رواية عالم الوحوش الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الحلقة الخامسة 5 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء الخامس 5 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش البارت الخامس 5 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الفصل الخامس 5 بقلم ليل مراد

في إحدى الاماكن المظلمة ليلا في عالم الو..حوش كان هناك شخص يقف و امامه شخص اخر ملقي علي الارض و الد..ماء تخرج منه بكثرة .كان الشخص الواقف يبتسم بجنون ويخرج لسانه و يلعق الد..ماء التي وجهه ببطء 
الشخص بجنون وهو يصرخ .. انتي فين . انا مش قادر استني اكتر من كده. انت فين ياليل 
في مكان اخر
تكح ليل كثير فيتحدث ماكس بقلق .. انت كويسة 
ليل وهي تجلس علي الارض .. انا كويسة بس في حد تقريبا بيجيب في سريتي وبعدين انا مش حاسة ان في اي تقدم في التدريب
ماكس بمزاح .. لا كده في تقدم كبير جدا لو كملتي علي الحال ده ممكن تقريبا تعرفي تفتحي البوابة بعد مائة سنة 
ليل .. قولي ان دي حاجة مستحيلة وخلاص
ماكس وهو لايعلم ماذا يفعل ليخرجها من حالة الاكتئاب هذه الي ان جائته فكرة رائعة 
ماكس ببسمة عريضه .. بتحبي الاحتفالات
ليل وهي تعقد حاجبيها .. اه بس هي ايه نوع الاحتفالات ممكن تكون هنا
فتح ماكس بوابة و مد يده الي ليل ليسعدها علي الوقوف وقال وهو يبتسم لها بلطف .. هتعرفي لما نروح هناك خدي البسي الأذن والذيل
ارتدت ليل الأذن و الذيل وامسكت يد ماكس وهي لا تعلم لماذا تشعر بالقلق من هذا الموضوع . دخلت البوابة فوجدت الكثير من المصابيح و الاضواء و الكثير من الو..حوش من (مستذا..ئبين و مصا..صي دما..ء و الشيا..طين) كان سكون هذا المنظر مخيفا لي اي شخص و لكنهم كانو يلعبون يضحكون والجميع مستمتعين بأجواء الاحتفال وبالفعل استطاع هذا ان يجعل ليل تبتهج قليلا .
سحبها ماكس من يدها و ظلو يجربون كل الالعاب التي كانت في المهرجان كانت ليل في منتهي السعادة ظل ماكس ينظر الي ليل وهم يتمشون في المهرجان والبسمة لا تفارق وجه ليل
ماكس ببسمة .. ضحكتك حلوي اوي خليكي كده واضحكي علي طول
ليل بخجل .. وايه بقي الحلو في ضحكتي 
ماكس .. مش ضحكتك بس الي حلوة انت كلك جميلة
احمر وجه ليل ولم تستطيع الرد عليه ف التزمت الصمت اخذها من يدها وبدا يجري و يسحبها 
ليل وهي تنظر اليه .. انت بتجري كده ليه 
ماكس التف ونظر لها وهو يبتسم .. احلي حاجة في للمهرجان هتبدا لازم نروح مكان تاني علشان نعرف نشوفها 
ليل .. بس هي ايه دي
ماكس .. خليها مفاجأة
ذهب ماكس الي مكان ملئ بالو..حوش وكان يوجد هناك برج ايضا ففتح بوابة وهو لايزال يمسك بيد ليل فدخلو البوابة و اصبحو داخل هذا البراج وفي لحظة أطفأت جميع انوار المهرجان و التهم الظلام المكان باكمله 
ليل شعرو بالخوف وامسك يد ماكس بقوة .. هي دي المفاجأة تصدق انا فعلا اتفاجئت 
ماكس .. لا مش دي المفاجأة عدي لحد تلاتة و بعدين هتعرفي المفاجأة
بدأت ليل في العد وهي تنتظر ان تراي ماذا سيحدث و مع وصولها للعد تلاتة كان الضوء قد عاد مرة اخري ولكن لم يكن ضوء الاحتفال بالكان هناك الكثير من الأضواء في سماء الليل و كنها شهاب ولكن كان يوجد الكثر ظلت ليل تنظر الي هذا المنظر الفريد من نوعه فهي اول مره تراي شيا كهذا و ظل ماكس ينظر الي ليل وبعد ان انتهت الشهوب بدا اطلاق الألعاب النارية 
ماكس .. ايه رايك
ليل وهي تقفز حرفيا من السعادة .. دي اجمل حاجة شفتها في حياتي انت شوفت الشهاب الكبير كان شكلو حلو اوي 
