رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم ياسمين رمضان
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الثامن عشر 18 بقلم ياسمين رمضان
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الثامن عشر 18 بقلم ياسمين رمضان
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ياسمين رمضان

في الطريق الي القاهره في عربيه ادم بتحديد.
ادم بتفكير : معقول عثمان هو سبب في انو يخلي فاطمه تبقا وحشه كده .
حور :الاسف يا آدم بس كويس فاطمه فاقت علي نفسها وبقت كويسه الحمد لله كلنا سمحناها لأنها اعتذرت ودا بان جدا في عنيها .
ادم : اتمني أن شاء الله تبقي اتغيرت بس المهم عثمان الكل*ب دا لازم يتحاسب .
حور : متقلقش هعرف شغلي معاه كويس اوي لما نخلص مهمتنا دي بس لازم نحمي ريم منو لانو انسان مش كويس .
ادم بديق : خلي بس يلمس منها شعره وحده ونا مش هرحموو متقلقيش هنحمي ريم منو كويس .
حور: ونا واثقه من دا يا حبيبي ❤️.
ادم بصلها بحب ومسك ايديها وباسها بحنان ❤️.
ادم بحب : بحبك ❤️.
حور بكسوف: ونا كمان ❤️.
ادم بمشاكسه: مش لايق عليكي الوش كسوف دا 😂.
حور بغيظ: تحب اوريك الوش تاني .
ادم بضحك: لا كده كويس اوي 😂.
حور بضحك: ايوه كده الرجاله مبتجيش غير الا بالعين الحمرا 😂❤️.
ادم فضل يضحك عليها وهي كمان ❤️🦋.
عثمان كان راكب العربيه ومراقبهم لحد ما وصلو القاهره .
.🦋بعد مرور ساعات🦋.
وصلو الي القاهره و وصلو الي فيلا الشافعي .
و مرام و جاسر روحو الي بيتهم❤️.
وريم وصلوها لبيت اللواء ❤️.
🦋في فيلا الشافعي🦋
نزلو كلهم من العربيه و حور و ورد وسعاد دخلو قبل ادم و مراد .
و ادم و مراد نزلو الشنط من العربيات وودخلو الفيلا .
وطلعو كلهم الي اوضهم يناموو .
❤️في الصباح الباكر❤️.
سعاد فاقت وصلت وقرأت قران و بعد مرور ساعات 
🦋فاقو ابطالنا الحلوين .🦋
ونزلو تحت صلو وقراو قران و وبداو حور و ورد وسعاد و المساعده كانت معاهم يحضرو الفطار .
و ادم و مراد كانو قاعدين في الصالون ومشغلين برنامج ديني و اتصلو علي جاسر عشان يتطمنو علي مرام انها كويسه وطمنهم انها بقت احسن شويه لما ارتاحت و .
ادم : أن شاء الله بعد الفطار هنيجي ليكم .
جاسر : تنور يا حبيبي ❤️.
ادم : حبيبي بنورك  يلا سلام ❤️.
جاسر : سلام .
مرام : هيجو بعد الفطار .
جاسر: ايوه يا حبيبتي.
مرام : ماشي يا حبيبي ينورو .
عند ادم و مراد قعدو يقرأو قرأن لحد ما خلصوا الفطار وقعدو يفطرو.
ادم : انا كلمت جاسر واطمنت انا ومراد علي مرام وان شاء الله هنروحلهم بعد الفطار .
حور : كويس أوي كنت هقولك نروحلهم علشان نطمن عليها.
ورد : وانتي هتيجي معانا يا ماما ❤️.
سعاد : لا ياحبيبتي روحو انتو ونا هقعد هنا استناكو لحد ما ترجعو ❤️.
مراد :تمام يا حبيبتي الي يريحك .
وخلصو اكل وطلعو فوق لبسو كلهم .
حور لبست دريس بنفسجي رقيق بكم ولمت شعرها ديل حصان وحطت مسكرا وتنت خفيف و لبست حلق علي شكل فراشه رقيق و لبست سلسله نفس شكل الحلق وصندل ابيض 🤍.
