القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شهد السلطان الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية شهد السلطان الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية شهد السلطان الجزء السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية شهد السلطان البارت السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية شهد السلطان الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية شهد السلطان الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نورة عبدالرحمن

سلطان اسرع واحتضن سليم ورفعه عن الارض ليهدر بغضب :اجننتي ..اياك...كيف تمدي يدك على سليم كيف 
شهد بارتباك وألم وهي تضع يدها على بطنها : ضربني ومقدرتش احوشه عني .. اني بعدته عني ومكنتش عرفه انه..هيقع اكده كنت والله ياسلطان
سليم شهقاته زادته.
سلطان بغضب وتهديد : كله الا سليم ياشهد ...الناس كلها بكفه وسليم بكفه لوحده..واني قولتلك مليون مره قبل اكده
شهد : اني مقدرتش اتحمل ضربه على بطني عشان خفت لاني حام..
قاطعه بغضب :كفايه مش عايز اسمع حاجه ..انتي تطلعي برااا مش عايز اشوفك دلوقتي..
شهد بضيق :سل..
سلطان بحده :غوررري..اسرعت بدموع الى غرفتها لتوقفها الحجه نعمه مالك يابتي عتبكي ليه..
شهد بشهقات :مفيش ..اني هطلع اوضتي..
سلطان : ششششي ياسليم عتبكي ليه دلوقتي..
سليم : اني بكرهها مبحبهاش مشيها معايزهاش اهني معانا..
سلطان :ليه ياسليم مش شهد صاحبتك..
سلطان بدموع :لا مش صحبتي..انا مبحبهاش خليها تمشي من هنيه لو بتحبني بصحيح..مشيها..
سلطان :هي عملت فيك ايه...
سليم بطفوله :هي السبب اني امي مشيت من هنيه اني مبحبهاش ياسلطان بكرههها.
سلطان :مين قالك الكلام ده..
سليم ….
سلطان بضيق :سليم ياغالي شهد مالهاش دعوه بان امك سابت البيت ..امك مشيت عشان مينفعش تبقى معانا..
سليم : لا امي مشيت بسبب شهد و اني مش عايزها معانا بالبيت ده..والا اقولك..وديني عند امي..وديني عند امي احسن..
سلطان باختناق :اوديك فين..اني مقدرش استغنى عنك ..انت والد الغالي..
سليم بعند :يبقى تمشيها اني مبطيقهاش..مشيها من هنيه..مشيها
تنهد بضيق :ماشي ياسليم ماشي هشوف هعمل ايه..
____
سلوى : اقدر اخش..
شهد مسحت دموعها :تعالي سلوى.
سلوى: سلطان بيزعقلك ويشخط فيكي اكده ليه..الشغالين كلهم كان بيتفرجوا عليكم..
شهد…..
سلوى :هو انتي اجوزتيه كيف…كنتوا بتحبو بعض.. اياك
شهد: ابوي جوزني ليه..بس بعد اكده هو قالي انه بيحبني..
سلوى بخبث :واللي يحب حد يزعقله اكده..ويبكيه..
شهد :مش فاهمه..
سلوى :اني وخالد الله يرحمه اجوزني وحبينا بعض عمره بحياته معلاش صوته عليا..كان بيخاف عليا من نسمت الهوى...وقدام الخلق عمره مازعلنا او شخط فيا..الحب يبقى اكده..
شهد بضيق :قصدك ايه..
سلوى :مش عارفه شايفه.. سلطان ببهدلك قدام  الخلق وكانك لا مؤخذه مبتحسيش..هو لو كان بيحبك هيعمل فيكي اكده
شهد :لا سلطان بيحبني..بس هو كمان بيحب سليم..
سلوى :والي يحب حد يزعله اكده يخليه يعيط وميجيش يصالحه..على فكره اني شفته خد عربيته وطلع ..ومسالش فيكي.ولا بزعلك..
شهد بغصه: انتي عايزه تقولي ايه..
سلوى :اني بصراحه مكنتش عايزه اتدخل..بس من ساعت ماشفتك حبيتك ودخلتي قلبي..ومعيزاش اسيبك اكده
شهد نظرت اليها باستفهام.....
سلوى بتحريض : مش لازم تسكتيله..لازم تخليه يقدرك ويعملك قيمه قدام الخلق ..مش يشخط ويزعق براحته..
شهد :انتي عايزه تقولي ايه..
سلوى :كيف مافهمتي ياشهد انتي مش هتفضلي ملطشه ليه..النهارده حتى الود الصغير ضربك وشخط فيكي من غير سبب ..مش اكده دي بيعمل كيف عمه سلطان..وبكرا الله واعلم مين كمان هيذلك ويهينك..يمكن حتى الشغالين لما يشوفوكي مالطشه اكده مش هيسمعوا كلامك.
شهد….
