رواية حب أم قدر الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب أم قدر الحلقة العاشرة 10 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب أم قدر الجزء العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب أم قدر البارت العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب أم قدر الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب أم قدر الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

^شايفه الدكتور القمر ده ربنا يجعله من نصيبي 
* تفتكرى هيوافق
 ^طبعا اكيد 
 ليا بصت للدكتور وكان صفوان ليا بغضب ممكن تبطلوا صوت عشان مش عارفه اركز
البنت بغرور روحى اقعدى ف مكان تانى ... ليا بصتلها بقرف وقامت بس قبل متخرج كانت البنت بتكعبلها عشان تقعد واتخضت من ايد سندتها رفعت عنيها لقته الدكتور إلى طردها قبل كده 
انتى كويسه ياكتورة؟
اتعدلت ليا وهى بتشكره كانت هتخرج بس نده كتابك يا انسه 
لفت ليا بهدوء مدام من فضلك واخدت منه الكتاب ومشيت وهو مذهول يعنى هى متجوزه ؟ 
في مكتب صفوان 
كان قاعد صفوان ف مكتبه لقي الباب بيخبط 
صفوان بهدوء ادخل 
دخلت البنت بدلع هو حضرتك فاضي اصل عندى كام سؤال 
صفوان بهدوء اتفضلي 
البنت بداءت تسأل وصفوان يشرحلها وبدأت تستغل الموقف ووقفت جنبه وقربت جدا 
وفجأه دخلت ليا باستعجال معلش يا دكتور  اصل متأخره  نسيت ال سكتت ليا وهى شايفه قرب البنت منه  
اتنفست بهدوء وكملت كلامها وهى بتقول انها نسيت الشيت ال  هتسال الطلاب منه واخدته ومشيت وهو مذهول انها ازاى ساكته كده 
دخلت ليا الحمام بغضب يارب يعنى احب واحد يطلع لعبي وكداب وملوش ف الجواز واتجوز التانى يطلع خا*ين وبتاع بنات هي العيله دي مفهاش حد عدل ابدا اعمل ايه بس يا قوت ف ابنك الي هيجلطني  
خرجت ليا تشرح محاضره فجأه دخلت بنت متأخره  ومعاها طفل شيلاه 
البنت انا اسفه قوي يا دكتور والله كنت كنت وفجأه الطفل عيط  فبدأت البنت  تعيط هي كمان نزلت ليا من مكانها بهدوء وشالت منها الطفل وهي بتمسح دموعها وقالت بهدوءولا يهمك اقعدي مكانك 
البنت بس بس اصل 
ليا بحنان اقعدي يلا وسيبيلي القمر ده معايا 
شالت ليا الطفل ف اديها وبدأت تشرح وهي شيلاه بهدوء والكل مصدوم من ردت فعلها 
وخصوصا العميد الي بصلها من ازاى الباب بتاع المدرج بعدم رضي ومشي كانت ليا بتشرح بهدوء وفجأه حطت كل حاجه من اديها وابتسمت وقالت اقفلوا الكتب واسمعوني مبدأيا كده اي حد مضطر يجيب طفله او طفله معاه السكشن بتاعي مفيش مانع الأطفال دول أجمل شئ خلقه ربنا واكيد مفيش ام هتحب تبهدل نفسها وابنها الا لو مضطره وانا معنديش نانع انك تجبيه
مهي بقت حضانه ي دكتوره 
بصت ليا للدكتور الي دخل ودي كانت تاني مره يدخل محاضرتها بدون إذن وقالت ببرود الراحمون يرحمهم الله يا دكتور ....واه كان عندي نصيحه ل حضرتك يا ريت تبقي تظبط ساعتك لأنها مقدمه ٥ دقايق وكده بتظلم ناس كتير  
كملت وهي بتمسك المايك السكشن الجاي 
خرجت ليا وهي شايله الطفل وبتلعب معاه ونزلت الكافترا
في احد المدرجات 
الحقي يا هند 
هند ايه 
البت ساندى بتشقط حبيب القلب 
هند قصدك مين ؟
البنت هو في غيره  دكتور صفوان معشوق الجماهير 
هند نعم ....ده نهار ابوها مش فايت 
ماشي يا سندى 
في الكافتيريا
انتي تاني 
بصت ليا للبنت وضحكت لما افتكرتها  انتى يا بنتى ديما سايبه محاضراتك كده 
البنت الاكل اهم يا ...الا اسمك ايه 
ليا أسمى ليا 
اسمك غريب بس حلو انا  أسما 
ليا كانت هتكلم بس قاطعها عياط الطفل وحاولت تهديه وبعد شوية لقت حد بيرن عليها
ليا بهدوء الو 
الطرف التانى الو معاكى سالى سكرتيرت العميد يا دكتوره ليا هو عايز حضرتك ضرورى 
ليا متعرفيش عايزنى ليه 
سالي لا والله 
متنسوش تشوفوا اخر بوست عندي
ليا تمام شكرا  قفلت معاها وراحت للعميد 
العميد بغضب ممكن افهم ازاى تسيبي طفل ف محاضرتك يا دكتورة 
ليا بهدوء مش عيب لما يكون معايا طفل طالما مبيعطلش شغلي 
العميد بس ده مش مسموح 
ليا بثقه هو حضرتك في قانون بيقول ميبقاش معانا طفل صغير  ف المحاضره ؟
العميد بصلها بذهول وسكت .. ..
ليا كملت يبقي مفيش وطالما مفيش!يبقي عادى اجيبه الراحمون يرحمهم الله يا دكتور 
بصلها الدكتور وضحك مش هتتغير ابدا وممكن تضحي بمستقبلك عشان كلمة زى دى 
ليا معلش ده طبع عن اذنك بقا يا دكتور 
خرجت ليا من الباب لقت اسما مقابلها  شوفتى الي حصل 
ليا ايه ..؟ 
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية حب أم قدر الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حب أم قدر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-