القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة ظلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية اسيرة ظلامي الحلقة الحادية عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي الجزء الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي البارت الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد

رواية اسيرة ظلامي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد


في شقه ادهم ...

كان يجلس بشرود وهو يسرح فمن سلبت عقله وقلبه ليفيق علي جرس الباب لينصدم .

/شمس ايه الي جايبك بدري كده .

شمس بابتسامه وهي تتضع الدبله في يده /جايه علشان اخلصك من الي انت دخلت فيه نفسك وانت مش عايزه ولا حابه ي ادهم ادهم انت قلبك مع رباب وعمرك مهتقدر تحب واحده تانيه لأنها بتجري في دمك دور عليها رجعها تاني لحضنك انتوا الاتنين ملكوش غير بعض ..

ادهم بذكاء/مالك بتتكلمي وكانك عارفه حاجه ومخبياها .

شمس بابتسامه/كل الي اقدر اقولهولك أن رباب مهربتش منك ي ادهم دي مبتحبش حد قدك قريب اوي باذن الله هتقدر توصلها وتعرف منها كل الي حصل .
****************.
في شقه عايده ...

كانت تجلس بضيق ووحده فهي أيضا ليس لديها سؤاء رحمه وحفيدتها مليكه لكنها دائما تخشا دائما أن يبعدوا عنها لتذهب الي الباب للتفاجا برحمه .

عايده بابتسامه ودمع /رحمه كده ي بنتي هونت عليكي ده انا خالتك قبل ماكون حماتك تصدقي محستش بغلوتكم غير لما سبتوني اقعدي ي حبيبتي.

رحمه بدموع وهي تقبل يدها /انتي كمان وحشيني اوي ي خالتي ربنا يخليكي لينا وميحرمناش منك انا كنت جايه اترجاكي تكوني معايا في الي جاي انتي مش بس خالتي انتي امي كمان .

عايده بابتسامه /عدي مش كده .

رحمه بابتسامه/ايوه ي خالتي وبصراحه انا مشدوده ليه صدقيني مكانه حسام الله يرحمه مش ممكن تتهز ابدا بس عدي راجل بجد ميتعوضش وبيحب مليكه اوي .

عايده وهي تحتضنها بحنان /وانا متاكده ي ضنايا وانا هاجي اقعد في الشقه الي جانبكم لاني مقدرش ابعد عنكم بس عدي يجي يطلبك مني وانا اتشرط عليه اه ده انتي الي الغاليه .

رحمه بسعاده لا توصف/ربنا يخليكي ليا يا ست الكل.

**************.
بعد مرور 3اشهر .

كان يجلس ادهم وهو يشاهد التلفاز ليزفر بشده .

/ده مين الي جاي دلوقتي جدي ايه الشياكه دي كلها .

طاهر بابتسامه ثقه /جدك طول عمره شيك وعايز انت كمان تتشيك اوي .

ادهم باستغراب /ليه هنروح فين .

طاهر بابتسامه ثقه/هنسافر نحضر عرض فاشون في المانيا إنما ايه ي واد ي ادهم جنان هيعجبك اوي .

ادهم بضيق /انت بتقول ايه بس ي جدي عرض فاشون في المانيا ايه انا مالي بالكلام ده انا هتجنن علي رباب وحشتيني اوي .

طاهر بابتسامه خبيثه /قولتلك يلا تبقا يلا ومش عايز نقاش مفهوم.

*****************.
في افخم قاعات المانيا ..

كانت تقف رباب وبجانبها صوفيا وباسم فكان ذلك الحلم الذي كان من المستحيل أن تحقق كان الجميع منبهر بتلك الموديلات الرائعه لتقترب منظمه الحفل من رباب لكي تتحدث نجمه الليله الي جمهورها لتقف رباب بابتسامه حزينه .

/حضراتكم منورين النهارده بس المفروض حد في مكاني يكون مبسوط وطاير من الفرحه لكن للاسف انا مش حاسه بكده خالص لاني تقريبا عايشه جسم من غير روح لأن روحي في مصر روحي بتتشخص في اجمل راجل علي وجه الارض ادهم وحشتني اوي كان نفسي تكون معايا في يوم زي ده .

/انا معاكي في كل وقت ي رباب عمري مسبتك ي روحي .

لتنجه الأنظار ناحيه ذلك الوسيم أما هي فكانت تقف كالمومياء هل بالفعل هو أمامها هل بالفعل قد استمعت لصوته الذي يطربها هل بالفعل هو من ملك الروح والقلب وامتلكهم دون إذنا منها كانت في عالم آخر ليغمز طاهر الي باسم ليقترب منها باسم وهو يركع تحت قدميها وفي يده خاتم من الالماز .

باسم بابتسامه خبيثه/تتجوزيني ي رباب صدقيني مفيش حد هيقدر يحبك قدي ي رباب .

كانت تنظر إلي معشوقها وهي تبتسم له ابتسامه ساحره.

/انا اسفه ي باسم بس انا واحده مملوكه ل راجل تاني سيد الرجاله بحالهم ادهم .

