رواية عروس برنس الصعيد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الجزء الحادي عشر 11 قلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد البارت الحادي عشر 11 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسماء حبيب |
رواية عروس برنس الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم أسماء حبيب
نور طلعت لقت اوض كتير... هاااادي باااادي اكرمب ذبااادي شاااالو حطو كل علي دييييي... هي دي.
نور دخلت اوضه وكانت حيطانها مدهونه اسود في اسود والسرير بتعها قديم.... الله يخربيت اختيارتي.
نور مسحت المرايه... ايييح رغم الاسيه يا بت بس شكلك عسليه اخراشي.
نور بتبص في الادراج ورجعت تبص في المرايه لقت واحد وراها.... ههههه اكيد تهيؤاات.
نور لقت الشخص دا قرب منها ومعاه س*كينه ولسه هتصوت حط ايده علي بؤها وكتفها.... مسمعش صوتك انا مخابرات.
نور هزت رسها...
الشخص وكان مغطي وشه.... انا هبعد عنك بس مسمعش صوتك لان في حاجه مهمه لازم تعرفيها تمام.
نور هزت رسها تاني ب_نعم _
الشخص بعد عنها... انتي اخت قاسم مش كدا.
نور.... ولااا اعرفه اقسم بالله د دا انا كنت عامله حادثه وهو بيعالجني م مش اكتر.
الشخص المجهول.... تمام اسمعي خدي الموبيل دا.
نور... اشمعنب بزراير انا عايزه واحد تاتش.
الشخص المجهول بشلل..... ودااا وقته.
نور... اه سوري اسفه يا حضره المتخفي كمل.
الشخص المجهول.... هو يبقي تاجر ممنوعات كبير اوي وبتروح ارواح ناس كتير بسببه ولازم نقبض عليه.
نور.... يالهويييي.
الشخص المجهول... اشششس وطي صوتك.
نور... معلش من التربه بس اشمعني مش قبضت عليه ما هو تحت؟!
الشخص المجهول.... لانه مش متلبس.
نور.... امال دلوقتي سلبوته الي مش محترم.
الشخص المجهول... صبرني يا ربي علي الغباء.
نور..... يا حضره الاستاذ المتخفي احترم غبائي وفهمني براحه.
الشخص المجهول.... هو ذكي بيعرف يصرف كل الكم الي بستورده من بره من غير ما نمسك عليه حاجه.
نور.. ااااه دليل يعني ما تقول كده من الاول.
الشخص المجهول بسخريه... وعرفتيها لوحظك مش معقل.
نور... انا بذكائي الفتاك استنتجت كدا، بس اي المطلوب مني؟!
الشخص المجهول... تنقلنا كل تحركاته وتعرفي لو فيه تسليم وهيتم امتي وفين.
نور.... جاسوسه يعني.
الشخص المجهول... حاجه شبه كده خلي بالك مستقبل شباب مصر في ايدك.
نور... متخفش رأفت الهجان في دهرك.
فجأه اكرت الباب كانت بتتحرك نور بصت بصدمه.... رحناا في دهيه.
عامر وبيحاول يفتح البابى... انتي جوه.
نور بصوت واطي.... اهههرب.
الشخص المجهول دخل البلكونه...
نور خبت الموبيل.. مييين.
عامر... انتي اهنه.
نور... لاء انا بره بس نسيأ بؤي جوه الاوضه.
عامر... دمك تقيل افتحي الباب.
نور بتحاول تفتح الباب... معترس.
عامر... طيب بعدي.
نور بعدك عن الباب وعامر زقه جامد وتفتح...
نور... ينفع كدا افرض نايمه.
عامر بشك... انتي كنتي لوحدك اهنه.
نور.. ا ام امال يعني هيكون في حد معايه انت غريب علي فكره.
عامر... اصلي سمعتك وانتي بتصوتي.
نور... انااا دي اكيد تهيؤااات احن حاجه اننا ننام لان الوقت اتأخر جداً وكان يوم يشل.
