رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ياسمين رمضان
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الحادي عشر 11 بقلم ياسمين رمضان
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الحادي عشر 11 بقلم ياسمين رمضان
رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين رمضان

معاذ كان بيقفل الباب كويس ب المفتاح وبيلف ضهرو ويروح عند حور ولسه هيقرب عليها .
حور بتفتح عينيها وبتشوفو بيقرب منها قامت بسرعه وضر*بتو برجليها ف بطنو .
معاذ بوجع : ااااه وقع علي الارض .
ورد بفرحه: الحمد لله انك فوقتي .
حور بتقف قصاد المرايا بتلاقي هدومها متقطعا وبتشهق بصوت عالي و بتجنن وبتبص علي ورد .
ورد: معملش حاجه يا حور الحمد لله تعالى فكيني .
حور لسه هتروح ليها معاذ بيقوم وبيوقع حور علي سرير وبيفضل يخنق فيها جامد .
حور مش قادره تقاومو بسبب حقنه المخدر كانت ماثره علي جسمها .
ورد بكل قوتها شدت ايديها الاتنين جامد من كلابشات واتعور*ت بس مهتمتش ل دا وبكل قوتها ضرب*ت معاذ بو*كس ف وشو وبيقع علي الارض من قوه الضر*به ومقدرش يقوم .
ورد بخوف : حور انتي كويسه .
حور كانت بتاخد نفسها بصعوبه وفضلت تكح جامد بعد دقيقتين اخدت نفسها وقامت تدور علي المفتاح الكلابشات لاقيتو علي الترابيزه الصغيره وراحت لورد وفكت ليها كلابشات ال ف رجليها .
ورد قامت من علي سرير حضنت حور جامد .
حور : عملك حاجه انتي بخير .










ورد : متخافيش عليا انا بخير وزي الفل كمان .
طلعي هدوم من ال دولاب البسيها .
حور اخدت بنطلون وقميص ودخلت الحمام داخلي ف الاوضه وكانت بدمع علي بدله المهمات بتعتها الي كلها متقطعه . قلعتها ولبست البنطلون و القميص و اخدت بدله بتاعتها وطلعت .
ورد كانت واقفه وبتشوف حور ماسكه بدلتها ودموعها نازله .
ورد : راحت ليها ومسحت دموعها دموعك غاليه يا حور اياكي تدمعي قدام حد . صقور الداخليه عمرهم ما يبينو ضعفهم لحد سامعه يا حور .
حور : سامعه يا ورد وحطت ال بدله علي سرير وراحت لمعاذ وقومتو وقعدتو علي كرسي .
حور بغضب جحيمي : وضربتو كف ماما سعاد عملت فيك اي عشان تتطعنها طعنه زي دي وضربتو كف اخر
اختي عملت فيك اي علشان تخطفها بطريقه دي وكمان بعد كل دا خليت وااحد ب العربيه النقل يخلص علينا أنا و ادم و مراد .
حور بزعيق : عملنا فيك اي قووول .
ورد بصدمه: ماما سعاد ماتت يا حور .
حور بغضب : لا الحمد لله لحقناها ف اخر لحظه .
ورد بغضب سبيني عليه يا ورد .
حور بتمسك اختها اهدي يا ورد استني نعرف هو عمل لي كده وخطفك ليه .
ورد بعدت بغضب .
حور مسكتو من لياقه قميصه واتكلمت بصوت مخيف . انت مين وعايز اي بظبط ومين بعتك .
معاذ: ...
لو فضلت ساكت كده مش هيحصل ليك كويس .
لانك لسه متعرفناش شايف ال حصل من شويه دا ولا حاجه غير الي هيحصل فيك بعد كده .







