القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوج للايجار الفصل التاسع 9 بقلم أميرة محمد

رواية زوج للايجار الحلقة التاسعة 9 بقلم أميرة محمد
رواية زوج للايجار الجزء التاسع 9 بقلم أميرة محمد
رواية زوج للايجار البارت التاسع 9 بقلم أميرة محمد
رواية زوج للايجار الفصل التاسع 9 بقلم أميرة محمد

رواية زوج للايجار الفصل التاسع 9 بقلم أميرة محمد


مريم بصدمه: يخربيتك يا تمارا اي اللي عملتيه فنفسك ده 
تمارا بأبتسامه غبيه: اصلي كنت بلعب تحدي مين فينا يبقي شكل الهنود الحمر وللأسف كسبت فرايحه بقي اشيلها وارجع لطبيعتي الساحره 
مريم بغباء : هنود اي اللي حمر يعني شكلهم احمر ولا اي مش فاهمه
عدي بغباء : لا يا تيته دول بيحبوا اللون الأحمر فقالوا علي نفسهم كده لتقول تمارا بفخر : ابني حبيبي مسقف زي مامته ربنا يحرسك يارب 
نونيا بشلل : مسقف يجاهله اسمها مثقف غوري يا تمارا عن اذنك يطنط عشان متأخرين لتسحب تمارا وهي تحاول أن تتحدث سريعا وهم يغادرون 
مريم باستغراب : مش فاهمه برده هي عامله فنفسها كده ليه عيني عليك يا يزن يبني دايما اهبل بتروح للمتخلفين برجليك
___________
حسام بخوف : روجينا استني اقفي شويه في اي مالك بتعيطي ليه لتقول روجينا ببكاء : مفيش يا حسام بس مدايقه شويه 
حسام بأستغراب : من اي الياس زعلك مع اني مظنش انه هنا انا لسه جاي من عندكوا 
لتحرك روجينا راسها بنفي وهي تقول : حسام عشان خاطر ربنا انا مش قادره اتكلم انا عارفه انك بتعتبرني اختك وقلقان عليا بس معلش عديها النهارده انا كويسه 
لتتركه وهي تبكي بشده لينظر لها بقلق ويكمل في طريقه الي شادي 
_________________
نايا بتعب : اااااه يماااا مش قادره هموت من التعب لينظر لها الياس بتعب وهو يقول : انتي برده يا شيخه منك لله اشوف فيكي يوم 
لتنظر له نايا بغيظ وهي تقول : مش هرد عليك انا جعت اوي تعالي ناكل في المطعم ده اهو اي حاجه تسد جوع ليومئ لها الياس وهو يلحق بها
الياس : هتاكلي اي اطلبه لتنظر له نايا وهي تقول بسخريه: علي اساس جوزي بقي وكده وتطلبلي 
الياس بضيق: يعني لو مش حقيقي حتي اعتبرينا اصدقاء لفتره وبحكم اني الراجل فمن الزوق اني اطلب انا لتومئ له نايا وهي تبتسم بسخريه 
: شايفه البت اللي قاعده هناك دي يخربيت كده هو مرايه الحب عاميه بس مش للدرجادي الواد مز ازاي اتعمي وبصلها 
: معاكي حق الصراحه دي شكل البرميل وشويه وهتنفجر انا مش عارفه اي عجبه فيها  لتستمع نايا الي ذلك وتدمع عينيها بشده ليلاحظ الياس 
الياس باستغراب : مالك في اي لتقول نايا سريعا وهي تحاول الا تبكي : مفيش حاجه بس انا اتاخرت ولازم نمشي 
الياس بتعب : ناكل ونمشي اصلا الطلبات وصلت اهه وانا تعبت الصراحه لتنظر له نايا وهي تبكي لتقول : خلاص خليك انا همشي لوحدي 
ليلحق بها الياس سريعا ليمسك بها وهو يقول بأستغراب : في اي مالك دي مش طريقه قلتلك هناكل ونمشي اي حصل  
نايا بعصبيه وهي تبكي : ابعد ايدك بقولك همشي اقعد انت كل واتهني ليقول الياس بعصبيه : انتي بتعملي كده ليه مفكراني معنديش احساس تؤمريني واسمع كلامك انتي مش ملاحظه انتي بتتحكمي فيا ازاي 
نايا ببكاء وعصبيه وهي تسحب يديها بشده : انا اعمل اللي عايزاه وطالما مش عاجبك نفضها سيره وكل واحد يروح لحاله بس متنساش ترجعلي كل جنيه صرفته عليك انت فاهم 
لينظر الياس لها بصدمه لتشعر هي بما قالته لتغمض عينيها بألم وهي تقول : الياس انا ...
