رواية فهد الصعيد والقطة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر إبراهيم

رواية فهد الصعيد والقطة الحلقة الثامنة 8 بقلم هاجر إبراهيم
رواية فهد الصعيد والقطة الجزء الثامن 8 بقلم هاجر إبراهيم
رواية فهد الصعيد والقطة البارت الثامن 8 بقلم هاجر إبراهيم
رواية فهد الصعيد والقطة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر إبراهيم

رواية فهد الصعيد والقطة الفصل الثامن 8 بقلم هاجر إبراهيم

ملوك بصراخ  /فهد  
وكان يتلق رصاصه ثانيه  
ولكن  يطلق شخص  اخر رصاصه على  جمال 
يترك  ملوك   ويقع على ارض 
وتذهب ملوك بسرعه اليه  وكانت تبكى بشده  
متسبنيش  ونبى 
فهد  /متخفيش انا كويس 
سيف /متخفش رصاصه سطحيه 
يمسح دموع ملوك   ويقول متخفيش 
وجاءت اسعاف واخذت فهد  وكانت ملوك جالسه بجانبه 
ودخل الى مستشفى  
كانت رصاصه سطحيه  بنسبه لفهد  وكان بخير  
وكانت ملوك فى غرفه اخرى وكانت  تتوجع بسبب  الجرح   لانه نزف دم  بسبب الحركه 
وبعد وقت   تاتى نواره  وسعاد 
نواره /انت كويس يافهد 
فهد/اه الحمدلله.
نواره / طيب انا جبت هدوم عشان تغير وجيبت اكل  هى فين ملوك 
سعاد /الحمدلله على سلامه ياحبيبي 
يقطع كلامهم دقه الباب 
سيف /حمدلله على سلامه  ياسى فهد خدتنا ياعم 
خرج نواره  وسعاد 
سيف /عامله اى دلوقتي 
فهد/انا بشكرك على انقاذ حياتى  
سيف /عيب عليك احنا اخوات ياض  الحمدلله انك كلمتنى.معملتش الا فى دماغك 
تدخل الممرضه  ممكن بعد اذنك  تخرج 
سيف /اه طبعاً   
هروح دلوقتي عشان شغل واقفل المحضر  وهاجى تانى  عشان عايزه فى موضوع 
فهد/ماشي مستنيك 
خرج سيف  
ممرضه  بدلع /الحمدلله على سلامه يا استاء فهد 
فهد/الله يسلمك مراتى عامله اى 
الممرضه /الا جايه معاك كويسه الحمدلله 
مكنتش متخيله بصراحه انك متجوز  الا يشوفك يقول  صغير خالص  
 فهد  كان يرى خيال ملوك  /لو كنت مش متجوز  هتتجوزينى يعنى. 
تدخل ملوك عليها فجاء 
وكانت ممرضه تقول  ولى مش اتجوزك
ملوك  /تتجوزى مين ياروح امك  
ممرضه / مينفعش تدخلى كده
ملوك بغضب   /اه كنت استنا اما تخلفى منه واجى اجبلك نقطه 
الممرضه / انتى بتقولى اى 
تقوم ملوك  وتمسكها من شعرها 
ملوك بغضب شديد/بقا انتى تقولى لجوزى اتجوزك ياخطفت رجاله 
كان فهد يرى ولكن يسطيع كتم ضحكته 
فهد  /خلاص بنت هتموت فى ايدك 
ملوك /اسكت انت 
يدخل دياب فجاءه   وينصدم  ثم رقض  ومسك ملوك  
دياب بخوف على الممرضه./ انا  اسفه بالنيابه عنها
ممرضه بدلع  /لا محصلش حاجه  يا استاذ  حضرتك اسمك اى 
 ملوك بغضب /يا نهار ابوكى اسود سيبتى جوزى ورايحه لا اخو 
ومسكت ملوك  الممرضه من شعرها.....
دياب  بيشدها. خلاص يا ملوك خلاص
فهد بيزعق للممرضه. امشي شوف انتى رايحه فين يلا 
ملوك بغضب./وانت بقى ايه جاي تتكلم دلوقتي
فهد /.حبيبتي والله ياقطتى 
فهد  /. انتي بتبصي كده ليه
ملوك  بغضب./ بفكر اعمل ايه في شكلك الحلو اللي جيبلنا المشاكل ده
فهد/والله انا خايف منك انتى هبله وتعملى اى حاجه 
ملوك  /انا هبله  طيب 
دياب/طيب هسيبكو شويه على متتصافو 
خرج الجميع الى خارج 
فهد/تعالى اقولك 
ملوك بقمصه /لا 
يقوم فهد ثم يتجوع  
تتجه نحو  بسرعه 
ملوك بخوف /انت كويس 
فهد/اه  يتظاهر بزعل  
ملوك/انت زعلت 
فهد /لا 
ملوك /طيب هات بوسه 
فهد بصدمه /اى انا كنت شاكك فيكى من اول   انا شاب محترم  ودى مستشفى محترمه  
ملوك /واحده بس  
فهد  بخبث/من عيونى ياقطتى  
ملوك /انا كنت بهزر فى اى 
يحوطها بيدى  بس انا مفيش حد بيهزر معايا 
وكان سوف يعطيها قبله. يدق باب 
فهد /انا قولت مستشفى محترمه 
يترك ملوك  وكانت تضحك
ويدخل سيف  ونواره وسعاد وجد  
فهد  لسيف /انت لحقت
سيف/لا منا لسه مش مشيت  كنت مستنيك عشان  لازم اقول كلمتين دول  
فهد /اقول 
 بعد اذنك ياجدى /انا طالب ايد نواره 
تتفجاء نواره من كلامه  وتهبط راسها  
 الجد /والله يابنى انت مفيش زيك  انا مربيك  اى رايك نواره 
 نواره بكسوف/راى رايك ياجدى
الجد /على بركه الله 
ملوك  /مبروك يانونو اى نعم مكنتش طايقكى بس يلا 
نواره /انا اسفه متزعليش منى 
ملوك /انتى اختى  عمرى مزعل منك 
فهد /الف مبروك ياصحبى 
وبعد وقت خرج فهد من مستشفى  
ورجعت ملوك وفهد  المنزل  
وذهب الى غرفه 
كان فهد يقترب من ملوك  يمسك ايديها وبيبوسها بحب
فهد بعشق. بحبك يا احلى واجمل حاجه حصلت في حياتي
بحبك بكل تفصيلك وبشقاوتك بكل حاجه 
ملوك بدموع./بعشقك يا فهد 
وكانت بين احضانه  
عايزه اسالك  راجل المات ده كان بيقول انك اذيته  
كان موضوع قديم  متفكريش فى 
ملوك /يعنى انت اذيت حد قبل كده  
فهد/هحكيلك بعدين  متبقيش رخمه وتبوظى لحظه رومنسية 
ملوك/حاضر يا خويا كنا بنقول اى 
كنت بقول بحبك  وقام ابعطاءها قبله سريعه  
وذهب الى عالمهم الخاص 
 وبعد مرور سنتين  
جابت بنوته  اسمها حور  وكانت ملوك تدرس  فى تانيه هندسه   
كان فهد يسعادها فى مزاكرتها   وكانت الاوله على دفعتها 
وعاشو حيات سعيده 
ولحد دلوقتي  محدش يعرف سر  الا فهد مخبى 
وعمل اى فى جمال 🤔
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية فهد الصعيد والقطة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-