رواية نور ومازن الفصل الثاني 2 بقلم نور أيمن

رواية نور ومازن الحلقة الثانية 2 بقلم نور أيمن
رواية نور ومازن الجزء الثاني 2 بقلم نور أيمن
رواية نور ومازن البارت الثاني 2 بقلم نور أيمن
رواية نور ومازن الفصل الثاني 2 بقلم نور أيمن

رواية نور ومازن الفصل الثاني 2 بقلم نور أيمن

نور:بارد بصحيح
ذهبت نور لمكتبوا وطرقت الباب
مازن بدون ما يعطيها اهتمام:حطي الملفات ال معاكي وخدي دول وساعه والاقيهم عندي واعملي حسابك هتتأخري النهارده عشان في شغل كتير
نور:طب هات كل ال عندك اخلصهم علي المعاد عشان مش هينفع اتأخر عشان بروح لواحدي والمكان ملهوش امان
مازن :هروحك
نور:مينفعش
مازن:برا
نور:اي ال برا 
مازن:اطلعي برا
نور:اخدت الملفات وخرجت وقعد تشتغل فيهم لحد ما خلصت وقامت 
نور:اتفضل الملفات الساعه بقيت 7امشي انا بق
مازن ببرود:واشار علي ملفات كتير اما تخلص هتمشي
نور :طب ينفع اخلصهم في البيت
مازن بتفكير :طب اقعدي هخلص الملف دَ واوصلك
نور:مش
مازن بزعيق:اقعدي
نور بخوف:حاضر
مازن بدأ شغل ومبقاش مركز معاها وهيا سرحت فيه
مازن:نوووور
نور بخضه:نعم
مازن:عارف ان انا حلو
نور:افندم
مازن:سرحانه وانتِ بتبصيلي دَ معناه اي
نور:ان انا مستنياك تخلص
مازن:اديني خلصت يلا
نور:يلا وقامت اخدت الملفات
مازن:هاتي اشيلهم
نور:لي
مازن بعصبيه:مش كل حاجه اقولك عليها لي وبس ومش انا عاوز اسمع نعم وحاضر بس
نور ب استغراب:اتفضل
مازن نزل ونور نازله وراه
ركب العربيه وهيا راحت تركب ورا
مازن:انا مش السواق بتاعك اركبي قدام
نور:حاضر
مازن:ادخل يمين ولا شمال
نور:يمين ووصفتلوا الطريق
مازن:انتِ متأكده يا بنتي دي حته مقطوعه 
نور:اه عشان كدا قولتلك مينفعش اروح متأخر 
مازن بفضول:انت عايشه مع مين هنا
نور:مع مامتي بس نزلني هنا 
مازن وقف قدام بيت بسط وصغير ونزلها وفضل يبص للبيت بتعجب ووقف لحد ما دخلت دا انتِ شكل حكايتك حكايه يا نور وانطلق بالعربيه بعد ربع ساعه وقف قدام قصر كبير ونزل 
محمد:اتأخرت لي كدا
مازن:كنت بوصل نور
محمد:هتلاقي ف اوضتك ملف فيه كل حاجه عنها
مازن باستغراب:لي
محمد:عشان انا شايف إن دي المناسبه ليك
مازن:انا مش شايف كدا
محمد بعصبيه وعيون حمرا:انا ال اقول مش انت
مازن:اكيد مش هتجوز بمزاجك
محمدبزعيق:هنروح نتقدملها يوم الخميس ولو مش موافق ف انسي انك ابني
مازن بهدوء طلع غرفته واخد دوش وقعد ع السرير يقراء الملف تعجب ازاي هيا ومامتها لواحدهم عايشين ف المكان القطوع دَ وبق قلقان ومش عارف اي سبب القلقان دَ
مازن لنفسوا اكيد محبتهاش دَ لسه عارفها النهارده مستحيل وبعد تفكير كتير النوم غلبه 
فتحيه(ام نور):اتأخرتي كدا لي مش لازم الشغل الِ هيأخرك وتبقي فخطر دا
نور:متقلقيش يا حبيبتي مدير الشغل جابني 
فتحيه:مينفعش يا بنتي يجيبك بصفته اي
نور:انا بصراحه خفت اجي يا ماما انتِ عارفه
فتحيه:طب يلا تعالي هجهزلك الاكل
نور:مش جعانه يا حبيبتي هخلص الملفات دي وهنام
فتحيه:لا كدا كتير شوفي شغل تاني دا تعب يا بنتي
نور:طبيعي إن كل الشغل كدا وانا مش تعبانه خالص والله
فتحيه:ربنا يعينك يا حبيبتي 
نور:يارب يلا تصبحي علي خير
فتحيه:وانتِ من اهل الخير يا حبيبتي
نور دخلت اخدت دوش وقعدت علي المكتب بتاعها البسيط وبدأت شغل وبعد فتره كبيره حست بإرهاق وقامت نامت 
صباح يوم جديد علي ابطالنا 
فتحيه:قومي يا نور هتتأخري علي الشغل
نور بنعاس:حاضر ياماما قايمه
فتحيه :هجهز الفطار لحد ما تفوقي كدا يلا وخرجت جهزت الفطار
قامت نور اخدت دوش ولبست وخرجت فطرت مع مامتها 
في قصر الدمنهوري
منبهات القصر كله بترن تعلن علي الساعه 8 والخدم بيجرو ورا بعضهم عشان يجهزوا الفطار علي المعاد 
بيقوم مازن ياخد دش ويلبس وينزل يلاقي الكل علي السفره بينتظروه
محمد:نايم متأخر ولا اي
مازن:صباح الخير الاول
محمد وكل ال ع السفره:صباح النور
معتز بغمزه:صباح الفُل شكلك وقعت يقلب اخوك
مازن:اخرس وقعد وبدأ ياكل
نور:عاوزه حاجه يا حبيبتي
فتحيه:سلامتك متتأخريش
نور:حاضر وخرجت مشيت لحد ما طلعت علي الطريق واخدت تاكس
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية نور ومازن الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نور ومازن )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-