و ادم لبس تشيرت وبنطلون رصاصي و حط البرفيوم ولبس الكوتشي ابيض وفضل يغازل في حور طول الوقت وهما نازلين ❤️.
عند ورد و مراد .
ورد لبست دريس بينك رقيق و عملت شعرها كحكه بشكل جميل و لبست حلق علي شكل نجمه و سلسله دهبي و لبست جزمه سوده جميله 💖.
مراد لبس تشيرت احمر و بنطلون جينز و كوتشي اسود.💖.
ونزلو سوي هو و ورد .
و ودعو كلهم سعاد وطلعو برا الفيلا .
حور شافت عربيتها وحشتها جدا 💖.
حور بحب : وأخيره شوفتك يا روحي وحشتيني جداااا.
مراد بضحك: ادم .
ادم  : خير .
مراد بضحك: حور مسخره كأنها مشافتش بنتها من سنين 😂😂.
ادم بغيظ : انا مش عارف يا ورد انتي اتجوزتي علي اي .
ورد باستفزاز: علشان بيضحكني 😂😂.
ادم فضل يضحك من ردها وفضلو يضحكو وحور كمان 😂😂❤️.
ورد :تب يلا بينا بقا ولا اي .
حور : يلا .
حور :لحظه.
انتبهوا ليها .
ادم : اي .
حور :فين ماكس وحشني اوووي .💖
ادم : عند واحد صاحبي عندو اسطبل مخليه عندو امانه لحد ما نرجع ونخلص شغلنا .
حور: تمام كويس شكرا يا آدم إنك خدت بالك منو لان ماكس بقا عزيز عليا اوي 🥺💖.
ادم ابتسم ليها و 
وكل واحد فيهم ركب عربيته واتجهو لعند بيت مرام 
و جاسر .
🦋في مكان آخر في الصين🦋.
مالك كان واقف مع تشارلي و مارلي و هاون وبيتابعو 
الجيش ال معاهم وهما بيدربو عشان يقدرو يحاربو كويس .والعدد كان كل شويه بيزيد عشان يقدرو يهاجمو اكتر والنجاح يزيد اكتر و بعد ما شافوهوم بيدربو كويس . راحو علي مستودع الكبير وهاون باو راح فاتح الباب وكلهم انبهرو من كميه  والكنا*بل و صوار"يخ والاسل"حه منظر ولا الخيال.
مالك بابتسامه خبيثه : النصر هيبقا لينا أن شاء الله يا رجاله 😌(والله يا مالك انت كل مره بتعمل فيها شبح وحور بتديك علي عينك فاكر ياض العلقه الي اخدتها انت ومعاذ ولا افكرك 😒
مالك بخوف : لا يا ياسمين فاكر سامحيني ونبي مش هعمل حاجه تاني .🥺.
ياسمين بغرور 😌: الكاتبه ياسمين ياض .
مالك بخوف : حااااضر .
اممم وانت بتحرم ياض دنت لسه هتشوف ايااام عجب اصبر عليا بس .
مالك بزعر : لاااااااا.)
(اي خدمه حته كده تغير المود😉😂' يلا كفايه هزار ونرجع تاني اخرت عليكو سوري 😉😂).
وكلهم ابتسموا بخبث أيضا.
و في مكان بعيد عنهم كانت عيون تراقبهم من بعيد 🧐.
هنعرف مين بيراقبهم بعدين ✨.
.( طبعا هما مش هيفهموو كلاموو العربي بس بترجم يعني خليكو فاهمين أنهم بيتكلمو بلغتهم بس انا شغلتي بترجم الكلام مفهوم كده يا حلوين يا سكر انتم 😘😉😂).
🦋في مصر و في بيت جاسر ومرام بتحديد🦋
كلهم كانو متجمعين علي السفره .و كانت حور بتكلم .
حور :  مرام هتقدري تقعدي علي كرسي وتسمعي الخطه ولا نيجي في يوم تاني تبقي كويسه في .
مرام : انا الحمد لله كويسه شويه يا حور وهقدر اسمعك يلا قولي خطتتك واحنا سامعينك .
حور : تمام اسمعوني كويس دلوقتي احنا قدامنا شهرين علي المهمه صح .
