القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة ظلامي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية اسيرة ظلامي الحلقة التاسعة 9 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي الجزء التاسع 9 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي البارت التاسع 9 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية اسيرة ظلامي الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

في المانيا .
في قصر طاهر ...
كانت تنظر إليه بذهول فهي كانت عروس ستذف الي معشوقها ماذا حدث ليخرجها من شرودها صوته الحاد .
/نورتي القصر ي عروسه .
رباب بدموع وخوف /هو ايه الي حصل انا ايه الي جابني هنا .
طاهر بحده /الي جابك هنا غبائك انك مسمعتيش كلامي ولا عرفتي حجمك وبصيت للفوق.
رباب بدموع وانهيار /حرام عليك انت ليه بتعمل كده انا وادهم بنحب بعض ليه تعمل كده .
طاهر بضحكه سخريه /ههههه الحب هههه لا بجد الحب ده خدعه كبيره اوي مفيش حاجه في الدنيا اسمها حب .
رباب بدموع وشراسه /لا فيه الحب موجود في الدنيا موجود في كل حاجه حوالينا بس حضرتك الي مش واخد بالك .
طاهر بوجع وحزن /لو كان كلامك صح مكنتش راحت اتجوزت غيري بعد كل الي عملته علشانها .
رباب باستغراب /هي مين دي .
طاهر بحزن شديد وسخريه/البنت الوحيده الي حبتها في حياتي ابويا رفض اني اتجوزها لانه كان شايف أنهم فقراء وأنها طمعانه في فلوسي دفعت عنها بكل حب روحت واكدتلها أن مهما السنين تمر عمري مهسمح أنها تكون للغيري ابدا بس ابويا كان عنده حق اتقدملها واحد غني واتجوزته علطول رغم أنه كان أكبر منها بسنين ساعتها بس اتاكدت أن ابويا كان عنده حق مفيش حاجه اسمها حب .
رباب بدموع ووجع/لا فيه حاجه اسمها حب وانا ذنبي ايه ادفع تمن كل ده انا مش البنت الي انت كنت بتحبها وخذلتك  ولا سلمي مرات ادهم الي اتسببت في كل الي هو وصل ليه دلوقتي انا رباب رباب .
طاهر بحده /كلكم نفس العينه مبتحبوش الا نفسكم وبس .
رباب بدموع وقهره /انا عايزه ارجع ل ادهم عايزه ادهم .
طاهر بغرور وثقه /ادهم ده تنسيه خالص انتي خلاص اتحكم عليكي انك تقضي حياتك هنا.
رباب بدموع وصراخ/هنا فين انا حياتي مع ادهم ومش هسمح انك تفرقنا عن بعض ابدا .
طاهر وهو يجلس بغرور/اطمني ادهم لو شافك دلوقتي مش هياخدك في حضنه ده هيقتلك علي خيانتك ليه وانتقامك منه علشان صحبتك .
رباب بدموع وصراخ /انتقام ايه وصاحبتي ايه أنا مش فاهمه حاجه.
طاهر بثقه /هو انتي فاكره اني هخطفك واخلي الواد يحزن عليكي وحياته تقف توتو انا سبت في اوضتك ورقه اكيد بيقراها دلوقتي بتقولي فيها انك حققت هدفك لما وقعتيه في حبك وانتقمتي ل صاحبتك الي هو ضيع شرفها انتي عارفه أن حريمه كتير وانك مشيتي بعد ماذلتيه وكسرتيه تتفتكري دلوقتي يكون بيفكر في ايه.
رباب بدموع وصراخ/ادهم بيحبني مستحيل يصدق التخاريف دي مهما تعمل مش هتكسب ي طاهر .
طاهر بسخرية/اتمنا أنه ميصدقش حقيقي اتمنا بس لازم تعرفي ان طاهر الاسيوطي مبيخسرش جهزي نفسك علشان تنزلي الشغل .
رباب بدموع وصراخ/شغل ايه وزفت ايه انا مش هفضل هنا مسيري هيجي يوم وارجع لحبيبي .
طاهر بثقه وشموخ/في واحده هتجيلك اسمها صوفيا هتفضل معاكي هنا وهتنزلي معاها اكبر مشغل في ألمانيا انا عارف انك ليكي في المشغولات هي دي الحاجه الوحيده الي انتي عرفاها مانتي مشاء الله مش متعمله انا هنزل مصر عايزك تبقي شاطره وتعيشي حياتك الجديده وتستفيدي منها كويس اه نسيت القصر حواليه رجاله معاهم مسدسات بيضربوا من غير تفاهم احسالك تبقي هادئه علشان متخسريش حياتك ي عروسه .
ليخرج طاهر لتسقط هي أرضا بدموع وقهره فمن الواضح أنها لن تلاقي السعاده طوال حياتها .
