القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوى الصعيدي الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة المميزة

رواية هوى الصعيدي الحلقة الأولى 1 بقلم الكاتبة المميزة
رواية هوى الصعيدي الجزء الأول 1 بقلم الكاتبة المميزة
رواية هوى الصعيدي البارت الأول 1 بقلم الكاتبة المميزة
رواية هوى الصعيدي الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة المميزة

رواية هوى الصعيدي الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة المميزة

( بارك الله لكما وبارك عليكما و جمع بينكما في خير ) وأخيرا ابن كبير الصعيد اتجوز من بنت كانت عايشة بالقاهرة أخدوا البنت أوضتها ودموعها كانوا على خدها كانت قاعدة بفستان فرحها على السرير و هو دخل عندها .
إسلام : انا عارف يا همس انك مكنتش عاوزة تتجوزي من واحد مش من بلدكم 
همس : انا كنت رافضة الفكرة دي تماما بس خالتي وافقت 
إسلام : عارف يا همس بصي انا مكنتش عايش بالصعيد وعارف اهل القاهرة بس احنا دلوقتي هينا و عشان كده انت لازم تكوني زي اهل البلد 
همس : طيب 
إسلام: طب اسمعي كويس انا مش حد'خل عليكي دلوقتي لحد ما كوني مستعدة وقومي امسحي وشك و غيري هدومك ونامي 
همس هزت راسها ودخلت الدوش وخرجت كانت لابسة فستان بني و شعرها كان بني يعني زي الفستان إسلام أخد مخدة وراح نام على الكنبة وهي نامت على السرير تاني يوم صحيت همس وكان إسلام طلع من الدوش كان لابس بنطال و مكنش لابس التيشرت 
إسلام : صباح الخير 
همس : صباح الخير 
إسلام : قومي عشان عمتي جاية تشوفك 
همس : حاضر 
همس قامت ودخلت اخدت شاور ونزلت و إسلام نزل على الفطار 
إيهاب : صباح الخير يا عريس 
إسلام : صباح الخير يا سي ايهاب بابا فين 
إيهاب : جوه المكتب عاوزه 
إسلام : أيوة 
دخل إسلام عند ابوه وباس ايده همس نزلت وكانت لابسة فستان طويل وحاطة الطرحة على راسها دخلت المطبخ و حياة أم إسلام كانت هناك و الخدامة كمان كانت معاها 
مريم ( الخدامة ): صباح الخير يا ست هانم 
همس : بلاش ست هانم دي اسمي همس طنط حياة 
حياة : صباح الخير يا اجمل عروسة 
همس : انا عاوزة اساعد مريم بتجهيز الفطار ممكن 
حياة : بس انت عروسة 
همس : ارجوكي 
حياة : طيب 
حياة طلعت من المطبخ و همس قاعدة تساعد مريم خلصوا الفطار واخدوه حطوه على السفرة سالم طلع من مكتبه هو و إسلام وقعدوا كلهم نزلت أخت إيهاب و باست ايد سالم 
أسيل : صباح الخير يا بابا 
سالم : صباح الخير 
دخلت زينات البيت وهي عمة إيهاب و إسلام و أسيل ومعاها ابنها عمر و بنتها نسمة 
زينات : الله يا سالم عيلتك كبرت و بيتك حلو قوي كبير الصعيد 
سالم : البيت أجمل بوجودك اتفضلي يا زينات 
أسيل أخدت نسمة واخدو همس معاهم وطلعوا دخلوا أوضة أسيل و قعدوا فيها 
أسيل : ازيك يا نسمة انت وحشتيني قوي 
نسمة : وانت كمان يا أسيل 
تحت مريم دخلت المطبخ أول ما شافت عمر وعمر لحقها دخل وحا'صرها بين الحيط 
مريم : ممكن تبعد عني يا بيه 
عمر : بتعملي بيا كده ليه يا مريم 
مريم بدموع : يا بيه ارجوك ابعد عشان انا
عمر وهو يحط ايده على بوقها ويج'دبها من خص'رها ليه ..عمر : إنت ايه يا مريم انا بعرفك قبل 3 سنين بس انت جيتي لصعيد مريم افهمي بقى 
مريم : ست حياة 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية هوى الصعيدي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية هوى الصعيدي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.