القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الحلقة التاسعة 9 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الجزء التاسع 9 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) البارت التاسع 9 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل التاسع 9 بقلم رنا أحمد

في فيلا طاهر .
في مكتبه ...
كان يقف عز بصدمه من ذلك الرفض التام من والده.
عز بصدمه /ايه الي بتقوله ده ي بابا .
ادهم بغضب جحيمي/الي سمعته ي عز ابعد عن البت دي لانها لو اخر بنت في الدنيا مش هجوزهالك مهما حصل.
عز بجنون وصراخ /ليه ي بابا ايه السبب .
ادهم بحده /من غير سبب انا قولت كده وكلامي انتهي فاهم .
عز بدمع ووجع/لا مش فاهم ي بابا انا مش الة حضرتك تحركها زي مانت عايز انا انسان وعندي قلب و مشاعر وقلبي اختار عزه ومش هيختار غيرها .
ادهم بصدمه /ي عني ايه انا قولت تبعد عنها ي عني تبعد عنها ايه هتكسر كلامي .
عز بصراخ وغيظ/ي بابا انتي الي بتكسرني وبتموتني بكلامك انت كانك بتقولي سيب روحك وعيش من غير روح ويرتني عارف السبب .







ادهم بحده وسخرية وهو يسير للخارج/ايه ده عز التافه بقا بيحب وبيتكلم في المشاعر انا قولت ال عندي وانت هتنفذه البت دي تنساها خالص فاهم .
عز بثقه وثبات/مش هنساها ي بابا غصبن عن اي حد هتجوزها.
ادهم بحده وغضب /سمعني كده تاني الي انت قولته بقا انا ادهم الاسيوطي الي محدش مهما إن كان قدر يقف قصاده هتيجي انت ي عيل وتتحداني .
عز بدمع ورجاء /بابا من فضلك اسمعني انا .
رباب بدموع وصراخ/الحقني ي ادهم جاسر اضرب بالنار .
*****************.
في المستشفي ..
في غرفه جاسر ..
كانت تقف وهي تبكي بحرقه ورعب علي معشوقها .
جاسر بابتسامه تعب /جرا أما موت مانا زي القرد قدامك اهو .
سما بدموع ورعب/الف بعد الشر عليك ي حبيبي ده انا كنت اموت لو جرالك حاجه.







جاسر بابتسامه عاشقه /شكل القاتل عارف انك متقدريش تعيشي من غيري فضربنا في كتفي .
سما بدموع وغيظ /اللهي يارب يتشل الي عمل فيك كده .
رباب بدموع ولهفه /قلب امك عامل ايه ي حبيبي منه لله الي عايز ياذيك .
جاسر وهو يقبل يدها بحنان/متقلقيش ي ست الكل ابنك اسد .
ادهم بابتسامه وراحه /الف حمد لله على السلامه ي قلب ابوك .
عز بحزن شديد/سلامتك ي جاسر .
مهاب بدموع وخوف /جاسر سلامتك .
جاسر وهو يحتضنه بحنان /الله يسلمك ي حبيبي .
سيف بابتسامه/الف حمد لله على سلامتك ي جاسر .
جاسر بابتسامه/الله يسلمك ي سيف بقولك ايه ي سما احنا فرحنا اخر الاسبوع .
سما بصدمه /افندم .
جاسر بابتسامه وهو يقبل يدها/الي سمعتيه انا عايزك جنبي مبقتش اقدر اعيش من غيرك ابدا .
سيف بابتسامه وغمزه/ مبتضيعش وقت انت ي كبير .
سما بابتسامه وهمس /انت مجنون صح .
جاسر بابتسامه وهمس /مجنون بيكي ي سمايا جهزي نفسك علشان هعملك فرح الكل يتحاكا عنه .
****************** .







في أحدا الكافيهات الفاخمه...
كانت تجلس همس بصدمه من ذلك الطلب المفاجئ والشبه مستحيل .
حسن بابتسامه ساحره/ها ي عروسه قولتي ايه .
همس بصدمه /هو حضرتك بتتكلم بجد انت عايز تتجوزني انا .
حسن بابتسامه/ايوه مش عايز غيرك ي همس تكون مرائتي وام عيالي لانك تستاهلي .
همس بدموع /وتفتكر ممكن حد يوافق انك تتجوز رقاصه زي .
حسن بابتسامه/اولا انتي كنتي رقاصه لكن دلوقتي خلاص توبتي وربنا تاب عليكي انا هكون فخور بيكي انك مرائتي ي همس ها ايه رايك .
همس بابتسامه مخلوطه بالدموع /راي راي اني طبعا موافقه هو انا كنت اطول ولا احلم ب واحد زيك انت كتير عليا اوي ي حسن .
حسن بابتسامه صادقه /بحبك .
همس بابتسامه/وانا كمان والله .
****************.
في جنينه الفيلا ...
كانت تجلس نورا كالعاده وحيده ليبتسم يوسف وهو يقترب منها وهو يشعر بشي غريب اتجاه تلك الفتاه يريد أن يراها دائما.
يوسف بابتسامه/مساء الخير.
كانت تومي له بهدوء لينظر بحزن شديد الي ملابسها القديمه بعض الشي ليسير الي الخارج تحت نظراتها المستغربه .
بعد ساعه واحده فقط ...
عاد يوسف سريعا وهو يمسك بيده فستانين في منتهي الشياكه لتبتسم بحنان ل ذلك الشخص الغريب .
يوسف بابتسامه/ايه رايك حلوين هيبقوا عليكي حلوين اوي .
علي الجانب الآخر كانوا يقفون وهم يراقبون ما يحدث بصدمه .
كان يقف حسن بصدمه بجانب همس .







