القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الحلقة الثانية 2 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الجزء الثاني 2 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثاني البارت الثاني 2 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم يوستينا سامي

في قصر الحديدي ..
وبعد مرور حوالي ساعتين رجع خالد من ايطاليا  و كان معاه معاذ 
في الجنينه 🌹💐🌺
معاذ و هو شايله الشنطة و بيتكلم بفرحه / والله  منور مصر يا خلود ده انت كنت واحشني يا جدع انت .
صحيح هو  انت ليه بتغيب كتير اوي الفتره دي شكل كدة الحكاية فيها انه 
خالد رفع حاجبه و ابتسم / لا جامد يا واد و حويط اوي و يا تري بقي ايه الحكاية يا ناصح 
معاذ بضحك وقف و حط الشنطة علي الارض و سند ايده علي كتف خالد بهزار و قاله / يعني يمكن و الله اعلم طبعا ، تكون بتلعب بديلك من ورا نغم و حنيت لايام الشقاوة مثلا .. بس نصيحة من اخوك الصغير ابقي تعالي قولي حتي علشان اداري عليك يا جدع 
خالد  بصله بصدمة ورفع حاجبه و زق ايده
 من علي كتفه  / ايه ده.. ايه ده هو انا اعلمك الصياعه تيجي تصيع عليا انا .. بقولك ايه يا ابن صقر احترم نفسك ده انا مهما كان عمك برده .. يعني تبص في الارض و انت بتكلمني ياض سامع 
معاذ ضحك جامد بعلو صوته / عمي طب والله ما لايق عليك الجو ده خالص .. انت خلود و بس  .. انا مش عارف ازاي انت و بابا اخوات اساسا .
خالد ابتسم/ تصدق وتؤمن بالله انا نفسي مش عارف لا ومش اخوات عاديين .. ده احنا توام كمان بس قولي  بقى صحيح هو فهد ليه ما جاش خذني من المطار هو سهران بره برده 
معاذ اتتوتر جدا لانه ما كانش يعرف فهد فين اساسا
 وقاله / اه تقريبا كان عنده امتحان بكره فاكيد قاعد 
بيذاكر مع اصحابه يا خالد 
خالد رافع حاجبه باستهزاء وقاله / لما بتكذب  و تحور علياا انا باعرفك عيب ده انا اللي ربيتك مش ابوك .. فعيب تصيع عليا انا 
معاذ حط ايده في شعره باحراج وقاله / اعمل ايه بقى يا خالد ما انت عارف ان فهد مصايبه كثير قوي ودائما بغطي عليه بس بجد المره دي ما اعرفش هو فين ... بس اكيد يعني بيصيع 
خالد بزعل / ماشي يا معاذ يلا بينا وانا هاعرف ازاي اعدله الفتره دي انا قعدتله في المصر اما اشوف اخرتها معاه 
ودخل خالد الفيلا هو و معاذ و قعدوا يتغدوا مع بعض و كانوا مبسوطين اوي 
________________________________________________
في اوضة خالد 🤪
نغم كانت واقفه قدام الدولاب بتحط هدوم خالد وبترتبهم قرب خالد منها وحضنها من ظهرها وقالها / طب بذمتك في واحده يكون جوزها لسه راجع من السفر وقاعده بترتب الهدوم طب ده كلام والنبي 
نغم بزعل / وهو في واحد يغيب عن بيته و مراته كل ده .. هو احنا مش بنحوشك يا خالد .. طب انت بتوحشنا علفكره 
خالد اتاثر بكلامها اوي و قربها ليه و باسها  / صدقيني انتي وحشتيني اوي فوق ما تتخيلي ، اومال انا جاي مخصوص ليه و سايب الشغل هناك يضرب يقلب 
نغم اتكسفت اوي و بعدت عنه / خلاص يا خالد مصدقاك بس ابعد شوية بلاش التلزيق ده احسن حد من العيال يدخل وانت عارف كارمن 
خالد شدها من وسطها ناحيته / يالهووي عليكي بعد العمر ده كله و لسه بتتكسفي مني ، و بعدين فيها ايه لما كارمن تدخل يعني هو احنا بنعمل حاجة غلط اسمعي بس و طوعيني 
نغم بعدت عنه بحرج / يوه بقي طب اقفل الباب علشان محدش يدخل .. تموت انت في الفضايح 
خالد ضحك من قلبه علي مخزي كلامها / شقية انتي يا نغووم .. طب هقفل الباب و اجي .
