القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة ظلامي الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية اسيرة ظلامي الحلقة العاشرة 10 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي الجزء العاشر 10 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي البارت العاشر 10 بقلم رنا أحمد
رواية اسيرة ظلامي الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية اسيرة ظلامي الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد


في المطعم ...

كان يجلس ادهم وهو يانب ذاته بشده لما حدث ذلك لما تفوه باسمها لماذا قلبه وعقله يعشقونها كيف .

شمس بحزن شديد/لسه بتحبها وبتفكر فيها ي ادهم .

ادهم بجديه /اه لسه بفكر فيها اكيد مش بالسهولة دي هنساها ي عني انا مش اله .

شمس بابتسامه باهته/وانا مش هياس وهفضل معاك لحد ماخليك تنساها .

ادهم وهو يحدث ذاته بسخرية/تقريبا كده محدش هيقدر يخليني انساها شكلي كده اتصبت ب لعنتها .

شمس بابتسامه وهي تمسك يده /يلا نرقص .

لينصاع ادهم إليها ومازال عقله شارادا في تلك الهاربه من وجه نظره .

***************.
في المشغل ...

كان يقف باسم وهو ينظر إليها بإعجاب شديد فهو قد تحدا ذاته لايقاع بتلك الجميله ليقترب منها بثقه وابتسامه .

/ايه الحلاوه دي ي قمر ده شغل عالي اوي .

رباب بحده /ممكن بقا تحل عني انت ايه ي اخي .

باسم بابتسامه خبيثه /توتو بحب البنات العنيفه اوي بس بصراحه انتي عجبتني اوي وعلشان كده ده هديه مني ليكي .

رباب بغضب /انا مباخدش هدايا من حد .

باسم بابتسامه /دي مش اي هديه ي قمر ده خاتم الماظ اصل محسبوك عنده شركات ياما بس بصراحه طاهر باشا يعتبر الي مربيني فلما طلب مني امسك المشغل مقدرتش اقوله لا .

رباب بسخرية وضيق /اه طاهر باشا الي مربيك معلشان كده تربيه زباله .

باسم بضحكه عاليه/ههههه ماشي مقبوله منك ي قمر بس قولتي ايه في الخاتم.

رباب وهي ترمي الخاتم أرضا /قولتلك مش عايزه حاجه منك انت مبتفهمش .

باسم بابتسامه خبيثه/ماشي ي قمر مسيرك تقعي هنروح من بعض فين .

رباب بحده وهمس /تروح في داهيه أن شاء الله اووووف ي ترا نهايتك ايه ي رباب كده ي ادهم اهون عليك كده بس اعمل ايه في قلبي الي مش عارف ينساك .

******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
كانوا يجلسون نور ومعتز .

معتز بابتسامه/ايه ي حبيبتي ايه الموضوع المهم الي عيزاني فيه .

نور بوجع ومراره/معتز انت بجد بتحبني .

معتز باستغراب /هو ده الموضوع الي عيزاني فيه .

نور بعصبية ودموع /جوبني ي معتز من فضلك .

معتز بابتسامه عاشقه /طبعا بحبك اوي كمان .

نور بترقب وخوف /والي بيحب بيسامح مش كده .

معتز باستغراب /قصدك ايه ي نور اتكلمي قلقتيني .

نور بدموع وكسره /معتز ارجوك لما تسمعني تتدي فرصه لقلبك أنه يغفر انا قبل ماعرفك كنت مرتبطه بواحد كنت فاكره أن هو الحب الي يساوي الدنيا كلها وحصل بينا علاقه كامله بس لما قابلتك حاسيت أن كل ده وهم وان الحب الحقيقي معاك انت واتغيرت معاك وليك صدقني ي معتز انا بحبك ارجوك متحكمش عليا بالاعدام علشان غلطه في حياتي .

معتز بصدمه وقلبا ينزف /انا مش عايز اشوف وشك تاني.

ليتركها غارقه في دموعها فهي من رخصت ذاتها ..

***************.
من امام فيلا التهامي .
في عربيه ادهم .

شمس بابتسامه/انا مش مصدقه اول مره تكون فسحه بالجمال ده ي ادهم تسلملي ي حبيبي.

ادهم بضيق /ربنا يعزك .

شمس باستغراب /ايه ده ي ادهم دي كلمه حلوه يقولها لواحد ل خطيبته تقولي ي روحي ي حياتي ي بيبي .

