رواية حياتي ابتدت بيك الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

رواية حياتي ابتدت بيك الحلقة السابعة 7 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك الجزء السابع 7 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك البارت السابع 7 بقلم جاسمين محمد
رواية حياتي ابتدت بيك الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

رواية حياتي ابتدت بيك الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

فهد... طيب ممكن تق وصوت قطع كلامه 
معتز... فهد حبيبي اي جابك هنا 
فهد... معتز متقوليش انك جي تحضر محاضرات 
معتز... آه والله محاضرات المهم انت لسه مخلصتش هنا 
فهد... اه لسه 
معتز... اه صح نسيت اعرفك 
فهد.. تعرفني بي مين 
معتز... برهف خطيبتي وسهيله صحبتها يابنات فهد بيكون ابن عمي وهيبقا اكبر مستشار قريب وعميد هنا في كليه حقوق
رهف... الف الف مبروك 
فهد واقف مش قادر ينطق من الصدمه 
معتز... مالك ياسطااا في اي 
فهد... مافيش حاجه بعد اذنكم وسابهم ومشي 
معتز... فهد استنا اجي معاك يافهد بس فهد مردش عليه 
معتز... ماله ده 
رهف.. معرفش بس هو كيف أبن عمك وكيف مكنش في الخطوبه وفتكرت انه كان هناك 
معتز... لا كان هناك 
رهف... اه تمام انا ماشيه سلام وشد سهيله ومشت 
سهيله... مالك 
رهف... معرفش حاسه اني مخنوقه 
سهيله... ليه كدا في اي 
رهف... معرفش معرفش يلا نروح 
فهد روح البيت وجدته كانت قاعدها في الصاله هيا وسمر 
الجده... فهد فهد وفضلت تنادم عليه وهو مردش
سمر... ماله ده
الجده... معرفش بس مدام دخل اوضه الملاكمه بالمنظر ده اكيد مضايق او فيه حاجه سيبيه شوي اول ميهدا هيجي 
فهد راح علي اوضه الملاكمه بتاعته وخلع الجاكت والقميص ورمهم وبدا يكسر ويضرب في البتاعه 
فهد بحزن... ليه كدا يارب يعني اول محب واحدها تاخدها مني امي واخدتها وسكت تيجي تاخد اللي بحبها انا مقدرش اشوفها مع حد غيري قولي اعمل اي يارب وحط ايدو بين وشه وقعد يعيط وبيبص لاقي حد حط ايدو علي كتفه بيبص لاقها جدتو 
الجده... مالك يافهد احكيلي 
فهد مسح وشه بسرعه... مافيش حاجه انتي دخلتي كيف هنا 
الجده... احكيلي في اي يلا 
فهد... مافيش يلا بس نطلع 
الجده... هتخبي علي جدتك اللي ربتك بعد ما امك سابتك وانت صغير بقا دي اخرتها 
فهد مسكها من ايدها وقعدها علي الكرسي وقعد هو جمبها علي الارض وحط راسه علي رجلها 
فهد... مقدرش اخبي عليكي حاجه بس مقدرش احكي برضو 
الجده... احكي ياحبيبي ورتاح وقولي مين اللي عامله فيك كدا 
فهد... وانتي عرفتي كيف انها واحدها 
الجده... فهد اللي محدش يقدر يقف قدامه بيعيط واكيد عمرو ميكون بسبب شغل اكيد بسبب الحب فحكيلي 
فهد... انا بحب رهف ياجدتي اووي 
الجده بستغراب... رهف مين 
فهد... رهف خطيبت معتز 
الجده وقفت من علي الكرسي... انت بتقول اي انا مكنتش اتصور انك تبص لمرات اخوك 
فهد... انتي فهمتي غلط اقعد وافهمك وقعدها تاني 
الجده... هتفهمني اي 
