رواية عروس برنس الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب

رواية عروس برنس الصعيد الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الجزء الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد البارت الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب

رواية عروس برنس الصعيد الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب

نور طلعت بسرعه وقفلت باب الاوضه وخرجت الموبيل.... رد رد بقييي... احم الو يا باشا..
عز... هااا في اخبار.
نور..  انا سمعته بيقول في عمليه بعد اسبوع الساعه 5 الفجريه وهيسلمو البضاعه  في الجناح القبليى.
عز بفرحه... برااافو عليكي.
نور حست بحركه غريبه في البلكونه قفلت الموبيل بسرعه وبخطوات بطيئه راحت ناحيه البلكون وفتحتها مره وحده لقت حمام وطار.... الحمد الله قلبي وقع.. انا اي الي خلاني ارمي نفسي في الهلاك دا بس  دي مش بقت عيشه الله الوكيل بقي.
قفلت نور البلكونه وشغلت الشاشه الي في الاوضه تسمع حاجه تسليها...
اما علي السطح كان البرنس واقف مصدوم في نور ومن الي سمعه... كنت شاكك بس يارتني ما اتأكدت.
اما في البيت عند هند....
هند كانت بتخبط علي الباب ولقت رساله صدمتعا علي الموبيل وكان رقم غريب باعت ليها رساله.... نجحتي في الاختبار.
هند.... يا لهوي مين دااا.
نبويه فتحت الباب.... جيتي.
هند وبتدهل ... لا لسه.
نبويه... بطلي لماضه ووريني الفستان.
هند سابت الفستان... اهو عندك.
نبويه... علي فين العزم كدا.
هند... داخله اغير هدومي ولا دي كمان فيها حاجه.
نبويه... الله والله حلو يا بت يا هند.
هند وبتدخل الاوضه... دي عيونك الي حلوه يا ماما.
هند دخلت وقفلت الباب وفتحت الموبيل بسرعه وردت علي المسدج.... مين!
الرقم الغريب... انا احمد سجليني.
هند بارتياح لما عرفت وردت ... وجبت رقمي منين يا سي احمد. 
احمد..  اخته من احمد واستأذنت منه علي فكره. 
هند...  طيب. 
احمد...  مش هنتكلم. 
هند...  لاء. 
هند فصلت شبكه الواي فاي....  لي العلاقه الي شبه ترمو متر الحراره ترفع الضغط والله. 
دخل صابر البيت....  مامااا انا هموووت من الجوع لو مش اكلتوني هفضحكو انا حظرتكم. 
نبويه....  اغرفلك طبق عدس والعيش علي السفره. 
صابر...  عدس عدس هو في احلا منه. 
نبويه...  وكان في موضوع كدا عيزاك فيه بس كل الاول. 
صابر...  لاااء دا انا افهم الاول. 
نبويه...  اسمع الكلاااام. 
صابر بسرعه...  ح حاضر. 
صابر قعد ياكل وبعد ما خلص الاكل...  ها يا ماما اي الموضوع. 
نبويه...  تعرف البت رضا بت الحج عبد الواحد. 
صابر...  اه المفتريه الي كانت بتهريني، ضرب وانا صغير دي انا عارفهاااا وكويس اوي بيني وبنها تااار. 
نبويه...  حلو اوي انا وامها اتكلمنا عليك. 
صابر...  الله يسامحكم ومش عيب اما تتكلمو عليا وفي ضهري اييي هي بقت عيني عينك كدا. 
نبويه...  يااا عديم المفهومين اتكلمت عليك وحجزتك لبنتها. 
صابر...  اي حجزتك لبنتها حد قالك اني فارده شرااب! 
نبويه...  ما انا عايزه افرح بيك بعد المنيله الي جوه دي. 
صابر...  الله ما تفرحي حد قالك اني العيد وعلي العموم الي في دماغك ده انسيه دا احنا مش بنطيق نبص في خلقه بعض. 
نبويه...  ومالها رضااا يا خويه بت كدا تسد. 
صابر...  من نحيه تسد فهي فعلا تسد نفس الواحد عن الحياه دا القرار في الموضوع دا هيبقي قرار ا*نتحاري يا ست الكل.
