رواية وقعت في حب عرباوي الفصل الأول 1 بقلم شروق مصطفى

رواية وقعت في حب عرباوي الحلقة الأولى 1 بقلم شروق مصطفى
رواية وقعت في حب عرباوي الجزء الأول 1 بقلم شروق مصطفى
رواية وقعت في حب عرباوي البارت الأول 1 بقلم شروق مصطفى
رواية وقعت في حب عرباوي الفصل الأول 1 بقلم شروق مصطفى

رواية وقعت في حب عرباوي الفصل الأول 1 بقلم شروق مصطفى

في جامعه القاهره في  اخر المحاضره اتكلم الدكتور جاسم 
جاسم بصوا يعيال في رحله سفاري الجامعه عملاها مين حابب يشترك 
حور الحقي يابت يا دلال دا بيقولك رحله 
دلال رحله مين ياحجه ورانا مذاكره هنطحن صدقيني 
حور بت انتي بومه صدق من قال ياليفه 
دلال أخرجي من جو مسلسل جعفر العمده دا
حور بخوف انتي يابت هتسقطيني مواد انتي شغلتك تسقيط البني ادمين يارب احفظنا وطلعت تجري 
دلال اي بنت المجانين الي انا مصحبها دي 
حور يا مسهل سهل ودخلت كتبت اسمها في الرحله هي ودلال 
حور يله ابسطي ياليفه 
في مكان تاني في الصحراء عند البطل فهد 
كان فيه مسابقه بينه وبين شاب من القبيله 
فهد ركب علي الفرس بتاعته مهُره والصقر علي كتفه واول مبدأ الانطلاق انطلاق الصقر معاه وكان متتبعه 
حمزه ايوا ياعم الفهد وغمزله 
حمزه هو الي بينافس فهد 
فهد بص بغرور وضحك وشعره بيتطاير مع الهواء أشعه الشمس متسلطه علي لون بشرته الاقمحويه وعيونه الرمادي الحاده ملامح رجوليه 
اما حمزه فهو شاب وسيم بشرته قمحويه شعره مزيج من البني والعسلي عيونه عسلي متناسبه مع لون شعره وجسمه رياضي وجدع اوي 
في الباص 
حور عندك ياليفه انا الي هدفع
دلال بغضب انا مش ليفه ومش شريره ابو دا اسم يا شيخه اوعي
حور اعترفي يا ليفه في جزء تاني طيب للمسلسل تكونش ثريا خلفت تؤام ولد وبنت وانتي خطفتي الواد والبنت وديتها علي باب كباريه ياشيخه حسبي الله ونعم الوكيل هتروحي من ربنا فين 
دلال صوتت من عصبيتها في الاتوبيس 
ست كبيره استهدي بالله يابنتي صحبتك رغايه بس اعترفي ياليفه لو سيف ليه تؤام قولي متسبيناش  علي اعصبنا كدا 
دلال علي جنب  يسطا لو سمحت دي مبقتش عيشه 
الست الكبيره هتنزل تسقط نص ستات مصر دلوقتي 
حور دي شريره ياحجه دا انا كنت شاكه انها هتسقطني في الكيمياء 
الست الكبيره خدي بالك منها ياليفه 
حور ليفه اسكتي ياحجه علشان مطلعش ليفه علي أصله واوركي جعفر الحقيقي 
روحت البيت وهوب استلمت شبب في وشها 
حور اه اي الغباء دا ياكريم 
الام اصمله عليكي يابنتي هي جت فيكي كنت بضرب اخوكي ابن الجز..مه دا كسرلي نص اطباق الاكل بتوع النيش
حور هو يكسر وانا الي اتكسر دي مبقتش عيشه انا داخله انام 
الام مالها دي واد يا كريم تعالا ياض دا انا هشلوح امك دلوقتي 
حور دخلت وغيرت هدومها وقعدت علي السرير 
حور فضلت تخترع قصص في خيالها 
حور انا كدا مش هعرف انام لازم اخترع افلام في دماغ من الكذب واللف هدوخ وفعلا بعد نص ساعه نامت 
عدي يومين من غير أحداث جديده وجه اليوم التالت في محاضره جاسم 
جاسم وهو بيشرح لقي دلال وحور بيرغوا
جاسم حور ياليفه قصدي يادلال قوموا قولوا كنت بقول اي 
دلال بغيظ ليفه منك لله عملالي سمعه 
حور وانا مالي يالمبي م انتي ابليس ياخد عندك كورس 
جاسم وهو مانع ضحكته بالعافيه وقال بغضب مصطنع اقعدوا ولو اتكلمتوا تاني حسابكم هيبقي عسير 
حور بالمانجا ولا بالفروله كر كر كر كر اضحك اضحك .
دلال لو قلشتي تاني هطلع عليكي دلال فتح الله انتي حره يابت انتي 
حور اسفه اسفه 
المحاضره خلصت وعدا اسبوع يوم طلوع رحله السفاري 
الام يابنت الهبله واخده معاكي جاكت في الصحرا 
حور افردي الجو برد مين هيدفيني 
الام في الصحرا 
حور وفي أي مكان الأمان من الإحسان ونعمه عليا شويه جمل طشاش في الرشاش دشملي ياحور ولا يهمك 
الام تصدقي بالله 
حور ونعمه بالله يا أمي 
الام دا انا هرتاح ال٣ ايام دول راحه يختي يسلام يعيال 
حور انا كنت حاسه انك مرات ابويا امي عندي سؤال 
الام ارغي يا آخره صبري 
حور لو بلال شامه خطفني هو وصحبتي دلال وجابوني انتي تربيني رجعيني ل اهلي جعفر وثريا 
الام يلهوي عليا يارب صبرني 
حور ببكاء مصطنع يعني اخويا يبقي عبد الجواد سموني اي عزوز 
الام حدفتها بفردتين الشبشب ودخلت تشرب اي حاجه تظبط.الضغط منها عبيطه أقسم بالله 
ركبوا الباص وشغلوا اغنيه مشيوا وسابوني لرضا البحرواي وهيصوا لحد م وصلوا نزل الباص كله 
حور بت يا دلال الصحراء جميله اوي 
دلال ولسه لما نعمل الخيمه ونشغل النار ونعمل قعده عرب علي اصولها 
حور انتي يابت كنتي بتيجي صحرا
دلال مبعدش يا جيمي جدي ليه قرايب في العرب
حور واصله اوي يابنت عمي فتح الله 
دلال كرهتني في المسلسل علي الي اخترع امه ياشيخه وسعي 
حور مالها دي ومشيوا يعملوا الخيمه وكل واحد دخل ينام بس المجنونه بتاعت الروايا كان طلع عليها الفجر وكان تقريبا الساعه ٥ وهي مش جيلها نوم 
حور واي نوت لما استكشف الصحرا واي نوت يعني استعنا علي الشقا بالله 
حور الخيمه جنب شجره الصبار دي 
وراحت تتمشي فيي الصحراء لحد م تاهت 
ابو فهد قاله يمشي يدور علي نوع ورده معين بيعالج بيها هيلقيها في مكان في الصحراء وهو***** ضروري للعلاج 
ابو فهد صالح بيعمل اددويه بالاعشاب الطبيعيه وكدا 
فهد اخد مهره وراح يدور علي الورد في نفس الوقت دا طلع ذئب علي حور 
حور بخوف يحومتيييي ياني احيه احيه احيه احيه وطلعت تجري وهي بتصوت ومتعرفش هي فين ..
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية وقعت في حب عرباوي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وقعت في حب عرباوي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-