ليقطع حديثها وهو يقول بسخريه : معاكي حق لانك عارفه مش هقدر ارجعلك ولا جنيه من اللي صرفتيه اخر حاجه الصراحه اتخيلتها تزليني بالطريقه دي بس تسلمي  
ليتركها وهو يرحل بعصبيه لتحاول نايا اللحاق به ولكن لم تستطيع وهي تبكي بصمت 
______________________
شادي بعصبيه : قلتلك مفيش يا حسام في اي بطل زن فدماغي بقي ليقول حسام بعصبيه : يعني اي ده في اي مالكوا النهارده كل واحد فيكوا شايل الهم ولا كأنه ارمله بتجري علي عيالها التسعه 
شادي بضيق وهو يجلس : مفيش مدايق شويه وخلاص مش قصه يعني
 ليقول حسام بأصرار : يعني انت مفيش ومؤمن الغبي لسه متخانق معايا والله اعلم الياس فين معدناش بنشوفه وحتي روجينا كانت بتجري وهي بتعيط كأن حصل مصيبه ومرضتش تقولي في اي انتو اتجننتوا 
ليلتفت شادي للاسم وهو يقول : انت شفت روجينا فين ليقول حسام بلا مبالاه: فالطريق وانا جاي وكانت بتعيط ولما سألتها قالتلي مفيش مدايقه شويه 
ليشرد الاخر وهو يهمهم بخفوت ليستمعوا لصوت الباب ليفتح حسام سريعا ليجد الياس يدلف بعصبيه ليقول بسخريه : اهي كملت استني ارن علي مؤمن ييجي يكتئب معانا 
بعد فتره يجلس الاربعه وكأن هناك ميتم ليقول حسام بعصبيه: في اي بالظبط مالكوا يا شويه عرر قاعدين زي اللي ميتلهم ميت ليه 
شادي : مخنوق 
الياس : مدايق 
مؤمن: مفقوع 
ليرفع حسام احدي حاجبيه وهو يقول : وحياه امكوا منك ليه يعني يوم ما تزعلوا تبقوا سوا انا اي اللي مقعدني معاكوا بلاش هم 
شادي بأستغراب : صحيح مالك يا الياس في اي جاي متعصب انت مش كنتوا بتشوفوا شقه حصل اي ليقول الياس بعصبيه: الهانم بتزلني بتقولي يا تسمع كلامي وتعمل اللي عايزاه يا ترجعلي كل قرش صرفته عليك 
مؤمن بأستغراب : نايا قالت كده غريبه ليقول حسام بتأكيد: ايوه شكلها مش من النوع ده اكيد في حاجه حصلت دايقتها 
الياس بعصبيه: انتو واقفين في صفها كمان بعد اللي قالته انا كرامتي اتمسحت بيها الارض بعد اللي قالته وانا مش عارف ارجعلها حتي جنيه لو حد فيكم مش هيقول كده 
شادي باقتناع : الصراحه معاك حق مكنش ينفع تقول كده مهما كان لينظر له الياس بضيق وهو يقول : وانت مالك في اي قاعد جايب اخرك ليه 
لينظر له شادي بصمت فماذا سيجيب هل يقول له اختك اعترفت لي ورفضتها ام شعوره بالذنب انه خان صديقه رغم انه لم يرفع عينه حتي بها : مفيش حاجه لوحدي كده 
مؤمن بسخريه : ليه اتهبلت من الباب للطق كده ليقول حسام بسخريه : يعني انت اللي متهبلتش فجاه كده بعد الرقص مزاجك اتغير 
لينظر له مؤمن بعصبيه وهو يشعر بداخله بضيق منه فهو سبب ذلك بعد ما تحدث عنه وعن تالي لا يعلم لما ولكن تغير مزاجه كله بعدها 
الياس بضيق : احنا هنفضل قاعدين كده زي الولايا قوموا اتنيلوا اعملوا اي حاجه 
مؤمن فجاه : عرفتها فكره انما اي لينظر له الباقي بأستغراب ليبتسم الاخر بخبث 
_______________
تمارا براحه : هيييح اخيرا يجدعان الواحد كان مش طايق نفسه لتبتسم نونيا لها وهي تقول : كده فعلا احسن من الاول شكلك اتغير 
