رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية أبناء زعيم المافيا الحلقة الثانية 2 بقلم رنا أحمد
رواية أبناء زعيم المافيا الجزء الثاني 2 بقلم رنا أحمد
رواية أبناء زعيم المافيا البارت الثاني 2 بقلم رنا أحمد
رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

من خلال ارض المعركه 😂😂😂
كان يقفون جاسر ويوسف بين رعد ويحيي الذي يقف علي الطاوله خوفا من غضب الرعد .
رعد بغيظ شديد/سيبوني عليه تصدق انك راجل عره ساحبنا وراءك زي البهائم علشان الفين جنيه وشقه ايه الي نصب عليكم فيها هو ابوك كان حلته حاجه ده كان بينيمكم في الشارع وبيوكلكم في موائد الرحمن .
يحيي بغيظ شديد من فوق الطاوله/امسكه ي واد ي يوسف اوعا تسيبه جرا ايه يالا انت محدش قادر عليك ولا ايه وبعدين ده حقي وكان لازم اخده علشان يتعظ الحراميه مالو البلد انا بعمل كده علشان مصر.
جاسر بغيظ /مصر انت ليه محسسني انك رافت الهجان ده انت حرامي ونصاب .
يحيي بغيظ /اسمها زعيم مافيا ي الا فاهم ولا لا .
رعد بغيظ شديد/طب اسمع بقا خلاص بح مفيش تاني عيش لوحدك وانسا أن ليك عيال .
يحيي بغيظ شديد/ها مش بمزاجك ي حبيبي احنا ابتدينا الطريق سواء وهنكمله سواء والا هبلغ البوليس ونروح كلنا في كلبوش .
يوسف بضحك /ههههه انا مشوفتش اب يحب عياله زيك كده ي حاج.
يحيي بتأثر مصتنع /مش كده ي واد ي يوسف الدمعه هتفر من عيني انت عارف ان دمعتي قريبه هو انا عندي أغلا منكم .
رعد بجنون وغيظ /شايف الراجل القادر ده عايز يجبلي جلطه محسسني أنه بياخدنا الكتاب مش بنروح نسرق.
جاسر بضحك /هههه خلاص بقا ي رعد هي أول مره .
يحيي بثبات وثقه /متقلقوش المره الجايه هتكون جامده ويلا علشان نقسم الفلوس .
جاسر بغيظ /ايوه ماله نقسم معاك فكه متين جنيه الا نقسم ال روح هات بيهم مصاصه .
يوسف بابتسامه/خليهم ليك ي بابا دول حقك برضه .
رعد بغيظ /اقولك هات بيهم قرص وفرقهم علي روح جدي الف رحمه ونور عليه مات وسبلنا مصيبه .
يحيي بتأثر /والله في دي عندك حق ده انا مكنش حرمنا من حاجه كان دائما يقولي واد ي يحيي سوق العربيه انت دون عن اخواتك بكره أن شاء الله لما تكبر يكون معاك واحده واتنين .
يوسف بصدمه /عربيه بابا هو انتوا كان عندكم عربيه نوعها ايه وراحت فين .
يحيي بحزن مصتنع /نوعها كارو كنا بنام تحتيها في الشارع .
رعد وهو يكاد يجن/يارب ارحمني بدل ماطلع من هدومي .
جاسر باستغراب /ده مين الي جايلنا الساعه دي .
يحيي بقلق /تفتكروا بوليس عرف بالسرقه وجاي يقبض علينا .
رعد بسخريه وغيظ /عرف بالسرقه سرقه ايه ي اخويا الألفين جنيه ده امين شرطه ميكلفش نفسه يدور علينا علشان مبلغ زي ده .
يوسف بجديه/انا هروح افتح بس اسكتوا .
يحيي بجديه /متخافش ي واد ي يوسف لو طلع بوليس متخافش ده انا ابوكم وافدكم بروحي انت وجاسر براءه انما هاخد الواد رعد معايا ده ابني برضه .
رعد بغيظ شديد/اصيل ي حاج .
يوسف بابتسامه مرتبكه /اهلا اهلا ي شيخ جابر اتفضل  .