الكل :صح .
حور : لازم في الشهر دا نكون جاهزين ومتدربين كويس لان الخطه اتغيرت الاسف .
ادم بصدمه: ازاي هنلحق في شهر  نجهز نفسنا .
مرام : فهمينا يا حور ازاي دا .
ورد بأسف: مالك غير خطتو وبدل ما هيجهز ويحتل فرنسا  بعد شهرين خلاها شهر بس وبدأ يجمع جيش اكبر ف لازم احنا نكون احنا كمان مجهزين الجيش بتاعنا ونخلص عليهم قبل ما يخلصو علي فرنسا .
مراد باستغراب : أنا مش فاهم حاجه ازاي كل دا اتغير وعرفتو ازاي معقول كل دا من شريحه هو مش انتو بتقولو برضو أن شريحه دي بتعرفكو مكانو بس مش تنصت .
حور : جاسيكا كلمتني امبارح لما وصلنا وكلو كان نايم وعرفت منها كل حاجه وعرفت ورد لما صحيت .
جاسر : وجاسيكا عرفت منين خطه مالك وعصابته.
ادم بذكاء : كده فهمت ✨.
حور بذكاء : يعجبني ذكائك يا آدم .
ادم ابتسم .
ورد : جاسيكا بعتت واحد من أصدقائها في الصين يبقا جاسوس في الجيش بتاع مالك عشان يقدر ينقلنا اخبارهم كلها عشان نعرف هما بيخططو لي اي
لما مالك هرب مع تشارلي جاسيكا طبعا عرفت حور 
وبعد كده حور عرفت من الشريحه إن مالك في الصين ف بالتالي قبل ما نسافر الصعيد حور كلمت جاسيكا تاني عشان تقدر تبعت حد هناك في الصين يراقبهم ونعرف بيخططو ل اي .
ونقدر نخلص عليهم قبل ما يعملو اي حاجه.
مراد : يا بنت جنيه يا جاسيكا كويس اوي بس كده لازم نجهز كويس اوي عشان نقدر نهزمهم .
ادم : هيحصل دا يا مراد بس لازم نفكر كويس هنقدر 
نتفوق عليهم ازاي عشان محدش يضر في فرنسا 
والمشكلة كمان عدد الجيش بتاعهم زاد ولازم  جيشنا يكون أكبر منهم .
مرام بتفكير : بس كده لازم لما نهاجم عليهم و ميعرفوش ابدا أننا هنوقفهم وهنبوظ خططتهم لازم. نسافر الصين بالجيش بدون محد يعرف ويتفاجو وهيبقوو مش عارفين يحاربونا لأننا اخدناهم علي مشمهم . 
جاسر : مظبوط كلام مرام صح .
مراد : كده احنا فكرنا كويس بس فاضل بقا نجمع اكبر عدد من الجيش ونقدر نخطط كويس ازاي هنسافر ب الجيش في الخباثه.
حور بتفكير : حكايه تجميع  الجيش دي سيبوها عندي انا و كمان حكايه اننا ازاي هنروح ليهم في الخباثه دي برضو عندي انا و ورد .
ورد : بظبط دلوقتي احنا بدأنا نحل حاجه حاجه ناقص بقا احنا ازاي هنهاجم .
دي بقا كل واحد فيكو هيفكر فيها دلوقتي واحنا قاعدين و هنبدا من جاسر و مرام .
جاسر بتفكير:هيكون معانا ال ابره الحادا لأنها  هتبقا سريعه جدا في ق*تل الجيش بسهوله .
مرام: وبعدين هنكون انا و جاسر راكبين الموتسكلين الي شايلنهم للمهمات الكبيره وفيهم مسد*سات قويه جدا وان شاء الله هنقدر عليهم سوي .
حور ورد ادم مراد: عاش حلو جدا .
حور : كده سمعنا جاسر ومرام دلوقتي ادم و مراد خطتكم اي .
ادم بتفكير : انا و مراد هنركب طياره هو طياره ونا طياره والطيارتين دول فيهم اسل*حه قويه برضو وهتبقا كويسه في تفج*ير اي حاجه.
