القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الجزء الثامن 8 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) البارت الثامن 8 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد


في فيلا طاهر ..
كان يجلس ببرود علي الاريكه أمام تلك المعلقين من أرجلهم .
عز بغيظ شديد/عجبك تعليقه الخرفان ده ي سي سوما العاشق .
مهاب بغيظ /الله وانا مالي مش البخيل وانا ده الي زعق وفضح الدنيا .
يوسف بغيظ /ي عن ده جزاتي اني حذرتك.
جاسر بغيظ شديد/جرا ايه انت وهو كفايه رغي عندي صداع .
عز بغيظ ورجاء/نزلنا ي جاسر ابوس ايدك.
جاسر بحده /بقا بذمتك مش مكسوف من نفسك انت والشحط ده تساعدوا العيل ده علي كده .
مهاب بغيظ شديد/من فضلك اسحب كلامك ي أبيه انا مش عيل.
يوسف بغيظ/هو فيه عيل يجيب هديه ب 700جنيه .
عز بغيظ/هو ده كل الي همك في الموضوع مش همك تعليقه الدبايح دي نزلنا ي جاسر اخر مره ي اخويا .
جاسر وهو يرد علي هاتفه بابتسامه وهو يتجه للغرفته/سمايا وحشتيني الشويه دول .
مهاب بغيظ شديد/طب مانت خاربها اهوه ولا جات علي الغلبان الي زي .
عز بغيظ شديد/تغلبقوا في طلوع الروح انت وهو ادي آخرت الي يمشي وراكم .
ادهم بحده وغيظ  /ربنا يخليك ليا ي جاسر واضح أنه قام بالواجب قسما بالله ي مهاب لو شوفتك بتحاول تتكلم مع البنت دي تاني انت حر ابواها وقفني بره سمعاني كلام زي الزفت بسبباكم .
مهاب بغيظ شديد/هو الحب الطاهر الشريف بقا عيب في الزمن ده .
ادهم بغيظ /حب ايه يالا ده انت من يومين كنت بتعملها علي السرير .
رباب بضحك /ههههه اه والله .
مهاب بغيظ شديد/عجبتك اوي ي اختي .
رباب بابتسامه وسعاده/سيبك من وجع الدماغ ده تعالا نجهز ل بكره دي خطوبه جاسر اول فرحتنا ي ادهم .
عز بابتسامه/وانا هحصله قريب إن شاء الله.
يوسف بغيظ /طب حد ينزلنا طيب .
مهاب بغيظ /ماهو كله من صوتك الي لم علينا الدنيا .
يوسف ببخل وغيظ /والله كنت عايزني اشوافك بتتدفع مبلغ زي ده في هديه واقف اتفرج .
مهاب بابتسامه خبيثه /تصدق انك غشيم انا برضه ادفع مبلغ زي ده دي كلها ب 200جنيه من علي العربيه بس انا اقولها كده يجي بقا عيد ميلادي تجبلي هديه غاليه أبيعها انا بقا واستفيد فهمت .
يوسف بإعجاب /لا جدع يالا عجبتني يجي منك .
عز بجنون منهم ليصراخ بغيظ /ي جاسررر تعال اقتل العيال دي .
****************
في غرفه جاسر ...
كان يجلس وهو يحدث سما في الهاتف .
سما بابتسامه/لسه زعلان مني ي حبيبي .
جاسر بابتسامه/لا مش زعلان بس خودي بالك بعد كده علشان زعلي وحش اوي فاهمه .
سما بابتسامه ودلع /هو ايه علشان وقعت في حبك وبقيت ملك ايديك هتتحكم فيا ي سياده المقدم .
جاسر بابتسامه ساحره /طبعا ده انتي هتبقي مرات جاسر الاسيوطي المهم جهزي نفسك علشان ننزل نجيب الشبكه وهعزمك علي احلا عشاء يليق بيكي.
سما بابتسامه/بحبك بعشقك ي جاسر يارب اقدر اسعدك .
جاسر بابتسامه/طب يلا ي حبيبتي تصبحي علي خير.
سما بابتسامه/وانت من أهله ي حبيبي .
****************.
في غرفه مليكه...
كانت تجلس بشرود في ذلك الاحاسيس والمشاعر التي اجتاحت قلبها منذ قدوم سليم لكن ماذا ستفعل بفارق السن بينهم ليتسير رحمه بابتسامه.
/عامله ايه ي قلب مامي .
مليكه بابتسامه/الحمد لله ي ماما .
