القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الجزء الرابع 4 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) البارت الرابع 4 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

في شقه عم جابر ..
كانوا يجلسون جميعهم بابتسامه ليتحدث عز ب مرح وغيظ .
/بقولك ايه ي حاج جابر قبل مانتكلم احنا شبكه مبنجبش مهر مبندفعش الفاتحه مش حافظينها .
جابر بضحك /ههههه دمك زي العسل ي واد ي عز اتكلم ي يوسف ي ابني .
شربات بدلع ودلال/كل طلباتنا مجابه ي أبا ده يوسف بيموت فيا مش كده ي حبببي .
فرحه اختها بضحك /ههههه وانا هتجوز العسل التاني ده ي ابوي .
عز بابتسامه وغمزه /والله انتي الي عسل .
يوسف بابتسامه/نتكلم بقا ي عمي في المهم .
بعد فتره .
كانوا يجلسون وهم ينظرون إليه بترقب لينفجر بهم بغضب وجنون من ذلك الشخص البخيل .
/بقولك ايه ياض انت وهو ي تمشوا كده من سكات ياما هقطع من لحمكم نساير نساير .
عز بارتباك شديد/جرا ايه ي عمي الكلام اخد وعطا مش كده الراجل قالك هيجيب ب خمسين جنيه دهب وهيودي بنتك عند كوافير ام بطه دي مشاء الله بتطلع الواحده ولا سوكه العبيطه وبتاخد 30 جنيه ي عني مش قليل وهيعملها فرحها في اوضه الواد عبده ي عني جوازه متكلفه .
يوسف بغيظ /قوله ي عز هو الفلوس بتيجي بالساهل ده جوازه واقعه علي الواحد بالخساره .







شربات وهي تمسكه بغيظ /خساره بقولك ايه يالا خود ابن عمك الي شبه الكتكوت وغورا من هنا بدل ماولع فيكم.
يوسف بغيظ شديد/بقا كده بعد كل الي هدفعه ده علشانك ده انتي بت ناكره للجميل.
عز بغيظ /ده انتوا عالم معفنه الا لما جبتوا حته جاتوه حته اشحال لو مكنش يوسف جيبالكم دسته من الغاليه .
شربات وهي تتدفع العلبه في وجههم /خود الجاتوه ي ابو جاتوه ده حته جاتوه واحده وحته شيكولاته واحده ي نتن ي معفن .
عز بصدمه /وحته الشكولاته دي لازمتها ايه ي يوسف .
يوسف بغيظ شديد/شوفت ي عز قولها علشان تعرف انا مشترياها ازي وحته الجاتوه كفايه ده لولا الراجل بقالي جنيه من الخمسه مكنتش جبتها ده انا جايبلك حته جاتوه من ام اربعه جنيه ي شربات .
شربات بصراخ وجنون من ذلك البخيل /يلهوووووي قسما بالله مهتتطلعوا من هنا الا لما نعمل معاكم الواجب .
جابر بغضب /واد ي سعيد تعال هنا .
عز بغيظ /لا بقا انتوا فاكرنا ايه هفا ملناش حد ده انتوا هتلاقوا جيش داخل دلوقتي بس اصبروا ايو ي بابا الراجل الي اسمه جابر ده مش ناوي يجبها .
ادهم بغضب مصتنع /ازي ي عني خليني أكلمه .
عز بغرور وثبات /خد علشان تعرف انت بتتكلم مع مين.
ادهم بخبث ومكر/بقولك ايه ي معلم العيال دول صيع وأخلاقهم فاسده قوم معاهم بالواجب .
عز بصدمه /بتبعنا ي ادهم .







معتز بضحك /هههههه بس لو سمحت ي معلم تعرفنا هتتدفنهم فين علشان نزورهم دول من العائله برضه سلام .
يوسف بغيظ شديد/شوفت ابوك .
عز بغيظ / ولا ابوك ماهم اخوات انا قولتلك احنا خسارة في العائله دي فينك ي جاسر ي اخويا .
جابر بغضب /بقولك ايه ي واد ي سعيد امسك العيلين دول واحبسهم مع الفراخ واقول للناس أن احنا غيرنا النشاط هنبيع النهارده لحمه عجلين سقع.
عز بغيظ شديد/عجلين مين ي راجل أنت ده احنا كل واحد فينا 65 كيلوا لا ي اخ سعيد قولهم عندنا عضم انا ميرضنيش أن سمعه المعلم جابر تتضرب في السوق .
يوسف بغيظ شديد/بقولك ايه ي راجل أنت لماها احسالك .
فرحه بضحك /هههههه مع السلامه ي عز .
*****************.
في مستشفي .
مليكه ...
كانت تجلس في مكتبها تتابع بعض الحالات لتسير إليها نفيسه بابتسامه .
/دكتوره مليكه المريض فاق .
مليكه بارتباك شديد/ربنا يستر .
في غرفه سليم ...
كان يجلس علي سريره وهو ينظر أمامه بشرود فقد انتهت حياته وشوهت .
مليكه بابتسامه/صباح الخير حمد لله على سلامتك .