وعدلت لياقه قميصه بسخريه . وقفت قدامو وبتعدل كم القميص ولسه هتضر*بو .
معاذ : عايزه تعرفي أنا مين وبص لورد .
ورد كانت واقفه مرتبكه .
حور بصت علي ورد الي كانت واقفه ماسكه ايديها بتوتر .
معاذ : انا واختك زمان ايام ما كنتو ف الملجا كنا بنحب بعض و وعدنا بعض أننا هنتجوز ونا سافرت امريكا كملت تعليمي وعملت ليا شركتي هنا واسستها كل دا علشانها وبس.
بس هي عملت اي راحت واتجوزت مراد. كسرتني يا حور فا كان دا اقل حاجه اعملها فيها .
ورد بغضب: كداب يا حور رحت شقتو ولاقيتو بيخوني وسبتو من ساعتها ومبقاش ليا علاقه بيه نهائي مفيش اي سبب مقنع انو يخطفني بسبب كلاموو المتخلف دا اكيد في سبب تاني .
حور بصت لورد بلوم أنها خبت عليها قصه حبهم زمان وكمان راحت لي الشقه .
ورد شافت نظره الخذلان ف عيون حور ليها .كأنها بتقولها هي سبب في كل ال احنا في دا .
ورد زعلت من نفسها اوي بسبب بصت حور ليها .
حور بغضب : يعني انت عامل كل الفيلم دا علشان خدعتك وانت ف الأصل بتاع بنات يا واطي وكمان مكفاكش تخطفها وكنت هتمو*ت ماما سعاد وفضلت تضر*ب فيه.وفقد الوعي.
وقفها صوت ورد قالت ليها حور كفايه لازم يعيش .
حور سابتو وبصت لورد باستغراب .
حور بغضب : خايفه عليه ولا اي ولا لتكوني لسه بتحبي يا ست ورد بسببك ماما سعاد كانت ممكن تروح فيها بسبب الحيوان دا لي خبيتي الموضوع زي دا كنتي احكيلي علي الأقل دا انا اختك يا ورد مفيش اي سر واحنا بنخبي علي بعض لي كده يا ورد .







مراد لما يعرف انك خبيتي عنو الموضوع دا هيعمل اي معاكي مفكرتيش لي فينا قبل ما تخبي موضوع زي دا .
ورد بخجل: انا اسفه يا حور بس انا محبتش احكيلك موضوع زي دا لانو اتقفل مكنتش اعرف انو هيرجع يفتكرني تاني .
حور بلوم : علي الاقل كنتي عرفيني يا ورد كنت لحقتك قبل ما يجيبك هنا ومكانش حصل ال حصل دا .
ورد :عيطتت جامد.
حور شافت اختها بتعيط مستحملتش دموعها .
وحضنتها اهدي يا حبيبتي متعيطيش كل حاجه هتتحل وهقف جمبك وكل شي هيبقى احسن .
ورد : صدقيني يا حور عمري ما هخبي حاجه عنك ابدا تاني مهما حصل .
حور بحب: مصداقاكي يا ورد .ومتقلقيش مراد لما يعرف الحقيقة اكيد مش هيتعصب عليكي لانو بيحبك .
ورد : صحيح هو فين مجاش ليه .
حور : واحنا راكبين العربيه أنا وهو و ادم وبصت علي معاذ ف واحد ب عربيه نقل كبيره خبطنا جامد العربيه فضلت تلف بينا لحد ما اتحدفنا في البحر والعربيه وقعت بعدينا ف البحر لان كنت صاحيه وحاولت اعوم بس مقدرتش اقاوم وفقدت وعي وصحيت لاقيت نفسي علي شط ولاقيت ادم و مراد كانو فاقدين الوعي جنبي وفضلت افوقهم بس مفيش فايدده.
ورد بصدمه: كل دا حصل وانا اقول برضو اي الخدش كبير ال ف راسك دا افتكرتو اثر ضربه واحد من الحراس بره
تب انتي كويسه جسمك وجعك.
حور : وجعني بس مستحمله.
ورد باطمئنان: الحمد انك بخير .
بعد كده قالت بلهفه وخوف ومراد ياورد انا لازم اروحلوو.
حور : متخافيش ماكس هيجيبو هنا وهو متعو*ر زي بظبط متخافيش .
ورد : مين ماكس دا .