ادهم بغيظ /بقولك ايه انتي مش هتتجوزي ساموزين أنا ظابط شرطه ي عني كل كلامي كلام شوارع زي مانتي شايفه .

شمس بابتسامه/اي حاجه منك حلوه سلام ي روحي.

ليسرع ادهم بضيق الي الشقه .

*************.
من داخل العماره ...

كان يسير ادهم الي الداخل ليقف علي صوت عثمان الحاد .

/بنتي فين ي ادهم باشا .

ادهم باستغراب /بنتك .

عثمان بحده /ايوه رباب بنتي .

ادهم بسخرية تخفي الما واشتياقا /ي ريتني اعرف هي راحت فين علشان اعاقبها علي الي عملته بطريقتي .

عثمان بحده /هي اصلا خساره فيك انك تصدق بسهوله كده الي انت عرفته عنها يبقا انت مبتحبهاش انت اصلا معندكش قلب ولا دم .

ادهم بحده /انت اتجننت ولا ايه انت نسيت نفسك .

عثمان بغضب /انت الي نسيت نفسك ونسبت انك ابني الي اتربا علي ايدي قبل ماكون البواب بتاعك ي ادهم ماشي بس انا عمري مهسمحك علي كسرتك للبت دي .

ليصعد ادهم الي الاعلي لعله من تلك المحادثه التي تخترق قلبه وتقطعه الي أشلاء بلا رحمه .

********.
في الشقه .
في غرفه النوم ..

كان يقف أمام الدولاب التي يحمل ملابسها ليحتضنهم باشتياق لتفر منه دمعه ليتحدث باشتياق .

/اه ي رباب وحشتيني اوي اوي كده هان عليكي ادهم ارجعي بقا وانا والله هسامحك بس ارجعي الدنيا مبقاش ليها طعم من غيرك .

ليحتتضن ملابسها ويغفا في ثبات عميق .

***************.
في المانيا .
في المشغل ...

كانت تجلس رباب مع صوفيا وهي تاكل بشرود .

صوفيا بابتسامه/ايه ي عم السرحان روحتي فين .

رباب بحزن /معاكي اهوه .

صوفيا بابتسامه/بس مشاء الله عليكي في التصميم ايه ده ي بنتي .

رباب بحزن واشتياق /كل حاجه ملهاش فرحه وادهم مش معايا .

باسم بابتسامه/مساء الفل علي القمرات مش يلا علشان اوصلكم .

رباب بحده /انا هركب تاكسي .

باسم بضحكه عاليه/هههههه لا ي شيخه انتي مالك محسساني انك طول عمرك عايشه في المانيا انتي تعرف حد هنا اصلا وبعدين يلا هعزكم علي العشاء بدل السندوتشات الفاضيه الي بتكلوها دي .

رباب بحده /بقولك انا مش عايزه لف ودوران اوعا تكون فاكر ان انا عيله هبله ولا بيضحك عليا لا انا هربت مره وممكن اهرب التانيه .

باسم وهو ينظر إليها بخبث /حلو ده اموت فيك انت ي شرس يلا بينا .

***************.
في مكتب امجد المحامي ..

كانوا يجلسون عدي ورحمه .

رحمه بدموع /ي عني ايه مفيش حل غير أنها تاخد بنتي مني ده انا اموت ي عدي .

عدي وهو يمسك يدها بحنان /متقلقيش ي حبيبتي أن شاء الله هنلاقي حل ايه ي امجد متشوف حل .

امجد بجديه /ده القانون ي عدي باشا الحضانه بتتنقل لوالده الام في حاله زوجها بس والده رحمه هانم متوفيه يبقا البنت تروح لوالده الاب الا في حاله واحده أنها مثلا تكون سيئه السمعه أو حالتها المرضيه متسمحش بتربيه طفله ساعتها الوضع مختلف .

رحمه بدموع/ايوه عي عندها سكر وهشاشه عظام .

امجد بابتسامه/كويس ده موشر كويس ممكن يساعدنا لو مسكنا في أيدينا مستندات تثبت الكلام ده .

رحمه برجاء /طب لو سمحت ي عدي بعد اذنك دي برضه جده بنتي مش عايزه أوقفها في المحكمه .

عدي وهو يقبل يدها بعشق/الي تشوفيه ي روحي .

