رواية ملاك الأسد الفصل السادس 6 بقلم شهد جعفر

رواية ملاك الأسد الحلقة السادسة 6 بقلم شهد جعفر
رواية ملاك الأسد الجزء السادس 6 بقلم شهد جعفر
رواية ملاك الأسد البارت السادس 6 بقلم شهد جعفر
رواية ملاك الأسد الفصل السادس 6 بقلم شهد جعفر

رواية ملاك الأسد الفصل السادس 6 بقلم شهد جعفر


و في مكان تاني راجل كبير في الصعيد
حمدي عم اسد بس هو مش بيحبو؛ عاوزك تعرفلي كل حاجه عن ابن اخويا
خالد ابنه: و ده عايزه ليه
حمدي: ملكش دعوه نفذ و بس
خالد: حاضر انا نازل الاسكندريه
حمدي: ملكش دعوه ببنت عمك فاهم لو عارفت انك كلمتها هزعلك البت حلوه خساره فيك ؛ قصده على بسنت لان عارف ان ابنه بيحبها
خالد: حاضر مليش دعوه بيها قام جهز شنطته و مشي
عند مريم و ملاك و سمر كانت في السوبر ماركت لسه دخلت مريم الاوضه لوحدها شافت شهاب صاحب اسد
مريم: انتاا
شهاب: ايه شوفتي عفريت
مريم: انت دخلت هنا ازاي
شهاب: شكلك نسيتي اني ظابط وادخل في الحته اللي انا عاوزها في الوقت اللي انا عاوزه
مريم: عايز ايه يا شهاب
شهاب بصوت حاد: كنتي فين يا هانم
مريم: ملكش دعوه و اتفضل امشي قبل ما حد يشوفك
شهاب مسك ايديها جامد: شكلك نسيني اللي بينا
مريم: زقت ايدو مفيش حاجه بينا انت هتستعبط
شهاب: بقولك ايه متختبريش صبري انا زهقت و مش هستحمل اكتر من كده
مريم: يووه كمان مره قولتلك لا يعني لا ابعد عني بقا
شهاب: انا صبرت عليكي كتير بس انتي اللي جبتيه لنفسك استحملي اللي هيحصلك
مريم: مش خايفه منك و اتفضل امشي قبل ما حد يشوفك
شهاب: ماشي يا بت الشناوي و سابها و نط من الشباك
مريم: ايه اللي انا عملته ده ربنا يستر

و في مكان تاني عند محمد و مني
منى: انا فكرت في حل
محمد: ايه هو
منى: ملاك محدش هيعرف يمشي عليها كلمه عاوزه واحد من الصعيد يحكمها و يربيها
محمد: دي لو جوزناها من الصعيد هتربي جوزها و الصعيد كلها
منى: اسمع مني رجالة الصعيد دمهم حامي
محمد سكت شويه و اتصل على احمد
محمد: الوو يا احمد
احمد: الوو يا بابا حضرتك كويس
محمد: ايوه الحمد لله
احمد: حضرتك متصل ليه عاوز حاجه
محمد قاله على كلام منى
احمد فكر شويه و افتكر ان اسد من الصعيد؛ تعرفو تيجو اسكندريه
محمد: ليه
احمد: انا عندي واحد صاحبي بيدور على عروسه و هو من الصعيد بس عايش في الاسكندريه بسبب مشاكل مع اهل ابوه و شغله
محمد بفرحه: طيب كلمه و قولي رأيه
احمد قفل مع باباه و بيفكر ازاي يقنع اخته و ازاي يقنع اسد
احمد اتصل بأسد:
احمد: انت فين دلوقتي
اسد: في البيت هكون فين يعني
احمد: انت مش عاوز تتجوز
اسد: ليه السيره الفقر دي يا وش الفقر انا بعد ما شوفت اختك و لسانها كرهت كل البنات انا لو شوفتها تاني مش هسيبها غير لما اربيها
احمد: ما هو ده اللي انا عاوزه منك
اسد: عايز ايه مش فاهم
احمد: تتجوز ملاك
اسد: اتجوز اختك!!!
احمد: يا ريت و تبقا عملت معايا معروف عمري ما هنساه
اسد: في حد عاقل يبيع اخته كده ولا ايه هي مش اختك عاوز تقلل من قيمتها
احمد: ملاك اختي من اب بس بعتبرها بنتي و بخاف عليها علشان كده اخترتك انت و بعدين انت مش بدور على عروسه
اسد: انت واعي انت بتقول ايه كويس و انت عارف شخصيتي ملاك اختك مش هتستحملني يوم
احمد حكى لاسد كل حاجه عن ملاك
اسد: انت متاكد انها زي البنات
احمد: عرفت بقا انا اخترتك ليها ليه
اسد: هفكر
نروح لمكان تاني عند عند شهاب في الفيلا
الخدامه: احضرلك الفطار
شهاب: لا انا طالع ارتاح شويه و مش عاوز اسمع صوت دخل اوضتو و هو متعصب و فضل يكسر في كل حاجه انتي تقوليلي كده يا بت الشناوي ماشي مسيرك تبقي في حضني و هوريكي
مسك الفون و رن على رقم غريب
واحد من مخبرين شهاب: ايوا يا باشا
شهاب: هبعتلك صورة بنت و اسمها عاوزك تعرفلي كل
تحركتها
المجهول: اوامرك يا باشا
نروح مكان تاني
اسد اتصل على احمد: هاجي بكره الساعه سابعه اطلب ايد المجنونه اختك
احمد: بجد
طبعا اسد كل اللي بيفكر فيه ازاي ينتقم منها مش اكتر
اسد: بس عارف لو المفعوسه رفضت هقتلك انت و هي
احمد: اطمن مش هترفض
اسد: هنشوف سلام علشان عندي شغل
احمد: سلام و راح لملاك يبلغها
راح بين عمته سمر و قالتله ان ملاك في اوضة مريم
فتح الباب و دخل
احمد: بتكلمي مين
ملاك: و انت مالك و بعدين مش المفروض تخبط
احمد: نسيت
ملاك: عاوز ايه
احمد: في عريس متقدملك
ملاك بإستهزاء و مين ده انشاء الله
احمد: اسد السيوفي
ملاك بصدمه…
يتبع....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية ملاك الأسد الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملاك الأسد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-