرنيه.
عدت ساعه واحمد جه ومعاه الشاب الي كان بيغمزلها في المدرج.... ست الكل.
ريم... ياااااه واخيرا جبتي لحد هنا وربنا لعمل من فخادك بانيه.
احمد.... اهدي طيب مش تعرفي عايز ايه!
ريم.... اتنيل قول عايز ايه.
الشاب..... انا خالد وكنت حابب اتعرف وندخل البيت من بابه.
ريم... تؤ طيب انت دلوقتي انا اقول عليك محترم ولا اي بص هو انا مبتعرفش علي شباب عمتاً يعني.
خالد بص لاحمد.... امال دا اي؟
ريم... احمددد تؤ تؤ تؤ دا احمد زي اختي كدا ملكش دعوه بيه.
احمد... نعم يااا اختي مصحبه سوسن.
ريم... تصدق لايق عليك الاسم ههههه.
خالد... طيب بعيدا عن الهزار انا بتكلم جد.
ريم... اممم مش عارفه مش حساك كدا.
خالد... جربيني.
ريم.... هديك فرصه يكشي تنفك العقده.
خالد... تمام...
دخلوا المحضرات الي بعدها وكانت ريم مروحه في امانه الله فجأه حد من وراها حط منديل علي برها ووقعت علي الارض مغمي عليها....
في الصعيد...
كانت فرح قعده علي السطح بتغسل الهدوم....
ساره.... فرح بالله اغسليلي البدله معاكي.
فرح... معلش منا مش الخدامه الفلبينيه عايزاني اغسلك ادفعي.
ساره... هي بقت كدا يالهوي دا انتي ماديه!
فرح.... انتي اول مره تعرفي!
ساره... لاء طبعا.
فرح... امال بتتكلي كتير ليه حتي البدله وركنيلي الفلوس علي جمب.
ساره... طيب بس خلصيها بسرعه.
فرح... عنيه.
فرح بعد ما خلصت غسيل بدأت تنشر الهدوم لمحت امير نط من علي السور وماشي بسرعه.... المجرم انا شكه فيه برضوا الواااد دا وراه حاجه.
نزلت بسرعه وبتلبس الجاكت علي البجامه وكانت خارجه.
هدي... راااحه فين يااااا فرح.
فرح... متقلقوش علياااا خالص مش هعمل مصيبه مش هتاخر سلااام.
عمر شافها لانه كان قاعد في الحوش.... راااحه فين يااااا فرح.
فرح... مش هتأخر.
عمر... وكمااان خااارجه بالبيجامه!.
فرح... دي الموضه اسكت انت مش فاااهم سلاااام.
فرح بتتلفت... هر راح ف... اهو.
فرح مشيت براحه وراه لحد اما وصلت المزرعه... ووصلنه مسرح الجريمه .
دخل امير المخزن وفتح الصندوق وخرج الغطا الاسود.
فرح... يلا بقييي افتحه.
وهنا موبيلها رن خرجت بسرعه وقفلت ورجعت تبص علي امير مش لقته.... هو اتبخر ولا اي!
امير من وراها و وحاطط المس.دس على راسها.... انتي ايه الي جايبك وراي... انطقيييي انتي عايزه مني ايى.
فرح رفعت اديها بسرعه.... ا انا مستسلمه والله ممكن بس تهدي وتنزل الس.لاح الشيطاان شاطر.
امير دخل المسدس... قولي بقي اي الي جابك.
فرح... انا نسيت البرجل بتاعي هنا مش اكتر فجيت ادور عليه.
امير... وده وقتوا!
فرح... اصلك متعرفش البرجل دا غالي علي قلبي قد اي دا نصي التاني.
امير... ارجعي مطرح ما كنتي واياكي تكريريها.
فرح... ينهااار ابيض انت مفكرني بكدب لا بجد كسرت مشعري.
امير... طيب امشي لكسر نفوخك..
فرح... لو سمحت ممكن تطردني باسلوب احسن من كدا!
امير... اللهم طولك يااا روح.
فجأه سمعت صوت كلاب ووقفت مكانها بعد ما مشيت خطوتين ورجعت تاني..
امير... شكلم مهتجبهاااش البر.
فرح... ممكن طلب صغير جدا جدا.
امير... تنجزي.
فرح... ممكن تعدبني من هنا اصلي بخاف.
امير... لاه.
فرح.. ما تخليك جدع مره في حياتك بقي والله بخاف.
امير اتنهد بزهق ومشي قدمها لحد اما وصلوا لنص الطريق.... يلاااا بقي.
فرح... ممكن سؤال.
امير... لاااااه.
فرح.. كنت عارفه انك هتوافق هو اي الي جايبك المزرعه في الوقت دا!
امير... ملكيش صالح.
فرح.... خلاص انت حر.
فرح مشيت ورجعت تاني.... هو في اي بجد قولي ومش تخاف سرك في بير مخروم.
امير طلع المس.دس وضرب نار في الجو فرح طلعت تجري برعب.... يااااا مجنووون.
اما في اوضع اشبه بسجن فاقت ريم وكانت مربوطه بحبل في كرسي وحسه بدوخه..... ااااه..... اي دا انا فييين.
الباب اتفتح ودخل حازم بابتسامه بالذي العسكري... فكهااا يا حسييين.
حسين وبيأدي التحيه العسكريه... تمااام يا فندم.
ريم... هو انا بتهيالي اني بحلم.
حازم... لا عسل مش بتحلمي.
ريم.... يتني انت دلوقتي الدكتور حازم ولا حضره الباشا انا دماغي عملت ايرور!
حازم.... مكس كدا.
ريم... طيب وانت جايبني هنا لي دا كله علشان الي حصل الصبح.
حازم... لا دا حساب تاني انا هربيكي عليه بعدين... حسين هات الصوره.
حسين خرج صوره واداها لحازم... اتفضل يا فندم.
حازم.... انا عايزك تفتحيلي عنيكي ولو اتغابيتي صدقيني هخليكي تتمني الم.وووت فاااهمه.
ريم بخوف... طيب فهمني هو فيه ايه.
حازم وراها الصوره.... اااااي علاقتك بيه وتعرفي ايه عنه.
ريم اتصدمت اول ما شافت الصور...
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية بين برجل ونبوت الصعيد الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بين برجل ونبوت الصعيد )