رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الحلقة الخامسة 5 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الجزء الخامس 5 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي البارت الخامس 5 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده ماما اتعصبت وقالت
هدي 
ام مين يا حبيبتي واشمعنا يعني امها مش 
ظهرت الا دلوقتي بقولك اي دي لعبه صح وانتي 
عاملها علشان اسماء تاخد كل حاجه ، وعبير
قعدت علي الكرسي وقالت 
عبير 
هو انتي اي يا شيخه كل اللي يهمك الفلوس 
وبس مش بتفكري الا فيها أيوه ام اسماء 
عائشه ولازم تشوف بنتها قبل ما تموت 
الست كانت مسافره بعد الموضوع اللي 
حصل ده ورجعت تعبانه وعايزه تشوفها 
هدي 
البت دي بنت مين قوليلي يا عبير ، وبدأت 
عبير تفتكر يوم ما ايمان بنت خالتهم 
راحت عندها وهي عامله تعيط وقالت 
                    #فلاش باك 
ايمان قاعده علي الكرسي عامله تعيط 
وقالت 
ايمان 
أنا مش عارفه اعمل اي يا عبير أنا عارفه أن 
أنا غلط بس محسن جوزي عايزني اسافر 
ليه ومش عارفه اخلص من اللي في بطني 
ده ، وفي الوقت ده هي قالت ليها 
عبير 
قوليلي بالظبط اللي في بطنك ده يبقي ابن 
مين انتي طول عمرك مؤدبه وانا عارفينك 
كويس ازاي تعملي كده ، وبعدها ايمان 
عيطت وقالت 
ايمان 
عارفه أن لو قولتك انتي ممكن مش تصدقني 
اللي في بطني ده يبقي من جوز اختك ايوه 
عماد ضحك عليا وخلاني اغلط معاه ، وعبير 
انصدمت لما سمعت الكلام وقالت 
عبير 
اي معقول اللي في بطنك ده يبقي ابن عماد 
وهو عرف انك حامل ولا لسه ، وفي الوقت ده 
ايمان قالت ليها 
ايمان 
لا مقولتش ليه والله هي كانت غلطه مره وندمت عليها خالص وبجد بقيت بحب 
جوزي وعايزه وهو اتصل بيا وقالي 
تعاليلي السعوديه ومش عارفه اعمل اي 
، وعبير قالت ليها 
عبير 
انتي جايه عايزني اقف جنبك ضدت اختي واكيد 
الموضوع ده مش هيكون ببلاش انتي 
عارفه أن بحب الفلوس اوي علشان كده جيتي 
ليا ، وبعدها ايمان قالت ليها 
ايمان 
والله انتي اي حاجه عايزها أنا هعملها ليكي 
بس ارجوكي اقفي جنبي ، وبعدها عبير 
فضلت تفكر وقالت لنفسها 
عبير 
لازم اقف جمبك ده الحل الوحيد علشان 
اعرف اخد بيت بابا لوحدي ، وفعلا وقفت 
جنبها وعملت موضوع ان عماد كان رايح 
يخطب 
                   #رجوع 
هدي قاعده ومستغربه الكلام وبعدين قالت 
هدي 
معقول انتي تعملي فيها كده ازاي يعني 
علشان خاطر الفلوس يعني البت دي تبقي 
بنت عماد أنا مش قادره اصدق ، وعبير قالت 
عبير 
احنا عملنا ذنوب في حياتنا كتير خلينا 
في اخر ايامنا نصلح اللي عملنا ، وبعدها هدي
قالت 
هدي 
واسماء مش هنا اسماء مسافره برا مصر 
ومعرفش هترجع أمتي ، وفي الوقت ده
وقفت عبير وقالت 
عبير 
الكلام ده حقيقي ولا دي لعبه انتي عاملها 
ارجوكي ايمان فعلا ممكن تروح في اي 
وقت وربنا عقبها وحرمها من الخلفه طول
حياتها ، وهدب اتعصبت وقالت 
هدي 
قولتك مش موجوده وتقدري تكلمي جوزها 
وتسالي بس من غير ما تقولي ليه حاجه ، وبعدها عبير قالت 
عبير 
لا أنا مصدقاكي بس ارجوكي لما ترجع 
تخليها تشوف ايمان من غير ما نقولها حاجه 