حور : بيكون حصان بس ذكي جدا وبيفهم كويس اوي هو الي جابني هنا.
ورد : اهااا .
ورد افتكرت ادم واستغربت حور ازاي مكلمتش عن ادم .
ورد : ادم كويس هو كمان .
حور بديق : ايوه بس متعو*ر اكتر مننا شويه لانو كان هو ال سايق .
ورد بصدمه : ينهار ابيض لازم يروح مستشفي .
حور بديق : ايوه لازم .
ورد بغضب: مالك بتكلمي وانتي اكنك مش فارق معاكي ادم خالص كده لي اي الموضوع يا حور .
حور بغضب : انا وادم خلاص مبقاش في حاجه تجمعنا يا ورد شك فيا و فضل يهين فيا وحتي رفض يسمعني واتكلمت بجمود و اول ما نرجع مصر ممكن نوصل لحل وهو الطلاق .
ورد بصدمه : طلاق .
عند مالك.
مالك بغضب ازاي يكونو عايشين ازززززي وفضل يكس*ر ف البيت .
واتنهد وقال بجنون لازم اقت*لكو بايدي مش هسيبكو عايشين وركب عربيته وطلع علي بيت معاذ و وصل شاف الحراس واقعه علي الأرض ودخل البيت شاف الحراس كلها برضو علي الارض .
وفجاه كسر الباب الاوضه وشاف حور لاول مره .
حور و ورد اتنفضو من كسر الباب .
مالك ببرود : اهلا بصقور الداخليه.







حور بغضب: انت مين وازي تدخل كده .
ورد بغضب: لتكون تابعو انت كمان .
مالك ببرود: معقوله الحادثه كبيره زي دي ماثرتش فيكي دا انتي طلعتي بسابع ارواح يا حور .
حور باستغراب وغضب: انت مين بظبط وقربت ليه عينها في عينه بثقه وقوه .
وهو كمان مقرب منها وبصصلها بثقه وقوه .
مالك بصوت مرعب : واتكلم جنب ودنها انا عذرائيل ال هياخد روحك وضر*بها بوكس ف وشها وقعت علي الأرض وبوقها جاب د*م .
ورد بصريخ :حور ونزلت ليها انتي كويسه .
حور بغضب شديد: قامت عليه وفضلت تضر*ب فيه لحد ما كان هيمو*ت ف ايديها .
ورد :اهدي ياحور هيمو*ت ف ايدك سيبي نخلص عليه بعدين ولسه بتقوم تجيب حبل ملقتش شافت كلابشات ولسه هتحط.ليه مالك قام وزقها علي الارض جامد وبيهرب منهم بسرعه .
ورد جريت بسرعه وراه تلاحقو ركب عربيه وساق بسرعه فائقه.
ورد بغضب: اععععع ودبت رجليها بقوه ف الارض .
ودخلت تاني لحور .
ولاقت صدمه .
عند ادم ومراد علي شط .
ادم بدأ يفوق وبينطق اسم حور بضعف.
وماكس وصل عندهم وبدأ يساعد ادم انو يفوق .
ادم بتعب من جروح ال ف جسمو .فضل يقوم وحده وحده وشاف ماكس بيساعدو . وقام وقف.
ادم بتعب : وحسس علي ماكس . وشاف مراد راح لي بتعب وفضل يفوقو لحد ما فاق وفضل يكح وقام بتعب .
مراد : انت كويس يا آدم وشاف بطنو بتنز*ف .ادم بطنك بتنز*ف
استني وقلع تشيرتو ولفو علي بطن ادم .










