رواية انتقام قاسي الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية انتقام قاسي الحلقة الثانية 2 بقلم هويدا زغلول
رواية انتقام قاسي الجزء الثاني 2 بقلم هويدا زغلول
رواية انتقام قاسي البارت الثاني 2 بقلم هويدا زغلول
رواية انتقام قاسي الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية انتقام قاسي الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

اميره _ معقول يا حبيبي ربنا يخليك ليا وما يحرمني منك ابدا طول عمري عارفه انك حنين وعمرك ما بترفض ليا طلب 
احمد _ انا مكنتش رافض يا اميره بس الموضوع 
وما فيه المفروض فلوس العمليه دي عليا أنا ومينفعش اخد فلوس منك خالص 
اميره _ حبيبي فلوسك وفلوسي واحد وبعدين
انا عارفه ان لو معاك عمرك ما هتستخسر 
فيا حاجه 
وفي شقه حماتي بعدتت ل منال وجت ليها
منال _ خير يا حماتي عايزه اي الصبح بدري 
اوي كده 
الحما _ تعالي ادخلي مش هنتكلم من علي
الباب وبعدها دخلت واقعدت وحماتي قالت 
الحما _ اميره عايزه تعمل حقن مجهري
منال _ والله وهي هتقدر علي تمنه علشان 
تفكر فيه 
الحما _ اه جابت فلوس بس انا عايزها 
تعمل حاجه تانيه 
منال _ خير  عايزه اي 
الحما _ عايزه تشيله خالص مش عايزها 
تفكر في خلفه تاني 
منال _ انتي اقصدك ي حماتي الرحم 
الحما _ اه يا عين امك وهشوفك بقرشين عايزه 
قربيتك اللي في المستشفي تقولها العمليه 
مش نجحت وبعدين حصلك مضاعفات كان لازم 
نشيله
منال _ لا لا الموضوع مش سهل زي 
ما انتي فاكره كده يا حماتي  هتشك طبعا 
احنا نخليها تاخد علاج غلط الاول وبعدين 
الدكتور شيلوا ليها بعد كده 
الحما _ برافوا عليكي يابت بس انا هسيب 
ليكي موضوع الحقن ده انتي كده كده بتقولي 
ليكي قريبه ليكي ممرضه عايزين نقنعها انها 
عملت العمليه 
منال _ بوصي هو مافيش الا حل واحد بس اصبري هعمل تلفون ، وعدا كام يوم وراح 
احمد للدكتور مدحت ودخل احمد العياده وقال
احمد _ مساء الخير يا دكتور أنا احمد اللي كلمت 
حضرتك في التلفون 
مدحت _ اتفضل اقعد يا فندم طيب المدام 
مش جت ليه مع حضرتك علشان اقدر 
اشوفها 
احمد _ مهو أنا جاي اتكلم معاك الاول 
يا دكتور وبعدها احمد دمع وقال 
ارجوك يا دكتور أنا حب عمري ممكن تروح 
مني في اي وقت انا متجوز واحده وبحبها اوي 
ومشكله الخلفه مني انا بس مش قايل 
ليها 
مدحت _ طيب انا اقدر اساعد حضرتك ازاي 
احمد _ انا كان عندي شقه صغيره بعتها 
لانها هي مصممه علي الطلاق وقولت ليها 
ان هنعمل العمليه عايز بس حضرتك 
تقول ان احنا عملنا وفشلت
مدحت _ طيب مهو الاحسن أننا نعملها ونجرب 
وبعدها طلع احمد الورق وقالو 
احمد _ هي دي مشكلتي وكل الدكاتره قالت 
ان مينفعش اخلف خالص ارجوك تقف جمبي 
انا مش عايز اعيش في الدنيا لوحدي 
مدحت _ والله انا مش عارف اقولك اي 
بس الكلام اللي انت بتقولوا ده مش سهل 
احمد _ ومش سهل مراتي تروح مني انت متعرفش انا بحبها ازاي ولما فضل يعيط 
الدكتور وافق لانه مش هياذيها وفاكر 
كلام احمد صح 
مدحت _ انا موافق بس انا كده باجي عليها 
لانها هي من حقها تكون ام 
احمد _ انا ناوي اتكفل طفل باذن الله انا 
