رواية فيلا السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية فيلا السيوفي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية فيلا السيوفي الجزء الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية فيلا السيوفي البارت الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية فيلا السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية فيلا السيوفي الفصل الحادي عشر 11 بقلم الكاتبة الصغيرة

صّبًآحً يَوٌمً جّدٍيَدٍ ❤
ف الصباح الباكر وف غرفة بطلتنا حور 
يوسف خبط علي الباب بهدوء....
حور:مين؟
يوسف:انا يحور
حور:اتفضل يا ابيه 
دخل يوسف وقعد جمب حور 
يوسف:حور اسمعيني يحببتي انتي عارفه اني بحبك قد اي وانو اللي انا عملته ده امبارح مش عشاني عشانك نتي وعشان احميكي ونا هعملك اكبر فرح ف الدنيا كلها وهيكون اجمل فرح بس تنجحي انتي وتجيبي مجموع تخشي هندسه عشان تشتغلي معايا ف الشركه زي موعتيني 
حور:انا مش زعلانه منك انا بس مصدومه من اللي حصل مش اكتر 
يوسف:اممم النهارده عيد ميلادك 
حور بلهفه:اممم فين هديتي 
يوسف بتمثيل:اسف يحببتي معرفتش اجيبلك حاجه بسبب اللي حصل 
حور بزعل:اممم طيب 
يوسف بمكر:هنزل الشغل واول مرجع هجيلك
حور:طيب باي
يوسف:باي 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ف غرفة ليان صحيت علي صوت تليفونها ردت وهي نايمه من غير متشوف مين
ليان بنوم:اممم
مراد:صباح الخير يا ليان بتمنه انك تديني فرصه تسمعي فيها الحقيقه عشان خاطري مش هتندمي صدقيني النهارده الساعه 6 هستناكي ف كافيه*** هستناكي
ليان:ونا مش هاجي ولا عاوزه اشوف وشك
مراد بقلة صبر:بت انتي لازم تيجي عشان تعرفي الحقيقه وبعدين ابقي قرري عايزه اي شوفي هتقدري تسمحيني ولا لا
ليان:هفكر ان شاءلله معقنو خساره فيك اصلا 
مراد:لمي لسانك اللي عايز يتقص منو حته ده ولا ليه ده عايز يتقص كلو اصلا 
ليان:انت هتصاحبني ولا اي سلام
مراد:سلام 
مراد بعد مقفل:ان شاءلله هتعرفي الحقيقه وهتسمحيني متاكد والله وبعدين مش هسيبك تضيعي من ايدي بس بتمنه انك تيجي علي الميعاد
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ف الشركه وخاصه ف مكتب فهد 
فهد:الو اي يا يوسف انت فين
يوسف:ف المكتب يبني بتاعي ف حاجه
فهد:اها عايز اتكام معاك ف موضوع كده تعاله خمس دقايق وارجع تاني.
يوسف:حاضر 
وبعد خمس دقايق جه يوسف
يوسف:ف اي يا فهد 
فهد.:تشرب اي الاول 
يوسف:قهوه 
فهد:الو اي يا همس عايز اتنين قهوه بس بسرعه((همس دي اللي بتحب فهد فكرين؟))
همس بدلع:حاضر يا مستر فهد حالا
يوسف: ف اي يبني اتكلم مش تقلقني 
فهد:بص انت عارف اني بحب لميس اختك من زمان وانت وعدتني انها لما تتم السن القانوني اجي اتقدملها ها اي رايك
وفجاه اتخض فهد ويوسف من الصوت
وكانت همس وقفه وسمعت الحوار ووقعت من ايدها القهوه
فهد: انتي كويسه يا انسه همس 
همس بلغبطه : اه اه انا تمم انا اسفه هعمل غيرها علي طول
يوسف:لا انا همشي عشان عندي شغل وبكره هستناك يا فهد انت والعيله عشان نشوف راي لميس اي 
فهد بفرحه:بجد والله انا مش مصدق نفسي بكره انشاءلله هاجي وعرفهم ف البيت ها 
يوسف:حاضر سلاام وخرج يوسف وساب فهد وهمس 
فهد:لو تعبانه يا همس روحي النهارده مش لازم 
همس بجنون: تعبانه انا قلبي بيتقطع انت عارف اني بعشقك مش بحبك بس وعادي كده مش همك مشاعري ها رد مش همك اني انسانه وبحس برضو 
فهد بعمليه وصوت عالي ارعب همس:انا قولتلك ميت مره اني بحب لميس انا عمري معشمتك بحاجه ولا حته بصتلك بصه تبين اني بحبك الكلام ده تقوليه لو انا عشمتك بحاجه وخليت بيكي لكن انتي عارفه اني بحب لميس من زمان وبفهمك كل يوم الموضوع ده بس اعمل اي انتي مش عايزه تفهمي مش عايز اشوفك بتفتحي الموضوع ده تاني وروحي علي شغلك يلا
همس بتوعد:ماشي انا همشي اشوف شغلي دلوقتي بس برضو مش هسيبك تكون لحد غيري حته لو بلعافيه 
وخرجت همس 