رحمه بابتسامه/بقولك ايه بقا انا حاسه كده بحاجات غريبه كده مش مليكه بنتي ابدا ممكن اعرف ايه الي مشقلب كيانك كده .
مليكه بابتسامه وخجل /بصراحه ي ماما فيه مشاعر كده جوايا اتجاه مريض عندي صدقيني ي امي بحس أنه ابني بخاف عليه من الهواء بجد ملك قلبي بسرعه اوي .
رحمه بضيق /مريض عندك ي عني مشوه.
مليكه بحزن شديد عليه /للاسف اه ي امي ربنا يشفيه .
رحمه بحده /يبقا بالذوق كده تموتي المشاعر دي قدامك انا ليمكن اوافق علي موضوع زي ده ابدا .
مليكه بصدمه /انتي بتقويلي ايه ي ماما ازي تفكري في كده .
رحمه بحده /لانك بنتي ايه الي يجبرك تتجوزي واحد مشوه الست بتحب الراجل يكون مالي عنيها .
مليكه بدموع /بس سليم مالي عيني ي امي والي هو فيه ميخلهوش يقل من نظري .
رحمه بحده /بطلي كلام تافه مالوش معنا دي السكينه سرقاكي بعد كده هتكرهي نفسك انك خدتي خطوه زي دي فاهمه .
مليكه بدموع /ارجوكي ي ماما انا بحبه ومش عايزه غير سليم في حياتي انا راضيه .
رحمه بحده /انا قولت الي عندي ي مليكه الجوازه دي مش ممكن تتم .
تفتكروا رحمه عندها حق🤔🤔🤔.
**************.
في غرفه عدي .
كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه لتسير رحمه بحده .
/ممكن اعرف انت ايه الي خلاك توافق علي أن البنت دي واختها يقعدوا هنا ي عدي.
عدي بجديه /وايه المشكله في كده وبعدين ده كان طلب حسن .
رحمه بحده /المشكله في ابني ي عدي حسن معجب بالبنت دي وهيدخل في دوامه ملهاش اول من اخر .
عدي بابتسامه/طب وليه لا يمكن ربنا يكون كاتبلها توبه علي ايد حسن.
رحمه بحده /انا مش موافقه علي كده ي عدي بس ابننا علي اخر الزمن يتجوز رقاصه والست مليكه عايزه تتجوز واحد مشوه انا خلاص قرفت من للعيال دي .
عدي بجديه /الي عايزه ربنا هيكون ي رحمه .
***************.
في الجنينه ..
كان يسير يوسف الي الخارج ليلتفت لتلك التي تجلس بهدوء فهو قد علم أنها مريضه ليقترب منها بابتسامه عذبه .
/انا اسف متزعليش مني علي قولته امنبارح .
لتهز رأسها ببراءه كالاطفال ليجلس بجانبها وهو يطعمها باستمتاع رهيب كان يشعر وكأنها طفلته الصغيره لما يعلم لماذا تلك البريئه تخطف تفكيره بذلك الشكل .
******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
كانوا يجلسون سما ورشا وجاسر وسيف .
سيف بابتسامه/الف مبروك ي صاحبي. 
جاسر بابتسامه/الله يبارك فيك ي سيفو عقبالك ..
سيف وهو ينظر إلي رشا بابتسامه/قريب إن شاء الله.
رشا بابتسامه/انا هتمشي شويه .
سيف بابتسامه/جاي معاكي انا مقدرش اسيب القمر ده لوحده .
سما بابتسامه/كتير كده ي جاسر مكنش لازم الشبكه دي كلها .
جاسر بابتسامه ساحره/دي اقل حاجه ي حبيبتي .
سما بابتسامه/ياااه ي جاسر انا حاسه اني بحلم .
جاسر وهو يمسك يدها ويقبلها بعشق /لا صدقي ي روحي انا جنبك ومعاكي وبين ايديكي كمان .
سما بابتسامه/ده انا الي ملك ايديك ورهن اشارتك .
جاسر بابتسامه/طب جهزي نفسك علشان فرحنا الاسبوع الجاي.
سما بصدمه /نعم .
جاسر بابتسامه/الي سمعتيه ي حبيبتي انا خلاص مبقتش اقادر استغنا عنك ابدا .
سيف بلهفه وعنف /جاسر اللواء محمد اتكلم بيقول أن ابن الدميري الكبير في فيلته في المنصوره ومعاه شحنه مخدرات كبيره .
جاسر سريعا /طب يلا احنا مستنيت ايه بسرعه .
سما بدموع ورعب /مش هسيبك تروح لوحدك لو علي موتي ي جاسر .
