رواية زوجة مؤقتة الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة الحلقة الرابعة 4 بقلم ملك يسري
رواية زوجة مؤقتة الجزء الرابع 4 بقلم ملك يسري
رواية زوجة مؤقتة البارت الرابع 4 بقلم ملك يسري
رواية زوجة مؤقتة الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

رواية زوجة مؤقتة الفصل الرابع 4 بقلم ملك يسري

زين:  بتعيطى لى. 
ملك بإستغراب:  نعم حضرتك تعرفنى. 
زين وقعد جمبهاا:  الصراحه لا بس انتى بتعيطى ف حبيت اعرف مالك.. يمكن فضول معرفش. 
ملك اتنهدت:  الحاجة الوحيدة اللى ممكن تخلينى احكيلك انك متعرفنيش. 
زين:  سامعك. 
ملك بدموع:  انا ملك بنت عندها 19 سنة زى اى بنت كان ليها احلام عادى يعنى فجاة كله طاار مفيش فلوس ادخل الجامعة اللى كنت بحلم بيها من صغرى اتجوزت جوز بنت عمى اللى من قهرتهااا وزعلها على جوزها سق*طت ابنهاا اللى كانت بتحلم بيه...... انا خايفة. 
زين بصلهاا:  وجوزك كويس معاكى. 
ملك وابتسمت:  فارس كويس جدا بس هو بيحب مريهان اوى لهفته عليهااا وخوفه كان باين عليه اوى. 
زين بإستغراب:  اسم جوزك فارس منصور. 
ملك:  اه انت تعرفه. 
زين وابتسم:  دا صحبى واتشرفت بحضرتك قومى اوصلك معلش. 
ملك بصتله بتوتر. 
زين ابتسم:  متخافيش مش هقوله حاجة يالااا. 
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
باليل... 
فارس بعصبية:  ممكن افهم لى تمشى ليييييي. 
ملك بخوف:  انا عايزة اطلق ممكن. 
فارس بصلها بجمود وسابهاا ومشى راح يشوف مريهان. 
دخل لقاهاا بتصلى وبتدعى ربناا وهى بتعيط كان مبسوط انها بدات تفوق ل نفسهااا دخل براحة وقعد فضل مستنيهاا لحد ماخلصت. 
مريهان قربت منه ونامت ف حضنه. 
مريهان بهدوء:  مالك. 
فارس واتنهد:  ملك عايزة تطلق. 
مريهان سكتت شوية وبعدين اتكلمت:  وانت عايز اى. 
فارس:  مش عارف بجد. 
مريهان بصتله بخوف وتوتر شوية:  هو انت حبتها يافارس. 
فارس وحضنهاا:  لاء يامريهان انا قلبى انتى اللى فيه وانا مش عايز حد يشاركك فيه بس حرام اطلقها بعد جوازهاا ب يومين الناس تقول عليهاا اى. 
مريهان:  مينفعش تطلقهاا يافارس حرام انت لمستهاا. 
فارس وبصلهاا وابتسم:  ملمستهاش. 
مريهان بصدمة:  بس النهاردة الصبح انت... 
فارس:  كنت بضحك عليكى امبارح هى كانت خايفة وانا اخدتها حجة بس ان جينا للحق معرفتش المسهااا مش هعرف المس غيرك صدقينى انا اتعودت عليكى انتى ف حياتى. 
مريهان حضنته بفرحة:  انا بحبك اوى يافارس ووعد هتغير وهحافظ عليك ومش هزعلك تانى. 
فارس بصلهاا بحب وخدها ف حضنه ونام. 
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
سيف:  اى ياعم الموضوع اللى كنت عايزنى فيه. 
زين:  بقولك محتاج حد ثقة انت عارفه كويس. 
سيف بإستغراب:  دا لى. 
زين:  اصل الدراسة هتبدأ وانت عارف وانا هنزل شغل ف الجامعة ف محتاج حد ف الادارة. 
سيف:  يابنى سيبك من شغل الجامعة المتعب دا. 
زين وابتسم:  دى هوايتى المفضلة. 
سيف واتنهد:  طيب هشوفلك...... ولا بقولك اى اياد المهدى اى رايك واهو صاحبنااا. 
زين وابتسم:  صدق صح خلاص هكلمه بكراا. 
سيف:  تمام اناا هر..... يادادة فين قطتى. 
زين ضحك:  عندك ف اوضتى على السرير ياقلق. 
:  ماشى يا ابيه. 
سيف:  اى دا هى اختك رجعت. 
زين وابتسم:  اه خلصت ثانوى وهتنزل الجامعة هنااا واهى تبقا قدام عينى افضل. 
سيف:  ماشى اتكل اناا. 
سيف خارج ف دخول شهد اخت زين ب القطة. 
شهد:  اااااه. 
سيف:  انا اسف معلش. 
شهد:  ولايهمك ابيه الاكل جاهز. 
وسابتهم ومشيت. 
زين:  بقولك استنى اتغدى معاناا. 
سيف فضل باصص ف اثر شهد. 
زين:  انت يابنى. 
سيف بإنتباه:  اى. 
زين:  بقولك تاكل معاناا. 
سيف:  لا همشى اناا سلام. 
زين:  سلام. 
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تانى يوم الصبح. 
فارس:  ملك انا عارف انك عايزة تطلقى بس مش هينفع دلوقتى ف انتى هتفضلى هنا وهتكملى تعليمك لحد ما تيجى تقوليلى انا عايزة داا وانا هجوزك ليه صدقينى. 
ملك ابتسمت:  بجد. 
فارس:  اكيد انتى اختى الصغيرة ومتخافيش انا جمبك. 
مريهان وجت حضنتها:  وانا كمان جمبك. 
ملك كانت فرحانة. 
فارس بص ف ساعته:  يالاا بسرعة تطلعى غيرى هدومك. 
ملك بإستغراب:  هروح فين. 
نور:  النهاردة اول يوم ليكى ف الجامعة فارس قدم ليكى ورقك. 
ملك قامت تنط بفرحة:  بجد. 
مريهان بضحك:  ايواا يلااا. 
ملك طلعت تجرى علشان تغير وفارس حضن مريهان ونور ابتسمت بحب على الحب اللى بقا مالى البيت. 
مريهان وبصت ل فارس بحب:  انا بشكر وجود ملك ف حياتناا عرفتنى قيمتكوا بجد. 
فارس باس راسهاا وايد امه:  ربنا يخليكوا ليا يارب. 
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
ف الجامعة. 
ملك دخلت بعد ما فارس وصلهاا واكد عليهاا اول لما تخلص ترن عليه.. ماشية ومش عارفه حاجه وبتفرك ف ايديهاا بكل خوف فجاه خبطت ف شاب وهو مسكهاا قبل ما تقع.. 
ملك بصدمة: انت. 
زين:  ملك.....
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية زوجة مؤقتة الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوجة مؤقتة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-