رواية بريئة ارهقني عشقها الفصل الثالث 3 بقلم بسملة صالح

رواية بريئة ارهقني عشقها الحلقة الثالثة 3 بقلم بسملة صالح
رواية بريئة ارهقني عشقها الجزء الثالث 3 بقلم بسملة صالح
رواية بريئة ارهقني عشقها البارت الثالث 3 بقلم بسملة صالح
رواية بريئة ارهقني عشقها الفصل الثالث 3 بقلم بسملة صالح

رواية بريئة ارهقني عشقها الفصل الثالث 3 بقلم بسملة صالح

قاطعها تامر بكف قوي على وشها.
تامر بغضب : انت بنت  مش محترمه لما تكلمي باباكي بالاسلوب دا افهم من كدا انك عاجبك الي اختك عملته اطلعي على اوضتك لما اشوف حل للمصيبه دي. 
وبعد 3 ساعات وصلوا الحرس وهما بينهجوا.
الحارس : يا باشا ملهاش اثر سألنا في كل حته وعند أصحابها وروحنا الشركه وقلبنا القاهره حته حته وروحنا عند قرايبكم والمول الي بتروحه والبيوتي سنتر بس الكل قال إنه محدش شافها.
تامر بغضب : يعني ايه يعني هتكون راحت فين الأرض انشقت وبلعتها ، اعمل اي ي وفاء كمان 3 ساعات وهيبدا الفرح ، اياد زمانه في الصالون بيجهز وهيعدي على البيوتي سنتر علشان ياخدها ومش هيلقيها اعمل اييبييييه بنتك خلت راسي في الأرض ، واياد مش هيسكت على الي حصل مفيش وقت.
وفاء : مفيش الا حل واحد وهو أن حور هتتجوز اياد وانا هعرف اياد بالموضوع ، لان احنا عزمنا كبار رجال الأعمال والصحافة هنتكلم عن الفرح ولو مجوزناش حور لي اياد سمعه الشناوي هتبقى في الأرض.
تامر : وفكرك أن اياد هيوافق اياد متهور وعصبي وغير كدا بيحب لاميس دا هيلقب الدنيا وهيفضحنا.
وفاء:  أهدى انت وبس وانا هقنعه وانت اطلع اقنع حور وصالحها.
راحت وفاء ڤيلا اياد وطلبت تقابله ، قعدت على الكنبه تستناه نزل اياد وقعد جنبها.
اياد : خير يا ماما حضرتك زعلانه والا ايه ؟
وفاء : بصراحه يا اياد انا عارفه ان الي هقوله صعب عليك بس دي الحقيقه ، لاميس هربت.
وقف اياد بصدمه وقال بغضب : هربت!!!
وفاء : أهدى ارجوك بصراحه احنا اجبرناها على الجواز منك انا عارفه انك ممكن تقول ان احنا غلطنا في الحته دي بس قولنا هتهدي وهتوافق وهتعرف انك الشخص المناسب ليها ، حاولنا نقنعها كتير انك الشخص المناسب لكن لا حياه لمن تنادي ، قالت انها موافقه وكانت بتتكلم وهي مبسوطه وروحنا حجزنا الفستان والبيوتي سنتر وجهزنا كل حاجه هتحتاجها وكانت مبسوطه ، صحينا الصبح لقيناها هربت وسابت قالت انها مش عايزه تظلمك أو تظلم نفسها لانها بتحب حد تاني وعمرها ما هتقدر احبك وبتتمنى منك تسامحها وتلاقي البنت الي تحبها وتحبك.
اياد بغضب : والعمل دلوقت بنتك المحترمه هربت مع حبيبها والله اعلم بيعملوا ايه دلوقت ، خلاص مفيش وقت زمان المعازيم بدأت توصل القاعه وانا جاهز ولبست ، المطلوب اقول ايه محصلش نصيب ونفضها سيره ولا اقول اعذروني ي جماعه لاميس الي كنت هتجوزها النهارده هربت فهمنييي اعمل ايه بنتك فضحتنا وهربت.
وفاء بدموع : أهدى يا اياد في حل ومفيش غيره انت عارف معزتك عندي انت كنت علطول بتيجي عندنا وانت صغير تلعب مع لاميس وحور ، ومفيش حل غير انك تتجوز حور ، علشان سمعتنا ولو مرتحتوش مع بعض بعد 6 شهور تتطلقوا.
ومسك اياد الكوبايه الي جنبه ورماها كسرها.
اياد : يعني ايه يعني انا حياتي لعبه في اديكو ، مكنتش لاميس تبقى حور ، وهي موافقه على كدا ، انت شكلكم مطبخينها ، وعايزين تبدسوني وجات يوم فرحنا تهرب علشان اتجوز حور ، وانا موافق علشان خاطر سمعتي قبل سمعتكتم.
وفاء : غصب عننا يا ابني تامر بيقنع حور وختروح البيوتي سنتر تاخدها احنا اسفين بس هو دا الحل الوحيد وصدقني احنا قطعنا علاقتنا بي لاميس.
وفي فيلا الشناوي.
يعني ايه يا بابا عايز تجبرني اتجوز اياد واتحمل غلطتكم وهروب اختى هو احنا حياتنا لعبه في اديكوا الفلوس اهم من سعادتنا ، لاميس هربت من جحيمكم.
