رواية لأنها أمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد

رواية لأنها أمي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم سمر أحمد
رواية لأنها أمي الجزء الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد
رواية لأنها أمي البارت الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد
رواية لأنها أمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد

رواية لأنها أمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر أحمد

_عاطف وبهجت بصوت باستغرا'اب وف صوت واحد:- ظابط؟!!!!
_ أية:- ايوا ظابط وهو اللي هيحمي ابني منكم 
_ عاطف:- دي جاية تتب'لى على اخويا الله يرحمه وبتقول أن الواد ده ابنه 
_ الظابط :- الولد دا ابن اخوكم 
_بهجت:- لا يباشا دول كلمتين بتقولهم في اي مكان عشان تدراي عمايلها 
_ الظابط:- انا ممكن اعملك قضية سب لو اتكلمت كلمة زيادة
_ عاطف:- طب قولها فين الدليل ووقتها هنخر'س خالص 
_ الظابط :- بس كدا اتفرج 
_ بهجت:- اي ده 
_ الظابط:- تحاليل بتثبت أن ده بيكون آدم محسن عبدالجواد 
_ عاطف:- دا ازاي ده والعينات اتاخدت ازاي من اخويا
_ الظابط:- مش مهم اتاخدت ازاي ، المهم أن ده ابن اخوكم وليه ف البيت ده زيكم بالظبط وليه زيه زيكم ف كل الورث وكل حاجة 
_ بهجت:- لا دا اكيد مش صح استحالة
_ الظابط:-  بقولكم ايه انا مش فاضيلكم ،والمدام هنا وابنها ف حمايتنا ولو اشتكت منكم احنا اللي هنتعامل
_ عاطف بخ'بث بعد ماغمز لبهجت:- حد يشتكي من اعمام ابنه ،تعالى ف حضن عمك يا آدم
_ أية بصت بخو'ف على ابنها 
_ بهجت:- خا'يفة على ابنك من أعمامه، احنا بس يايباشا كنا نحسبها بتن'صب علينا ،داحنا مصدقنا دي حاجة من ريحة المرحوم
_ أية بصتلهم:- اه يولاد الك'لب 
_الظابط:- اهو زي ما قولتلك يامدام أية اي حد يتعرضلك انتي وابنك بلغينا 
_ أية :- تمام ياحضرة الظابط يلا ياادومتي عشان نطلع أوضة ابوك الله يرحمه 
_ بهجت :- شوف البت عملت ايه دي مطلعتش زي منا متوقعين احنا كنا قولنا هم وانزاح
_ عاطف:- وماله نزيحه احنا 
_ بهجت:- نزيحه ازاي وبعدين انت ناسي انها ممكن تجبلنا البو'ليس
_ عاطف بابتسامة عريضة:- نجيبه احنا 
_ بهجت :- يعني ايه 
_ عاطف :- افهمك ياخويا تعالى ورايا
____
_محمد:- ماما انا خايف على أية من الناس دي
_ عبير:- متخفش يبني أية قدهم ومحدش هيقدر يعملها حاجة 
_ محمد:- يارب يامي يارب
____ عدي يومين ومفيش  كلام بين أية وبهجت وعاطف ____ 
_ بهجت خبط على باب أوضة أية 
_ أية :- مين 
_ بهجت :- انا بهجت
_ أية بقر'ف:- عايز ايه
_ بهجت :- اتكلم معاكي شوية 
_ أية افتكرت جوز امها :- خلاص خليك عندك ونتكلم ف مكتب محسن الله يرحمه
_ بهجت :- تمام 
_ ___ ___ 
_ بهجت :- عارف اني غلطت ف حقك انتي وابن اخويا بس اي حد مكاني كان هيعمل كدا عشان يحافظ على أملاك اخوه ومش اي وحدة تاجي تقول انها حامل من واحد مبيخلفش نصدقها
_ أية بانفعال:- وانا مش اي واحدة انا مراته 
_ بهجت :- عارف وعرفت واتاكدت كمان أن ده ابنه كمان وهعمل اللي لو محسن كان عايش كان عمله
_ أية رجعت ضهرها لورا :- والمفروض اني اصدق صح
_ بهجت :- حقك طبعا بس انا جايلك وبقولك انا غلطت
_ أية:- وايه المطلوب
_ بهجت:- عشان اثبتلك حسن نيتي متاكليش من اكل النهاردة 
_ أية :- ليه 
_ بهجت :- فيه س'م محطوط فيه انا قولتلك وحذرتك بس الكلام ده مش لازم يعرفه عاطف ووقتها تكوني عرفتي اني عايز مصلحتكم وخائف عليكم ونكمل كلامنا 
__ جه وقت الاكل
_ أية بتريقة الخدامة:- حطي الاكل ده قدام عاطف بيه 
_ عاطف :- خليكي ف حالك 
_ أية خدت طبق الاكل وحطته لقطة كانت جنبها
_ عاطف:- هو مال سايب 
_ أية:- تقصد مش أرواح سايبة
_ القطة كلت الاكل وبعدها بشوية بدأت تتأوه
_ ايه قامت بسرعة وبعص'بية :- مجر'مين وراحت اوضتها وبعدها بشوية دخل عليها بهجت 
___
_ أية:-عاطف اللي عمل كدا صح ؟!
_ بهجت :- اه 
_ أية:- وايه  اللي خلاك عايز  تساعدني 
_ بهجت :- ......
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية لأنها أمي الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية لأنها أمي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-