كمان نفسي اكون اب 
مدحت _ تمام ابقي هاتها ونشوف وفعلا 
روحت وبدانا الإجراءات والدكتور 
وهمني أنه عملها وبعدها روحت البيت وكانت منال وحماتي وافقين 
منال _ الف الف حمدالله علي السلامه يا حبيبتي
انتي بقي تفضلي نايمه كده في السرير 
لحد ما ربنا يكمل ليكي علي خير 
حماتي _ طبعا ده هيكون يوم السعد 
يوم ما اعرف انك حامل والله 
اميره _ ربنا يخليكم ليا يارب احمد انا عايزه 
افضل هنا عند ماما علشان في ميعاد علاج 
ولازم حد ياخد بالو مني 
احمد _ اه ومالو يا حبيبتي ادخلي بقي ريحي 
معلش دخليها يا منال ودخلت مع منال 
احمد _ هنعمل اي في موضوع العلاج 
ده الدكتور عمره ما هكتب ليها 
الام _ وهو انا بلعب برضه يا حبيبي انا ناويه 
اجيب ليها فيتامينات علي مقويات 
احمد _ دماغك دي مش سهله يا امي 
الام _ كله علشانك يا حبيبي وبعدها عالطول 
منا حاسه ان انا تعبانه ومعرفش مالي وفي 
يوم كانت منال داخله ليا بصنيه الاكل 
اميره _ ارجوكي كلمي الدكتور قوليلو أن انا 
تعبانه اوي 
منال _ عنيا يا حبيبتي حاضر واخدت الموبيل 
وخرجت برا وبعدها دخلت قالت 
منال _ بيقول مسافر برا انا كلمت بنت 
خالتي وهنروح العياده للدكتور عندها 
اميره _ طيب بسرعه انا تعبانه اوي 
وبعدها  روحنا وكانت شيماء وافقه وقالت 
شيماء _ مكنتش بتاخد العلاج ب انتظام يا منال
الدنيا عندها تمام مش هينفع نشيله 
منال _ ارجوكي اتصرفي وانا والله هديكي الفلوس اللي انتي عايزها 
شيماء _ المشكله مش فيا المشكله في 
الدكتور عالعموم تعالي وبعدها دخلت 
بيها عند الدكتور وهو مكنش عندو 
ضمير ووافق يعمل العمليه ولما 
فوقت لقيت احمد بيقولي 
احمد _, عجبك كده يا ست هانم فضلتي
تزني علي الحقن اهي الدنيا كلها راحت 
اميره _, هو فيه اي بالظبط مالك يا احمد وانا 
حاسه ان انا تعبانه ليه كده 
الحما _ حرام عليك يا ابني بلاش كلامك 
ده هي مش ناقصه ربنا يعوض عليكي .يا بنتي 
اميره _ اي كنت حامل صح معقول نزل 
الحما _  لا حول ولا قوه الا بالله أنا مش 
هقدر استحمل انا خارجه وقولها انت الله يكون 
في عونك يا بنتي وبعدها خرجت وفقت برا وكانت في بنت بتتكلم في التلفون حماتي 
سمعتها وهي بتقول 
شروق _ حرام عليك يا مرتضي انت مش جيت 
ليه زي ما اتفقنا انا مينفعش الحمل 
ده يفضل موجود متعرفش اهلي ممكن يعملوا 
فيا اي اه يا واطي يا ندل وقفلت السكه 
وحماتي راحت جنبها وقالت 
الحما _ مالك يا عين امك بتعيطي ليه 
شروق _ ابدا مافيش بعد اذنك 
الحما _ استني بس لو طلع اللي فهمته صح 
هحل ليكي المشكله مش بس 
كده ده انا هجوزك ابني كمان بس قوليلي 
انتي حامل وكنتي جايه علشان وقبل ما حماتي 
تكمل كلامها شروق قالت 
شروق _ ايوه بس والله ده خطيبي بس طلع 
ندل 
حماتي _ عيال حسبي الله فيهم اسمعي 
انتي هتروحي تقولي ليه انك نزلتي وانك مش 
عايزه تشوفي وشه تاني وبعدها كلمني
علي الرقم ده حظك يا احمد هتكون اب
وبعدها حصل 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية انتقام قاسي الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انتقام قاسي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-