رواية نجمة القاسي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم شهد هاني

رواية نجمة القاسي الحلقة الحادية والأربعون 41 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الجزء الحادي والأربعون 41 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي البارت الحادي والأربعون 41 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم شهد هاني

رواية نجمة القاسي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم شهد هاني


فارس:بجد حزين اوي هو لازم يعرف عشان كدة جوازه هو نجمه باطل.
رؤوف:احنا لازم نوصل الحقيقه لي قاسي يجوز نجمه يسامحها من بعيد لبعيد من غير م ابني يعرف.
دخل صالح: عيونه فيها دموع قال متعبش نفسك يا حج انا هكلم قاسي اعرفه اني انا هو المغفل انا اضحك عليا من ابويا الي هو كمان مش أبويا.
رؤوف:بيقوم يقف بيقول لا يا حبيبي انت ابني عملت دا كله عشان مصلحتك ولله يا صالح.
صالح: ضحك بوجع وسقف وقال والله عالي يا رؤوف بيه دمرت حيات نجمه اخدتها يوم فرحها عشان تجوزها لي ابنك.......طلعت هي أنصفت منك مجرحتش مشاعري.
رؤوف:حقك عليا ونبي سامحني انا ابوك متبعدش عني.
صالح:للاسف اول م نهار يطلع انا هسافر متعرفش انا فين وحقك الي اكلته علي اخواتي هجيبه مسك الفون وطلع رقم قاسي.
فارس:استنا يا صالح.
صالح:هوس ورن علي قاسي.
قاسيييييييييي:بغضب زق نجمه عنه وطلع الفون بتاعه مردش لما شاف صالح.
صالح:رن تاني وقال رد بقا يا قاسيييييييييي.
قاسي:بيفتح بيقول نعم عاوز اي .
صالح:من غير مقدمات ابويا هو سبب في هروب نجمه اخدها من الفرح هددها بي اختها عشان تجوزني يحرمها من الميراث............ان نجمه بتكتب فيك كل يوم هي نسيت المذكره بتاعتها من  حظها اني لقتها انهارده ..............دموع صالح نزلت وقال عرفها كمان اني اخوها يكون ابويا حازم.
قاسي:بينزل كلام عليه زي صعقه الفون بيقع منه ونجمه بتجري عليه بتقول حصل حاجه لي اختي ملاك.
قاسيييييييييي:بياخدها في حضنها جامد بيقول ليه خبيتي عليا انا كنت احميكي انتي وملاك ليه عشتي في عذاب عيشتني معاكي يانجمه.
نجمه: في حضنها جامد عشان بحبكككككككك مش بطالب غير بيك عشان خوفت يعملك حاجه لي اختي قررت أتنازل استسلم ليه شروا.
قاسي: اهااااااااااا ينجمه متعرفيش قد اي بعد فراقك عني قتلني مكنتش بنام ليل وحاسس أن نجمه مش زي البنات.
نجمه ؛عيطت سامحني يا قاسي انا آسفه بجد.
قاسي: طالعها من حضنها وقال جهزي نفسك بعد بكره هنرجع مصر 
............كمان صالح اخوكي يا نجمه.
نجمه بصدمه:اي صدمات دي يا قاسي.
قاسيييييييييي:عاوز قلبك عقلك معايا وشلها لف بيها بفرحها وقال بحبكككككككك.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️✨✨✨✨✨✨✨
نقول عدي يومين علي الأبطال وقاسي كان فرحان جدآ بيجهز لي ترتيبات الفرح وقعد مع نجمه في الشالي في اوضه لوحده هي في اوضه لحد م يجوزها.
عند قاسي صحي :دخل الحمام التاني لبس وجهز وكان قمر وطلع راح يخبط علي اوضه نجمه عشان يعرفها انوا جهز..........ميلقيش رد ف دخل الاوضه عشان قلق عليها
 كانت نجمه طالعه بتقول اوف بقا نسيت الهدوم وطلعت عشان. تجيب لبسها هي لابسه البرنس.
