رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول

رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الحلقة السادسة 6 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الجزء السادس 6 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي البارت السادس 6 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول

رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول


هههههههههههه عنيا ليكي بوصي طلما 
بتدفعي هعملك اللي انتي عايزه انتي عليكي 
تؤمري وانا انفذ ، وبعدها ماما قالت ليه 
الام 
بكره هنخرج أنا وبنتي اسماء وبعدها هرجع لوحدي وانت تتصرف بقي ونشوف هتنفذ 
ازاي ، واحمد انصدم لما قالت ليه كده 
وقالها 
احمد 
معقول بنتك طيب ليه عايزه تعملي فيها 
كده طيب جوزك وقولتي علشان كان 
عايز يحرم بناتك من الميراث ويغير الوصيه 
ويكتب كل حاجه ب اسم اخته بنتك ليه
، وفي الوقت ده ماما قالت ليه 
الام 
حاجه مش تخصك انت ليك الفلوس وبس 
غير كده لا وعايزه اقولك أن المره دي هديك 
فلوس كتير اوي يلا سلام ، وقفلت معاه 
السكه ودخلت عندي الاوضه وانا كنت قاعده 
عالسرير وقولت ليها 
اسماء 
معقول أنا استاهل من اختي كده طيب 
ليه والكلام ده حصل أمتي ، وماما قعدت 
جمبي. وقالتلي هو طلقك بعد ما سافرتي 
عالطول وبعدها بكام شهر اتجوز اختك وانا 
سبت البيت ليهم ومشيت ، وانا قولت ليها 
اسماء 
يعني اتجوزت من وراكي مش قادره اصدق 
اللي حصل ده ، وفي الوقت ده ماما مسحت 
دموعي.وقالت 
الام 
مافيش وقت لكلامك ده انتي لازم ترفعي 
عليه قضيه وتخدي كل حقوقك منه ،وانا قولت 
ليها 
اسماء 
حق أي ما خلاص بقي كل شي راح ، وكان 
فتحي جارها القديم واول لما دخل قالها 
فتحي 
أما كنت فاكر انك عمرك ما هتيجي البلد 
تاني بعد ما اخدتي رقيه وهربتي بيها ، وهي 
انصدمت وقالت 
الام 
امشي دلوقتي ارجوك واوعدك هجيلك بكره 
نتكلم ، وهو راح قعد وقالها 
فتحي 
أنا عايز بنتي اللي ضحكتي عليا وفهمتني 
انها بنت جوزك واصلا جوزك ملوش في الخلفه 
وهي كانت خايفه ان اسمع الكلام ده وقالت 
الام 
اشششش وطي صوتك اسماء جوا وقولتك 
أنا اللي كان عندي مشكله ومعرفش أن الحظ 
هيجي معاك انت وأحمل منك ، وانا كنت وافقه 
في الاوضه وبحاول اسمع الكلام اللي بيتقال 
وهو قالها 
فتحي 
مين بنتي اسماء ولا رقيه أنا لازم اعرف 
دلوقتي وانا واثق أن فيه بنت منهم بنتي 
وانتي كنتي بتقبلني ومفهمه جوزك انك 
قاعده عند اختك ، وماما قالت ليه 
الام 
انت ليك الفلوس وبس انما البنات لا 
ملكش فيهم حاجه ، وفي الوقت ده 
أنا خرجت من الاوضه وقولت 
اسماء 
اي الكلام ده أنا مش فاهمه حاجه خالص 
، وبعدها فتحي قام وقف وقالي
فتحي 
كويس انك هنا علشان اعرفك ماضي الست 
الولاده امك كانت تعرفني وهي متجوزه ابوكي وكانت عايشه حياتها معايا وبصراحه بقي 
كده انتي بنتي انا ،. وفي الوقت ده ماما 
قالت 
الام 
لا مش اسماء رقيه اللي بنتك سامحني يا بنتي 
حقك عليا الشيطان لعب بيا زمان والله انا 
غلطانه ، وانا انصدمت. وقولت ليها 
اسماء 
دلوقتي بس عرفت بابا ليه مش كتب حاجه ب اسمك وكتب كل شئ ب اسمي ، وبعدها 