______________________________________________
في مكان أشبه بالديسكو ☺️
...فهد كان واقف مع صحابه البنات و بيهزر و بيضحك معاهم و خصوصا انه معروف بخفة دمه 
بنت بتحط ايديها علي فهد / طب يا فهود انت كل يوم بتروح بدري ما تسهر معانا ، طب ده احنا هنروح مكان يجنن بعد ما نخلص السهره هنا 
فهد بضحك / يا ولية بروح بدري ايه انا كل يوم بروح وش الفجر ، انا عمي لو قفشني هينيمني في حضن الكلب اللي في الجنينة
البنت بضحك / هو عمك ده صقر الحديدي مش كده 
يا مامي انا بسمع عنه انه عنيف جدا مع كل الاي شغالين معاه 
فهد ابتسم بقلة حيلة / لا والله ده سمع اهون بكتير ده جاحد ، اسكتي ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم احسن دول بيجوا علي السيره هو و ابنه 
...و قعدوا يهزروا مع بعض و الوقت اخدهم و ماخدش فهد باله من كم اتصالات معاذ بيه علشان يبلغه ان ابوه وصل 
_______________________________________________
في فيلا الحديدي 🎊
 ..قدام التليفزيون كان قاعد خالد و معاه معاذ و جميلة اخته و كارمن بيتفرجوا علي فيلم هندي كارمن مختاراه 
خالد بملل كان بيتفرج علي لقطة اكشن و رافع حاجبه / هما هيفضلوا يطيروا كدة كتير مافيش حد بيموت في الاخر ولا ايه 
معاذ و هو بيضحك / معتقدش والله يا خالد .. بس الاكيد ان الواد اللي لابس ازرق ده  هو اللي يكسب في الاخر 
خالد بستغراب / ليه يا اخويا بقي انشاءلله مكتوب علي قفاه ولا ايه 
معاذ ضحك / لا يا خلود علشان هو البطل .. صح يا كوكي 
كارمن ضحكت جامد / صح يا زوز .. كفك يسطاا 
خالد بغيره زق معاذ من جمبهم و اخد كارمن في حضنه بحب / مدلعيش حد غيري يا بت انتي انا بغير
و بعدين الواد ده ملزق 
كارمن ضحكت و هي في حضن خالد و باسته من خده / والله كانت وحشاني القاعدة دي يا خالد اوي .. خد فشار ده انت واحشني موت 
خالد بياكل الفشار من ايديها و هو بيضحك / طب والله نغم لو شافتك وانتي بتاكليني كدة هتعضك 
معاذ بضحك / ايوة يا عم بتغير عليك .. ما هو ده الحب بقي عقبالنا يارب 
خالد اخد حبة فشار و رماهم علي معاذ / بطل تحسدني روح احسد ابوك و امك ياض .. انا مش ناقصك .. احسن من ساعة ما جيت و هي لابسة وش الكلب و مش عارف ليه 
جميلة كانت مضايقة ان معاذ بيعاملها بجفاء و قررت انها تغلس علي كارمن و قالت / انا مش بحب الفيلم ده .. و مش بحب الهندي لانه تافه ، بعد اذنك غيري الفيلم و هاتي حاجة عليها القيمة 
كارمن بغيظ / والله يا حبيبتي مش عاجبك روحي اتفرجي في اوضتك ، و علي الاقل تبقي ريحتينا من وجودك القيم ده
خالد بعد عن كارمن بزعل و قال / كارمن اي الكلام ده 
جميلة تقعد في المكان اللي يريحها و اعتذري ليها حالا 
معاذ بغيظ / تعتذر ليه يا خالد . جميلة هي اللي بترخم و بتعمل كدة علشان تنكد بس علينا اصلك مش عارف هي عملت ايه هي و فهد من يومين ...
...جميلة بصتلهم بزعل و كانت علي وش البكاء و قامت دخلت اوضتها 
خالد بصلهم بزعل / ايه ده .. ايه اللي حصل لكل ده 
صحيح عيلة نكد و غم ، جاتكوا القرف نكدتوا عليا
و في اللحظة دي دخل صقر اللي كان سامع اغلب حوارهم و سمع طريقة معاذ مع اخته و بصله بحده 
و قاله بصرامة / تعال ورايا علي المكتب 
..و خرج صقر من الاوضة و معاذ بص لخالد بقلق و راح وراه ابوه
______________________________________________
في مكتب صقر 😟 
دخل صقر و كان مستني معاذ يدخله و اول ما دخل صقر قرب ناحيته و اتكلم بحده و عتاب 
صقر / انا مش هكلمك عن طريقتك مع اختك اللي زي الزفت لان دي ليها قاعدة لوحدها يا محترم 
بس انا عايزك في حاجة تانية ..
 ايه من ساعة ما خالد جيه و انت قاعد معاه برا و بتهزر و تضحك و لما انا و امك نقولك اقعد معانا و اخرج من اوضتك تقولي عندي شغل .. ايه يا بشمهندس دلوقتي شغلك خلص يعني 
.....معاذ بصله برهبة و سكت هو بيحترمه جدا و ممكن في بعض الاوقات يخاف منه 
صقر بعصبية اكبر / لا انا لما اكلمك ترد علياا .. فضيت علطول اول ما خالد جيه مش كدة ، ايه ردك 
معاذ بادب / كان واحشني مش اكتر يا بابا و بعدين انا عملت ايه غلط لكل الزعيق ده ، ما جميلة علطول ما صحابها او في النادي و برضو مش في البيت
صقر بعصبية و صوت عالي / و انت مالك باختك و بتعدلها نزولها ليه يا معاذ بيه حاطط راسك براسها و كانها عدوتك  ، و بعدين جميلة بتخرج مره كل فين و فين و انا اللي بطلب منها كمان تخرج علشان متبقاش لوحدها لانك علطول مش موجود .. بتحب تعتزل عن العالم حضرتك مش كدة
....في اللحظة دي دخل خالد المكتب اول ما سمع صوتهم و قرب من معاذ اللي كان حاطط عينيه في الارض رهبة من صقر و حط ايده علي كتفه ..