نبويه... انت مكبر الموضوع علي اي مكنتش جرجرت بيك وبكرمتك الارض ما انت كنت عيل صغير.
صابر... انتي كدا فكرك بتحببيني في الموضوع اذا كان كدا احب اقولك بدل ما تكحليها عمتيها تماااام.
نبويه... طيب فكر كدا الاول.
صابر... افكرررررر ههههه ضحكتيني والله.
نبويه.... ما هو الموضوووع دا منتهي خلاااص.
صابر... هو انا وجودي هنا مضايقك في حاجه! دا انا كلي علي بعضي 70 كيلو مش واخد حيز في البيت خالص ومش بضايق حد.
نبويه... بس كبرت وبقي عندك 27 سنه ولازم نسترك.
صابر... تستريني هو حد قالك اني مفضوح انااااا حر دي حياتي اناااا وبعدين هجبها اصرف عليها منين وانا لسه بقول يا هادي.
نبويه... متخفش هأكلكم انا لحد ما ربنا يفرجها.
صابر... وانا مقبلش اكون دلدول.
نبويه... صاااابر لحد هنااا والموضوع اتقفل واديك عرفت انت اتحجزت وخلاااص.
صابر بعصبيه... الله يعني اييي اتجوز غصب عنيييي و...
فجأه لقي مخده اتحدفت عليه...
هند... وطي صوتك عامل ازعرينه لي في قلب المكان وماله اما تتجوز حد طايل اليومين دول.
صابر بعصبيه بيجري وراها وهند وقفت ورا نبويه... 
هند... لو جدع بقييي وريني هتقرب ليا ازاي انا وقفه ورا المضرعه لو قربت هخليها تنفجر في سحنتك القمر دي.
صابر فتح باب الشقه بعصبيه وطلع علي السطح...
هند.... هو زعل لي مش عارفه الواد دا مش عجبني يا نبويه يا اخشي.
نبويه وبتبعدها عنها... نبويه كدا حاااف يا عديمه الاحساس.
هند بهزار.... خلاص نبويه بالمكسرات ههههه... يااالهوي.
خند طلعت تجري علي الاوضه لما لقت نبويه بتوطي تجيب الشبشي.... ااالطف بعبيدك يا رب.
انا صابر ففتح الموبيل وبيكلم الضابط بعصبيه... الووو يا عم ما ترد من بدري.
الضابط... ولاااااعااااا انت شارب حاجه ولا اييي.
صابر بسرعه..  ل لمؤخذه يا باشا اصل الحجه منكده عليا بس اتلخبط حبتين.
الضابط... لاااء اتظبط معايه لخلي درويش يظبطك.
صابر... ياااه دا تنا بقيت مستقيم كدهو.
لضابط... طيب انجز وهات الي عندك بسرعه.
صابر... عرفت ان في بضاعه جايه بعد اسبوع والكبير اوييي هو الي هيسلمها لسمير ده بنفسه.
الضابط... حلووو اوي ومعرفتش اي تفاصيل عن المكان.
صابر... والله يا باشا هو دا الي طلعت بيه من اليوم الي يسحب الروح ده.
الضابط... تمام.
صابر... بس هما ادوني  الفين جنيه وانا والله مستحرمهم اوديهم فين.
الضابط... انت بتشتغل معايه مخبر واعتبر دي مكفأتك الي بتاخدها بعد شغلك وعرفني مل الاماكن الي بتتوزع فيها البودره.
صابر... ورقه وقلم وعايزم تطرقع ودانك وتسمعني حلووو لوي.
صابر كان بيملي اسماء الاشخاص والاماكن والصفات الي قابلها...
الضابط... بجد انا مبهور منك لانك قدرت تعرف كل دا.
صابر... عيب يا باشا هو احنا بنلعب برضو وانااا وراهم لما اعرفلك مكان التسليم 
الضابط... عفارم عليك يا صابر.
صابر... تربيتك يا باشا.
الضابط.. في خفظ الله.
صابر... في حفظ الله مع السلامه يا باشا سلام.
صابر... ايييح والله هونت عليا.
صابر سمع صوت خناقه بص من البلكونه لقي رضا الي نبويه اخترتهاله عروسه مسكه شاب مسففاه تراب الشارع...