ليسرع إليها فارسها بعشق لترتمي داخل أحضانه بعشق واشتياق .

ليصفق الجميع بسعاده إلي تلك العاشقين ليبتسم طاهر ابتسامه واسعه واخيرا قد نجحوا في جميع اختبارته نجحوا بالعشق والغرام لينسحبوا الناس جميعهم ليظل باسم وصوفيا وطاهر.

ادهم بابتسامه واشتياق /وحشتيني اوي وحشتيني انت عملتي فيا ايه ي رباب ده أنا كنت ضايع من غيرك .

رباب بعشق وهمس/ضايع من غيري ي خاين ي بتاع شمس هونت عليك ي ادهم .

ادهم بعشق وسعاده/انا مش بتاع حد غير رباب هي الي ملكه قلبي ومتحكمه فيه بحبك ي رباب بحبك اوي.

رباب وهي تحتضنه باشتياق /وانت وحشتني اوي ي روح رباب وحشتني ي مالك قلبي وحياتي كلها .

طاهر بابتسامه ثقه/برافوا عليكم نجحتوه في الاختبارات اثبتولي أن الحب الي بجد لسه موجود في الدنيا الف مبروك ي ولاد .

رباب وادهم معا /اختبارات ايه .

طاهر بابتسامه خبيثه/هقولكم وقد قص إليهم طاهر كل مافعله واتفاقه مع شمس وباسم وصوفيا .

باسم بابتسامه/اديكي عرفتي أن كل ده كان تمثيل انا اسف .

ادهم بابتسامه/احمد ربنا أنه تمثيل لانه لو مكنش كده كنت قتلتك دي روحي دي محدش يقدر ياخدها مني .

صوفيا وهي تحتضن رباب /الف مبروك ي عروسه.

رباب بابتسامه وسعاده/الله يبارك فيكي ي قلبي شوفتي الحب حلو ازي افتحي قلبك بقا وعيشي حياتك .

باسم بابتسامه ورجاء/اه والنبي قوللها لحسن انا خلاص تعبت .

صوفيا بابتسامه/انا موافقه بصراحه قصه رباب وادهم فتحت عيني علي الجواز .

باسم بفرحه /هههههه ايوه كده يس.

ادهم ورباب بابتسامه /الف مبروك .

ليسرعوا الي احضان طاهر بسعاده كبيره .

طاهر بابتسامه /الف مبروك يلا بينا بقا نرجع مصر ورانا حاجات كتير قبل فراحكم .

ادهم بابتسامه وهمس /بحبك .

رباب بعشق وهمس/بعشقك .

********************
في شقه نور ....

كانت تجلس بدموع والم فقد انتهاء كل شي ثلاث شهور قد مروه ولم يحدثهاحقا لن يسامحها مهما حدث فخطائها لا يغتفر ليقترب منها والدها اسماعيل .

/مالك ي ضنايا فيكي ايه بس ي بنتي .

نور وهي تمسح دموعها/مفيش حاجه ي ابويا مخنوقه بس شويه اطمن .

اسماعيل باستغراب /ده مين الي هيجلنا دلوقتي .

نور بلا مبالاه /ي عني هيكون مين ي بابا .

لتفتح نور لتنصدم من ذلك المشهد كانت رباب وطاهر وادهم ومعتز .

رباب بابتسامه /مساء الخير ي عروسه ايه ي بت مالك واكله سد الحنك .

معتز بابتسامه عاشقه /وحشتيني ي نور .

طاهر بابتسامه /ايه ي عروسه مش هدخلينا ولا ايه.

اسماعيل بترحيب /طاهر باشا ده الحبايب كلهم ي اهلا وسهلا اتفضلوا اتفضلوا نورتوا .

لتسرع نور الي الداخل لتتبعها رباب .

*****
في غرفه رباب ..

كانت تتضع يديها علي قلبها الذي تسرع نبضاته هل بالفعل قد تحقق ذلك الحلم .

رباب بابتسامه /مبروك ي نور الف مبروك .

نور وهي تحتضنها بدموع وسعاده /الله يبارك فيكي ي رباب ربنا يخليكي ليا .

رباب بابتسامه وحنان /طب يلا بقا ي عروسه مفيش وقت العريس قاعده بره علي نار .

في الخارج .

طاهر بابتسامه /قولت ايه ي ابو العروسه .

اسماعيل بسعاده لا توصف /ي خبر هو احنا نطول ي طاهر باشا ده شرف كبير لينا .

معتز بابتسامه/تسلم ي عمي الشرف لينا احنا ممكن نقعد انا ونور شويه لوحدنا لو سمحت .

اسماعيل بابتسامه /طبعا ي ابني اتفضل .

*******.
في البلكونه .

كانت تنظر إليه وفي عيناها الف سؤال وسؤال .

معتز بابتسامه/انا عارف ايه الي فدماغك ده واحد اكيد مجنون ازي يتجوزني بعد الي عرفه عني ازي يغفر مش كده .

نور بدموع/مظبوط .