فهد:اقسم بالله لو مش والدتك مريضه كنت مشيتك من الصبح بس لازم اراعي ربنا فيها 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
مساءا ف منزل ليان ❤ وخاصه ف غرفة ليان 
ليان ل نفسها:انا مستحيل اروح ل الكلب ده ده واحد خاين وغدار ومستحيل اوثق فيه
قلب ليان:لا يا ليان انتي بتحبيه ايوه حبتيه ولازم نديله فرصه تانيه اكيد ف حاجه مستخبيه وره ده كلو 
عقل ليان:متسمعيش كلامو ده انسان ملوش امان يعني مش توثقي فيه 
ليان انهارت: بس بقا بس انا لازم ابقا اقوي من كده لازم مبينش ضعفي قدامو ولازم اثبتلو انو انا متكسرتش ولا حد بقدر يكسرني
وقامت ليان وخرجت من دولابها فستان بلون الابيض ضيق وقصير ورفعت شعرها ووضعت ميكب بسيط وهاادي كانت ف غاية الجمال والانوثه وبصت ف ساعتها لقتها6 ونص 
ليان: عادي مش هو اللي عيزني يستناني بقا
ونزلت ركبت العربيه الخاصه بيها 
((ياتري هيحصل اي)) 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤
ف غرفة حور كانت قعده بتذاكر وزهقانه الباب خبط هي اتوقعت يوسف جيبلها هدية عيد ميلادها بس للاسف طلعة لميس وزعلت حور جدااا 
حور: خشي يا لميس 
لميس: اي يبت الكئابه دي 
حور: يوسف اول مره مش يجبلي هديه ف عيد ميلادي ولا مهتم زي كل سنه
لميس بزعل: الحال من بعضه يختي والله انا برضو عيد ميلادي معاكي 😂 محدش عبرني
حور: اممممم عادي 
لميس: اي رايك قومي غيري هدومك وننزل نتمشا نبسط نفسنا بنفسنا 😂
حور: ماشي يختي علي الاقل اغير جو
لميس: طب بسرعه هخش اغير هدومي واجي القيكي لبسه فهمه
حور: حاضر 
مشيت لميس عشان تبدل هدومها وقامت حور خدت شور وغيرت هدومها ل فستان هادي بلون النبيتي وتركت شعرها ووضعت ميكب بسيط جدااا 
ولميس غيرت هدومها ولبست بنطلون بلون الابيض وتيشرت اسود 
لميس: ها يلا ننزل؟ 
حور: اه يلا
ولكن فجاءه النور قطع؟ 
حور: يماما ف اي دي اول مره تحصل ابيه يوسف مبيخليش النور يقطع بيحولو علي طول
لميس بخوف: صح اكيد ف حاجه تعالي ننزل نشوف ف اي
نزلو البنات ولكن اتصدمو 😲😲😲😲😲
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤
وصلت ليان الكافيه وكانت الساعه بقت7 ودخلت وفضلت تبص علي مراد ملقتهوش وجايه تمشي لقت حد مسكها من ايدها 
مراد بحب: هفضلل استناكي العمر كله متفكريش اني هزهق
ليان: ابعد عني واخلص عايز تقول اي عشان انا مش فاضيه
مراد: حاضر بس بتمنه تهدي 
وقعدو..... 
مراد: تحبي تشربي اي؟ 
ليان: مش عايزه حاجه 
مراد: تمم عايزين اتنين قهوه مظبوطه
ليان: يوه بقولك مش عايزه حاجه تجبلي قهوه وبعدين انا مش واثقه فيك المره دي تنيمني وهتعمل فيا اي تاني
مراد انصدم من كلام ليان فعلا هو بقا وحش اووي للدرجادي هي ف مكان عام ومبقتش قادره توثق فيه حته
مراد بجديه: بصي اسمعيني للاخر وبعدين احكمي
وبدا مراد يحكي ل ليان الحقيقه كلها حكاية فهد وايه وحكاية موت اخته وانه كان بينتقم مش اكتر 
ليان بصدمه وانهيار: انت انت شايل ليا كل الكره ده جواك ونت اصلا مش شوفتني غير مره وحده ولا مرتين وشيلي الكره ده كلو ليه ها عشان غلطه وكمان فهد اخويا معملش كده ومستحيل يعمل كده اصلا وبعدين انت بقا عملت فيها راجل وقلت انتقم منو وف اخته اه منت لو راجل بجد هتاخد حقك منو هو مش هتتعرض لبنت بس اقولك حاجه برافو عليك كسرتني ايوه كسرتني انا مش هفضل اتصلح كتير بمظهر القوه ونا بموت ف كل ثانيه انت عارف انت عملت فيا اي انت خت مني اغلي حاجه ف حيات اي بنت
مراد بتبرير: لا محصلش يا ليان اقسم بالله مقربت منك دي كانت خطه وانتي لسه زي منتي بنت بنوت مقربتش منك اقسم بالله مقدرتش قلبي منعني ونا شايفك قدامي كده مقدرتش
ليان اتصدمت واغمي عليها مقدرتش تستحمل.... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية فيلا السيوفي الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية فيلا السيوفي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-