ماكس ببسمة .. للاسف مشفتوش 
ليل باستغراب .. ليه ده كان واضح اوي 
ماكس وهو ينظر لها بحب .. لاني كنت مركز مع حاجة تانية 
ليل بتوتر من نظرة ماكس وحاولت تغير الموضوع .. طب انا ..... جعانة ايوه انا جعانة
فتح ماكس بوابة وعادو الي الاحتفال مجددا جلب ماكس الكثير من الطعام لي ليل التي كانت تاكل بنهم شديد و ماكس وهو ينظر لها بستغراب شعرت ليل بذالك
ليل هي تعطيه بعض الطعام .. تاكل 
ماكس .. لا شكرا
ليل وهي تستمر في الاكل .. انت الخسران
ظل ماكس يشهدها بينما كانت تاكل وهو يقول في نفسه ..بس هي ازاي بتقدر تاكل كمية الاكل الكبيرة دي مش باين عليها خلاص
انهت ليل الطعام وكانت وقد ملأت معدتها فتنهدت .. الاكل كان طعمه حلو اوي  
ماكس في نفسه وهو ينظر الي الاطباق الفارغة .. اكيد كان حلو  
كان يوجد هناك بقايا طعام بجانب شفاه ليل 
ماكس وهو يشير علي فهمه .. في حاجة عندك هنا 
ليل بستغراب وهي تمسح فمها .. هنا
ماكس .. لأ الناحية التانية
ليل .. قصدك هنا .... اتمسحت كده 
ماكس ببسمة .. لا لسه موجودة استني كده دقيقه
اقترب منها ماكس و مسح لها فمها لم تتوقع ليل ذالك واحمر خدها . اراد ماكس ان يمتص د..ماء ليل لم يفكر ابدا ماكس في امتصا..ص د..ماء ليل ولكنه في تلك اللحظة أراد ذلك بشدة ولكنه يعرف انها ستخاف منه لذلك حاول منع نفسه
ماكس .. استنيني هنا شويه وانا هاجي تاني 
ليل بقلق .. هو في حاجة ولا ايه انا ممكن اجي معاك 
ماكس ببسمة وهو يربط علي راسها بلطف .. خليكي هنا مش هينفع تروحي معيا لانه خطير 
ريم بقلق اكبر .. طب خلي بالك من نفسك
ماكس .. استنيني شوية و ماتتحركيش من هنا
ماكس وهو يتحدث مع نفسه .. انت خايفة عليا و نسيتي ان انا كمان وحش في المقام اول انت كمان لازم تخافي مني . طب ازاي اقولك ان الخطر ده عليكي مني 
ذهب ماكس وجلست ليل تنتظر عودة ماكس و في لحظة أغمضت عينها وجدت نفسها في مكان اخر مظلم والظلام هو الشئ الوحيد في هذا المكان
ليل في نفسها .. انا لحقت اتحرك من مكاني بالسرعة دي طب انا فين دلوقتي و ازاي جيت هنا . انا اعرف ان الانسان بيمشي وهو نايم لكن بيمشي وهو مغمض دي جديدة و بعدين دي كانت لحظة بس مش اكتر . ايه الي حصل 
اتي صوت من الا مكان يتحدث الي ليل .. انت اكيد بتسالي انت فين صح 
ليل .. اه عرفت من اين انت بتقراء الافكار زي ليو 
تجهلها الصوت وقال .. انا الي جبتك هنا انت متعرفيش انا فرحان قد ايه ان انا شوفتك و عرفت اقبلك بعد كل السنين دي يا ليل انت متعرفيش انا دورت عليكي قد ايه
ليل بخوف .. انت تعرف اسمي من اين .. شعرت ليل بصدمة كبيرة واتسع بوبو عينها .. هو انت الي فتحت البوابة 
الصوت .. ايوه . انا اعرفك من لما كنتي لسه طفلة صغيرة انا بحبك اوي يا ليلي من اول مرة شفتك فيها و انت لسه طفلة بس للاسف انت اكيد مش عرفاني 
ليل .. انت مين 
الصوت .. هنتقابل قريب خليكي فكراني يا ليلي سلام 
استيقظت ليل علي صوت ماكس و جدت نفسها في المهرجان ويبدو ان كل هذا كان مجرد حلم 
ماكس ببسمة .. انت لحقتي تنامي 
ليل في نفسها وهي شاردة .. معقول ده كله كان حلم انا حاسه انه كان بجد 
ماكس بصدمة وهو يشير علي يدها .. هو مين الي عمل كده 
نظرت ليل الي يدها بصدمة كبيرة وخوف
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية عالم الوحوش الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عالم الوحوش )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-