*****************.
بعد مرور عده ساعات .
في شقه ادهم ...
كان يجلس وهو ينظر أمامه بجمود هل بالفعل تعرض للخيانه مره ثانيه هل هو غبي الي ذلك الدرجه والسؤال الأهم هل هو يستحق تلك الخيانه كانت الحرب في قلبه وعقله علي أشدها ليقترب منه عدي بحزن شديد علي صديقه .
/ادهم علشان خاطري ممكن تهدأ يمكن فيه غلط في الموضوع .
ادهم بوجع ومراره وصراخ/غلط الغلط في قلبي انا الي مبيتعلمش بتعرض للخيانه للمره الثانيه ي عدي لدرجه دي  انا مستهلش اني اتحب لدرجه دي الكل عايز ينتقم مني وبيستغلني .
معتز بحزن /اهدا ي ادهم من فضلك خلاص انسا علشان خاطري .
ادهم بصراخ وجنون/انسا ايه ولا ايه ولا ايه ي معتز انا خلاص كرهت كل الناس جدي كان عنده حق مفيش حاجه اسمها حب احسن الحاجه الواحد يتجوز جواز صالونات انا هتجوز بنت التهامي مش هسيب قلبي يتحرق بعدها هنساها حتي لو بالعافيه .
ليقاطعه دخول طاهر بثقه وشموخ.
/ايه ي عريس مالك .
عدي بحزن /شوفت ي جدي البت رباب طلع كل ده تمثيل كل ده كانت بتتنتقم من ادهم وهربت من الفرح وسابتله جواب بتعترف فيه بكده .
طاهر بثقه /وانت صدقت الي حصل مش يمكن تكون عملت كده غصبن عنها مجبره مثلا .
ادهم بسخرية واستفزاز/ازي أن شاء الله حد شربها حاجه صفراء وخطفها وهو كمان الي حط الجواب دي واحده واطيه ورخيصه انا بعترف أن حضرتك كسبت ي جدي وانا الي بخسر قدامك للمره الثانيه انا هتجوز بنت التهامي مش هسمح لحد تاني يلعب بقلبي ي جدي هبقا نسخه منك هدوس علي كل الناس وقلبي ده هخليه يتحرك باشاره مني أنا بس .
طاهر بثقه وشموخ/اهو ده الكلام حفيد الاسيوطي بصحيح .
*****************.
في القصر ...
كانت رباب تجلس بدموع ووجع لتنظر لتلك التي تثير بابتسامه عذبه .
/انتي رباب مش كده انا صوفيا مديره اعمال طاهر بيه .
رباب بدموع ورجاء /ابوس ايدك ممكن تساعديني أخرج من هنا انا عايزه انزل ل مصر .
صوفيا بجديه وهي تشغل ذلك التسجيل /اظن بعد ماتسمعي التسجيل ده عمرك مهتحبي ترجعي مصر ابدا .
لتستمع رباب بصدمه تصديق ادهم لما هو مكتوب في الجواب وتأكيد خيانتها له وهل بالفعل سيتزوج من آخره لتبكي بدموع وحرقه .
/معقول كده ي ادهم انت تصدق اني ممكن اعمل فيك كده معقول حبك ليا كان وهم بتشك فيا بالطريقه دي وكمان هتتجوز ي خساره ي ادهم ي خساره حبي ليك ولهفتي ليك ي خساره .
صوفيا بجديه/كلهم كده والله علشان كده انا قافله علي قلبي كلهم كده بيبعوا في لحظه والشاطره هي الي تعيش حياتها متوقفهاش عند حد مهما إن كان ي رباب .
رباب بدموع وصراخ/ازي بس ده انا بعشقه وكنا خلاص هنتجوز ازي كل حاجه تنتهي بالسهوله دي ويتخلا عني ازي مش قادره اصدق والله .
 صوفيا بجديه /احسن حاجه هتخليكي تنسي هو الشغل ايوه اطلعي بقا من دور البنت الغلبانه الي دايما ضحيه اديكي شايف اهوه مفيش حد بيبقا علي حد كله بيقول يالا نفسي انا عارفه انك كان نفسك تتطلعي مصممه ازياء .
رباب بحزن شديد/ده كان حلم وراح من زمان زي كل حاجه حلوه في حياتي مبتروح .
صوفيا بابتسامه وهي تمسك يدها /قومي معايا انا هخليكي تحققي الحلم ده وفي شهرين بس تعالي معايا .
****************.
في شقه عدي ...
كانت تجلس رحمه بحيره شديده من طلب عدي .
عدي بابتسامه/ممكن اعرف ليه الحيره دي مش عيزاني ولا ايه.
رحمه بابتسامه/طبعا عايزاك ي عدي ده انت عوض كبير اوي من ربنا سبحانه وتعالى بس انا خايفه لو خدت مني بنتي انا هموت .