سليم بتعب وهمس /الله يسلمك ي دكتوره انا خلاص كده هعيش طول عمري مشوه مش كده .
مليكه بابتسامه حنونه /متقولش كده أن شاء الله ربنا عنده كتير اوعا تياس انت لسه العمر قدامك وسواء كده او كده محدش عارف الخير فين .
سليم بابتسامه باهته /ونعم بالله ي دكتوره.
مليكه بابتسامه/ممكن بقا حضرتك تأكل علشان ناخد الادويه .
سليم بابتسامه متعبه /ممكن بس تأكلي معايا انا بحب حد يفتح نفسي علي الاكل .
مليكه بابتسامه/تمام ي سيدي هقعد اكل معاك وتحكيلي شويه عن نفسك .
***************.
في هولندا ..
في جناح سما..
كان يسير جاسر وسيف بصدمه من تلك الرائحه لينصدموا .
جاسر بصدمه /ايه ده فول وطعميه وفلافل ي نهار اسود انتي فاكره نفسك فين مافي فطار هيجي دلوقتي .
سما وهي تتضع الطعام علي المائده /ي راجل بلا وجع دماغ هو ده اكل ده احنا داخلين علي مهمه محتاجين حاجه تقوينا يلا بسم الله.







سيف وهو يجلس بابتسامه /والله الرائحه جوعت الواحد تسلم ايدك ي سمسم بس ي خساره جاسر مبيحبش الطعميه.
سما وهي تمسك يديه بطلقائيه /لا علشان خاطري اقعد كل الاكل مالوش طعم من غيرك احمم قصدي اللمه حلوه.
ليجلس جاسر وهو يشرع وياكل في الطعام بنهم فحقا كانت لديها في صنعه سحرها الخاص .
جاسر بابتسامه ساحره/تسلم ايدك فعلا الاكل حلو اوي .
سما بابتسامه /الف هنا وشفاء نعمل بقا كبتين شاي نحبس بيهم .
سيف بابتسامه/هو ده الكلام .
جاسر بغيظ /مش وقته ي اخويا انت ننزل تراقب فيلا الدميري كويس عايزين نخلص من رأس الحيه ده قبل ماندخل علي ولاده .
سيف بغيظ شديد/ربنا علي المفتري حاضر سلام .
سما بارتباك وخوف /انا خايفه ي جاسر .
جاسر بابتسامه حنونه /متخافيش انتي في حمايتي مسؤؤله مني حياتك مهمه اوي عندي .
سما بدمع ووجع/ياه انا عمري ما حياتي كانت مهمه عند اي حد انا عشت حياه صعبه اوي ي جاسر .
جاسر وهو يمسك يدها بحنان/اعتبري انك لقتيه ي سما وانسي كل الصعب الي عيشتيه .
سما بابتسامه وسعاده /انا عايزه اروح جنينه الاسماك الي هنا بيقوله عليها تحفه ي جاسر .
جاسر بابتسامه/شكلنا كده داخلين علي ايام عنب يلا بينا .
*****************.







في جنينه الاسماك ...
كانت تسير سما وهي تمسك ذراع جاسر بسعاده .
/شوف السمك حلو ازي ي جاسر .
جاسر وهو يحدث ذاته بشرود/جرالك ايه ي جاسر ليه اول مادمعت صعبت عليك وكأنها بنتك ايه ي جاسر معقول .
سما باستغراب /جاسر جاسر مالك .
جاسر بانتباه /ابدا مفيش حاجه انتي مبسوطه .
سما بسعاده لا توصف /اوي اوي ي جاسر ربنا يخليك ليا بجد فرحتني .
جاسر بابتسامه/طب يلا نرجع بقا علشان سيف .
سما بسخرية /ي عني هنرضعه ي اخويا بس يلا طلباتك اوامر ي باشا .
***************.
في فيلا طاهر ...
كانوا يجلسون وهم يتحدثون لينفجروا ضاحكين علي مظهرهم والريش يتطاير علي روسهم بفوضويه .
مهاب بضحك /هههههه دول شبه الفراخ بالظبط .







ادهم بضحك/هههههه واضح أن المعلم جابر قام بالواجب دبح وسلخ هههه .
عز بغيظ شديد/اضحكوا اضحكوا طبعا مانتوا خلعتوا وسبتونا هي دي الرجوله برضه.
معتز بابتسامه /والله المعلم جابر ده بيفهم حد غيره كان زمأنه مولع فيكم .
يوسف بغيظ شديد/ي سلام لما هما كده كانوا جابوه حته الجاتوه عالم معفنه .
معتز بسخرية/ي عني ايه الجوازه باظت سبت شربات بتاعتك كده بالساهل .
معتز بغيظ شديد/بلا شربات بلا تمر هندي ده الجواز ده طلع مكلف اوي انا رايح البنك .
عز بجديه /وانا رايح الجامعه .
**************.
في هولندا .
كانوا يسيرون جاسر جاسر وسما الي الاعلي لينصدموا من زعر سيف .
/ايه ده انتوا كنتوا فين شوفتوا المصيبه الدميري اتقتل .
جاسر بصدمه /ايه .
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.