سلوى بابتسامه خبيثه : اني هروح عشان اشوف اللي ورايا واعدي عليكي بالليل انشاء الله 
شهد….
______
سلطان :اتصلت بيا ليه يابكري..
بكري :مخنوق ومش طايق روحي ومعارفش اروح فين..
سلطان :ليه ..مخنوق من ايه..
((بكري اخبره بما اخبرته الطبيبه..))
سلطان :وانت هتعمل ايه دلوقتي..
بكري :معرفش هعمل ايه..
سلطان :اكيد مش هتهمل البت عشان مبتخلفش .
بكري باندفاع :لا اهملها كيف دي روحي ياسلطان مقدرش ابعد عنها..
سلطان :اومال متضايق ليه..
يكري :اني بحب هدى بس كمان عايز عيال..اكيد مش هفضل اكده ياسلطان..اني عشت طول عمري وحيد امي..وماليش اخوات..عايز يبقالي عزوه وظهر وولاد كتير..
سلطان تنهد بتفهم : ناوي تتجوز يابكري..
بكري بضياع :معارفش ..انت رأيك ايه..
سلطان :معارفش ربنا بيقول "المال والبنون زينة الحياة الدنيا " وانت الحمد لله ربنا ادالك المال ..ومش ناقصك الا العيال..
بكري بغصه يعني شايف اني اجوز احسن..
سلطان :اني بشوف انك تروح لدكاتره تانيين يمكن في امل..ولو مفيش..يبقى انت تقرر تعمل ايه..
بكري :بس اني قلقان عليها .لو عرفتو.لو طلعت بجد مبتخلفش اني هعمل ايه..اكيد معايزش اصدمها ياسلطان..
سلطان : والله معارفش اقولك ايه والبت يتيمه ومالهاش حد غيرك..حتى عمها طمعان فيها..ليربت على كتفه ربنا يعينك ياخوي..
بكر بضياع : يارب ياسلطان..يارب..
____
رباب كانت نائمه في السرير مع ابنه همام
 همام : رباب ..يارباب.
رباب بتعب: ايوه..ياهمام فيك ايه..
همام : انتي امتى قومتي من جنبي.و جيتي هنيه.. صحيت الصبح مشفتكيش جنبي..
رباب بنوم: قلقت بالليل وعديت عالعيال اشوفهم ولقيت رباب الصغيره سخنه وتعبانه قوي ..اديتها دوى والظاهر اني غفيت جنبها..
همام اسرع الى صغيرته بقلق: مالها…
رباب :متقلقش بقت كويسه قالت كلماتها وهي تتحسس جبين الطفله: والسوخنيه راحت كمان الحمد لله
همام قبل جبين طفلته :الحمد لله يارب..وجلس بجانب رباب امسك كفها وقبلها ليقول بحب ربنا ميحرمناش منك ومن حنيتك.يارب.
____
حملت حقيبت ثيابها واتجهت الى الباب..
الحجه نعمه :على فين يابتي..
شهد بصوت غلب عليه البكاء :هروح لاهلي ياحجه ماليش قعاد اهنيه..
نعمه :ليه كفاالله الشر حصل ايه طب اقعدي احكيلي سلطان زعلك..بحاجه..
شهد بغصه :سلطان من ساعت ماتجوزنا وهو يزعلنا واني صابره وساكته..انما خلاص اني مش حمل بهدله وذل اكتر من اكده..
نعمه :اهدي يابتي واقفي خلينا نتفاهمه..
سلوى بخبث :اهدى ياشهد سلطان غلط اني عارفه بس تعملي ايه لازم تتعودي على طبعه اكده هو دايما اكده..مبيحسش باللي حوليه همه روحه وبس
شهد بغصه :اني مش هتعود على البهدل والذل خلاص
نعمه نظرت الى سلوى بتهديد :اتكتمي انتي يابومه ومالكيش صالح..
لتنظر الى شهد : عشان خاطري مش انتي بتقولي بتحبيني كيف امك..امك مالهاش خاطر عندك. اياك
شهد :خاطرك كبير ياحجه بس اني خلاص ماليش قعاد اهني وياريت تبلغيه يطلقني ..((كل هذا. الحديث يدور امام سلوى المبتسمه بنصر.))
نعمه ضربت على صدرها بصدمه :يامصيبتي طلاق..طلاق ليه يابتي..طب استني كلميني..
شهد جرت حقيبت ثيابها خلفها لتجده امام الباب..
سلطان بهدوء :على فين العزم يابت منصور.
شهد : ابعد عن طريقي ومالكش كلام معايا..
نعمه :الحق يابني مراتك عايزه تتطلق..وتروح بيت ابوها..
سلطان ببرود صدم الجميع: طب جهزتي حاجتك كلاتها..اوعاكي تكوني نسيتي حاجه..
نعمه بغضب: انت بتقول ايه 
شهد باختناق وغصه:..لا اطمن منسيتش حاجه وابعد عن طريقي دلوقتي ..