فهد.. افهمك ان انا بحب رهف من قبل ما معتز يحبها من زمان وكنت مستني لم ابقا حاجه مهم زي اني بقيت مستشار ومعيد في الجامعه عشان لم اتقدم اهلها يوافقه بيا واخدت رقم والدها منها قبل ماجي البلد عندكم بس بعدها لقيت الرقم غلط ومعرفتش اشوفها تاني عشان اخد الصح ورن ابوها واطلب ايدها منو ولم جيت هنا مكنتش اعرف ان معتز هيخطبها هي ومعرفتش غير النهارده وانا واقف معاها وهو عرفني عليها انا بموت ياجدتي كنت بتمنا الارض تنشق وتبعلني في الوقت اللي لقيتها واقفه جمب واحد غير وبدا يعيط 
الجده... وه وه معندناش رجاله تعيط امسح دموعك ياولدي وهي لو بتحبك وربنا كاتبها ليك هتكون ليك 
فهد... طيب لو مكنتش مكتوبه ليا هعمل اي انا مستحيل احب تاني وانتي عارفه اني قعدت قد اي عشان احب ولم احب تتاخد مني 
الجده... اهد ياحبيبي وان شاء الله خير يلا بس عشان نطلع بر قبل ما ابوك وجدك يجو او الحربايه ايمان 
فهد مسح وشه... حاضر يلا ومسك ايدها وطلعو 
عند رهف روحت البيت وفضلت مضايقه وعماله تفكر في فهد 
رهف... هوف بقا هو ليه مش راضي يروح من دماغي خلاص بقا معتز بقا خطيبي وعلي الحال ده هفضل خطيبته لانه مش هيسيبني في حالي ابد يارب وبدا تعيط 
تاني يوم 
كالعاده رهف صحت لبست ونزلت الجامعه وقابله سهيله وفضلت سرحانه اليوم كله لحد مخلصت محاضرات وبدات تتلفت ودور علي فهد انها تشوفه مش لاقيه 
سهيله.. شكله مجاش النهارده 
رهف.. هو مين 
سهيله... فهد 
رهف.. هو مجاش ليه قصدي واعملو اي يلا نمشي 
سهيله مسكت ايدها... رهف انتي صحبتي وعرفاكي اكتر من اهلك بلاش تخبي عليا 
رهف... مافيش حاجه بس دايما ببقا سرحانه فيه وبحب اشوفه مش عارفه ليه فكك انا دلوقتي بقيت مخطوبه ومعتز مستحيل يسيبني في حالي 
سهيله بحزن علي صحبتها... طيب اي رايك نقول لفهد 
رهف بستغراب... هتقولي لفهد اي عشان افهم
سهيله... نقوله علي اللي معتز بيعملو وفهد جدع ومستحيل سيبه يعمل كدانا فيكي 
رهف... لع مينفعش نقول لفهد حاجه اوع تعمليها 
سهيله... ليه يابنتي فهد جدع 
رهف... لا ارجوكي متعرفهوش حاجه لو عرف اني كنت بكلمه وكنت بتزفت احبه ومعجبه بيه هقل في نظرو لا اوع تعرفيه 
سهيله... يابنتي متخافيش 
رهف... لا هنزعل انا وانتي لو عرف 
سهيله... تمام ماشي 
رهف... حبيبتي ايو كدا يلا نروح 
سهيله.. لع انا هقعد شوي 
رهف بصتلها بطرف عينها ليا معايا 
سهيله... هوف يلا ياختي 
روحو البيت وعد اسبوع وكل يوم كالعاده رهف بتروح ودور علي فهد ومش بتلاقي 
سهيله... بطلي قعاد هنا بقا شكله سافر 
رهف.. هو مين انا مش مستني حد اصلا يلا نمشي 
سهيله... يمكن لعد روحي روحي انتي انا عندي معاد خطيبي جي عشان هنروح انا وهو مشوار 
رهف... تمام ماشي ابقا طمنيني لم تخلصي 
سهيله... حاضر سلام 
رهف.. سلام وقعدت تستنا خطيبها واختها عشان كانت جي معاهم وهي قاعدها بتبص لاقي فهد معدي 
سهيله... استاذ فهد فهد 
فهد وقف وبص وره يشوف مين... نعم سهيله عامله اي 
سهيله... الحمدلله بخير مختفي فين كدا 
فهد... مش مختفي بس شغل المهم اخبارك اي
سهيله... كنت عايزاك في موضوع سر بس محدش يعرفه ابدا 
فهد... قلقتيني رهف فيها حاجه 
سهيله... لا هي كويسه الحمدلله بس الموضوع يخصها 
فهد... تعالي طيب ونتكلم فين المكتب 
سهيله... تمام يلا 
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حياتي ابتدت بيك )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-