رواية وعد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عزة العربي

رواية وعد الحلقة الثانية والثلاثون 32 بقلم عزة العربي
رواية وعد الجزء الثاني والثلاثون 32 بقلم عزة العربي
رواية وعد البارت الثاني والثلاثون 32 بقلم عزة العربي
رواية وعد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عزة العربي

رواية وعد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم عزة العربي

احمد قاعد عالكنبه وحط أيده علي وشه بزعل وبيفكر هيبلغ رحيل ازاي
رحيل قعدت جنبه بقلق وحطت أيدها علي ايده : انت كويس
احمد انتبه: هااا ايوه يا حبيبتي انا كويس وباس كف أيدها
رحيل: حاسه انك اتغيرت لما رديت على التليفون في حاجه حصلت
احمد بلع ريقه بغصه: رحيل انا مش عارف اقولك ايه انا اسف بجد
رحيل: احمد لو سمحت من غير مقدمات انا بدأت اقلق بجد يا ريت بلاش كده
احمد : رحيل انا نفسي مبعدش عنك عمري كله بس للاسف طلبوني في الجهاز ولازم الساعه ٦ صباحا اكون في الجهاز
رحيل مقدرتش تمنع دموعها: يعني ايه هتسيبني....هتسيبني علي طول كده طب ليه




احمد ضمها لحضنه بحب وقعد وقعدها علي رجله ومسك وشها بايده: أن شاء الله مش هتأخر عليكي وتكون مهمه سريعه وارجع علي طول واعوضك عن كل يوم بعدتي فيه عن حضني
رحيل : ولو كانت طويلة انا هعمل ايه من غيرك
احمد همس بين شفايفها: تدعيلي ارجعلك بالسلامه ومتنسينيش ابدا
رحيل : يا رب انا بحبك اوي ومش هقدر استحمل بعدك عني
احمد باسها بعنف : اخيرا قولتيها واتنهد بصوت عالي ومسك كوبايه وضغط عليها بعنف واتكسرت مليون حته واتكلم بزعل اول مره اكره مهمه وأكره شغلي اللي بعشقه بسببك انتي هموت عليكي يا رحيل مش قادر ابعد اكتر من كده خايف ابوظ المهمه وتبقي نقطه سوداء في تاريخي خايف يجرالي حاجه وانتي بعيده عني انا هتجنن بجد هتجنن
رحيل حسيت انها لازم تتكلم وتشجعه ومتظهرش ضعفها من غيره مسحت دموعها بسرعه وحطت أيدها علي بوءه وافتكرت نصايح قمر ليها اللي علي طول بتفتكرها واتكلمت بدلع : حبيبي لا يمكن يغلط ابدا هيقبض علي المجرم ويموته برشاشه هو العصابه كلها ويطير في الهوا ويدافع عن بلدهعارف انت احسن واحد في الدنيا لازم ترجعلي وانت ظبوطه كبير جدا لازم افتخر بيك قدام عيالنا




احمد ضحك من قلبه: ظبوطه وعيالنا الاتنين في جمله واحده يا حبيبتي شكل عيالنا دول قدامهم سنين علي بال ما ييجوا وايه جو الاكشن اللي دخلتينا فيه دا وقوليلي ايه ظبوطه دي بقي
رحيل بضحك وهي بتجري من احمد: ههههههههههه جمع ظابط
احمد بيجري وراها : لا والله
كفايه بقي فرهدتيني علي الفاضي يلا يا حبيبتي لازم نتحرك حالا لازم نرجع القاهره ولسه هوصلك عند بابا يوسف
رحيل بتكتم دموعها: طيب هنخبط علي يحيي ووعد نعرفهم
احمد : لا يا روحي مش عاوزين نعكنن عليهم هنسيبلهم رساله في الريسيبشن يلا اجهزي
رحيل : حاضر
في جزيره دالو أتول في المالديف
وعد بانبهار: وااااو ايه الجمال دا انا مش مصدقه نفسي في جمال كده سبحان الله وااااو بجد
طياره هليكوبتر تجيبنا في نص الجزيره وتمشي وبحر من جميع الاتجاهات ومفيش اي بني ادم غيرنا احنا وبس بجد وااااو
يحيي بابتسامه: اول مره اخوكي يعمل حاجه حلوه
وعد: احمد دا حبيبي كل حاجه بيعملها حلوه
يحيي قرب منها: انا قلت كام مره انا بس اللي حبيبك
وعد : ممكن ترفعني لفوق




