القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وعد الفصل العاشر 10 بقلم عزة العربي

رواية وعد الحلقة العاشرة 10 بقلم عزة العربي
رواية وعد الجزء العاشر 10 بقلم عزة العربي
رواية وعد البارت العاشر 10 بقلم عزة العربي
رواية وعد الفصل العاشر 10 بقلم عزة العربي

رواية وعد الفصل العاشر 10 بقلم عزة العربي

يحيي همس في ودنها: كنت هموت لو بعدتي
وعد بنفس الهمس ؛ كنت تايهه ومش عارفه ارجع
بعد عنها بصعوبه ومسك أيدها: نزلتي ليه
جسمها اتشد لما مسك ايديها بالطريقه دي حاولت تسيب أيده بس مقدرتش
اتكلمت : تعالي هقوللك شايف بتاع الورد اللي هناك دا
يحيي بص عليه: اممم شايفه
وعد: كنت نازله اجيب زرع احطه في البلكونه واخترت زرعه ورد جوري ولافندر حلوين اوي
يحيي: وهما فين سيبتيهم عنده
وعد: امممم تقال اوي
يحيى: طيب تعالي نطلع وهبعت البواب يجيبهم
وعد: قشطه فين العماره بقي
يحيي: لا اطلعي العربيه تعالي نتغدي انا واقع من الجوع وهبقي اعرفك العماره بعدين







وعد سقفت بايدها: وااااو معاك في أي مكان هتوديني فين
يحيي: اختاري المكان اللي نفسك فيه
وعد : yes
عارف المطعم الصيني اللي في التجمع بيعمل سوشي روعه
يحيى بقرف: سوشي ماشي هوديكي مكان تاني خالص هتحلمي بيه بعد كده
وعد بسقفه: اووووكي
يحيي: مفيش اعتراض خالص انتي دايسه في اي حاجه
وعد بضحك: ههههههههههه اه هو انا لاقيه يا اسطي يلا بينا
يحيي ضحك من قلبه عليها: يا اسطي لا دانتي عديتي
وعد مسكت الاسطوانات : عندك ايه يتسمع
يحيي اخد الاسطوانات منها : هسمعك علي زوقي
وكانت اغنيه خليني في حضنك لتامر عاشور
خليني في حضنك يا حبيبي
ده في حضنك بهدا وبرتاح
أنا كل مشاعري معاك راحوا
وكمان قلبي لقلبك راح
ولا بضحك وأفرح من قلبي
غير لو جنبي أنا كانوا عينيك
لو تبعد عني ولو ثانية
بتجنن يا حبيبي عليك
وبتحلى الدنيا في عيني
وأنا جنبك فما تبعدنيش
حُبك فعلاً بيخليني
أتمسك بالدنيا وأعيش







وفي قربك بيروح خوفي
وده وعد ومُلزم أنا بيه
مهما تكون يا حبيبي ظروفي
قلبك عمري ما هاجي عليه
أنا مكسب عمري إني قابلتك
غيرت في عيني الأيام
طمنتني ع الباقي في عمري
حققت لي كل الأحلام
أول ما عيونك دي بشوفها
مش بعرف أشوف غيرها خلاص
إنت هدية ربنا ليّ
إنت حبيبي وأغلى الناس
وبتحلى الدنيا في عيني
وأنا جنبك فما تبعدنيش
حُبك فعلاً بيخليني
أتمسك بالدنيا وأعيش
وفي قربك بيروح خوفي
وده وعد ومُلزم أنا بيه
مهما تكون يا حبيبي ظروفي
قلبك عمري ما هاجي عليه
الاتنين قلبهم كان بيدق مع كلمات الاغنيه وكل واحد فيهم كان نفسه التاني يفهم إحساسه
يحيي وقف قدام مطعم كبير جدا علي النيل عباره عن سفينه كبيره ثابته في نص النيل بيركبوا مركب صغير عشان يوصلولها
وعد عيونها دمعت: استحاله اركب البتاعه دي واروح هناك انا مستعده مدوقش الاكل سنه بحالها بس مش هقعد في مكان المايه فيه من كل مكان
يحيي: طيب اهدي شويه في ايه







وعد بدموع: انا بخاف من البحر اووي بترعب من شكله
يحيى مسك أيدها بحب كبير وقربها لحضنه ومسح دموعها: ممكن تهدي شويه وتخلي عندك ثقه فيا طول مانتي معايا خليكي مطمنه انا هكون امانك متقلقيش
كلمت امانك كانت بالنسبه لوعد أن يحيي كده بيوعدها أنه هيكون معاها طول العمر
وعد هديت نوعا ما وكلبشت في يحيي
بعد نص ساعه
يحيي: وعد انا زهقت يلا الناس كلها بتتفرج علينا يلا بقي اطلعي
وعد: اول مره اسمع اسمي حلو كده
يحيي ابتسم: طيب يلا يا وعد
وعد: والله ما قادره هيغمي عليا وقلبي هيقف معلش يا يحيي روحني
يحيي شال وعد قدام الناس كلهم ومهمهوش حد وقاللها: غمضي عينك
وعد: يحيي عشان خاطري ربنا يخليلك عيالك ويفرحك بيهم نزلني
يحيي: عيالي ؟؟! هما فين عيالي دول
وعد بحب : هتجيبهم أن شاء الله
يحيي بص في عيونها وهو شايلها لسه : نفسي ....نفسي اوي اجيبهم وقال في سره...منك يا وعد
وعد اتحرجت من نظراته اللي اول مره تكون جريئه كده عيونه علي شفايفها بجرأه كبيره
وعد: ممكن تنزلني
يحيى: هنزلك بس هتركبي المركب دا دقيقتين بالضبط وننزل منه عالمطعم
وعد ريحت علي ايده خالص وقالتله: انا بقي فيا حيل يا باشا
يحيي نزلني وهو ميت من الضحك من طريقتي ببص لقيت راجل واقف بعربيه دره مشوي ريحتها تدوخ طلعت اجري عليه
ويحيي ورايا : وعد اقفي مينفعش تجري كده في الشارع







وعد: انت قلبت كده ليه بس مكنت حلو وأمور
يحيي: أمور ؟؟!
وعد : بليز عاوزه دره مشوي
يحيى: طيب لما نتغدي
وعد: لا انا اكلها وتبقي كده جبرت
يحيى: انتي بتقولي ايه
وعد: يلا يلا بس تعالي معايا وسيبلي نفسك واوعدك هتحلف باليوم دا
يحيي ضحك علي طفولتها ومشي معاها
وعد اخدته وجابوا دره وبعدها جابوا فيشار وبعدها حمص الشام وكانت احلي قعده عالنيل ووعد ضحكت عليه ونسيته حكايه المطعم خالص
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية وعد الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وعد )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.