*****************.
في أحدا المطاعم الفاخمه في المانيا .

صوفيا بابتسامه/ي خربيتك ي باسم انت عرفت المطعم ده منين ده تلاقي الاكله دي تمنها 2000جنيه .

باسم بابتسامه/وايه ي عني بس ده طبعا مبلغ كبير بالنسبه للشحاتين الي زيك مكنوش يحلموا يدخلوا مطعم زي ده .

رباب بضيق /بالعكس ده مطعم زفت والأكل استغفر الله العظيم مالوش طعم اصلا .

باسم بضحك /ههههه كنت متاكد من رايك بقولك ايه متيجي ترقصي معايا .

رباب بغيظ شديد/لا .

صوفيا وهي تمسك يده بابتسامه /تعال ارقص معاك انا .

باسم بابتسامه خبيثه/بكره تقعي ي حلوه بس شكلك كده مالكيش في الشمال علشان كده انا هدخل البيت من بابه زي ما بيقولوا سلام ي عسل .

رباب بدمع واشتياق /انت فين ي ادهم خليت الي يسوا والي ميساواش يطمع فيا .

*****************.
في قصر طاهر ...

كان يجلس بغروره المعتاد وهو يقرا أحدا الكتب لينظر إليه باستغراب .

/مالك ي معتز فيه ايه.

معتز بتعب شديد ووجع/انا مخنوق اوي ي جدي لاول مره احس اني ضايع بالشكل ده حاسس ان فيه حبل ملفوف حوالين رقبتي بيخنق فيا لحد مايموتني .

طاهر بقلق /قصدك ايه اتكلم .

معتز بوجع ومراره/قولي ي جدي لو فيه حد غلط في حقك بس اعترفلك بالغلط ده وبيترجاك تسامحه تعمل ايه .

طاهر بثقه وشموخ/اكيد هسامحه .

معتز بغضب/مهما كان غضبه .

طاهر بابتسامه /مهما كان غضبه بالي عمله اتاكدت أنه بيحبني طالما اعترفلي مكذبش عليا يبقا كده هو باقي عليا ولو خذلته انا الي هندم عليه بعد كده لاني مش هقدر اعوضه فكر ي معتز قبل متاخد اي قرار تندم عليه .

***************.
في المانيا .
في قصر طاهر .

/كانت تبكي بدموع وقهره بعدما رأت خبر زواجه ينتشر في جميع الصحف لتقترب منها صوفيا بحزن .

/حاولت اخبي عليكي كتير بس اديكي عرفتي لوحدك .

رباب بدموع وقهره/مش قادره اصدق ان ده ادهم الي حبيته من كل قلبي .

صوفيا بحده /كفايه الطيبه الي انتي فيها دي ي رباب ادهم خلاص باعك وباسم بيتمنا تراب رجليكي انتي لازم توافقي علي باسم وتنسي ادهم خالص وتحرقي قلبه زي ماحرق قلبك .

رباب بدموع وصراخ وعشق /مش هقدر مش هقدر ادهم مش بالنسبه الي مجرد راجل بحبه لا ده روحي دنيتي بحالها انا مقدرش اعيش من غير ادهم مقدرررش .

******************.
بعد مرور عده ساعات...
في قصر حامد...

طاهر بابتسامه /ي عني كسبوا هما في الاختبار .

باسم بابتسامه/بصراحه جدا ي طاهر باشا دي مش بتحبه دي بتعشقه انت لو جبت ليها بحر فلوس هتختار ادهم دي بنت مفيش منها .

شمس بابتسامه/وادهم كمان نفسي الشي ي طاهر باشا ده المفروض يسموه مجنون رباب انا عمري مشوفت عشق كده ي بختها بايه .

طاهر بابتسامه ثقه /كان لازم اعمل كده كان لازم احطهم في اللعبه دي علشان اتاكدت أن ادهم عمره مهيعيش الي عائشه مره تانيه ولا رباب تتدفع تمن خيانه واحده تانيه .

باسم بابتسامه/بس ارجوك ي طاهر باشا كفايه عليهم كده ورجعهم لبعض كفايه فراق وبعد بجد صعبانين عليا .

طاهر بابتسامه خبيثه /فاضل اخر اختبار بكره وبعدها هرجعهم لبعض واعملهم فرح يحكي عنه العالم كله ..
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية اسيرة ظلامي الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اسيرة ظلامي )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.