جاسر وهو يقبل يدها بعشق /متخافيش س روحي ده انا الشيطان متقلقيش .
سما بدموع ورعب/لا مش هسيبك مهما حصل .
جاسر بحده /قولتلك لا انا مش هعرضك للخطر مهما حصل فاهمه خليكي معاها ي رشا.
سيف بجديه /سياده اللواء عايزنا نروح الاول الاداره ونقابله يلا ي جاسر . 
سما بدموع وخوف /ربنا يسترها عليك ي جاسر وترجع ليا بالف ي حبيبي .
****************.
في شركه معتز ...
كانت تجلس همس وهي تتابع الملفات ليسير حسن بابتسامه هادئه .
/انا لو كنت اعرف ان الشغل هنا هيخليكي تسيببي الجامعه وتهملي فيها مكنتش ساعدتك في كده .
همس بابتسامه/انا مهما شكرت حضرتك مش كفايه انت بجد خلتني اعيش حياه نضيفه حياه مهما حلمت عمري مكنت هقدر اعيشها انا مديونه ليك ب حياتي .
حسن بابتسامه/بالعكس انتي الي اخدتي الخطوه دي ي همس انتي الي تستاهلي تعيشي الحياه دي كفايه انك قدرتي تتخطي كل الي فات وتعديه.
همس بابتسامه اعجاب باحن شخص علي وجه الارض.
/الفضل ل حضرتك بعد ربنا سبحانه وتعالى.
حسن بابتسامه/طب انا عازمك علي العشاء فيه كلام كتير عايز أقوله واطمني انا قولت ل اونكل معتز.
همس بابتسامه/تحت امرك .
***************.
في شقه عزه ..
في الصالون ...
كانت تجلس هي وعز .
عزه بابتسامه/تعبتك نفسك ليه ي عز وايه كل الي انت جايبه ده .
عز بابتسامه عاشقه/ تعبك راحه دي حاجه بسيطه ي حبيبتي .
عزه بابتسامه عشق/ربنا يخليك ليا ي عز .
عز بابتسامه/ويخليكي ليا يارب بس اسمعي انا عايزك تفاتحي عمي عزت في موضوعنا انا خلاص مش قادر استنا .
عزه بابتسامه دلع /اعقل ي زيزو مش كده .
عز بعشق /وانتي خليتي فيا عقل ده انتي خدتي عقلي وقلبي .
عزه بابتسامه/من عنيا ي حبيبي اوعدك أكلمه .
سميحه والده عزه /نورت ي عز ي ابني اشرب العصير  .
عز بابتسامه/بنورك ي ست الكل .
*************.
من امام تلك الفيلا المهجوره ..
كان يقترب منها جاسر ومعه سيف وهم يوجهون أسلحتهم أمامهم ليصعقوا من جثه ذلك الشاب التي تفترش دمائه المكان ليتحدث جاسر بجنون وصراخ .
/مين الي بيعمل كده ي سيف مين الي دايما بيبقا سبقنا بخطوه مين .
سيف بجنون /انا هتجنن ي جاسر مش عارف مين بيعمل كده .
ليرا جاسر ذلك المقنع الذي يحاول الهروب ليلحقه جاسر ويركض وراءه ليختفي ذلك المقنع وراء تلك الحجاره ليضرب جاسر ب رصاصه صائبه ليسقط جاسر غارقا في دمائه .
***************.
في فيلا الاسيوطي.
مكتب ادهم.....
كان يجلس ادهم وهو يتابع بعض الملفات الهامه ليسير عز بابتسامه .
/مساء الخير ي بابا .
ادهم بابتسامه/مساء الخير ي حبيبي .
عز بابتسامه/بابا انا قررت اتجوز .
ادهم بجديه/ عز انا مش عايز أقف في طريقك بس الكلام ده مش وقته خلص الجامعه وبعدين اعمل اي انت عاوزه .
عز بابتسامه ساحره/لو سمحت ي بابا الموضوع مش لعب عيال زي ما حضرتك متخيل انا بحب عزه بجد وعايز اتجوزها.
ادهم بابتسامه/ماشي ي سيدي طب مين سعيده الحظ دي علشان نسأل عليها ونعرف كل تفاصيلها.
عز بابتسامه/اسمها عزه عزت السيد ابوها ساكن في حاره السيدة زينب وبيشتغل جزار..
ادهم بصدمه قاتله /بتقول بنت مين اشمعنا من كل بنات العالم ملقتش غير دي الجوازه دي مستحيل تتم قسما بالله ي عز لو خدت اي خطوه في الموضوع ده لا انت ابني ولا اعرفك ....
يتبع...
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.