حتي كانك رايحه تزوري قربيتك واخديها معاكي
هدي 
انشاء الله ، وفي الوقت ده مشيت عبير وجه 
هاني من برا وكانت ماما قاعده عالكنبه وقال 
هاني 
أنا مش عارف هينفع اقولك الكلام ده ولا لا 
بس بجد انا مش مرتاح مع اسماء وطلقتها 
وبصراحه كده انا عايز اتجوز رقيه ، وهدي مفكرتش متركررش الغلط تاني وقالت 
هدي 
وانا موافقه بس مش عايزه اسماء تعرف 
أن كنت موافقه علي حاجه ، وهاني كان مستغرب رد فعلها وقال 
هاني 
معقول انتي وافقتي بسرعه كده ده انا كنت 
محضر كلام كتير اقولوا ليكي ، وفي الوقت 
ده رقيه جت من برا وقعدت وقالت 
رقيه 
مساء الخير اي مالكم فيه اي شكلكم 
عامل ليه كده ، والام قالت 
الام 
هاني طلب ايدك مني وانا وافقت بس مش 
عايزه اسماء تعرف أن وافقت دلوقتي مفهوم 
 بعدها قالت في بالها 
والله لاخد منك كل الفلوس يا اسماء بقي 
انت يا عماد كنت ماشي مع ايمان وكانت 
حامل منك كمان ، وعدا 3شهور  وهاني 
اتجوز رقيه وانا رجعت من السفر وبعدها 
روحت علي بيتي والغريبه أن الكالون كان 
متغير وبعدها فتح هاني وانا قولت 
اسماء 
اي ده انت غيرت الكالون ليه عامل اي يا هاني 
وحشتني اوي (وهو كان واقف ساكت بعدين 
قال 
هاني 
انتي جيتي ازاي اقصد جايه ليه ، وفي الوقت 
ده خرجت رقيه من اوضه نومي وقالت 
رقيه 
مين ياهاني اللي علي الباب ، وانصدمت
لما شافتني وقالت 
اي ده اسماء ، وانا بصيت علي هدومها وقولت 
اسماء 
اي ده انتي ازاي لابسه اللبس ده قدام 
جوزي هو فيه اي بالظبط 
هاني 
أنا طلقتك يا اسماء وانتي السبب انتي 
اللي اختارتي الشغل وسبتني أنا ، وانا انصدمت 
من كلامه وقولت 
اسماء 
اي انتي طلقتني يا هاني علشان تعرف تمشي 
مع اختي انا مش قادره اصدق ، وفي الوقت 
ده رقيه قالت 
رقيه 
اخرسي ماشي معايا ده اي أنا مراته 
يا حبيبتي وبعدين يعني انتي مش اول 
وحده جوزها يسبها وبعدين يتجوز اختها 
اسماء 
اي الكلام ده معقول اختي تعمل فيا كده 
أنا مش قادره اصدق ، ونزلت وانا منهاره 
ومش عارفه اعمل اي وسافرت البلد عند ماما 
وفتحت ليا الباب وقالت 
الام 
اي يا اسماء انتي جيتي يا حبيبتي اكيد 
عرفتي بالي اختك عملته مش قادره اصدق 
والله اللي حصل ،وبعدها أنا دخلت قعد وماما 
جت وقولت 
اسماء 
مش قادره اصدق ازاي اختي تعمل فيا كده وانتي 
ازاي يا ماما توافقي ولقيت ماما عيطت 
وقالت 
الام 
معقول أنا اوافق يا بنتي والله ما تعرفي 
أنا عملت اي لما عرفت أنا حتي قولت ليها 
انتي ولا بنتي ولا اعرفك أنا معقول اوافق 
علي كده ، وانا كنت تعبانه اوي وبعدين ماما 
قالت ليا 
الام 
ادخلي يا بنتي ريحي جوا شويه وبعدين نشوف 
هنعمل اي ، وانا دخلت الاوضه وبعدها
 ماما مسكت الموبيل واتصلت ب احمد اللي كان 
جارها زمان واول لما احمد رد قال 
احمد 
مين معقول ام اسماء هو انتي لسه فكراني 
اكيد طلما اتصلتي بيا يبقي عايزه مصلحه 
صح ، وهي ردت وقالت 
هدي 
ايوه اللي عملته فيه عماد زمان هنعمله 
دلوقتي بس برضه عايزه تبان أنها حادثه
طريق اكيد فاهمني 
ياتري عايزه تموت مين زي ما موتت جوزها 
يتبع...
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-