يحيي ابتسم ورفعها باسته من خده: انت حبيبي وروحي وقلبي
يحيى: وانتي وعدي
وعاشوا في جنتهم الخاصه بيهم هما وبس
يحيي كان محضر لوعد شنطه كبيره كلها هدوم لا تصلح للاستخدام
طبعا الجزيره خاصه بيهم هما وبس ووعد كانت كل شويه بتلبس طقم جديد ويحيي كان علي طول لابس شورت بس والجو كان جميل جدا وكانوا من اجمل ايام العمر اللي عاشوها العرسان
طول النهار بينزلوا يعوموا ووعد نسيت خوفها تماما من البحر وهي اللي كانت بتنزل يحيي غصب عنه بيحضروا الاكل مع بعض ويحيي بيتحجج كل شويه عشان ياخد وعد في جنته وبالليل الجو بيكون رومانسي جدا والقمر بيكون تحفه والمكان يخطف العقل
في يوم يحيي صحي يدور على وعد
يحيى بخضه:وعد انتي كويسه انتي عامله كده ليه
وعد كانت واقفه عالحيطه وراسها تحت ورجلها فوق وسانده علي كفوف ايديها
وعد بضحك : ههههههههههه بلعب رياضي يا روحي




يحيي مسكها من رجلها الاتنين وحطها علي ضهره وهي بتصوت
يحيى: قولتيلي بتلعب رياضه صح تعالي بقي اوريكي الرياضه علي أصولها يا قلبي
وعد: ههههههههههه نزلني يا ديب دا مش وقته
يحيى: هو ايه اللي مش وقته دا وقته و وقته ووقته كمان
يحيي اخدها في عالمهم الخاص بيهم هما وبس
وعدي الاسبوعين عليهم في سلام
عند رحيل.
يوسف: اطلعي يا قمر اندهي لرحيل عشان تتغدا معانا هتفضل حابسه نفسها كده لأمتي
قمر: والله انا تعبت بجد منها بقاللها اسبوعين علي نفس الحال تنزل الصبح توريلنا نفسها وبعدها تفضل في اوضتها ولما ادخل عليها اتلقيها ميته من البكاء




مش عارفه اعمل معاها ايه
يوسف: معلش يا قمر البنت ملحقتش تفرح برضوا وجوزها راح شغله وهي لسه عروسه حاولي تهديها شويه
قمر: حاولت كتير وبنتك عنيده هقوم اطلعلها لما اشوف
قمر فتحت الباب
رحيل مسحت دموعها بسرعه
قمر بحب: يا بنتي ريحي قلبي في حاجه حصلت بينكم ولا ايه
رحيل: مفيش حاجه يا قمر سيبيني لوحدي لو سمحتي
قمر : مش هسيبك غير لما افهم انتي هتفضلي كده لأمتي
رحيل: لحد ما جوزي يرجعلي
قمر اخدتها في حضنها: أن شاء الله هيرجع وياخدك في حضنه ويطمنك وترجعوا بيتكم بس ادعيله يرجع بالسلامه وعيشي حياتك وشوفي دراستك لحد ما يرجعلك
رحيل هزت راسها وهي بتفكر في كلام قمر
بعد شهر كمان




وعد : انا فرحانه اوي انت متخيل شركه كبيره زي دي تتبني مشروعي
يحيى ببرود: لا مش متخيل في ايه يا دودو انتي مفرحتيش بجوازنا زي ما فرحتي دلوقتي
وعد: ههههههههههه اصل انا مش مصدقه انا فرحانه أني مش هعمل المشروع بفلوس بابي ومش هحتاجله
يحيى: طيب ما تعمليه بفلوسي انا
وعد : توء توء توء انا عاوزه ابدأ مشروعي من الصفر واكبر بيه بعيد عن فلوسي وفلوس جوزي حبيبي
يحيي: ماشي براحتك بكره تندمي يا موزه
وعد: مش هندم طول مانت معايا ابدا
الصبح
وعد لابسه بدله كلاسيك سودا وقميص أبيض : هاااا ايه رأيك كده تمام
يحيي بنرفزه: لا مش تمام غيري هدومك دي
وعد: يا حبيبي دا عاشر طقم انا كده اتاخرت علي الميعاد
يحيى: انا قلت مش هتنزلي بيه بصي خليكي انا من رائ الست لبيتها وجوزها وخلاص
وعد: ههههههههههه الكلام دا قديم اووي يا هندسه




يحيى: هندسه ماشي يا وعد يلا غيري هدومك
وبعد مناهدات كتير اخيرا وافق على طقم
وعد وصلت الشركه وطلعت الدور اللي قالولها عليه ودخلت قاعه كبيره واستنيت المدير العام للشركه بس اتأخر جدا عنها
وعد بصوت واطي: ناس قليله الزوق ايه لطعيني لواحدي كده ولا كأني خدامه عندهم والله لا امشي بلاش قرف هو الست لبيتها وجوزها وخلاص زي ما ديبي قال
صوت من وراها
الست لبيتها وجوزها ؟!
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون اضغط على : ( رواية وعد الفصل الثالث والثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وعد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-