رواية ملاك سليم الفصل الأول 1 بقلم شهد مجدي

رواية ملاك سليم الحلقة الأولى 1 بقلم شهد مجدي
رواية ملاك سليم الجزء الأول 1 بقلم شهد مجدي
رواية ملاك سليم البارت الأول 1 بقلم شهد مجدي
رواية ملاك سليم الفصل الأول 1 بقلم شهد مجدي

رواية ملاك سليم الفصل الأول 1 بقلم شهد مجدي

ملاك : ماما انا عايزه انزل العب في الشارع مع العيال
سماح بحزن : ياحبيبتي انتي دلوقتي كبرتي عيب
ملاك بعياط :لا مليش دعوه
سماح بتدمع على حال بنتها
(نسيت اعرفكم على ملاك)
ملاك عندها ٢٠ سنه ومن حوالي ٥ شهور عملت حادثة رجعتها طفله عندها ه سنين وابوها متوفي ومالهاش حد غير امها 
ملاك بنت شبه الملاك فعلاً بشعرها الدهبي اللي واصل لبعض ضهرها بكتير وعيونه الزيتونه وبشرتها البيضا زي التلج وخدودها اللي علطول حمرا يعني من الاخر كده هي ملاك فعلاً
وامها سماح عندها ٥٥ سنه طيبه وبتحب بنتها جدا بس مريضه عندها الكانسر في المرحله الاخيره (يلا نرجع لي قصتنا)
سماح بتعب وحزن : ملاك حبيبتي لو سمعتي الكلام هاجبلك شكولاته
ملاك بفرحه : بجد
سماح اه يا حبيبتي بجد بس لازم اروح مشور اقعدي اتفرجه على الكرتون لحد ماجيلك
ملاك : هتروحي فين
سماح : هاروح اجيبلك الشكولاته
ملاك بفرحه : ماشي متتاخرش
سماح في سرها بحزن  : بس ياريت بس جدك يوافق يقابلني
في مكان تاني في قصر ضخم نلاقي  قاعد على رأس السفره الجد عادل هو راجل عندها حولي ٧٥ سنه ذو هيبه ويبان على ملامح الشده شديد مع الكل ماعدا عيلته ويحب عيلته بشكل كبير عندها ولادين متوفين مرات ابنه الكبير علا  هي ست في الخمسينات من عمرها  طيبه وتحب عيالها بشده وعندها ولادين الكبير هو بطل قصتنا سليم
( سليم الأنصاري) هو شاب في عندها ٣٠ عام أصغر رجال الأعمال يدير شركات العيله قاسي الطبع لاكن مع عيلته حنون وسيم للغاية بعيون حاده مثل الصقر وعيون عسلي وغمازت وشعر اسود مثل الليل وجميع النساء يتمنوا منو نظره
( الابن الأصغر وهو اخو سليم عمر) يبلغ من العمر ٢٥ عام لا يقل وسامة عن سليم بس يختلف في الطبع مرح ويحب الهزر وفرفوش كده زيه 🥰😜
( كفايه كده نرجع نكمل قصتنا )
الجد بجديه : سليم عملت ايه في الثفاقه الجديده
سليم : كل حاجه ماشيه زي ما احنا عايزين
الجد : وعملت اي في الموضوع اللي قولتلك عليه
سليم : والله ياجدي انا بعمل كل العليا وإنشاء الله نلاقيهم 
الجد :وانت يا زفت مش ناوي تنزل مع اخوك وإلا هاتقضيها سهر طول اليل مع البنات
عمر بهزار : انا يا حاج ده من الشغل للبيت ون البيت للشغل
الجد : لا والله وشغل ايه ده  بقا
سليم  : شغل البنات والسهر للصبح
عمر : انتو تعرفوا عني كد
علا بضحك : احنا مانعرفش الا كده
عمر : حتى انتي يا ماما ده انا بقول انتي اللي فيهم
قاطعت حديثهم الخادمه شمس
عادل بيه في واحده بره بتقول عايزه تقابلك في حاجه مهمه
عادل بجديه : متعرفيش مين
شمس : لا اول مره اشوفها
الجد عادل : ماشي دخليها
دخلت الجد قام من على السفره بصدمه
علا بصدمه : سماح
بوم البارت خلص لو في تفاعل هكمل
( نتعرف على شمس بقا)
شمس تبلغ من العمر ٢٠ عام هي الخدامه بس  هما بيعتبروها كأنها واحده من افرض العيله وهي حاجه كده قمر بعيونها الرمادي وشعرها الأسود مثل اليل وبشرتها بيضا وطيبه جداً بس وحيده مالهاش اهل اشتغلت عندهم من شهرين حولي وبتحب علا زي امها 
الاسالة بقا
ياترى سماح تقريب ايه لي لجد
وليه اتصدمو لما شافوها
وملاك هيحصل فيها ايه
وسماح هتعيش ولا هتموت
وعايزه منهم ايه
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية ملاك سليم الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملاك سليم )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-