رواية صدفة غيرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

رواية صدفة غيرت حياتي الحلقة السادسة 6 بقلم شهد أحمد
رواية صدفة غيرت حياتي الجزء السادس 6 بقلم شهد أحمد
رواية صدفة غيرت حياتي البارت السادس 6 بقلم شهد أحمد 
رواية صدفة غيرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

رواية صدفة غيرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

صدفة بغباء: خمسين جنيه بتاعة الصواريخ والايسكريم والهوهوز... 
ثم نظرت لأمها بصمت وضحكت بتوتر وسماجه تصبحي علي خير ياست الكل. 
عبير بغضب: بخربيتك خدتي فلوس الواد عشان شوية هبل. 
صدفة بمزاح: احمم خلاص بقي يا ست الكل، ثم تحدثت بتوتر بس بجد هما جايين لي. 
عبير بسماجه: هتعرفي بكره يختي. 
خرجت عبير تاركة صدفة وحدها تقلب يديها يمينًا ويسارًا، ثم خرجت إلي شرفتها بقلة حيله تنظر إلي السماء بضعف فهي لا تدري ماذا سيحدث. 
وسط غفلتها وجدت من ينظر إليها بصمت وعيناه تلمع ببريٍق دافئ. 
صدفة بحمحمة وخجل لأنها لم تلاحظ وجوده: احمم واقف هنا من امتي. 
حسام: همم من وقت هو افتكر الخمسين جنيه ولا اي. 
صدفة بصدمة: ينهاري نو صوتي كان عالي كده. 
حسام بضيق ملحوظ: كام مره قولتلك صوتك ميعلاش وتمشي براحه وتبطلي سربعه علي طول متهوره كده. 
صدفة بخجل وتوتر: احمم خ خلاص يا حسام مخدتش بالي. 
حسام ولم ينتبه لما قالته فقد توقف الحديث عندما نطقت إسمه بين شفتيها بذالك القدر من الخجل. 
صدفة بخجل زائد من نظراتة: سرحت ف اي. 
حسام بصمت ومازال يُتابع حركاتها العشوائيه. 
صدفة وكادت ان تبكي من فرط خجلها، اشاحت بيدها امام عينه وهي تنطق إسمه بهدوء يكسوه الخجل: ح حسام. 
حسام وقد بدء في الإنهيار: ادخلي جوه يا صدفة بدل ما اتهور، واجهزي عشان جاين بكره. 
صدفة بتذكر: اه صحيح جاين لي. 
حسام بمراوغه: هتعرفي بكره يا صدفتي. 
خجلت صدفة بشدة وتركته لتخلد في نوٍم عميق. 
"في صباح اليوم التالي" 
إستيقظت صدفة بهدوء لتُنظف البيت وتحضر الطعام تحت نظرات عبير. 
أتت حنان يتبعها حسام وأسر الصغير. 
وبعد وقت من الترحاب جلسو يتناولوا الطعام. 
فكانت عبير تجلس بجانب حنان يتثامرون وأسر بجانب حنان لتهتم بطعامة
أما صدفة وحسام فكانوا يجلسون علي مقربة من بعضهم تحت نظرات صدفة الخجوله وحسام المتمرد علي الجميع ويقسم أنه لو بقي قليلًا لأفصح عن عشقة لتلك البلهاء. 
حسام وهو يتناول الطعام ليخفف توتر الأجواء: اكلك بقي روعه يا عبير هي الغيبة بتطور كده. 
عبير بلؤم: صدفة هي اللي عامله كل الأكل ده يا حسام يا حبيبي. 
حسام وهو ينظر لصدفة: تسلم ايدك يا صدفتي. 
صدفة وقد كساها الخجل: العفو علي اي، ثم نهضت فلم تستطع ان تبقي اكتر او تكمل طعامها. 
حسام بضحك: خدي ياب*ت يا مج*نونه بهزر والله تعالي كملي أكل. 
ولكن صدفة لم تأتي. 
بعد ان انهو طعامهم وبدئوا في إرتشاف الشاي. 
نظر حسام لصدفة وتحدث بمكر لعبير. 
حسام: ها يا عبير هتيجي معانا وانا بطلب إيد اللي مغلباني. 
صدفة وقد صدمتها كلماته لتنظر له بدموع مستوره. 
عبير بخبث: طبعًا يا حبيبي خاصة انك جاي من السفر مخصوص عشانها. 
حنان وهي تكمل بدراما: تعرفي يا بت يا صدفة البت اللي عايزها دي تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك حتة قمر. 
صدفة بصوت مختنق وألم: ماشاء الله ربنا يتتملك علي خير يا حسام. 
لتنهض صدفة بهدوء: بعد إذنكم أظن إن الموضوع بقي شخصي. 
حسام بلهفه: مش عايزه تعرفي هي مين يا صدفتي. 
صدفة بهدوء: إسمي صدفة وبعدين ميخصنيش اعرفها هو انا اللي هتجوزها. 
حسام بنبره عاشقة وهو ينهض ليقف مقابلها وهو يمسد علي خدها ليمسح قطرات الدموع التي تمردت وهبطت:...... 
حسام ربنا ينتقم منك انت وعبير وحنان. 
إسكريبت طويل أهو مش هتلاقوا دلع زي ده ف حته تانيه. 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية صدفة غيرت حياتي الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صدفة غيرت حياتي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-