تالي بحماس : مستنيه رد فعل يزن لما يشوفك قصرتي شعرك وادتيه لمعه فضي مع درجات البني تحفه بجد 
عدي بغرور : عشان تعرفوا كله بفضلي انتو من غيري متعرفوش تعملوا حاجه لتنظر له تمارا بسخط : قال يعني الولا عمل حاجه انت فرجت عليا الشارع كله ومنظري كان زفت 
عدي بضيق : ماشي يا تمارا هو عشان نضفتي شويه هتشوفي نفسك عليا لا يماما انسي ده انا الأصل انا اللي نضفتك ليتلقي ضربه علي راسه بغيظ 
تمارا بعصبيه : ياض نفسي مره احس اني امك من يوم متولدت محستش ابدا انك ناصفني فيوم جتك نيله 
لتستمع نونيا لهاتفها لتبتسم : دي نايا ، الو يا نونا ، مالك بس بتعيطي ليه ، طب اهدي ، هنروح علي البيت ونستناكي  سلام
تالي بأستغراب : مالها في اي لتنظر له نونيا بأستغراب : معرفش كانت بتعيط جامد وقلتلها هنستناكي في البيت يلا نروح بسرعه 
ليصلوا بعد فتره ليجدوها تغلق علي نفسها وهي تبكي بشده 
تمارا بقلق : نايا حبيبتي افتحي في اي مالك لتنظر لنونيا وتالي بقلق لتفتح نايا وتلقي نفسها في احضان تمارا بشده 
نايا ببكاء : انا غلط فيه جامد بس مكنش قصدي والله انا حسيت بقلبي بيوجعني بعد الكلام اللي سمعته مكنش قصدي حاجه لتبكي تالي عليها بشده وهي لا تعلم ماذا حدث ولكن رؤيتها هكذا تقتلها 
نونيا وهي تحتضنها: طب مالك حصل اي فهمينا محدش فاهم منك حاجه حصل اي ومين اللي بتقولي عليه 
لتبدا نايا قص كل ما حدث لهم لتقول نونيا بعصبيه : الحيوانات ازاي يقولوا كده اي البجاحه دي بعدين ازاي تسكتي لو مكانك كنت جبتهم من شعرهم مش تقعدي تعيطي زي الهبله 
نايا بعصبيه وبكاء : عايزاني اقولهم اي وكل كلمه كانوا بيقولوها صح اقول اي وهو فعلا قاعد معايا عشان مجرد عقد وفلوس بينا اقولهم اتجوزته لفتره وهديله فلوس عشان الاقي حد يتقبلني بمنظري ده انا مجروحه بس مقدرش اتكلم لان كل كلامهم صح 
تمارا بعصبيه وهي تمسك بها بقوه : فوقي يا نايا كفايه كده عمرك مكنتي ضعيفه احنا كلنا عارفين انتي مش كده وعمرك مكنتش وحشه اذا مكنتيش بس بتهتمي بنفسك ده ميمنعش انك عندك جمالك الخاص 
تالي ببكاء وقوه : تمارا معاها حق انتي تستاهلي يتحارب عشانك انتي عمرك مكنتش وحشه طول عمرك أطيب قلب فينا كلنا والشكل عمره مكان مقياس بلاش ثقتك تتهز فنفسك 
نايا ببكاء : منه لله هو اللي عمل فيا كده والله لندمه علي اللي حصلي انا اتكسرت بسببه وعمري مهتصلح تاني 
نونيا وهي تمسك بها بقوه : اسمعي انتي تشيلي كل ده من دماغك وقومي البسي وروحي لالياس واعتذري منه انتي غلطي فحقه فهميه اللي حصل وأما اللي عمل كده معاكي كلنا لينا تصرف معاه انتي خلاص اتجوزتي واول خطوه اتاخدت ولسه اسبوع وكله يخلص مسافه ما يعلنوا جوازك وقتها هيبقي خسر رهانه بكل حاجه 
لتنظر له نايا بتشتت لتقول تمارا بدعم : قومي يا نايا واسمعي كلام نونيا هي صح اعتذري منه وخليه يسامحك  لتنظر لهم نايا وهي تركض للخارج كأنها كانت تنتظر ذلك 
تمارا بأستغراب : انتو بتبصولي كده ليه لتقول تالي بهدوء: اما انتي يموكوسه هتيجي نشوف نعملك حاجه بدل متطلقي تعالي 