قاسيييييييييي تنح:في نجمه وقال اي جمال دا.
نجمه بكسوف:تف تف ي اخي ولا اقول اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انت بتطلع منين انت فاجأة بصت علي نفسها اكسفت قالت اطلع لو سمحت كدة عيب احنا لسه مش اتجوزنا.
قاسي:بحب  ولا كأنه سامع هي بتقول اي راح عند نجمه ومسكها من وسطها وقال عمرك شوفتي مطارات الندي بتنزل علي وش الجميل دا.
نجمه بكسوف:ابعد لو سمحت اطياره هنتاخر.
قاسي:طياره فداكي نجيب بدل الواحده ميا بدء يقرب منها.
نجمه: عيب عيب ي بابا.
قاسيييييييييي:كان التهم شفاتيها مع نغمات العشق التي تترنم في قلوبهم لبعض.
نجمه بكسوف:بعدت بسرعه وجريت علي حمام وقالت سافل واطي منحط.
قاسي: تشكرات تشكرات انا طالع مشوار صغير وجاي يالوز الوز.
حسين بعد م عرف الخبر بتاع قاسي فرح جدآ:جاب هو فستان الفرح جميل جدا لي نجمه هديه لي جوزهم. 
أما قاسي:حجز ال الطياره واتفق مع طيار مع حبت زينه كدا وجوا وجاب تسجيل اول اغنيه كانت شغاله في المطعم إلي اتخانق معاها في .
حسين:رن علي قاسي وقال هعمل اي في الفستان.
قاسي بحب مش عارف ققولك اي:ابعتهم لي البنت الي في الاوتيل تطلعهم ليها وتخلي العروسه بتاعتي تلبس الفستان.
حسين:اشطاطت ومشي حسين لي الفندق عشان يعطي بنت بتاعت الكشير الفستان 
نجمه:لبست وجهزت وقاعده مستنيا قاسي عشان يسافروا.
ملاك: واقفه قدام دولاب مش عارفه البس اي اوف بقا الباب خبط وقالت خش ي خويا.
ليث:دخلت مالك ي بت انتي دا كله مش لبستي.
ملاك:مش عارفه البس اي صراحه زمان نجمه نازله هي قاسي من طياره.
ليث :ضحك نازله من طياره بسرعه دي أزاي دا قدامهم اربع ساعات باين المهم فين اخوكي صالح.
ملاك بحزن: صالح سافر يا ليث من غير م يعرف حد بس هو قالي كرر يعمل حياه جديد تخيل كان بيحب واحده في الاخر تطلع اخته صراحه حاجه توجع اوي اوي.
ليث:صراحه عندك حص انا زعلت عليه اوي بس المهم دلوقتي فرحتك بنجمه أن الحقيقه اتعرفت.
ملاك:عندك حق يلا بقا عشان اجهز.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ 
عند نجمه:قاعده ماسكه الفون الجديد الي قاسي جابه ليها فاجأة الباب خبط وقالت مين الاول.
بنت:انا بنت أستاذ قاسي بعتني ليكي.
نجمه: فتحت الباب بسرعه وقالت نعم..
البنت:قاسي بيه بيقولك البسي بسرعه دا انزلي.
نجمه:اخدت منها الفستان بي استعجاب وقالت متعرفيش ليه.
البنت: معرفش اتفضلي سابت الفستان مشيت.
نجمه قفلت الباب ودخلت الاوضه تاني :مسكت الفستان بتاعها ولقت جواب في من قاسي فتحت قرأت بحب اميرتي المدلله مش هنزل القاهره غير انتي مراتي راسمي أتمنا المفاجآء تعجبك بحبك .
