رواية غرام الصقر الفصل الثالث 3 بقلم أمنية إبراهيم

رواية غرام الصقر الحلقة الثالثة 3 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر الجزء الثالث 3 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر البارت الثالث 3 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر الفصل الثالث 3 بقلم أمنية إبراهيم

رواية غرام الصقر الفصل الثالث 3 بقلم أمنية إبراهيم

( أشرقت يونس الاسيوطي بنت جميلة وهي زميلة غرام في الشغل اللى هو المخابرات و ملقبة بالعقربة و تبلغ من العمر ٢٥ عام هي عيونها عسلية وبشرتها قمحاوي شعرها طويل لونه اسود وناعم )
( روح محمود الهاشمي ايوا أخت أسد وزميلة غرام و أشرقت في الشغل و ملقبه بالحربايه  وتبلغ من العمر٢٥ عام هي فتاة جميلة شعرها لونه بني فاتح و بشرتها لونها ابيض وعيونها لونها اسود )
( ملاك ياسر الجارحي أخت غرام وتشبه غرام  عيونها لونها ازرق وشعرها قصير ولونه أشقر وبيضاء البشره وتبلغ من العمر ١٨ عام ) 
****************
في ڤيلا الهاشمي
روح دخلت الڤيلا وكانت طالعة غرفتها ولكن أوقفها صوت يناديها 
روح بتنهيده لأنها عارفه أنها داخله  على حرب : نعم يا ماما 
اسماء : كنتي فين
روح : كنت عند غرام يا ماما 
اسماء : وليكي عين تروحي هناك تاني بعد اللى عملته فينا  اوعى تكوني مفكره إن هسمح ليها تاني أنها تقرب مننا 
روح : متخفيش غرام مش هترجع تاني ولا هتقرب مننا تاني لأن غرام اتجوزت
سيلا بنت عم روح : أنا كنت متأكدة انها هربت مع حد اساسا من الاول البنت دي مش شبهنا ولا من مستوانا 
روح بانفعال : أنا مسمحلكيش تتكلمي عنها كد وكفايا اوي اللي قولتيه عليها في الفرح 
اسماء : روح انتي لسه بتدافعى عنها بعد كل اللى عملته
روح : ايوا يا ماما 
اسماء بنفعال : طب اسمعي بقا اوعي أشوفك معاها تاني او قريبة منها إنتي فهمه
روح : لا مش فهمه يا ماما وعمري ماهتخلا عنها
وهنا في الحظ دي بيدخل أسد
أسد : روح غرام رجعت ولا لسه 
روح : ٠٠٠٠٠٠٠ 
*********** 
غرام نزلت من العربية ودخلت القصر ورا صقر
صقر قرب منها وقالها أهلا بيكي في جحيم الصقر
************
في ڤيلا الهاشمي
أسد : في إيه يا روح
اسماء : ما تردي و قوليلوا ايه اللى حصل قوليلوا اللى صحبتك عملتوا
روح : ايوا غرام رجعت 
أسد بفرحه : طب أنا رايحلها 
روح : استن يا أسد روح مش في البيت 
أسد : مش فاهم آمال هي فين
روح : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أسد : رضي يا روح 
اسماء : أنا هقولك روح هربت مع واحد وتجاوزته 
روح : لا 
اسماء : هو ايه الي لا مش هو ده الحصل 
روح بدموع : ايوا هي اتجوزت بس اكيد في سبب خلاها تعمل كده 
سيلا : مفيش سبب يخليها تروح تهرب وتتجوز غير إذ ٠٠ 
أسد بصوت عالي : بس مش عاوز أسمع صوت حد فيكم وطلع تاني بره 
روح بصوت عالي ودموع وهي بتلحق أخوها  : أسد استني استني يا أسد اااااااااه
أسد : لا روووووووووووووح لا رووووووووووح اااااااااااه
************* 
صقر : أدخلي ولا حابه تفضلي واقفه برا
غرام دخلت غرفة صقر و كانت خايفه بس عملت نفسها مش خايفه علشان متبانش ضعيفة أمام الصقر
صقر : عايزة تنامي نامي 
غرام : طب وانت هتنام فين 
صقر برفعت حاجب : هو ايه الهنام فين اكيد هنام هنا وبيقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما بيلزقها في الجدار صقر وهو قصادها : شكلك كده خايفه صح
غرام بتوتر : ل..لا....و ..انا ..هاهخاف..من .. إيه
صقر بيقرب اكتر لحد مابيبقى حاسس بنفسها وحاسس بدقة قلبها السريعة وبعدها بتروح غرام زقاه بعيد عنها 
غرام : ط.. طب أنا عاوزه اغير هدومي بس مش معايا لبس لأن غرام كانت لسه لبس فستان الفرح
صقر  : أدخلي الغرفة ديه هتلاقي لبس من عندي خدي اي حاجه لحد بكره 
غرام : ماشي 
وفعلا غرام دخلت لقيت غرفه واسعه ومليانه ارفف ومليانه ملابس وبدل و ساعات وملابس كلها أنيقة 
بتاخد بيجامه وبتدخل الحمام تأخذ شاور وبعدها بتلبس وبتطلع بره عند صقر
صقر : ههههههههههههه
غرام  : اعمل ايه مش لاقيه حاجه علي مقاسي 
غرام كانت لابسة بيجامه من بتوع صقر و كان شكلها بيضحك بسبب فرق الجسم و مقاس البيجامه ( ولكم أن تتخيلوا المنظر 😂) 
غرام بعدها تاهت في ضحكت صقر لأن ضحكتوا بتخلي الغمزات تظهر مما يزيد من وسامته  
وبعدها فاقت من الشرود  بعد ماصقر قال انه داخل ياخد شاور وفعلاً صقر دخل خد شاور وغرام قعدت أمام المرآة وسرحت شعرها ومسكت البرفان بتاع الصقر وقعدت تشم فيه وقامت وقفت وتبص في الغرفه الغرفه كانت واسعه وكبيرة وفيها سرير كبير وكنبه و تسريحه و ديكور كان هادي وسمبل خرج الصقر وكان بينشف في شعره وهي تاهت في جماله 
صقر خد باله أنها سرحانه : في حاجه
غرام فاقت : ها ها . لا مفيش بس انا نعسانه هو انا هنام فين 
صقر : علي السرير
غرام : طب وأنت هتنام فين
صقر بخبث : علي السرير
غرام بتوتر : لا خلاص أنا هنام على الكنبه
صقر : لا هتنامي علي السرير 
غرام : بس انا....
صقر : بصي أنا من رأيى تنامي علي السرير متخافيش أنا مش هاجي جنبك
غرام : راحت عند السرير وتمددت علي السرير 
وجيه الصقر ونام علي السرير بس بعيد عنها
غرام بتفكير : قدام انت لحد دلوقتي معملتليش حاجه مع انك معاك الفرصة اللى تكسر اي بنت بس انت في حاجه مخبيها ياصقر وانا لازم اعرفها وهنا استسلمت غرام لنوم بعد يوم طويل من المشاكل
و أيضاً صقر دخل في نوم عميق بعد ذلك اليوم الشاق من التفكير كيف يخطف غرام وماذا سيفعل معاها بعد مايخطفها نعم هذا مكان يشغل تفكير الصقر في الأيام الماضية لانه لااحد تجرأ علي ان يدخل قصر الصقر ويأخذ شئ صقر كان يعلم من البداية ما كانت تنوي عليه غرام ولكن كان يريد أن يكمل معها للنهاية
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية غرام الصقر الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية غرام الصقر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-