رواية جواز بالاجبار الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية جواز بالاجبار الحلقة الثالثة 3 بقلم دعاء تهامي
رواية جواز بالاجبار الجزء الثالث 3 بقلم دعاء تهامي
رواية جواز بالاجبار البارت الثالث 3 بقلم دعاء تهامي
رواية جواز بالاجبار الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

رواية جواز بالاجبار الفصل الثالث 3 بقلم دعاء تهامي

صحيت رودي لقت نفسها في بيت وايدها مر*بوطة في السرير زعقت باعلي صوتها عشان اي حد ييجي عندها مين في هنا مين جابني هناا 
_في اي عملتي لينا صداع 
رودي: انت مين وانا اي جابني هنا 
_المعلم دلوقتي هييجي وهتعرفي كل حاجه واياكي اسمع صوتك 
رودي: معلم مين فوقني دلوقتي 
مالك يا قطتي مضا*يقة ليه 
_من ساعة مفاقت يا معلم وهيا كده 
=امشي انت دلوقتي اطلع بره 
رودي: انت 
=مفاجأة مش كده 
رودي: انت عايز مني اي 
اسد: انتي عارفه انا عايز اي ف بلاش الف والدوران 
رودي: لو انت اخر واحد في الدنيا انا مش هتجوزك سامع 
اسد: تؤتؤ بلاش تقولي كلام كبير بحبك وانتي شرسه كده 
رودي: وانا بكرهك 
اسد: بلاش اعاملك باسلوب انا مش عايز اورهولك 
رودي: هههههههه صدقني انت انسان مختل 
اسد: اي رايك لو نجيب جدتك هنا اهو تقعد معاكي 
رودي: لا لااا الا 
اسد: اي صوتك راح فين يا قطة 
رودي: ملكش دعوه بجدتي انا بقولك اهو 
اسد: خلاص انا مش هاجي عند جدتك بس بشرط حابه تعرفيه 
رودي: اي هو 
اسد: هنتجوز دلوقتي مقابل اني اسيب جدتك
رودي: انا مشوفتش انسان ح*قير زيك 
اسد: بلاش الغلط عشان هتند*مي علي كل حرف هسيبك دلوقتي وهرجعلك بعد ساعة انا والماذون تكوني قررتي يا نتجوز يا اما تقولي الله يرحمك يا جدتي واه صحيح في فستان علي السرير ابقا البسيه 
طلع وقفل الباب و رودي انهارت من العياط 😭😭😭مش هسمح يحصلك حاجه يا تيته حتي لو كان علي حساب حياتي مش هسمح بكده 
عده الوقت واجي اسد هو والماذون وكان معاه صديقوا معاذ وواحد من رجالته هيشهدوا على الزواج 
اتفضل يا حضرة المأذون لحد ما اشوف العروسة جهزت ولا لا دخل عند رودي كانت باصه للفراغ 
اسد: مكنتش متخيل ان الفستان هيبقا جميل عليكي كده كان الفستان ابيض من التل وباكمام منفوشة وحزام بنفس اللون 
رودي: مش هتاذ*ي جدتي صح 
اسد: نتجوز وجدتك هتبقا جدتي 
تعالي عشان المأذون بره مستني 
طلعوا وبدوا في مراسم كتب الكتاب وانتهوا علي جملة الماذون الشهيرة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير قام اسد باسها غص*ب عنها قدامهم كلهم سابها وهيا بتبصلوا بقر*ف معاذ: هستاذن انا بقا بس اللي عملتوا ده غلط اوي وانا مش معاك فيه 
اسد: انا هتصرف متقلقش 
معاذ: مبروك 
اسد: عقبالك 
مشي كلهم مفضلش غير اسد وردوي 
اسد: مبروك يا مراتي ابتدا يقرب منها وهيا ترجع لورا انتي خايفه مني ليه متخافيش 
رودي: انت بتقرب ليه ابعد عني 
اسد: انهارده ليلة فرحنا 
رودي: انا عايزه اروح عند تيته 
اسد: ومالوا هنروح عندها بس فكرتي هتقوليلها اي 
رودي: انت متدخلش انا هقولها 
اسد: تمام بس هاجي معاكي 
رودي: مردتش عليه 🙄
اسد: مسك ايدها وطلعوا هما الاتنين عشان يروحوا عند جدتها وصلوا ورودي لطعت فوق واسد طلع وراها 
رودي: تيته يا تيته 
الجدة: تعالي يا بنتي انا هنا 
رودي: انتي بخير يا تيته حد عملك حاجه 
الجدة: انا بخير ياقلبي مفيش اي حاجه وصديقتك جت عندي وقعدت معايا قالت انها مستنياكي 
رودي: صديقتي 
الجدة: ميادة اهي استاذنت مني تدخل الحمام 
رودي: بصت للبنت اللي بتتكلم عليها جدتها هيا اول مره تشوف البنت ده ازاي تعرفها وليه بتقول انها صديقتها 
رودي: اه يا تيته انا نسيت هيا قالت انها هتعدي عليا ارتاحي انتي يا تيته وانا هفضل مع ميادة شويه وبعدها هاجي ليكي مسكت رودي ايد ميادة وطلعت بره وقفلت الباب وراها 
رودي: انتي مين وبتعملي اي هنا 
اسد: دي تبعي انا شغلك خلص اتفضلي انتي 
رودي: وانت باعتها هنا ليه 
اسد: اولا عشان جدتك متبقاش لوحدها 
رودي: كتر خيرك والله 
اسد: وتاني حاجه عشان لو حاولتي تعملي حاجه كده ولا كده 
سابته رودي ودخلت عند جدتها جوا وهيا مدخلش وسابها معاها لوحدها وقعد في الصالة 
رودي: تيته كنت عايز اقولك حاجه بس مش عايزكي تزعلي مني 
الجدة: عمري مزعل منك يا عمري 
رودي: بصراحه يا تيته انا اتجوزت 
الجدة: ااااااي 
رودي: صديقني يا تيته كل حاجه اجت بسرعه وانا مكنتش حابه اعمل اي حاجه من وراكي 
الجدة: اعتبرتيني م*ت خلاص انا كنت بتمنه اليوم اللي اشوفك فيه عروسه ليه عملتي كده 
اسد: انا اللي خليتها عملت كده هيا ملهاش ذنب 
الجدة: وليه تعملوا كده 
اسد: انا اسف يا تيته انا اللي قولتلها نتجوز احنا بنحب بعض وحبينا اننا نتجوز 
الجدة: بس مش بالطريقة دي 
اسد: انا عارف ان الطريقه غلط بس النية خير متزعليش مننا وباركيلنا بجوازنا 
الجدة: مبروك يا بني بس كان نفسي اشوففها بالابيض 
اسد: وانتي هتيجي تعيشي معانا من هنا ورايح 
الجدة: اجي ازاي لا انا هقعد في بيتي 
اسد: هو انا مش ابنك ولا اي 
الجدة: ابني 
اسد: يبقا مفيش كلام تاني رودي لمي هدومك وهدوم تيته عشان نمشي من هنا 
رودي واقفة تبص عليه وازاي هز بيكون شخص تاني في ثواني كده طب لو هو شخص كويس ليه اجبرها علي الجواز منوا اسئلة كتيره ملهاش اجابة فاقت علي صوتوا 
اسد: هتبصيلي كده كتير انا هلطع انا وتيته وانتي جهزي الشنط 
رودي: حاضر 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية جواز بالاجبار الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية جواز بالاجبار )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-