عدي وهو يقبل يدها/متخافيش محدش يقدر ياخد بنتك وانا عايش ده انا عدي عندي الف طريقه تخلي البنت تفضل معانا بشكل قانوني اطمني وجهزي نفسك خطوبتنا الخميس الجاي فاهمه .
رحمه بابتسامه/امرك ي عدي باشا .
***************.
في شقه ادهم ...
كان يجلس وحيدا وها كانت اللحظه ليجعل لدموعه العنان ليتحدث بوجع .
/ياه ي رباب ياه هونت عليكي توجعيني وتكسريني بالشكل ده عملت فيكي ايه علشان تعملي فيا كده ده انا حبيتك اكتر من نفسي لكن انتي كسرتيني رجعتيني اسؤء من الاول بس خلاص انا عرفت طريقي .
******************.
في فيلا طاهر ...
كان يجلس وهو يضع الاب توب أمامه لتسير نور الي الداخل بخطوات مرتجفه .
طاهر بحده /اهلا بالجربوعه التانيه عايزه ايه.
نور بدموع ووجع/ابوس ايدك ي طاهر باشا متحرمنيش من معتز انا مصدقت انضف ويكون ليا حياتي زي بقيه البنات .
طاهر بحده وسخرية/وعايزه تتجوزي ليه أن شاء الله هو ادهم قصر معاكي ولا ايه.
نور بصدمه /هو حضرتك عارف .
طاهر بحده /تبقي هابله انتي أو غيرك لو فكرتوه أن في حاجه ممكن تخفا علي طاهر الاسيوطي علشان كده بالزوق ابعدي عن معتز .
نور بدموع صدق /بس انا بحبه قسما بالله بخبه واتغيرت ومش عايزه غيره من الدنيا دي ايه انا عارفه اني غلطت بس الي غلط مش ليه توبه ولا يتحكم عليه بالاعدام .
طاهر بقوه وثبات/يبقا مش انا الي يتقالي الكلام ده روحي احكيله انك كنتي علي علاقه مع اخوه وشوفيه هيسامحك ولا ايه واوعدك أنه لو سمحك انا مستحيل ادخل لو بتحبيه صحيح متتضحكيش عليه .
*****************.
في مشغل يشبه القصر من تصميمه وفخامته فهو ملكا ل طاهر الاسيوطي .
كانت تسير رباب بحزن شديد ومعاها صوفيا تحاول أن تعرفها عن كل شي .
صوفيا بابتسامه /بس ي ستي شوفتي الموضوع سهل ازي أن شاء الله هخليكي احسن مصممه .
رباب بابتسامه باهته /أن شاء الله.
صوفيا بابتسامه/تعالي بقا اعرفك علي باسم مدير المشغل كل حاجه في أيده تعالي .
**************.
في مكتب باسم .
باسم شاب في العشرينات من عمره شخص وسيم وشخصيه مرحه جدا لتسير صوفيا بابتسامه .
/صباح الخير ي باسم دي ي سيدي رباب وخود بالك دي متوصي عليها من فوق اوي من طاهر باشا شخصيا .
باسم وهو ينظر إليها بإعجاب شديد/اوووه هو القمر بيطلع في النهار ولا ايه.
صوفيا بابتسامه/لا العب غيرها دي واقعه في قصه عشق متيم .
باسم بثقه/اي أن كان مين هخليكي تنسيه ي قطه .
رباب بحده وعشق /مفيش حد ممكن ينسيني ادهم مهما إن كان مين .
باسم وهو يرفع حاجبه بتحدي /هنشوف انا ولا سي ادهم بتاعك ي حلوه.
******************.
في فيلا التهامي ...
كانت تتعال الزغريط بعدما قام ادهم بخطبه ابنته شمس كان يجلس طاهر بثبات ليتحدث بجديه .
/يلا ي ادهم خود خطيبتك في المطعم الي انت عارفه .
ادهم بزهق وخنقه /ليه ماحنا قاعدين .
طاهر بحده /اعمل الي قولتلك عليه ي ادهم يالا .
وبالفعل قام ادهم معاها بزهق وضيق.
*************.
في المطعم ..
شمس بابتسامه /عجبتك كيكه الشوكولاته انا الي عملتها لك بايدي .
ادهم باقتضاب /اه حلوه .
شمس وهي تمسك يده بعشق /تعرف انا بحبك قد ايه ي ادهم ده كان حلم عشت طول عمري أتمناه بحبك يا ادهم  بحبك .
ادهم وهو يتخيلها رباب ليتحدث بلا وعي /وانا بعشقك يا رباب .
شمس بصدمه/رباب ...
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية اسيرة ظلامي الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اسيرة ظلامي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.