القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الحلقة الثالثة 3 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الجزء الثالث 3 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني البارت الثالث 3 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم منار همام

شهاب وقف قدام البيت بالعربيه و هو بيسند راسه لورا بتعب 
: انزلي... كمل و هو بيحرك ايده علي راسه
: لو امي او ابوي سئلو شهاب راح فين قوليلهم راح شقته التانيه
كارمن هزت راسها و نزلة و هو بص عليها لحد ما دخلت البيت و حرك مفتح العربيه و مشي 
... 
دخلت هي سرحانه في موقفه الصبح.. ابتسمت لما افتكرت و هو بيقرب منها  وهي بتقوله انه خلاص فهمت و سحبلها منديل و دار وشه النحيه التانيه و هي شالة الروج.. فاقة و هي بتحاول تخفي ضحتها لقية نفسها في المطبخ 
كارمن: مساء الخير يا طنط
آيه بحب: مساء الورد يا حبيبتي... امال فين شهاب
كارمن: احم راح شقته... قربة منهة و هي بتبلل طرف شفيفها
: طنط هو شهاب عنده شقه لنفسه... هنا ضحكت حور بخفه 
: كل واحد من شباب العيله عنده شقه لنفسه شهاب و مراد حتا سليم 
كارمن بصتله بفضول: بيعملو فيها اي.. احم يعني قصدي البيت كبير ليه يشترو شقق 
سلسبيل بسخريه: قال اي يختي بياخد فيه رحتهم... قال يعني حد بيقدر يقول تلت التلاته كام هنا... هنا شمس خبطتها علي دماغه بخفه 
: ركزي في الي في ايدك... بصت لكارمن و اتكلمت بحنيه 
: بصي يا حبيبتي هما بيحبو ياخدو رحتهم اصل احنا امهات رخمين شويه و بنفضل نسال مالهم علشان كدا هما، لما بيحب يهربو بيرحو شققهم
كارمن: ااااه
آيه بخبث: اممم و انتي مهتمه ليه
كارمن بتوتر: احم عادي فضول... اه صحيح امال فين البنوته الحلوه الي اسمه جوري 
شمس ضحكت: فوق مراد بيذاكرلها 
كارمن: طاب انا هطلع اغير هدومي و انزل علشان العشاء 
آيه: ماشي يا حبيبتي روحي
فوق السطح 
مراد: وبس يا ستي هتطلع س=11.2 فهمتي 
جوري: ايوه فهمته 
مراد: عامله اي في باقي المواد
جوري: الحمدلله كويس
مراد حط ايده علي خدها و تنهد 
: شدي حيلك يا جوريتي
جوري: حاضر والله 
مراد: يلا ننزل هبعتلك ماما بلاكل بلاش تنزلي ذاكري شويه و نامي. 
جوري: حاضر
في المطبخ 
آيه كانت واقفه في المطبخ هي و سلسبيل بعد ما شمس طلعت بلاكل لجوري و حور شهاب نده عليها... دخل سليم و هو بيتكلم في التلفون 
: ايوه يا موزتي.. ااه... ماما معاكي اهي. 
سليم ادا الفون لآيه و هي بصتله بطرف عينها و همست
: ابوك لو عرف اني بكلم البنات بتوعك دول هيعلقني 
سليم: يعم تلاقيه كان خربه
آيه بفخر: فشر ابوك البنات كانت تتمنا نظره منه بس هو مكنش في باله... دا يوم ما وحده عرضة نفسها عليها خدني معاه المعرض وقالها اني مراته علشان يبعدها عنه 
سليم و هو بيلقط محشي من الحله و آيه انشغلت في المكالمه
: هييييح المعرض دا عليه شوية مزز.. كمل و هو بيعض علي باطن ش*فته... كله شهرين ولاجازه تيجي و نروح نطل عليه طله كل دا و سلسبيل واقفه تتابع بغل
سلسبيل ابتسمت بخبث و ميلت الطاسه الي في ايده شويه الزيت اتكب علي رجل سليم الي صرخ بقوه و هو بيمسك رجله
: اااااه يا يخر*بيت ابوكي يا شيخه مش تفتحي 
سلسبيل ببرود: ولله انا مفتحه الدور و الباقي علي الي اعما نظر و قلب
سليم قبض علي ايده و حاول يهدي من نفسه لف هخد التلفون من امه بعنف و مشي 
آيه ابتسمت بخث و قربة من سلسبيل 
: الي عملتيه دا بقصد صح
سلسبيل ببرود: ايوه يا مرات عمي علشان ابنك السافل دا مش راضي يتلم كسرت الخط و حطيت التلفون في الغسالة قبل كدا و هو بيرجع يا جمع بنات تاني 
آيه اتنهدت
: بصي يا حبيبتي عمره ما هيبطل كدا.... مش هيبطل غير لما ياخد قلم جامد و مش يمكن لما يتجوز ربنا يهديه 
سلسبيل ابتسمت بسخريه
: هه.. لما يتجوز بقا 
..... 
بعد العشاء دخلت آيه لاوضه بحماس قلعت حجابه و الجلبيه الي كانت لابسه و جريت علي حضن ادهم الي كان قاعد مستنيها.. آيه دخلت في حضنه جامد
: وحشتني... ادهم شدد علي حضنه 
: و انتي اكتر يا روحي 
 آيه اتعدلة في قعدته جوه حضنه
: شهاب 
ادهم بصله و هو بيزيح شعرها 
: ماله يا حبيبتي ما هو في شقته 
آيه: تفتكر هيعمل زي زمان و يقعد بلايام فيها. 
ادهم ضخك: سعتين و هتلاقيه هنا دلوقتي 
آيه ضحكت برقه و ادهم شدها عليه
: تعالي بقا 
..... 
في شقه شهاب طلع من المطبخ و هو ماسك فنجان قهوه اترما علي المقعد بتعب و مسك تلفونه يقلب فيه 
عمل سيرش بـ اسم كارمن علي الفيس طلعله، الصفحه بتاعتها.. دخل لقي صورت البروفايل عباره عن صورتها من سنه تقريباً.. كانت راجعه من الدرس ولابسه، جاكت ابيض و عليه بعض الفرشات و حجاب لونه وردي و ماسكه كتب في ايده و بتبص فيها (الصوره تغفيله) 
عض علي شفته بغضب
: انا مش عارف الي زي دي يمسكوه تلفون و تعمل وتس فيس ليه معدن عليه تلفون بزراير علشان لو اتاخرت في الدرس بس... كمل تقليب لقي ليها فديو هي و صحباته بيضحكو و يهزرو 
:طاب اقوم ارحله و اكسر راسها ولا اعمل اي 
وقف لما شاف حاجه سحب مفتيحه بغضب 
: لا دا كدا كتير بقا
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.