تامر : 6 شهور بس لو مرتحتوش هتطلقوا بس ارجوكي وافقي وسدي ابواب جهنم الي هتنفتح وليا ليا معزه في قلبك ، انا اشتغلت وتعبت ووصلت للي انا فيه علشان لما اموت اسيبلكم حاجه وبعد تعبي عايزين تهيدوا  بالبساطه دي.
نزلت دموع تامر وشافت حور في عيونه رجاء وكسره.
مسحت حور دموعه ونزلت دموعها : خلاص انا موافقه يلا خودني على البيوتي سنتر.
حضنها تامر وهي حضنتها ووصلها البيوتي سنتر ولبست الفستان وبدأت خبيره التجميل تحط لها الميكب وكانت حزينه جدا.
وبعد مده كانت جهزت حور وبتحاول ترسم ابتسامه علشان محدش يشك في حاجه وبصت لنفسها في المرايه ولاقت نفسها في غايه الجمال بس حزينه.
دخل اياد في اللحظه دي وشافها حزينه حاوط وشها بي ايده.
وقال  : الحزن لا يليق بكي حبيبتي.
ابتسمت حور وكان الكل بيسقف أداها بوكيه الورد واخدته وباس ايديها وهي حطت ايديها في أيده وركبوا العربيه وكان وراهم عربيات كتير بتزفهم وكان فرح اسطوري والصحافة بتصور.
كان قاعد اياد جنبها في العربيه ومبصلهاش خالص وهي كانت زعلانه جدا نزلت دموعه وخرجت شهقه منها ، بص لها اياد بقرف وكمل لعب في الفون.
وبعد مده وصلوا القاعه ابتسم اياد ابتسامه مزيفه وفتح باب العربيه لها ومسك ايديها وباسها قدام الكل ، كان الكل بيصورهم ، كان مسئول القاعه بيرحب بيهم ، ودخلوا والكل بيسقف وبيزغرط ، كتب المأذون كتابهم ، و طلعوا يرقصوا سلو على اغنيه رومانسيه كانت جور بترقص حلو معاه ومبتسمه وهو ابتسم ورقص معاها وكانت رقصتهم في غايه الجمال.
وتامر ووفاء ابتسامتها حزينه ، انتهت الرقصه وكانت الصحافه بتصور وصور وفيديوهات فرحهم مباشره على السوشال ميديا والتلفزيون.
في دبي كانت قاعده لاميس جنب ادهم ، شغلت نور الشاشه وظهرت حور وهي بترقص مع اياد والصحافة بيتكلم عنهم وقفت لاميس ونزلت دموعها.
لاميس بدموع وصدمه :  ح..حور يا ادهم اتجوزت اياد ، اياد هيخلي حياتها جحيم ، انا عرفاه من طفولتنا كانت عصبيته وحشه وهو اتجوز حور علشان ينتقم مننا فيها ، حور غلبانه وطيبه حرام تتعذب وتدفع تمن غلطتي.
ووقعت على الارض تعيط.
لاميس بدموع : انا السبب حور لسه صغيره وبريئه منقدرش تستحمله ، انا السبب.
حضنها ادهم وهي عيطت في حضنه.
ادهم : اهدي ي حبيبي دا نصيبها وربنا شايف الخير فين لكل واحد فينا.
وفي القاعه كان المعازيم بيباركوا لي حور واياد الي كانوا قاعدين في الكوشه وبعد شويه طلعوا يقطعوا الكيك وهي أكلته وهو اكلها ورقصوا رقصه رومانسيه وانتهت الرقصه أنه شالها ولف بيها وسط تسقيف الجميع.
ونزل فوقهم ورد ومسك في ايديها وخرجوا من القاعه وحضنت وفاء بنتها وكانت حور بتعيط في حضن مامتها ، وحضنها تامر وهي حضنته.
سلم تامر على اياد.
تامر بحزن شديد وكسره باينه في عينه : اياد يا ابني ارجوك متحاسبش حور بذنب اختها حور طيبه بلاش تظلمها هي دفعت تمن غلطه لاميس فبلاش تظلمها ارجوك وانا بعتذر عن الي لاميس سببته ليك واهم حاجه ان الصحافه مكنتش تعرف هتتجوز مين من بناتي ، انا اسف ي ابني.
اياد : موعدكش يا عمي ، بس انا هحاول اتجاهلها ، وانسى الموضوع ، بس مش مسامحكوا كلكوا.
وركب هو وحور العربيه وراحوا فيلا العمري.
وبعد مده وصلوا الفيلا طلع اياد اوضته وساب حور في العربيه ، فتحت العربيه ودخلت الفيلا وبصت في كل ركن ، اسه انها في وسط غابه متعرفش حد قعد على الانتريه تعيط ، وصوت عياطها كان واصل لي اوضه اياد.
وفي اوضه اياد كان غير لبسه وقعد على السرير وفضل يكسر في اي حاجه جنبه ويرمي المخدات ،ووقف فجأه لما سمع صوت عياط، فتح بابا أوضته ونزل السلم لقى حور بتعيط ، وقف قدامها وهو مربع أيده وبيبص لها بكل غضب.
سكتت حور لما شفته ومسحت دموعها.
اياد : .........
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية بريئة ارهقني عشقها الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بريئة ارهقني عشقها )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-