ادم : في جرح كبير علي دماغك .
مراد : حاسس بيه بس متشغلش بالك وبص علي ماكس .
مراد : جي ازي الحصان دا هنا .
ادم : مش عارف بس لاقيتو كان بيساعدني اني افوق.
مراد فكر ف حور.
مراد بخوف: هي فين حور يا آدم .
ادم : حسيت بيها وهي بتفوقني . شكلها كده راحت تدور علي ورد .
مراد : الحمد لله انها كويسه ادم ممكن نركب الحصان دا ونشوف مكان ورد .
ادم : فكره تصدق تعالي وراحو لماكس وركبو عليه .لسه هيمشو ماكس جري بيهم .
مراد بزعر يخربيتك استنا رايح بينا علي فين .
ادم بذكاء: شكلو كده عارف المكان .
مراد : ممكن .ربنا يستر
وسكتو وماكس فضل يجري بيهم لحد بيت معاذ .
عند بيت معاذ .
ورد دخلت شافت حور واقعه علي الارض مغمي عليها.
ورد بصريخ: حووووور وفضلت تفوق فيها جابت مياه . حور فاقت وكانت دايخه .
ورد بخوف: شكل الحقنه دي المخدر بتاعها قوي مخليكي تعبانه كل شويه وغير كده كمان جرح كبير علي دماغك لازم نمشي من هنا نروح المستشفى.







حور بدوخه : انا كويسه تعالي بس نربطو كويس قبل ما يفوق .
وبيقربو ليه علشان يربطو بيفتح عينو وبيزقهم جامد وبيجري ولسه بيطلع من الاوضه بيلاقي ادم و مراد ف وشو .
معاذ بغضب : انتو .
ادم و مراد : بصو لبعض نظره غضب وفجاه مسكو وفضلو يضر*بو في لحد ما حور قالت ليه سيبو بقا كفايه هي*موت ف ايديكو .
ادم وقف ضر*ب ومراد كمان .
ادم بغضب: وقال لحور اسيبو ازاي دا كان هيق*تل ماما
مراد بغضب: ازاي نسيبو يا حور دا خطف ورد وكان هيق*تل ماما .
معاذ كان سامعهم و وبيفكر يهرب ازاي منهم .
حور : هناخدو مصر معانا وهيتحكم عليه وهناخد حق ماما و ورد أن شاء الله.
ادم بسخرية: كنتي انقذتيهم الاول قبل ما تبقي مع عشيقك ف الاوضه ومش حاسه بحاجه.
مراد بديق : مش وقتو بقا يا آدم كلام دا . بفضلها ماكس جابنا لهنا اهدي بقا .
ادم : مش هيهدالي بال الا لما اعرف مين دا يامراد و اول ما هنرجع مصر هنبدا ف اوراق الطلاق .
حور نزلت كلمه عليها زي لوح تلج ومصدومه .
معاذ بسرعه خبط ادم ا علي بطنو و هرب بسرعه علي وركب عربيته وجري .
ادم بوجع: اااااه وقعد علي سرير بوجع .
مراد بخوف : ادم جرحك بينز*ف جامد . انقذي ارجوكي يا حور .
حور بخوف عليه حاولت تشوف ف بيت معاذ اي مرهم يداوي الجرح لحد ما يرجعو مصر .
ولاقت مرهم و شاش . راحت لي ولسه هتحط المرهم علي الجرح .
ادم بغضب: ابعدي ايدك دي عني .
ورد بحده: ممكن تهدي بقا وسيبها تمضلك الجرح بلاش عند بقا خلصي يا حور.
ادم سكت لان جرح وجعو واحترم ورد ومكلمش .