رضا.....   لاااااا ياااا حبيبي الي يجي يبص للديب يستحمل التعزيب وانا الي يبصلي اسفلت وشه ولو سمعت كلمه تانيه منك هخليك عبره زي ما انا بعمل كدا بالضبط.
الشاب..  بقي كدااا.
رضا... وابو كدااا يلا يا راجل هخاف منك ولا هخاااف منك يماامااا.
الشباب... وانا هوريكي يا رضاااا.
رضا بسخريه... كلها بتقول ومفيش مفعول يا عنيااا وحط في اعتباارك لو فكرت بس او جه علي طرف تفكرك كدااا تعمل حاجه افتكر بقي اني هقول علي كووول حاجه.
صابر من البلكون... ودي مسكه عليه سيديهات ولا اي.
الشاب مشي من غير ما ينطق حرف.
رضا ابتسمت بسخريه.... قال عايز يحط راسه براسي  قالى... خلاص يا عالم الفيلم خلص كل واحد علي بيته.
الناس مشيت ورضا دخلت تشتري طلبات من محل.
صابر واقف علي السطح مصدوم... ينهار ازرق ودي اتجوزها ولا اكتب علي نفسي وصولات امانه! انا ضامن الاقي منين ليا قطع غيار! لااء انا لازم اخد موقف.
صابر نزل بسرعه لتحت ودخل الشقه... ماامااا شفتي الي حصل.
نبويه.. قصدك علي رضا.
صابر... هو في غيرها.
نبويه... بت 100 راجل عرفت تلم الواد في دقيقه جدعه.
صابر.... انتي كدا بتحكمي علياا بلاعداااا*م.
نبويه... يبقي حضر نفسك يا حلو.
هند وبتاكل لب.... ياااه هتاخد بتاري انا والله يرحمها نور.
صابر سكت ودخل اوضته.
هند... اوعي تنط من فوق الدولاب وتعمل في نفسك حاجه.
صابر... ربنا علي الظاالم والمفتري وحسبي الله ونعم الوكيييل في كل الي بيجي علي الولايا والله.
هند... ههههه لا يا ماما بحد اول مره انبسط من حاجه بتعمليه.
نبويه... فزي خشي نااامي ورانا مولد الصبح بدري.
هند...من عنياااا.
عدت الايام وكان صابر بيروح علطول للنمساوي وبديهم الثقه فيه واي حركه كان بيعرفها للضابط وهند كانت مش بتبطل خناق مع احمد وشبه خدت عليه وبقت بتحب الخناق معاه ازي بنت كدا تركيبتها قعده مصاتب متحبش تقعد في حالها وساكته...
اما نور فطول الاسبوع ده مكانتش بتشوف البرنس ولا عان بيقعد معاها زي الاول وكانت زعلانه ومش عارفه ليه لانه بتجاهلها بشكل ملحوظ...
في الفيلا...
كان البرنس بفطر ونور بتبصله من حين لاخر...
نور... مبدهاش بقي ممكن اعرف انت مش بتتكلم معايه ليه.
البرنس ببرود .. هو اي الي بيني وبينك علشان نتكلمو فيه!
نور.... معرفش بس دا مش انت الي اعرفه.
البرنس... في حاجه اكده حابب اقولهالك.
نور... قول حد ماسكك!؟
البرنس... اني مبحبش قعده النفااق والكدب بحسها خنقاني.
نور..و الي يجيب الكدب في القعده.
البرنس... وبكره البجاحه جوووي.
نور... انا شامه ريحه تلئيح كلام.
البرنس قام وكان هيمشي نور وقفته... استناااا انت لاازم تفهمني في ايه بالضبط.
البرنس.. حابه تعرفي مش اكده.
نور وبتربع اديها.... ياااريت اعرف علشان مبحبش كده.
البرنس خرح الموبيل ورن علي رقم وفجأه الموبيل الي في جيب نور رن وكانت الصدمه ليها.....
يا تري اي الي هيحصل بعد ما البرنس كشفها؟!
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على : ( رواية عروس برنس الصعيد الفصل الخامس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروس برنس الصعيد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-