حسن بصدمه /هو مش ده يوسف برضه معقوول .
همس بابتسامه/هي غريبه فعلا بس علي فكره انا كتير بحسه انسان جميل اوي برغم بخله ده.
حسن بغيظ وغيره/انسان جميل طب اتلمي بقا ها .
همس بابتسامه ودلع /ايه بتغير ي دكتور بس حقك ي مالك قلبي وروحي كمان .
******************.
في مستشفي مليكه .
في غرفه سليم ...
كان يقف سليم باستغراب شديد من معاملتها الجافه له .
سليم باستغراب /فيه ايه ي مليكه مالك .
مليكه بوجع ومراره/مالي انا كويس ي استاذ سليم .
سليم بصدمه وهو يمسك يدها /استاذ سليم مالك ي روحي فيه ايه .
مليكه بدموع ووجع/مجروحه اوي ي سليم اوي غصبن عني مش عايزه ابعد عنك ي سليم انا مقدرش اعيش من غيرك ابدا .
سليم بابتسامه وهو يقبل يدها/مين الي قال إني ممكن اسيبك انتي بتاعتي وهتفضلي ليا لاخر يوم في عمري .
مليكه بدموع وقهره /الظروف كلها أقوا مننا ي سليم .
سليم بابتسامه/مش انا مالي عينك حتي وانا متشوه كده .
مليكه بدموع وعشق /اوعا تقول كده علي نفسك تاني انت مالي عيني وقلبي والله العظيم ي حبيبي .
سليم وهو يقبل يدها بعشق /كده انا خدت منك الاعتراف الي هيخليني اكمل الي جاي وانتي هتكوني ليا ي مليكه وعمرك متكوني للغيري ابدا.
*****************.







في فيلا طاهر ..
كانت تجلس رباب بصدمه قاتله مما سمعت .
/انت بتقول ايه ي ادهم .
ادهم بضيق /الي سمعته اخر حاجه كنت اتصورها أن حاجه زي دي تحصل وتفتح الماضي من جديد.
رباب بدموع وحزن علي عز/ي عيني عليك ي ابني اكيد قلبه مكسور دلوقتي ي ادهم .
ادهم بجديه/عادي هيزعل شويه وبعدين هيقابل الي تخليه ينساها .
رباب بوجع ومراره/واحنا كنا قدرنا ننسا بعض زمان لما بعدنا الحب الي بجد ي ادهم عمره مبيتنسي ي وجع قلبك ي ابني هنعمل ايه دلوقتي ي ادهم .
ادهم بجدية/انا قولت الي عندي لو اخر بنت في الدنيا مش هجوزهاله.
*****************.
في شقه عزه .
كان نفس الغضب الجامح بعدما علم عزت بأنه ابن ادهم ادهم الذي دائما بالماضي كان يفوز عليه حرررها من يده وأصبحت ملكا له رباب الفتاه الذي فعلا الكثير لاامتلاكها لكن جاء فارسها وأخذه له .
عزت وهو يمسكها من شعرها بغضب /اسمعي ي روح امك قسما بالله لو قابلتي الواد ده او شوفتيه لهقطع من لحمك فاهمه ي بت .
عزه بدموع وصراخ/ليه ي بابا ماله عز عيبه ايه .
عزت بصراخ وجنون /عيبه أنه ابن ادهم الاسيوطي اكتر واحد كرهته في حياتي دمرني زمان واذاني اسمعي ي بت ابعدي عنه احسالك .
عزه بدموع وتمسك به/مش هيحصل ي بابا أي أن كان الي بينك وبين ادهم باشا انا وعز وملناش دخل فيه انا مش هسيب عز ي بابا .
عز بغضب جحيمي/ي عني ايه ي بت هاتلوي دراعي هتتجوزي من غير رضايا .