هو قال 
فتحي 
واسالي الست الولاده بابا راح ازاي ، وبعدها 
ماما قالت 
الام 
بس بقي اخرس مش عايزه اسمع صوتك 
، وفي الوقت ده دخلت خالتي ، وقالت 
عبير 
عقاب ربنا لازم يتاخد انتي كنتي ماشيه 
غلط وجوزك كمان هو راح وجه دورك ، وانا 
قولت 
اسماء 
بس بس مش عايزه اسمع حاجه انا تعبت 
معقول امي تكون كده لا ومستغربه أن 
بنتك تكون عامله فيا كده انا مش قادره 
اصدق والله ، وخالتي قالت 
عبير 
انتي يا اسماء كويسه وربنا بيحبك بعدك 
عن كل الناس المؤذيه واللي عايزه اقولوا 
ليكي الست دي مش امك ، وفي الوقت ده 
ماما قالت 
الام 
انتو عايزين اي ابويا جوزني غصب عني 
علشان عماد كان معاه فلوس كتير اعمل 
اي يعني كنت بحب فتحي وكنت عرفت 
من الدكتورة أن عمري ما هخلف ومعرفش 
أن كل ده هيحصل 
وفضلت تكلم نفسها وبعدها خرجت من البيت 
وبعدها سمعنا صوت عربيه وكلنا خرجنا 
وكانت ماما مرميه عالارض 
عبير 
حقك جالك يا اسماء الست دي كانت تستاهل 
اكتر من كده وانا كمان استاهل بس والله 
يابنتي ندمانه ، وانا قولت 
اسماء 
أنا مش قادره اصدق اللي بيحصل 
ده معقول يعني دي مش امي ورقيه 
مش اختي ، وخالتي قالتلي
عبير 
ابوكي عمره ما حب امك ولا امك حبيته 
الاتنين كانو بيمثلوا علي بعض المهم انتي 
لازم تشوفي حالك يا بنتي 
، وبعدها رجعت البيت 
ومسكت تلفون امي ولقيت عليه مكلمات متسجله ومنهم مكالمه احمد وروحت بلغت 
وهو انقبض عليه واعترف ب كل حاجه وانا روحت 
الشقه عند هاني وفتحت رقيه 
رقيه 
يافتاح يا عليم عالصبح خير عايزه 
اي وجايه هنا ليه ، وانا زقتها ودخلت اقعد 
وخرج هاني وانا كنت ماسكه ورق في أيدي 
هاني 
اسماء خير تاني فيه اي ، وانا قولت ليه 
اسماء 
جه الوقت اللي كل واحد يعرف حقيقته 
امسك الورق ده ده كشفك الحقيقي 
اللي كنت بخبي عليك العيب من عندك 
انت ، وبعدها هاني اتعصب وقالي 
هاني 
لا والله مانا عارف انك دكتوره وممكن تزوري 
ورق عادي جدا ، وبعدها جت رقيه وقالت 
رقيه 
مش مهم حتي لو العيب منه أنا موافقه 
بيه اطلعي انتي منها ، وانا قولت ليها 
اسماء 
دورك لسه جاي لما نشوف هاني هيكون 
شاريكي بعد ما يعرف انك بنت ،،،،، ابوكي 
الحقيقي عايش وفي البلد ونفسه يشوفك 
اسكتي مش هدي مش طلعت امك ، وهي 
ردت ب عصيبه وقالت
رقيه 
انتي كدابه وجايه هنا علشان تعملي مشكله 
بيني وبين جوزي صح ، وانا قومت وفقت وقولت 
اسماء 
والله انت تقدر تروح المعمل اللي انت عايزو 
وتتاكد من كلامي وانتي كمان تقدري 
تروحي البلد وتعرفي اي اللي حصل لامك 
الله يرحمها ، وهي في الوقت ده عيطت وقالت 
رقيه
اي ده هي امي 😭😭😭😭لا أنا لازم امشي 
واروح اشوف ، وانا مشيت من عندهم 
وفعلا هاني راح واتاكد أن العيب 
منه ورقيه سافرت البلد وعرفت 
باللي حصل لامها وبعدها فقدت عقلها
بعد اللي حصل وهاني جالو اكتئاب بعد 
اللي حصل وبعد ما شوفت أمي 
الحقيقه سنه وراحت هي كمان وانا مكنش 
قدامي الا شغلي وبسال علي خالتي 
اللي اتغيرت وتابت علي اللي عملته 
ولحد هنا تكون خلصت قصتنا
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-