جابر بضيق /لا اهلا ولا سهلا ايه الصوت العالي في اخر الليالي ده مش عارفين ننام ده ايه الجيره دي .
يحيي بغرور وثقه /اهلا ي شيخ جابر كنت بربي عيالي اصلهم فكروا نفسهم كبروا عليا بس انت عارف انا مبسمحش بالمهزله دي اوعدك أن الصوت هيسكت انا خلاص خلصت الدرس الي كان لازم ياخدوه .
رعد بسخريه /لا وانت دروسك ايه ي حاج حكم .
يوسف بابتسامه/متتفضل تتدخل ي شيخ جابر .
جاسر بهمس ل يوسف /ايوه ي اخويا رحب رحب ده ابو المزه برضه .
يوسف بغيظ /اسكت ي حيوان .
جابر بجديه /هو انا فعلا كنت عايز اكلم معاكم في موضوع كده .
علي الطاوله ....
يحيي بنعاس شديد /خير ي شيخ جابر .
جابر بجديه /بصراحه بقا وضع الرقاصه الي اسمها سوزي ده مش مريح خالص ومش عاجبني  .
يحيي بغيظ شديد/فيه دي ي شيخ جابر معاك حق اه والله احنا نتكلم معاها اشمعنا الناس الي بره ي عني ماحنا جيرانها ي عني نتفق معاها كل واحد فينا ليله اه والبيت هنا واسع ويسيع من الحبايب الف .
رعد بضحكه عاليه/هههههه قلبك كبير انت ي حيحو .
جابر بجنون/انت بتقول ايه ي استاذ يحيي .
يوسف بغيظ /متاخدش علي كلامه ي شيخ جابر هو كده بابا اصله بيحب يهزر انت عايزنا نعمل ايه بالظبط .
جابر بجديه /المفروض نتكلم معاها تمشي من هنا بالحرام الي عايشه فيها دي ست عجيبه اشوف واحده كده بالي هي بتعمله ده تبقا عينها في الأرض كده ومكسوفه من عمايلها ودي عينها بجحه وقويه .
يحيي بهيام /اه ورجليها ناعمه ومهلبيه .
جاسر بضحك /هههههه خف ي حاج مش كده .
يوسف بارتباك /حضرتك قصدك أننا نمشيها من هنا مش كده .
جابر بحده /طبعا لازم تمشي من هنا دي خطر علي شبابنا وبناتنا .
يحيي بغيظ /ليه بس ليه حد يرفص النعمه دي ست مبتتاخرش علينا في حاجه بوسه حضن كله شغال .
جابر بغيظ شديد/لا ده انت غريب بجد ي استاذ يحيي علي العموم انا هتكلم معاها سلاموا عليكم .
يوسف بغيظ شديد/استنا ي شيخنا هوصلك .
يحيي بغيظ شديد/شايفين الراجل عايز يبعد المليون عننا عالم كفره .
جاسر بضحك/هههه حرام عليك دمرت يوسف بعمايلك دي انت ناسي أن يوسف بيحب رحمه بنته .
يحيي بغيظ شديد/حبه برص ي اخويا دي بت كيئبه وكل ماتشوفني تقولي ربنا يهديك شيفاني بشد في شعري ولا ايه بنت جابر يلا قوموا ناموا ورنا شغل  .
رعد بغيظ/انا رايح بكره الجامعه ورايا امتحانات مش عارف فيها حاجه تصبحوا علي خير .
جاسر بنعاس /وانا كمان عندي ماتش سلام .
يحيي بحماس /انا كمان هروح اتفرج سبي ستون جايبه الفار الطباخ.
******************.
في فيلا الشيخ جابر .
كانت تسير رحمه بقلق من ذهاب ابيها إليهم فهي تعلم جيدا أن وراهم شئ مريب ليسير والدها لتسريع اليه بقلق .
/ها ي بابا فيه حد ضايقك بكلمه .
جابر وهو يحتضنها بحنان /ايه ي قلب ابوك هو انا عيل صغير اتكلمنا وخلاص .
رحمه بغيظ /علي الله بقا يناموا ويخليونا ننام .
جابر بابتسامه /متخافيش ي ضنايا كلهم ناموا مفيش الي يوسف قاعد في الجنينه لوحده بيعمل شغل ربنا يهديهم جميعا يلا تصبحي علي خير .