حور بجمود وف نفس الوقت خايفه عليه .
مراد اخد ورد وطلعو بره .
مراد بحب : وحضنها جامد الحمد لله انك بخير و متاذتيش يا حبيبتي وفضل يقبلها ف كل وجها من كتر شوقو ليها . انتي بخير صح عملك حاجه الحيوان دا .
ورد بحب : لا ابدا يا مراد انا كويسه لاني شوفتك ومعملش حاجه متنساش اني بقدر انقذ نفسي حتي لو كنت متكتفه.
مراد بحب: عارف لان مراتي مش اي وحده دي مرات مراد شافعي . لازم تبقا قوية.
ورد بحب : انت قوتي ودنيتي كلها .
مراد بهيمان : كلمه كمان وممكن افقد اعصابي.
ورد بحب وابتسمت ثم حزنت وقالت ال حصل ل حور و ادم ومين شخص ال آدم بيقول عشيقها دا.
مراد :ف اليوم ال اتخطفتي في آدم بيقول أن شاف واحد ف اوضه حور وكان حاضنها وبيقول أنها بتخونو جيت اسال حور قلتلي هقولك ف الوقت المناسب ومتأكد أن حور متعملش كده وهو مصدق ال شافو بعينو ومش رادي يسمع مني كلمه . ودلوقتي مصر علي طلاق . لما نرجع مصر .
ورد : لازم نعمل حاجه مينفعش يطلقو لازم نعمل حاجه.
مراد : دا ال هيحصل اكيد .
ورد : تمام تعالي ندخل ليهم لاحسن ياكلو ف بعض.
مراد: عندك حق يلا.
ودخلو ليهم شافو حور وهي بتلف ل ادم الشاش حاولين بطنو ونظرتهم لبعض كانت حاده .
مراد : حاسس ب اي دلوقتي يا آدم .
ادم بجمود : احسن عن الاول .
ورد بخبث: مش هتشكرها .
ادم بديق: شكرا .
حور بجمود: العفو .







مراد: تب وانا برضو حطيلي مرهم علي جرح ال ف دماغي دا .
ورد : هعملهولك انا وضمتلو جروحو كلها و وخلت حور تعمل ليها جروح ايديها الاتنين و وهي كمان ضمتلها جرح ال علي دماغها و دراعها .
و مراد اخد قميص من الدولاب ولبسو .
ادم بغضب: دلوقتي معاذ كلب دا هرب هنجيبو ازاي دلوقتي.
ورد : في حاجه كمان.
مراد: اي هي .
حور : في واحد كمان جي هنا وشكلو مع معاذ برضو وكان متحالف معاه ف الحادثه بتاعتنا .
ادم :يطلع مين دا .واي ال عرفك أنو هو متحالف معا.
ورد : منعرفش مين بس شكلو مش ناوي علي خير وقال ل حور طلعتي بسابع اروح دليل قوي انو متحالف معاه .
حور : مش هنفضل واقفين هنا طول الوقت لازم نتحرك نشوف هنلاقيهم فين .
ورد و مراد : تمام .
وطلعو كلهم بره ولاقو عربيه جنب االبيت ركبو ولاقو حور ركبت علي ماكس .
ورد : مش هتركبي معانا يا حور .
حور بغموض : لا هركب علي ماكس .
ادم : برحتك سوق يا مراد .
مراد تمام.
وساق العربيه وانطلقو سوي مع بعض و حور كانت اسرع منهم وماكس كان بيجري بيها جامد .
ومشت باتجاه تاني . عكس ال رايحينو .
ادم : رايحه فين دي دا مش اتجاه البيت الي رايحينو.
ورد : بسرعه يا مراد الحقها.
مراد : اهدي ياورد انا رايح وارها اهو .
مراد فضل مسرع جامد.لحد ما فضل ماشي بسرعه وراء حور .
وفجاه شافوها واقفه قدام جسر كبير ونزلت من علي ماكس . وكانت واقفه قريب من جسر .
مراد وقف العربيه بسرعه .
ونزلو كلهم واتجهوا ليها .