خالد / في ايه يا صقر صوتك عالي كدة ليه و مالك مذنب الواد ليه كدة .. ده انت شوية و هتخليه يرفع ايده لفوق كمان 
و بص خالد لمعاذ و قاله / ارفع راسك ياض .. هو انت بتغض البصر مثلا ولا ايه 
معاذ في اللحظة دي ابتسم غصب عنه من كلام خالد و ده عصب صقر اكتر و بص لمعاذ
 و قاله / اطلع علي اوضتك يا معاذ علشان تخلص شغلك واياك اشوفك تحت 
و فعلا خرج معاذ منغير ولا كلمه و خالد بص لصقر باستغراب و قاله / انت مش هتبطل ابدا تعامل ابنك بالطريقة دي .. افهم بقي يا صقر ابنك كبر ده كلها سنة او اتنين و يخليك جد ، يعني عامله كراجل 
صقر بغيظ / انت بتنصحني انا اني اعامل ابني كراجل .. ده انا طول الوقت بعمل كدة بنشف عضمه علشان يبقي شخص يعتمد عليه و يبقي ضهر امه و اخته بعد ما اموت .. لكن انت بتعمل ايه بقي بتبوظه 
مش كدة  يا خالد عايز ابني يبقي صايع و مالوش لازمة زي ابنك..هترتاح لما يبقي مستهتر زي فهد 
....خالد اتصدم من كلام صقر و مردش عليه و خرج من المكتب و راح قعد في الجنينة يستني رجوع فهد وهو في قمة غصبه 
_______________________________________________
بعد حوالي مرور ساعتين رجع فهد و هو شبه سكران و بيتمشي في الجنينة
فهد وهو بيضحك و بيكلم نفسه  / ضحكت يعني قالها مال .. وافقت تبقي بنت شما*ل معروفة 
وفضل يضحك بصوت عالي و فاجاه سكت اول ما شاف خالد واقف قدامه و علامات الغضب و العصبية مرسومة علي وشه 
فهد حاول يستجمع تركيزه / بابا حبيبي .. حمدالله علي السلامة يا غالي ، انت جيت مصر امتي
فضل خالد بيبصله و مش بيتكلم و فهد بدا يلعب في شعره بعدم تركيز و يكلم نفسه بصوت عالي/ اي ده هو انا بحلم ولا ايه .. هو انت مش خالد برضو ولا فيديو كول 
خالد اتصنع الضحكة /  والله.. فيديو كول يا ابن نغم 
تعالي هنا ياض 
و شد خالد فهد من قميصه و ضربه بالبوكس في وشه وقاله بغيظ / هاا عرفت اذا كنت حقيقي ولا لاء 
..فهد مسك بوقه بوجع و بدا يركز في كلام خالد و بدا يدرك انه في لحظة صعبة دلوقتي و انه داخل في قتال 
فهد بدهشة  / مالك يا خالد يا حبيبي ايه معصبك كدة ..انا فهد ابنك حبيبك و بعدين ايدك تقلت كدة ليه هو انت بتروح الجيم من ورايا 
خالد قرب و ضربه بالبوكس التاني / و كمان بتستظرف يا ابن الظريفة ..  وانا وحياه امك فضيتلك علشان هربيك 
فهد وقع علي الارض قدام خالد و مسك في رجل بنطلونه  وحاول يتكلم بهدوء عكس وجعه / حقك تعمل اللي انت عايزه يا غالي . انا محتاج تربية برضو بس مش تاخدي في حضنك الاول و تقولي وحشتني ياض يا فهد ، اي حاجة من حنية الابهات دي يا خلود 
خالد ضربه في كتفه جامد / ايوا يلاا ركبني الغلط ما انا عبيط و هصدقك كلامك و احس قد ايه اني ظالمك .. و بعدين تعالي هنا انت كنت فين علشان اخدك في حضني ... كنت مع صحابك الفشلة الصيع مش كدة يا ابني يا حبيبي 
فهد وقف باطمئنان / طلاما قولت يا ابني يا حبيبي تبقي هديك .. ايوة كدة ارجع خالد بتاع زمان 
و قرب فهد علشان يحضن خالد / خش في حضن ابنك يا خالد 
...خالد حاول يكتم ضحكته و خصوصا انه بيحس ان فهد نسخة مصغره منه لكنه قاوم و ضربه في بطنه بالرجل 
لكن قطع ماتش الملاكمة ده نزول قمر و هي بتصرخ بعلو صوتهاااا
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الجزء الثاني الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الجزء الثاني )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.