______________
شادي بغيظ : بقي ده الفكره الخطيره اللي قلت عليها لينظر له مؤمن بغيظ وهو يأكل الذره بشراهه : مالها ها
وضع شاعري دره و مشغلك يدنيا طفيتي شمعي يا ناس كترتوا دمعي يبقي اي بقي احسن من كده لمزاجنا 
الياس وهو يزفر بشده: انا بدأت حرفيا افكر هخلص منك ازاي يمؤمن الصراحه زهقت منك ليبتسم له مؤمن بسماجه وهو يقول بعدم اهتمام : الصراحه انتو متستاهلوش شخصيه قيمه زيي اخص عليكوا 
حسام بسخريه : قيمه اوي امال علي يدي ليستمعوا لصوت هاتف الياس لينظر له بملامح مجهمه ويغلقه 
شادي باستغراب : قفلت ليه نايا صح ليومئ الياس بهدوء ليقول شادي : رد عليها يمكن محتاجه حاجه او عايزه تعتذر 
الياس بعصبيه: ارد ليه عشان تديني أوامر وتتعصب عليا لا مش هرد مش عايز اكلمها ليقول حسام بهدوء: رد يا الياس متنساش انها مراتك حتي لو علي الورق 
الياس ببرود : اديك قلتها علي الورق متنساش انه جواز بالاجره رحت ولا جيت انا زوج للايجار مش اكتر 
ليستمع لصوت هاتفه مره اخري ليظنها هي ولكن يجدها والدته : الو يماما ، انا عند شادي ، عندك ازاي ، تمام انا جاي 
مؤمن بأستغراب : خير في اي ليقول الياس بضيق وهو يرحل : نايا في البيت هروح اشوف عايزه اي 
ليذهب سريعا ليجدها تقف في الخارج وتأتي له بلهفه وهي تقول : الياس انا حبيت اجي اكلمك انت مش بترد عليا 
الياس ببرود : وارد عليكي ليه عشان تديني أوامر اه معلش نسيت اني واخد أجره علي كده معلش 
نايا بأحراج وهو تفرك يديها بشده : انا اسفه يا الياس انا غلط فحقك بس غصب عني صدقني حصل موقف ومعرفتش اتحكم فأعصابي 
الياس بعصبيه : وهو ده يسمحلك تهينيني وتقولي اللي قلتيه لتنظر له نايا بأسف : طب اسمعني واحكم لو ليا حق ادايق ولالا 
لينظر لها الياس بعصبيه ولكن تنمحي تدريجيا عندما يعلم ما حدث ليقول بضيق : محدش ليه حق يقول كده حتي لو اي وانا عمري مشوفتك كده انتي حلوه يا نايا بكل ما فيكي أنتي حلوه واللي يقول غير كده ويحبك عشان شكلك يبقي كذاب اوعي تكرهي نفسك 
نايا بدموع : عارفه بس انا تعبت ونفسي اتغير الكلام ده بيموتني حسوا بيا ليقول الياس بصدق وهو ينظر لها : هساعدك لو حابه تتغيري كفايه يكون عندك اراده وبس 
نايا ببكاء  وهي تنظر له بحيره : ازاي مش فاهمه ليبتسم الياس وهو يقول بغمزه : نسيتي ان معاكي كابتن الياس واني اصلا مختص فكده لو حابه نجرب ونعملك تغيير جذري احب ما عندي نشوف بس جسم مناسب ها اي رايك
نايا بفرحه : بجد يعني هخس واتغير ليغمز لها الياس بمشاكسه : وتبقي احلي متدربه بالوجود 
نايا بفرحه : موافقه طبعا ليقول الياس بابتسامه : علي بركه الله ومن هنا ورايح اللي راح حماده واللي جاي حماده تاني خالص 
يتبع....
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية زوج للايجار الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوج للايجار )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.