عامر بشك دخل البلكونه ونور اترعبت وبتكلم نفسها... يااالهوااي استرها يااارب.
عامر دخل ابلكونه وطلع... خلي بالك الجو اهنه تلج البرنس بيقولك قفلي البيبان والشبابيك زين.
نور... حا حااااضر
عامر مشي ونور طلعت تجري علي البلكونه... اختفاا فين دا!؟ غريب؟!
دخلت نور الاوضه وقفلت البلكونه والشباك كويس..
اما الشخص المجهول من ورا شجره كشف عن وشه وكان عز.... ههههههه دي طلعت بت حكايه بس كداا ميت فللل والله ووقعت يا برنس في القفص ومن مين هههههه من حتت بنت مفعوصه.
تاني يوم.....
صحي صابر علي صوت عمر الي بينادي عليه....
عمر من عند شباك اوضته... اصاااابرررر اصااااااابر اصحاااا بقيي يخربيت الغيبوبه الي انت فيهااا يا اخي.
صابر فتح الشباك... اي الدوشه ديييي علي الصبح.
عمر... بصحيك وبعدين انت واكل اي قبل ما تنام مأثر علي السمع عندك.
صابر... وانت مااالك اصبر هغير وافطر وبعدين انزلك.
عمر... مش تتأخر وهتلاقيني علي القهوه مستنيك.
صابر... ماشي يا عم يلا بقي امشي طريقك زراعي.
عمر باستظراف... اوعاا المطب.
صابر... ياااا ساتر خفت دمك دي هتموتني.
عمر... مش ضحكتك.
صابر وبقفل الشباك في وشه... اعتبرني ضحكت.
عمر وهو ماشي.... عيل نكدي.
صابر فتح باب اوضته وكان طالع بالفلنه الحملات والشورت.... مااااااام....( اتصدم من كم الستات الي عندهم في البيت).. ينهار ازرق.
نبويه بزعيق... خش استر نفسك يواااد ميصحش كدااا.
صابر... يااا فضحتي لمؤخذه.
دخل صابر بسرعه ولبس جلبيه ابوه وخره... احم السلام عليكم.
الستات.. وعليكم السلام.
صابر... ماما خدي.
نبويه رحتله... عايز ايه!
صابر... فرقه حصبله بتعمل ايه عندنا هنا.
نبويه... لا بس هيسعدوني في الطبيخ علشان فرح البت اختك.
صابر... طيب مين هيفطرني.
نبويه.. خش صحي هند.
صابر... طيب.
صابر دخل لقي عند قعده علي السرير سرحانه.... اهند قومي حضري فطار.
هند مردتش.
صابر... سمعتي قولت اييي قومي اعمليلي فطار لصوتي يعلي الي بره يسمعو وتبقي فضيحه.
هند سكته...
صابر... ودي اعمل فيها اي بس.
صابر دخل وشدها من افاها... بت قومي اعمليلي فطاار.
هند... هاااه.
صابر... سلامتك يا عنيا كنتي بتفكري في مين.
هند... في الذي مضي يا عنيااا وسع كدااا.
صابر... اعمليلي افطر.
هند.... ناقص ايد ولا رجل خش اعمل لنفسك.
صابر.... اي الصباح العسل دااا بقي.
هند... صابر بجد انا مش ريقه.
صابر... مالك يا عنيا.
هند... انت مش هتفهمني.
صابر... انا مااشي لاحسن الضغط يعلي وانا لسه صغير.
هند... خد بالباب في ايدك.
صابر... لي هو ابن اختي.
صابر مشي ونزل علي طول راح لعمر ...
عمر... اي السرعه دي.
صابر... مفطرتش يا عم.
عمر... تعاله افطرك فتار ملوكي.
صابر... يلا بينا.
عمر خده ووقفو علي عربيه فول...
صابر... هو دا الفطار الملوكي.
عمر... كل وانت ساكت.
صابر... ما الي يعرف امثالك لازم يبقي ساكت.
بعد ما فطرو اخده عمر علي مكان شبه مهجور.
صابر بقلق... عمررر انا اتوترت.