معتز بابتسامه/احنا بشر ي نور مش ملائكه كل واحد فينا عنده أخطاء كتير بس الشاطر بقا الي يكفر عن غلطه وميتمداش فيه ودي الي انتي عملتيه كان ممكن زي بنات كتير استغفر الله العظيم تعملي عمليه وساعتها مكنتش هعرف حاجه لكن انتي قولتي وده يخليني اغفر اي حاجه ونبدا من جديد واطمني محدش عرف حاجه ولا حد هيعرف ده هيفضل سرنا سرنا احنا بس ي نور بخبك .

نور بدموع الفرح /وانا بعشقك والله العظيم.

****************.
علي الكورنيش ...

كان يسير ادهم ورباب داخل أحضانه .

رباب بابتسامه عاشقه/كنت بعشقك بس النهارده عشقتك اكتر مليون مره .

ادهم بابتسامه/اشمعنا .

رباب بابتسامه حنونه /علشان مفضحتش نور ومدمرتش علاقتها ب معتز واحد غيرك كان قال اخويا ميتجوزش واحده كده وفضحها بس انت رفعت راسي قدامها .

ادهم بابتسامه وسخرية/وانا هفضحها ليه ي عني انا الي شيخ مالحال من بعضه بس ربنا وقف معانا وبعتك ليا وبعتلها معتز علشان يطلعنا من الحرام والحمد لله علي كل شي .

رباب بابتسامه /الحمد لله ي قلبي هاتلي بقا ايس كريم .

ادهم بابتسامه/تعالي ي ست افخم محل ايس كريم لليدي رباب .

رباب باستنكار /نعم ي اخويا محل لا انا عايزه من عربيه الشارع .

ادهم بابتسامه/مش عيب استاليست زيك تاكل من علي العربيه في الشارع ي رباب هانم .

رباب بابتسامه وهي تمسك يده/لا ي اخويا انا مش هانم يلا ي اخويا قبل مالراجل يزدحم .

***************.
في شقه عايده المجاوره ل عدي .

كانت تقف رحمه بابتسامه واسعه وسعاده لا توصف .

مليكه ابنتها بسعاده /انتي حلوه اوي ي مامي واحنا الاتنين شبه بعض.

رحمه وهي تحتضنها بحب /انتي اجمل ي روح قلبي يلا روحي افتحي ل اونكل عدي يلا .

عايده بابتسامه/ربنا يسعدك ي ضنايا ويخليكي لينا ي ست الكل.

****************.
في الخارج ...

كانت تجلس رحمه وهي تسرق النظرات إليه ليتحدث طاهر بابتسامه وهمس .

/لا ي واد عرفت تنقي .

عدي بابتسامه/تلميذك ي باشا .

ادهم بابتسامه/مبروك ي ابو الصحاب .

معتز بابتسامه/الف مبروك ي عدي .

عدي بابتسامه/ربنا يبارك فيكم .

رباب بابتسامه ومرح /مشاء الله ي عدي وقعت واقف موزه موزه ي عني .

رحمه بابتسامه/شكرا ده انتي الي قمر .

نور بابتسامه /الف مبروك ربنا يسعدكم يارب .

رحمه بابتسامه/تسلمي يارب .

امينه بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي عروسه ابني .

رحمه بابتسامه/تسلمي ي امي .

طاهر بابتسامه /ها ايه طلباتك ي عروسه اولا دي شبكتك .

لتنصدم رحمه وعايده من تلك الشبكه الفاخمه بشده .

عدي بجديه /بس انا جايب خاتم ودبله ي جدي اينعم هي مش من مقام رحمه بس علي قدي .

طاهر بابتسامه /اديك قولت جدي ي عني زيك زي ادهم ومعتز ورباب ونور جاتلهم نفس الشبكه ورحمه بنتي زيهم ومش أقل منهم .

ادهم بابتسامه/ربنا يخليك لينا ي كبير .

عدي وهو يقبل يده /ربنا يخليك ليا ي جدي.

رباب ونور بسعاده ومرح /لللللللللوي .

طاهر بابتسامه /طب جهزوا نفسكم علشان فرحكم هيكون في بلد السحر والجمال فلورنسا .

رباب بابتسامه/وليه ي جدي التكاليف دي كلها ومواصلات رايحه ومواصلات جايه طب منعملها في جماصه ده الجو هناك تحفه .

نور بابتسامه /ايه الهبل ده ي رباب جماصه ايه نعمله في بلطيم يلهوووي في أماكن هناك عجب .

رحمه بابتسامه/لا بقا انا مش معاكم ايه رايكم ايه في الحلميه جواها شاعري كده ويحسسك بالزمن الجميل .

طاهر بقرف /جماصه والحلميه وبلطيم بقولكم ايه انفدوا بجلدكم من الجوازت دي دول عايشين في زمن ماقبل التاريخ.

ادهم وعدي ومعتز بصدمه /احنا بنقول كده برضه ..
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية اسيرة ظلامي الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اسيرة ظلامي )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. الرواية حلوة وشيقة ياريت يكون هنالك تكملة

    ردحذف

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.