ورد : اي ال موقفك قريب كده من جسر تعالي هنا لاحسن تقعي .
حور بدون وعي : قمال انا جايه هنا ليه .
مراد : حور انتي كويسه تعالي هنا بعيد عن الجسر .
حور : أنا مش كويسه ومش عايزه اعيش ولا لحظه .
ادم بيتكلم وهو بيقرب ل حور
ادم : حور تعالي وهنتفاهم كويس وبيحاول يقرب منها .
حور بدموع: وانت امتا كنت فاهمني ها بعد كل شويه تهيني وتقولي خاينه ولا حتي فكرت تسمعني .
انا متحبش كلو بيكرهني .
ورد بدموع: بس انا بحبك يا حور ومقدرش اعيش من غيرك .
مراد بخوف عليها: وانا يا حور بحبك ومليش اخت غيرك .
حور قربت اكتر .
ادم : حوووووور استني ارجوكي متعمليش كده مش هقدر اعيش من غيرك.
حور بدموع : كانت واقفه علي حافه الجسر وكان مفيش غير سانتي وتقع ثم قالت .انا مش هقدر اعيش ورمت نفسها من علي الجسر وقعت في البحر .
ادم : لاااااااااااااااااااااا
ورد بصريخ : حووووور لااااااااااا.
مراد : اععععععععع لا ياحور لاااااااا .
ماكس نزل دموع كتير علي حور 
ورد بدموع: ليييييي يا حور لي اهااااا وفجاه قامت مسكت ادم انت سبب اختي انتحر*ت بسببك وبسببي وبسبب معاذ .
مراد بحزن: اهدي يا ورد ارجوكي وشاف ادم واقف مصدوم من ال حصل ومراحش ليه لان شايفو هو سبب ف انتحا*ر حور .
ورد بقوه : مش هسيب حقك يا حور لازم انتقم ليكي
راحت ل ماكس وقالت لي وديني علي بيت مالك حالا .







ماكس بحزن قام ليها
وركبت علي ماكس وطلعت علي فيلا مالك.
مراد فضل ينادي عليها وعايز يعرف مين مالك دا ومرديتش عليه .
مراد ركب العربيه واتجه وراها .
ادم كان واقف زي لوح التلج ومش بيتكلم .
(عند معاذ )
وصل الفيلا مالك .
معاذ : انت فين يا ماااالك.
مالك كان ف اوضتو و ممرضه كانت بتداوي الجروح ال ف وشو وسمع صوت معاذ .
ونزل ليه .
مالك بغضب : معلي صوتك ليه .
معاذ بغضب : مش انت قولت انك خليت واحد يقت*لهم هما تلاته ازاي طلعو عايشين ازززاي .
مالك بغضب : هو دا ال هيجنني .يا معاذ .
وسمعو صوت ورد من بعيد وهي بتنادي ب اسم مالك .
مالك بسرعه دخل جوا الفيلا هو و معاذ .
مالك حضر مسد*سو .
معاذ بصلو بصدمه وقال اكيد مش هتعمل كده .
مالك بغضب : أسكت خالص .
ورد بتدخل الفيلا و الحراس بيحاولو يمانعوها بس مقدروش عليها .
ولسه بتدخل من الباب لاقت ال مصوب علي رأسها مسد*س .
ورد بصت ل مالك بشر وغضب جحيمي .
فاكر مسد*س دا هيخوفني المسد*س دا انت بداري جواه خوفك مش اكتر يا جبان و بحركه سريعه اخدت منو ال المسد*س .







ووبصت علي معاذ .
وقالت بسببكو اختي انتحر*ت لو قتل*تكو مش هترتاحو و انا مش عايزه كده لازم تتعذبو وبيدخل مراد وقال ليها ورد نزلي سلا*ح دا واحنا هناخد حق حور منهم وحق ماما وحقك .
ورد بتنزل السلا*ح و وبتسيبو ف الارض .
معاذ بدموع: لدرجادي بتحبي يا ورد .
ورد بقوه : وممكن اديلو حياتي لو طلب يا معاذ .
وفجاه تيلفون مراد رن .
مراد بيشوف مين ال بيرن لاقا اللواء شريف.
مراد :رد بسرعه .وطلع برا الو يا سياده اللواء.
اللواء شريف: مراد لازم ترجعو مصر حالا .
مراد بقلق: في حاجه يا سياده اللواء.
اللواء شريف: مدام سعاد حالتها حرجه جدا ولازم تيجو بسرعه .
مراد بخوف: هنركب الطياره علي طول وهنيجي .
اللواء شريف: لاقيتو ورد .
مراد : ايوه يا سياده اللواء انا هروح بسرعه علي الطياره مع سلامه سعادتك .
وقفل معاه.
واتصل ب كابتن الطياره عايز طيارتين خاصه بسرعه
الكابتن : امرك يا مراد بيه .
مراد : تمام سلام .