عزه بدموع وصراخ/لو ووصلت لكده هعملها بس مش هسيب عز عز هو الي خرجني للحياه الجميله الي انا عيشاها دلوقتي ومهما حصل مش هحرم نفسي منه ومن سعادتي معاه .
**************.
في أحدا محلات فساتين الزفاف.
كانت تسير سما بانبهار بالفساتين ليقترب منها جاسر وهو يعلق ذراعه بماسك طبي وهو يهمس في اذنيها بخبث .
/اعملي حسابك لو عريان كده ولا كده قسما بالله هوريكي وشي التاني الي تتدعي ربنا انك متشفهوش .
سما بابتسامه ودلع /غيووووور موت بس بعشقك من عنيا وعلي فكره انا مللك لوحدك بحبك .
جاسر وهو يقبل يدها بعشق/وانا كمان بعشقك .
****************.
في الاداره ..
في مكتب عدي ..
كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه ليخبره العسكري بأنه يوجد شخص يريده لياذن إليه بالدخول .
سليم بابتسامه ثقه /مساء الخير حضرتك العقيد عدي مش كده .
عدي باستغراب /ايوه انا مين حضرتك .
سليم بابتسامه ثقه /انا المهندس سليم كنت جاي ل حضرتك اطلب ايد الدكتوره مليكه ومن فضلك متحطش اعتبار اني مشوه قدام عينيك انا بحب مليكه واوعد حضرتك اني اخليها اسعد انسانه في الدنيا ..
******************.
في أحدا الكافيهات....
كانوا يجلسون بوجع وحزن شديد.
عزه بدموع ووجع/تفتكر ايه الي بينهم ي عز انا هتجنن .
عز بحزن شديد/واضح انها حاجه كبيره اوي ومحدش فيهم عايز يتكلم المهم احنا دلوقتي انا مش هقدر ابعد عنك فاهمه .
عزه بدموع /ي عني انا الي اقدر ي عز ده انا روحي فيك وانت عارف .







عز بثقه وثبات/خلاص يبقا هنتجوز ونعيش لوحدنا بعد عن كل حاجه معايا ي عزه .
عزه وهي تمسك يده بعشق /طبعا معاك ي عز انا مش عايزه غيرك ي حبيبي .
عز وهو يقبل يدها بعشق/وانا مستحيل اسيبك ي روحي احنا خلاص حياتنا اتربطت ببعض بعد فرح اخويا جاسر هنبتدي حياتنا سواء بعيد عن اي حد .
*****************.
بعد مرور شهر ...
في تلك الليله الساحره...
كانت الجنينه تتزين بالورود والزهور والانوار تتضي المكان ببراعه كانت يقف جاسر بحله سوداء ساحره.
ادهم بابتسامه/مبروك ي حبيبي .
جاسر بابتسامه/الله يبارك فيك ي بابا .
عز بابتسامه باهته /الف مبروك ي كبير .
جاسر بابتسامه/افضا بس من الي انا فيه وافضالك .
يوسف بابتسامه/الف مبروك ي ابن عمي جايبك دسته جاتوه من الغاليه قسما بالله.
جاسر بضحك /ههههه ده انا غالي عندك اوي بقا .
حسن بابتسامه/جوازه الخير ي حبيبي يارب .
جاسر بابتسامه ساحره/عقبالكم كلكم يارب .
حسن بابتسامه/انا قريب اوي .
يوسف وهو ينظر إلي تلك الجالسه بهدوء /وانا كمان شكلي هحصلكم .
عز بثقه وثبات وهو ينظر ل ادهم بتحدي /وانا كمان هحصلكم .
***************.







في غرفه الفتيات ..
كانت تقف سما وهي في غايه الجمال والسحر.
رباب بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي مرات ابني .
رشا بابتسامه/مبروك ي عروسه زي القمر .
همس بابتسامه/مشاء الله قمر منور ربنا يباركلك يارب .
سما بابتسامه وسعاده/ربنا يخليكم ليا يارب ..
ليسيروا الي الاسفل ليقبلها جاسر بعشق .
ليرقصون سويا برومانسيه شعر بيها الجميع بعد انتهاء الليله الساحره..
***************.
في جناح جاسر ...
كان يسير وهو يحملها برومانسية وعشق ليحاول أن يتقرب منها لتبتعد بارتباك شديد وخجل .
/ايه ي جاسر فيه ايه .
جاسر بابتسامه ونظره خبيثه/جرا ايه ي روحي ملهوف عليكي تعالي هنا في حضني .
سما بارتباك شديد/طيب ادخل غير هدومك .







جاسر بابتسامه ماكره /عندك حق مش هتاخر ي عسل .
ليسير جاسر الي الخارج لتسرع للتضع المنوم في العصير ليخرج جاسر وهو يضع علي خصره فوطه ليقترب منها وهو يدفعها بحده ليقترب منها بعنف .
سما وهي تبكي بدموع /فيه ايه ي جاسر .
جاسر بحده وتوعد /توتو ايه ي حبيبتي متخافيش هكون ارق من النسيم سيبيلي نفسك بس وانا هعجبك اوي .
سما بصدمه ودموع /فيه ايه ي جاسر بتتكلم كده ليه ابعد عني .
جاسر وهو يمسكها بحده وغضب /ايه ي روحي مش هتفاجا لما اعرف انك مش عزراء متخافيش مانتي كنتي مدوراها مع علي ابن الدميري ولما خلي بيكي ورماكي بتنتقمي مش كده بتقتلي فيهم مش كده فاكرني عيل ي روح امك ده انا جاسر الاسيوطي ي الي لسه متخلقش لما واحده زباله زيك تلعب بيه ..
لتنظر أمامها بفزع فقد انكشف كل شي ...
يتبع...
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.