القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ضحى غيرت طاغي الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل عسكرية

رواية ضحى غيرت طاغي الحلقة الثالثة 3 بقلم ملك وائل عسكرية
رواية ضحى غيرت طاغي الجزء الثالث 3 بقلم ملك وائل عسكرية
رواية ضحى غيرت طاغي البارت الثالث 3 بقلم ملك وائل عسكرية
رواية ضحى غيرت طاغي الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل عسكرية

رواية ضحى غيرت طاغي الفصل الثالث 3 بقلم ملك وائل عسكرية

ضحى: حاضر خلصت ال عندك 
مالك : ايوة 
ضحى : ممكن زي ما انت مش ادخل فيك  انت مش تتدخل فيا 
مالك بعصبية : موافق اوي أنا نازل 
ضحى كانت لسه هتسأله هو رايح فين افتكرت كلامة فمسألتهوش 
مالك مشي من عند ضحى وكان متعصب جدته شافته
الجدة : رايح فين يا بني 
مالك بضيق نفس : رايح ارتاح شوية عند البحر 
الجدة : وهتسيب مراتك كدا يا بني 
مالك : أيوة 
الجدة : ماشي يا مالك  
مالك بعد كدا مشى بسرعة لإنه كان مخنوق والواضح إنوا كل ما بيكون مخنوق بيروح عن البحر 
الجدة بحزن : ربنا يهديك يا بني يارب بس ضحى غلبانة هتوجعها معاك 
فوق في اوضة ضحى بعد ما كانت غيرت فستان كتب الكتاب لبست بيجامة لونها سماوي بس كانت كيوت اوي فيها و هي اساسا قصيرة شوية وعنيها لونها رمادي وسحبت عينيها روعة هي بشرتها مش فاتحة اوي بس هيا بصراحة ملامحها جميلة اوي وخدودها حمر زي الطماطم  ضحى جميلة  من الاخر بس مش عارفة ازاي مالك هيبهدلها معاه كدا 
ضحى راحت قعدت على السرير تحت البطانية بعد ما صلت العشا عشان كانت سقعانة اوي ومسكت مصحفها وبدات تقرأ وردها اليومي وفجاة الباب خبط 
ضحى : مين 
ميرا: أنا ميرا 
ضحى لما سمعت إنها ميرا فتحتلها عشان هي بنت عادي 
ميرا دخلت وقفلت الباب 
ضحى : نعم 
ميرا باستهزاء وسخرية من ضحى وهي بتسقف باديها: تؤتؤ إيه دا هو في وحدها جوزها يسيبها ويمشي في اول يوم كدا 
ضحى عرفت عيا جاية ليه : عاوزة إيه يا ميرا ومن الاخر 
ميرا بشر وبعصبية وبصوت عالي : عاوزاكي تمشي من هنا عارفة عاوزة إيه عاوزة مالك 
ضحى بكل هدوء : وطي صوتك عشان محدش يسمعك 
عشان عيب عليكي تقولي كدا اوي 
ميرا اتعصبت اكتر : عيب ليه 
ضحى : عشان مالك مش بيحبك وإنتِ عارفة كويس إني مش سبب انو يبعد عنك لإنوا كدا ولا كدا مصيرة يبعد عنك علاقتكوا كانت زي الاخوات مش اكتر فهمتيني 
ميرا بنظرة شر لضحى : طيب ما قولتليش يعني سابك ليه 
شكله زهق منك بس بسرعة كدا 
ضحى : اعتقد دي امور شخصية بيني وبين مالك حبيبي مش لازم تعرفيها 
ميرا بغيظ : بقا كدا طيب تعالي بتقلك الجدة عشان تتعشا وراحت فتحة الباب ونزلت بكل عصبية 
ومالك دخل وهو شايف ميرا بتخرج بعصبية عرف إنها اكيد جات تزعل ضحى بس مش سأل ضحى اساسا اول ما شاف ضحى كان زي الاطفال اوي وكيوت اوي مالك ابتسم لما شافها وبعد كدا راح مخبي بسرعة ابتسامته وقال بصوت حاد : ميرا جات هنا ليه  جات تضايقك مثلا 
ضحى بتوتر  : لأ ولا حاجة خالص جات عشان انزل اتعشا
مالك عرف إن ضحى بتكدب بس مش عاد سؤاله 
ضحى : انزل وأنا هغير هدومي واجي 
مالك :  مش ينفع روحي غيري وأنا مستني 
ضحى راحت غيرت هدومها غيبت شوية علبات ما لبست الاسدال والنقاب وبرضوا مالك استناها 
ضحى ومالك نزلوا ومسكوا ايد بعض جامد وهما نازلين قدام الكل 
ميرا اتغاظت جدًا منهم وكسرت الكوباية الِـ كانت في ايديها واتجر*حت ونزفت د*م وهيا مش اخدة بالها 
الجدة بصدمة : ميرا 
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية ضحى غيرت طاغي الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ضحى غيرت طاغي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.