نجمه ضحكت الفرح: فتحت الكيسه الي علي فستان انصدمت من جماله انوا مطرز باللؤلؤ وخدت الفستان لي اوضت البس فتحته كان فخم جدا مطرز بحبات اللؤلؤ والمرجان وكان تحفه وقالت واو بجد ودخلت تلبسه وفردت شعرها عليه وكانت في منتهي جمال.
قاسيييييييييي تحت:بعت رساله ليها انزلي.
نجمه بكسوف وفرحه:نزلت وهي نزله من سلم الاوتيل كان مزخرف بي الورد الاحمر وقاسي راح عندها قدام الجميع قال بحبك يا اميرتي وطالعه زي القمر بيمسك ايدها بيقولها يلا بينا
نجمه: مش همشي من شالي دا غير أما مغنيه الاغنيه دي ليك قدام
ناس دي كلها...
نجمه ومسكت المايك وبصت لقاسي وقالت الاغنيه دي بهديها لا ابويا واخويا وكل حاجه لانه سبب اني اكون فرحانه اضحك من جديد بسبب حبه انا بقوي بحب الحياه اكتر اكتر .
نجمه قالت:ولا اي كلمة حب اتقالت في يوم ما بين اثنين
تسوى حلاوة كلمه منك قلتها لي
عيد قلت ايه كدا تاني وثالث .. انا قلبي كله حنين
ولا يطفي ناره حبيبي غير لو عدتها لي ..
عارف بتعمل بيه ايه كلمة حبيبي
زي اللي اول مره بيحس بأمان
خليك معاي .. خليك معاي يا حبيبي مهما كان
خليك معاي .. يا حلم عمري اللي بخيالي من زمان ونزلت وهي بتغني مسكت ايد قاسي وعيطت وقالت دا الي احتواني لما عرف الحقيقه ط دا الي شوفت معاها حنان دنيا كلها دا الي اه وراني ايام عذاب بس حصدت منه الحنيه.
قاسي: بعد م خلصت نجمه  راح عندها بحب ونزل علي ركبته وقال وعد مني ليكي قدام الناس دي كلها انك هتفضلي طفلتي المدلله ملكه قلبي وعمر م حبي هيقل لو ثانيه.
نجمه بحب ودموعها نازله:وقالت وانا قدام الناس دي كلها بحبك وهحبك اكتر م انا بحبك انت ابويا واخويا وصاحبي قبل م تكون جوزي.
قاسي بحب:شال 
نجمه ولف بيها وقال بحبكككككككك ي نجمتي.
الكل وقف يسقف علي منظرهم الجميل كميه الحب الي في عيونهم لي .
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
اما عند ملاك:نزلت من علي سلم وكانت جميله جدا هي لبسه فستان اسمر ونازله عشان تقول لي ليث انها خلصت يرحوا يستقبله نجمه من المطار.
ليث:بيبص تنح من جمالها وقال هي مين دي.
ملاك بغيظ:انا ي ليث ملاك مراتك يحبيبي.
ليث بحب:راح قال عارف ي ملكه قلبي والملكه مش بتمشي علي الارض كدا تؤ بتتشال علي العرش وراح شيلها وقال بحبكككككككك ي ملكه قلبي.
ملاك بحب:بحبك يواد ي ليث.
ليث: واد ربنا يسمحك ومسك أيدها راح عند العربيه عشان يرحوا عند المطار.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند قاسي: غمضي عينك ي نجمه اوعي تفتحي ماشي..
نجمه: مش فاهمه في حاجه ولا اي.
قاسيييييييييي:غمضي عينك بس يا نجمه.
نجمه:اهو يا سيدي غمضت عيني شوف هتعمل فيا اي.
قاسيييييييييي:مسك ايد نجمه طلعها الطياره وقالوا بحب فتحي.
نجمه:,فتحت عنيها كان الورد بينزل عليها من الي في طياره وبيصقفوا الي في طياره.