ودخل لورد وقال ليها تعالي بسرعه معايا .
وقال ليهم بصوت مخيف مثل سواد الليل مش هرحمكم لو ماما حصلها حاجه.مش هسيب ولا عضمه فيكو سليمه .
واخد ورد ومشيو .
معاذ بدموع : مش هتروحي مني يا ورد لا وقط*ع شر*ايين ايدو وووو .
ورد بغضب: هنسيبهم كده ازاي حق اختي و ماما سعاد هنسيبوو كده .
مراد بتعب: ماما حالتها حرجه ولازم نرجع بسرعه مصر هنعدي علي ادم نخدو ونروح علي طياره ونرجع مصر و اول ما ماما حالتها تستقر صدقيني مش هسيبهم.
ورد : لازم نرجع فعلا بس هيهربو يا مراد لو سابنهم دلوقتي .
مراد : عارف دا كويس وانا هقدر اجيبهم لو حتي كانو تحت الارض .
ورد استغربت من طريقه كلامو وقالت لو معرفناش نجبهم تاني يا مراد صدقني هحملك المسؤوليه كامله .
مراد : متقلقيش يلا بس بسرعه .
وقال لماكس يلا ورانا بسرعه .
ورد ركبت معاه العربيه واتجهوا ل ادم
مراد نزل شافو لسه واقف زي ما هو .
مراد بحده : لازم نرجع مصر بسرعه ماما حالتها حرجه .
ادم فاق وقال اي انت بتقول اي .
مراد : يلا اركب بسرعه .
ادم ركب بجاانب مراد و ورد كانت وراء رمقت اخر نظره علي مكان الجسر بحزن ومش قادرة تصدق علي فراق حور وفضلت تبكي لحد ما نامت .







مراد حزين جدا علي حور ومش مستوعب ازاي تعمل كده . وفضل سايق بحزن لحد ما وصل عند الطياره الخاصه و نزل ادم ومراد من العربيه و مراد شال ورد
وركبو الطياره .
و كاام واحد ركب مع ماكس ف الطياره وربطو كويس وانطلقوو الطائرتين الي مصر .
بعد مرور ١١ ساعه وصلو الي مصر ونزلو
وماكس نزلو كمان من الطياره .
كان موجود عربيه حور و ادم و مراد .
ورد بدموع: انا هركب عربيه حور .
مراد بحزن : بس يا ورد هتسوقي ازاي وانتي في الحاله دي .
ورد بحده: مراد سبني لو سمحت .
مراد : حاضر يا ورد وركب عربيته و ادم ركب عربيته بسرعه ومراد كمان واتجهوا الي المستشفي و وصلو ونزلو بسرعه .
مراد : قال لل الأمن خلي بالك من الحصان دا مفهوم .
الامن : امرك يا فندم .
وطلعو كلهم بسرعه علي الدور ال كانت في سعاد و شافو اللواء واقف بحزن ادم جري عليه ماما دلوقتي كويسه ولا لسه زي ما هي حرجه سياده اللواء.
اللواء بحزن : مامتك تعبت جامد ودلوقتي بيحالوو ينقذوها وقالو أنها بين الحياه و المو*ت.
الخبر نزل عليهم كصاعقه .
كلهم راحوا وقفو قدام الباب غرفه العمليات ومستنين دكاتره يخرجو .