سلطان :لا مايصحش..اني هوصلك لبيت منصور بعربيتي..
شهد :كتر خيرك مالوش لزوم..اعرف طريقي لوحدي...
سلطان بهدوء اثار غضب الحجه نعمه :بلاش مناهده وحصليني على العربيه..
نعمه :ايه ياسلطان انت هتمشى معاها بالهبل ده..
سلطان ببرود: مش هي عايزه اكده يبقى خلاص براحتها..يلاا..
نعمه :ربنا يهديكم ياولاد..
سلوى ابتسمت بخبث لتحدث نفسها ولسه الخير قدام..ياسلطان...عشان تعرف تعمل فيا اللي عملته..
____
هدى بضيق :بكري انت مالك من ساعت مارجعنا من المشفى وانت قالب وشك اكده..اني عملت حاجه زعلتك..
بكرى شارد الذهن..ويكتم دخان سيجارته بصدره ..امام النافذه..
هدى : بكري ..يابكري..لتهزه من كتفه بكري مالك..
بكري : ايوا ياهدى مالك عايزه حاجه..
هدى بضيق : مين واخده عقلك اكده يابكري..اني شايفاك سارح طول النهار..
بكري : قصدك ايه ..
هدى :قصدي بتفكر بمين..
بكري :مفيش بالشغل..
هدى بشك :بالشغل برضوه..
بكري :مش فاهم بتقولي ايه..
هدى :مش عارفه ..بقيت بتسرح كتير..لتشهق بخوف اوع تكون بتخوني يابكري..
بكري بسخريه :اخونك..اي اللي خلاكي تقولي اكده..
هدى :هما بيقولوا اللي يخون مراته يبقى بيسرح كتير..
بكري بتوجس : وافرضي اني بخونك بجد..هيحصل ايه..
هدى بغصه :قصددك ايه مش فاهمه..
بكري :مش بتقولي اللي بيفضل سرحان بيكون بيخون مراته .
هدى بضيق ايوا..هما بيقولوا اكده..بس اني بهزر على فكره..
بكري :طب افرضي اني بخونك مع وحده تانيه وعايزه اجوزها..
هدى بتوتر وارتباك واختناق :انت ..انت. بتقول ايه..انت..انت ..بتتكلم بجد..
بكري :اني بسالك..افرضي اني هتجوز ..هتعملي ايه..ياهدى..
هدى بصدمه….
_____
فايق بضيق :يعني ايه كمان اسبوع  يابوي مش قولتلك الخميس..
منصور بكذب :عبدالله بيقول البنت مبتلحقش تجهز..
فايق: يابوي عشان خاطري يابوي اني مش هقدر استنى اكتر من اكده ..انتو مش حاسين بيا ليه..
همام :ماتتطمن بقى البنت بقت مراتك خلاص خايف من ايه..
فايق :مش خايف بس عايزها تبقى معايا بسرعه متحسوا بيا بقى..انتو ايه مش حاسين بيا ليه.
همام : متجمد يابني ..احنا بنهزروا معاك..ابوك حدد معاد الفرح الخميس اللي جاي..
فايق بسعاده : ربنا يخليك لينا يابوهمام ..وربنا يسامحك خضتني اكده..
همام: اني الي قولتله يعمل اكده ..بعدين يااخي مالك مدلوق اكده عالبنت متجمد شويه..وتبقى راجل..
فايق بسخريه :لا ياخوي كفايه انت جامد مع رباب..
همام :. انتي بتعايرني ياجزمه..
فايق بضحك :لا تعيرني ولا عايرك..
منصور بضحك : ربنا يهديكو ياولاد.
همام بغمزه : ايه ياحجه بتضحك علينا.شمتان..اياك ..اومال ست ايمان ايه نظامه..
فايق على قولتك ياهمام ايه نظامه..يابوي..
منصور :بس ياولاد.ال***.اجروا من قدام..معرفتش اربي..بصحيح..
ليسرعا الى الخارج..
فايق :اديني مفتاح عربيتك..
همام :ليه هتروح فيني..
فايق يااخي كمان يومين وهبقى عريس عايز افرح عيالك واجبلهم حاجه حلوه بالمناسبه..دي..
همام : لا مالوش لازوم..
فايق بعند :لا ليه..اساساً اني عربيتي اتعطلت وسبتها بالمزرعه..ونصر ورباب الصغيره طلبوا شويت حجات ولعب عايز افرحهم..
همام ماشي ياخوي خد..المفتاح..وخد بالك من روحك..
فايق بابتسامه مشرقه : متوصيش..
غادر فايق في السياره وابتعد عن المنزل وفي الطريق شعر بانه لم يعد يستطع التحكم بها لتنقلب السيارة ووووو
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن والعشرون اضغط على : ( رواية شهد السلطان الفصل الثامن والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية شهد السلطان )
reaction:

تعليقات

5 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.