القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية المنتقبة أسيرة الليل الفصل السادس 6 بقلم شهد هاني

رواية المنتقبة أسيرة الليل الحلقة السادسة 6 بقلم شهد هاني
رواية المنتقبة أسيرة الليل الجزء السادس 6 بقلم شهد هاني
رواية المنتقبة أسيرة الليل البارت السادس 6 بقلم شهد هاني
رواية المنتقبة أسيرة الليل الفصل السادس 6 بقلم شهد هاني

رواية المنتقبة أسيرة الليل الفصل السادس 6 بقلم شهد هاني

هاجر:استني هروح افتح راحت هاجر عشان تفتح الباب بتشوف ساهر اخوها بتقول بفرحه ساهررررررر.
ساهر:بحب بيحضنها بيلف بيها جامد بيقول هاجر وحشتني 
سميه بتسمع صوت ابنها بتطلع تجري بتقول ساهر ابني حبيبي وحشتني.
ساهر:بيجري عليها بيحضنها بيقول وحشتني اوي اوي يا ماما.
سميه:بدخل ساهر بتقول نورت بيتك ي حبيبي.
هاجر:بتقوله جيت امتي يا ساهر ليه مش عرفتنا.
ساهر:ولله قولت اعملها مفاجأة المهم اخبارك ايه ي هاجر.
هاجر:بيخير ي حبيبي الحمدلله انك جيت لينا بسلامه هنا جت ليها فكره وقالت اما انا شايفه ليك عروسه انما ايه.
ساهر:لا ي ماما انا عامل زي الفريك مش ليه شريك مش بحب ادبس انا
ضحكت هاجر:قالت مش لما تشوفها الاول يمكن تعجبك تاخدها ليك انت بقي.
ساهر:طب امممم ماشب هخش اخد حمام لما طلع نشوف الموضوع دا
ليل:متزعلش نفسك يا جدي هي إن شاء الله تعقل بس لازم تتعاقب عشان تحس الي فيه دا غلط....
زيان:مش عارف يابني المشكله انا صعبان عليا سناء هي متعبه سناء اوي.
ليل: أن شاء الله ربنا يهديها راح عند سناء الي بتعيط علي حالها وحال بنتها............بيقول عمتي خلاث بقي متزعليش نفسك أن شاء الله جوهره تعرف تكلم معاها.
سناء: ولله يابني انا حاطه الامل في كده أن ربنا يهديها يارب.
ليل:يارب ي عمتي وطلع في الاوضه يسمع بيكلمه في ايه.
جوهره:قالت حديث رسول ولا تقل لي والديك اوفا ومسكت ايد هدي وقالت اسلوبك غلط بذات مع امك امك دي هي معندهاش حد غيرك هي عاوزه منك الحنان زي م هي بتدي ليكي انتي بكره في يوم من الايام هتحبي يكون ليكي اسره عندك أولاد سؤال هنا بقي هيعجيك بنتك لما ترد عليكي كده تزعلك.
هدي زعلت:دموعها نزلت وقالت لا طبعآ طب اعمل ايه هو غصب عني عشان عشت في المدن....
جوهره:هو انتي عشان عشتي في المدن تعملي امك بقسي الام ام حتي لو في صين خلي صاحبه ليكي من المدن روحي قعدي معاها لو لقيتها بتكلم ولدتها بطريقه دي ليكي الحق تشوفي نفسك انتي صح.
هدي:قامت وقفت واقتنعت بالكلام بس هي عنيده وقالت م برضوا هي المفروض تقدر اني ببني مستقبلي.
جوهره :انتي عارفه ايد ربنا دلوقتي يخرب ليكي مستقبل بتاعك بسبب غضب قلب امك عليكي........مش يمكن بعد شر يحصل حاجه لي خاله سناء ساعتها هتعمل ايه يا هدي
هدي: قامت حضنت جوهره وقالت أنا مش عارفه ققولك ايه غير انك بس ساعدني اتقرب من ربنا اصلح الاغلاط الي بعملها..
جوهره:حببتي انتي من هنا رايح اختي دلوقتي انزلي بوسي علي ايد العمه هدي.
هدي:حاضر وسبتها جايه تفتح لقت ليل داخل...........هدي بثت لي ليل وقالت يبختك معاك جوهره هي جوهره علي اسم مسم.
ليل:بص لي جوهره ضحك ابتسامه رقيقه وقال عندك حق يا هدي.
هدي خرجت من الأوضه سابتهم.
انا ليل:راح عند جوهره..........جوهره جايه تمشي........راح ماسك أيدها وقال ممكن تقفي تكلمي معايا شويه.
جوهره:اتفضل اتكلم.
ليل:عينك في عيني لو سمحت ولا عاوزه تحرمني من لون عيونك القمر .
جوهره ضحكت:غصب عنها قالت لو سمحت مضحكنيش عشان مش عاوزه اضحك
ليل:لا ونبي موتني ضحك ومسك ايد جوهره قبلها وقال تقبلي نفتح صفحه جديده نكون زوج زوجه صالحين وعد مني حبي ليك هيكون زي حب رسول لزوجته عائشه
جوهره:عيونها لمعت وقالت المشكله انك مش حسيت بيا انت عارف اني معجبه بيك من اول م دخلت الاعداديه بس كنت بتتنمر علي النقاب بتاعي حسيتك اعجبت بيا عشان شكلي.
ليل:بالعكس أنا بسسب كلامك قلبي رق ليكي ومال وبعدين م احنا بنحب شيخ شعرواي من غير ن اعرفه في الحقيقي في مجرد صور صوت حبنا عشان كلامه واخلاقه وانا حبيتك عشان اخلاقك قبل جمالك.
جوهره:مدت ايدها ليه وقالت
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية المنتقبة أسيرة الليل الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية المنقبة والوغد )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.