بعد مرور ساعه .
بيطلع الدكتور وعلي وجهه السعاده.
مراد و ادم : طمنا يا دكتورررر.
الدكتور بابتسامة بشوشه: الحمد لله مدام سعاد عدت مرحله الخطر وبقت احسن بكتير بعد .
ادم و مراد بفرحه وسجدو شكر لله .
ورد : الحمد لله وافتكرت حور وفضلت تعيط .
اللواء شريف : في اي يا ورد وفين حور .
ورد بدموع : حور انتحر*ت سياده اللواء .
اللواء شريف بصدمه : اييييييي ازاي دا حصل .
ورد قصت عليه كل الحصل .
وقال ف سرو مستحيل لا اكيد.عايشه مستحيل .
وومشي و وهو حزين عليها.
مراد اخد ورد ف حضنو وفضل يهديها .
ادم كان واقف وبص علي ورد بحزن .
ريم كانت. واقفه بعيد عنهم .
المجهول: كلو عندك تمام يا ريم .
ريم: تمام تمام يا باشا .
(بعد مرور أربع شهور .)
كانو في عطله الصيف ف ساحل الشمالي .
سعاد صحتها بقت كويسه والجرح خف .
وكانت قاعده علي كرسي هي و اللواء شريف وبيتكلمو .







سعاد بحزن : مش قادره علي فراق حور يا سياده اللواء.
اللواء شريف: بحزن وانا كمان المديرية بقت مضلمه من غيرها ومبقتش فرحان زي الاول افتكرت اول ما سمعت الخبر من ورد قولت لا عايشه وكدبت نفسي بس يتضح أنها فعلا ما*تت .
سعاد : انا كل ال وجعني ورد مش عارفه تعيش من غيرها مراد بيعمل كل جهدو عشان يسعدها .
اللواء شريف: و ادم شايفو مش حزين اوي عليها لدرجادي.لسه كارها بعد مو*تها .
سعاد : ادم لازم يعمل كده قدامنا بس من جواه مكسور ومش قادر علي غيابها .
وخلصو كلامهم وراحو عند ورد و مراد و ادم و ريم
سعاد : تحبو نقعد معاكو .
ريم و مراد: طبعا دي فيها سوال . وقعدو سوي كلهم .بداو يلطفو الجو عشان يضحكو ورد وبداو يضحكوها
مراد بصوت واطي : هنمسكهم امتا يا آدم .
ادم بغموض وخبث : هنمسكهم بس اللعبة لسه مخلصتش يا مراد .
وفجاه بتيجي وحده عليهم لابسه فستان طويل صيفي ولابسه نضاره وكانت جميله جدا .
قالت ليهم هاي .
ردو عليها باستغراب : هاي.
البنت : لو سمحت انت يا ابو قميص ملون تيجي تظبطلي شعري بليز







ادم بضحك وقام ليها و وفك شعرها ومسكها من وسطها و قال ليها مش كفايه كده بقا والا اي ياحوري .
حور: وهي بتقلع النضاره فعلا كفايه كده .
كلهم بصدمه  : حوووور .انتي عايشه .
حور بضحك: ايوه لتكونو فاكرين شبح قدامكو ولا اي يا دومي .
ادم بضحك: شكلهم كده يا حوري .
ريم بضحك : دا احنا هنشوف اكشن دلوقتي للركب .
كلهم بصلها. باستغراب انتي كمان يا ريم .
ريم قامت بسرعه وقفت جنب حور و ادم . وقالت بضحك انا مليش دعوه..
مراد : انا هتجنن انتو ازاي بتحبو ف بعض كده مش كنتو بتكرهو بعض . وانتي يا حور ازي عايشه
ورد بجنون: مش كنتو هتتطلقلو ازاي كده .معقول حد انقذك.
كلهم بزعيق: ما تكلمووووو.
حور و ادم بصو لبعض بضحك  وقالو سوي
بنكره بعض و طلاق .ونظرو لبعض نظره خبث .وقالو ا(ي قلام دي) وضحكو سوي .
حور و ادم بضحك: الموضوع ك الاتي 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على  : ( رواية صقور الداخلية الجزء الثاني )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-