مراد : كانت فكرتنا من زمان بس قولنا نخليها للوقت المناسب الي هنتكلم في سوي .
حور ورد جاسر مرام : واو عاش جداااا .
ورد : مدام كلكو قولتو خطتكو فا خطتنا انا وحور هتعرفوها دلوقتي .
الكل اتنصت ليهم .
حور : هنركب عربيتين ضد الرصا*ص وطبعا مهما دخلنا في اي حاجه العربيه مش هيحصلها حاجه وميزه العربيه سريعه.
ورد : وكمان العربيتين فيهم اماكن عشان نقدر نحط فيهم الصوا"ريخ ودي حاجه فخمه .
حور : طبعا في مكان كبير جوا العربيه اقدر احط في الصواريخ واقدر كل ما اضر*ب صار*وخ ادوس علي  الذرار يطلع صار*وخ جديد دي ميزه العربيه عشان كده احنا اخترنا الخطه دي انا و ورد .
الكل بانبهار : عاااش بجد هو دا الكلام .
ادم بثقه: علي بركه الله أن شاء الله هنتصر عليهم.
الكل : باذن الله.
كلهم مسكو ايد بعض وقالو في نفس واحد 
✨ضهرنا في ضهر بعض ومش هنسيب بعض ابدا  وايدينا في ايد بعض وهننتصر علي شر وعلي كل عدو ✨ .
حور&ورد : بتوفيق باذن الله 💖.
تسريع الأحداث .
✨في الشهر تحديدا ✨.
حور و ورد و ادم ومراد و جاسر ومرام .
بدأ يتمرنو كويس جدا وفضلو يضغطو علي نفسهم كويس وبقو جاهزين المهمه كويس .
و اللواء و الوزير بداو يجهزو الجيش كويس وكل حاجه بتتعمل بسريه تامه .
وبدأو يجهزو كويس اوي وكل حاجه حاجه ماشيه تمام .
في الصين عند مالك خلاص الجيش قربو يجهزو كويس من التمارين وقربو علي المهمه كبيره .
ومالك و تشارلي و مارلي و هاون كانو مجهزين نفسهم كويس .
في مصر .
عثمان عرف بيت اللواء وكان واقف بعيد جدا عشان محدش يشوفو وشاف عربيه اللواء وهي ماشيه وكانت ريم معاه في العربيه .وكانو مروحين البيت .
عثمان بقذارا : والله و وقعتي في ايدي يا ريم بس ماشي افكر واتكتك هخدك ازاي .
ومشي وراح علي فيلا ادم يراقبهم .
كويس وكان بيتوه منهم لأنهم بسبب ان 
حور لاحظت انو بيراقبهم وعرفت الكل بس بيعرفو يفلتو منو بسهوله .
و مالك كل شويه يتعصب عليه بسبب غباء عثمان .
(طبعا هتقولو ليه عرفو أن عثمان بيراقبهم وهسيبينو 
لأنهم عرفو و شكو أن مالك هو الي بعتو يراقبهم بس سيبينو لأنهم عارفينو انو اهبل 😂) وف الوقت المناسب هيقبضو عليه بعد ما يخلصو المهمه .
🦋بعد مرور شهر 🦋.
هتبدا المهمه ووو هنشوف البارت الجاي. 
وفي مكان آخر كانت ريم في كافيه مع صحبتها وفجاه دخلت ريم الحمام ولاقت عثمان قدامها في تواليت البنات .
ريم بصدمه 😳: انتتت ولسه هتصوت .
عثمان ض*ربها علي دماغها وشالها وخرج بيها من الباب الخلفي من الكافيه وركبها عربيتو 
واتجه الي بيتو واخد ريم من العربيه وطلع بيها فوق 
و بيدخل الشقه وووووو .
عند اللواء .
شاف تليفونو بيرن ولاقا صديقه ريم .
اللواء شريف : الو ازيك.يا بنتي .
رنا بدموع: عمو شريف ريم اتخطفت الحقني بسرعااا .
اللواء بصدمه 😳: ايييييي ....
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط على : ( رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل التاسع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على  : ( رواية صقور الداخلية الجزء الثاني )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-