القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونة الفهد الفصل السابع 7 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونة الفهد الحلقة السابعة 7 بقلم الملكة المتوجة
رواية مجنونة الفهد الجزء السابع 7 بقلم الملكة المتوجة
رواية مجنونة الفهد البارت السابع 7 بقلم الملكة المتوجة
رواية مجنونة الفهد الفصل السابع 7 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونة الفهد الفصل السابع 7 بقلم الملكة المتوجة

انتهي عقد قران فهد وملاك واخذ محمود فهد علي المكتب
محمود: انت عارف انا خليتك تتجوز ملاك بالسرعه
فهد بهدوء: بصراحه لا
محمود بهدوء: علشان خايف على ملاك من بعدي 
فهد باستغراب: بعد الشر عليك ي بابا انت بتقول كده ليه 
محمود بهدوء يحسد عليه: علشان انا عندي كانسر وهدخل العمليات بعد اسبوع والله اعلم ممكن اطلع عايش ولا ميت
فهد بذهول: ازاى عندك كانسر وليه مقولتش قبل كده
محمود: اكتشفت من حوالي شهر كان بيجيلي صداع شديد اووي ومبيروحش قولت ممكن إرهاق شغل بس بعد فتره برده الصداع رحت لدكتور  وعملت اشعات وتحاليل طلع عندي ورم بس تحليل هو ورم حميد ولا خبيث هيطلع بعد بكره وعلي أساسه هعمل العمليه
فهد بتساؤل: ماما وملاك 
محمود: محدش يعرف وانت مش هتقول حاجه ي فهد أنا قولتلك علشان اخلص ذمتي ملاك مسئوليتك ي فهد ابوها قبل ما يموت وصاني مسبهاش احميها واسلمها لعرسها ومش هلاقي عريس احسن منك ودلوقتي أنا بوصيك ملاك وامك ي فهد ومتزعلش لو ضغط عليك في جوازك من ملاك 
فهد بضحك حتي يخفف عن والده: ملاك اصلا كده كده كنت هتجوزها برضاكم أو من غيره وغصب عنها هي شخصيا وكمل بنبرة ثقه ملاك وامي في عيني ووعد مني مهزعلها أو انيمها يوم زعلانه
محمود: واثق فيك وعارف اني وراى راجل واكمل بضحك عايز قبل مروح اعمل العمليه اسمع أن حفيدي في الطريق
فهد بضحك: انت احلامك واسعه اووي أنا علشان اقنع بنت اخوك اني ابوسها بس محتاج اسبوع اصلا
محمود بضحك: وعرفت منين أن هي مش بتقتنع بسهولة ولا اوعي تكون بوستها
فهد بضحك: عيب عليك ي حجوج هما يدوبك بوستين علي خفيف
محمود بضحك: جدع ياض انت طلعت نمس زي ابوك انت عارف انا جبتك بعد اد ايه من جوازى من امك
فهد بتركيز: اد ايه
محمود: قبل ما نكمل اسبوعين كانت امك حامل فيك
فهد بضحك: انت طلعت جامد الله اكبر عقبالي يارب
محمود: أما أشوف هتعرف تعديني ولا ايه ولا نعمل سباق نشوف مين هيجيب بيبي الاول 
فهد بضحك: اهدي ي حج علشان صحتك
قطعهم  طرق الباب وكانت ملاك وقد دخلت عليهم بعد طرق الباب
ملاك: بتعملوا ايه من غيري ي خونه
محمود: بوصي عليكي علشان لو زعلك هنفخه
ملاك وهي تستفز فهد: اقوله عملت ايه وقولت عليه ايه
فهد ببرود: قوليله
ملاك بغيظ: مش خايف
فهد: لا
محمود: قوليلي ابن الكلب ده عملك ايه
ملاك بغيظ: يرضيك يبوسني من بوقي قليل الأدب وكمان بيبرر جريمته انك بتبوس توتا هو انت بتبوسها
محمود: هي فاطمه متكلمتش معاكي في الموضوع ده ولا ايه
ملاك: حوده  متتهربش جاوب بصراحه اي ولا لا
محمود بإحراج: هو بصراحه بصي فهد يقولك
فهد: وانا مالي يالمبي قولي لماما وهي تجاوبك
ملاك: ماشي هروح اسألها
ذهبت ملاك وتركتهم
محمود: ده علشان تقنعها الي انت جوزها وعادي الموضوع ده محتاج شهر مش اسبوع
فهد: برأيك اعمل فيها ايه
محمود: هو احنا بعتنها لامك واعتقد هي الوحيدة اللي هتقنعها
فهد: اعتقد كده برده 
عند معاذ ومريم 
معاذ: مريم
مريم: نعم ي دكتور
معاذ: مش قولت بلاش دكتور غير في المحاضره
مريم: اسفه ي معاذ في حاجه ولا ايه
معاذ: عندك مانع اخدك مكان هادى ونتكلم
مريم: لا مفيش مشكله
معاذ: تمام اتفضلي يلا
مريم: يلا 
ذهب معاذ ومريم الي مطعم هادئ
معاذ بهدوء: مريم ايه رايك فيا
مريم بخجل: احم حضرتك محترم وكويس وابن ناس
معاذ: مريم تتجوزيني
مريم بتتنيحه: هه
معاذ: بصي ي مريم أنا مش من الرجاله اللي بتعرف تقول كلام حلو وتلف ومدور أنا راجل دوغري أنا دلوقتي بقولك اني بحبك وعايزه اتجوزك وش اهو موافقة وبتحبيني زي ما بحبك حددى معاد مع أهلك وانا هكون عندك بكره مش موافقة اوعدك أن مش هيأثر علي علاقتي بيكي ك طالب والدكتور بتاعه هاا قولتي ايه
مريم بدموع: مش موافقة
وقعت هذه الكلمه علي قلب معاذ حطمته لفتات
معاذ بكسره: اعتقد حقي مش موافقة ليه
مريم بدموع: علشان.........
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية مجنونة الفهد الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مجنونة الفهد )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.