رحمه بابتسامه /وانت من أهله ي بابا .
*****************.
في غرفتها ...
كانت تقف وهي تنظر إليه من شرفه غرفتها تعشقه منذ سنوات وترا في عيناه العشق أيضا لكن اجتماعهم سيكون من رابع المستحيلات.
/ربنا يهديك ي يوسف ويجمعنا في حلاله يارب .
********************.
في الحاره ...
صباحا ...
في شقه تقي ..
كانت تقف وهي تستعد للذهاب الي الجامعه لتقترب منها اختها داليا بحده .
/عجبك الي احنا فيه ده كل يوم نرفض عريس والتاني علشان سترك ميتفضحش شايفه وصلتنا لايه ي ست الدكتوره .
تقي بدموع ووجع/هو انتي مفيش فايده فيكي هتفضلي طول عمرك تذلي فيا .
داليا بغضب /امال عايزاني اعمل ايه ي اختي مكنتيش قادره تستني ليوم الفرح اهو الدلعدي ربنا افتكره تقدري تقوليلي هنتصرف ازي دلوقتي.
تقي بحده /انا معلمتش حاجه غلط ربنا شاهد أن ياسين الله يرحمه كان جوزي.
داليا بغيظ /ايوه ي اختي بس مات قبل فرحكم ي عني الكل انك لسه بنت وبيتقدمولك علي اساس كده تقدري تقولي هنعمل ايه.
تقي بدموع وانهيار /ي شيخه ربنا ياخدني علشان ترتاحي انا عايزه في داهيه رايحه الجامعه .
سيد زوج داليا بخبث ومكر/ايه ي بس ي عسل مين الي زعلك .
تقي بحده /خليك في حالك انت .
لتسير تقي بدموع ووجع الي الخارج .
*******************.
في فيلا يحيي .
كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الافطار.
يحيي بجديه /المهمه المره دي اثار  .
رعد بغيظ /اللهم صلي على النبي انت مش هترتاح غير لما تودينا في داهيه .
جاسر بضحك /هههه احنا اخرتنا الإعدام .
يوسف بغيظ /ايه الي بتقوله ده ي بابا هي وصلت ل كده .
رعد بسخريه /و يترا بقا هندفع حسابها كاش ولا بالقسط .
يحيي بغيظ /اسمعوني بس ده راجل اعمال كبير اوي حوت كده عرفت أنه شايل الاثار في بيته احنا لازم ناخدها وانا عندي الي يصرفها .
رعد بضحك /ربنا يستر .
يوسف بابتسامه ومرح /بقولكم ايه  انا خلاص البت بنت الشيخ جابر دي مش قادر اتطلعها من دماغي هروح اطلبها من ابوها .
رعد بضحكه عاليه وهو ينفخ سيجارته /هههه وحياه امك ملقتش غير دي ده مستحيل ابوها يوافق ده انت ابوك نصاب يالا .
يحيي بغيظ /اسمها زعيم مافيا ي جاهل منك له  .
جاسر بضحك /ههههه لمواخذه ي حاج اسفين .
يوسف بغيظ /ي بابا انت مش ناوي توب بقا ونبطل الشغلانه دي احنا اخرتنا سوداء صدقني .
يحيي بغيظ شديد/سوده علي دماغك ده لسه العز جاي ده انا عندي صفقه بمليارات بعد الصفقه دي  .
رعد وهو يعوج بوقه بسخرية /احييه اهي كل مره كده صفقه تمام صفقه تمام واخرتها بتبقا مسدسات اطفال ومسدسات مياه كمان .
يحيي بغيظ /أخرس ي حيوان المهم طبعا معايا وفي ضهري مش كده في مهمه السلاح دي  .
رعد بغيظ/ربنا يستر معاك ي بابا رقبتي  .
يوسف بابتسامه/طبعا معاك ي معلم .
جاسر بضحك/معاك طبعا ي كبير ده انا افديك ب روحي .
الظابط بحده وهو يسير للداخل /مين فيكم يحيي العدوي .
جاسر ورعد ويوسف معا /هو ده سعادتك.
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية أبناء زعيم المافيا )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-