عمر... متخفش بس تعاله.
صابر... علي فكره انا مش خايف ب... اعاااااا.
ظهر واحد من ورا صابر... انتووو مين.
عمر.... حلو يا ابيض.
الشخص ده.... حلو يا اخضر.. الدور التاني.
عمر.... تمام يلا يا صابر.
صابر وماشي معاه... مين ابو اخضر ده؟
عمر... كلمه سر علشان محدش غريب يدخل المنطقه بتاعتهم.
صابر... ايييوه فهمت.
طلع صابر مبني وخبط علي باب.... ياااا اخضر يا عنب افتح.
الباب فتح...
صابر... عجبت لك يا زمن من افتح يا سمسم لافتح يا اخضر يا عن هو البلد جري فيها اي.
عمر... اسكت ودخل...
دخلو وكان في واحد في اوضه قاعد وبيدخن وتنين بيعبو ممنوعات في كياس.... والله وطليت يا عمر فينك.
عمر..... ابويه تعب ومقدرتش ابعد عنه بر الوالدين ما انت عارف يا نمساوي بقي.
صابر بشلل.. الله اللله عليك يا شيخ عمر.
نمساوي... ومين الواد دا!
عمر... دا صحبي عايز يدخل الكار ومفيش احسن منك يدخله في حته امان.
نمساوي... وليه سوابق ولا نضيف !
صابر... لاااء انا نضييف حتي مستحمي امبارح.
نمساوي... لا وخفيف كمان ههههه.
صابر... مهو الخفيف لازم يشتغل مع التقيل علشان التوازن.
نمساوي... ههههههههه لا حلوه حلوه عجبني.
عمر.... طيب اسيبكم بقي انا.
صابر كلبش فيه... رايح فين وسايبني معاه هرسوح.
نمساوي... انت خايف ولا اي!
صابر... ل لا لا د دا انا بودعه بس اصله هيوحشني.
نمساوي... روح يا عمر.. وانت اقعد.
عمر مشي وصابر قعد... نعم.
نمساوي... شكلك مؤدب.
صابر... لا معاك واحد اخلاق.
نمساوي... بس شغلانتنا دي عايز واحد بقي مش اخلاق.
صابر بسرعه ... اعتبرني متربتش.
نمساوي.... يعجبني الواد المطيع.
صابر.... هو احنا هندننا نقضيها اعجاب ما نختصر ونقرا الفاتحه.
نمساوي.... ههههههه لااااا حلوه حلوووه.
صابر في سره... اي الاهط*ل الي وقعت فيه داا يلا بقي مله فدا الوطن.
اما في الفيلا....
نور صحيت بدري وبتلف في الاوضه... بقي انا من حظي اقع في واحد مجرم لاء واي قعده بتمرقع عادي ما انا معنديش شويه من ابو احمر بس لازم اسلمه كله فدااا مصر الغاليه وشبابها برضو.
الباب خبط..
نور بخضه... مييين.
عامر... اني.
نور جريت فتحت الباب... ايوه.
عامى... مال وشك مخطوف اكده لي!
عامر.... م مين الي خاطفه بس انا كويسه
عامر... طيب انزلي الفطور جاهز.
نور... طيب نازله اهو.
عمار نزل ونور دخلت الحمام غسلت وشها... اهدي اهديييي متخافيش ايه يعني حتت مج*رم خطي*ر راع*ب البلد.. يختاااي اااه الدوو هناك اي العمل دلوقتي!؟
نور نشفت وشها ونزلت علي السلم براحه لحد اما وسلط السفره بس لقت ستات بترص الابطاق علي السفره.... اي دا هي دي اكيد مش تهيؤات.
عامر... تعالي علي الوكل.
نور باستغراب... امال البرنس فين؟!
عامر.... مخابرش مشي الصبحيه.
نور بشك... وراح فين.
عامر ومشي من قدمها بشلل... يا ربي علي الغباااء قولتلك مخابرش.
نور بطلع الموبيل من جبه و....
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروس برنس الصعيد )