نجمه بصدمه:شافت صورهم كلها من وهي طفله عندها 8 سنين صور اول لقاء ليها مع قاسي هي في المطعم لحد وقتنا هذا متلزقه علي كراسي طياره وكل صوره اعتراف بكميه الحب براق ليها.
قاسيييييييييي:هاا عجبتك الطياره دي الي جمعتنا سوا انهارده ف حبيت معمل فيها ذكره حلوه.
نجمه بحب:مش عارفه ققولك اي غير اني أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسألني ما الدليل، أرأيت رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرمه بيك، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انت المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليك بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ماوصلنا لهذا اليوم ولهذه المرحلة ،مُتعلقة بِك وكأن الأرض لا تحتوي غيرك،أحبّك عدد ما قالوا العشاق كلمة أحبك، أحبك عدد ما سطرت الأوراق كلمة أحبك،انت زوج والامان وراحه القلب ،انت ونسي في هذه الدنيا الشاقه هل تعلم اني احبك قد امواج البحر.
قاسيييييييييي بحب:هل تعلمي أنتِ اني اعشق التراب الذي تمشي عليه ،انا احبك ياونيسه عمري في دنيا والاخرة،وانا احبك واطالب بالدعاء لربي اكون جنتك في الاخري ي حبيبت القلب،انتِ حبي في الارض وفي الاخرة ،
نجمه:وانت حبي في  الجنه.
الكل كان واقف عمال يسقف ليهم.
فاجأة كان صالح في نفس الطياره:قال نجمه
نجمه:,لفت لصوت وقالت صالح وجريت عليه
صالح:اخدها في حضنه المر دي حضن اخ لي اخته............... قال عارفه ينجمه يبختك بحبي ليكي حب سنين طفوله ومراهقه لما كبرتي بقيتي مراتي دان عباره عن حب ليكي لما بقيتي اختي الحب ليكي بقي أضعاف انا مش زعلان عشان انا عارف حاجه واحده بس أن الي بيحب حد عمره م يفكر يؤذي عشان انا فعلاً حبيتك يا احلي اخت في دنيا بتمني ليكي حياه سعيده قاسي بجد بيحبك اه سلام بي ملاك اختي الي انا ومن صغري ناقر ونقير.
نجمه:عيطت وحضنت صالح جامد وقالت مش تسبني ي صالح خليك معانا انت عارف عمري م كرهتك عشان انت غيرهم.
صالح:مش هقدر ينجمه لازم اعمل حياه جديده ارجع لشغلي...........المهم الي كان عامل ابويا دخل سجن بسبب الادله
نجمه:ماشي يا صالح خلي بالك من نفسك مش تنساني
صالح:مش هقدر انساكي ينجمه يلا حياة سعيده سلم على قاسي.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بعد فتره من الوقت كان ليث وملاك: وصلوا قدام المطار مستنين نجمه قاسي.
ملاك بتعب:حاسه اني دايخه  يا ليث مقدراش ققف.
ليث: بخوف مالك يا ملاك يا حببتي في اي.
ملاك:لسه هتكلم هوب رجعت علي ليث كل الي في بطنها.
ليث:بصدمه فتح عينه وقالها اه يا بنت الغداره كده بس قال بخوف مالك يا حببتي سلامتك تعالي نروح نشوفهم في الفلا.
ملاك:بتعب لالا انا كويسه يا ليث المهم هات مناديل وانا اسفه يا حبيبي علي الي عملته فيك.
ليث:لا مفيش اسف لو فعلا تعبانه تعالي نروح.
ملاك:لا خلينا واقفين دا بس اغماء بسبب ريحه البرفان بتاعتك قويه.
ليث: قلع جاكت وقال ليه مقولتيش ليا مكنتش هحط منه المهم عندي راحتك وسلامتك عندي با ملاك.
ملاك بحب:مفيش حاجه ولله فاجأة سمعت صوت نجمه هي بتقول ملاكككككككككككككككككككك.
ملاك:بتلف علي صوت بحب وبتطلع تجري علي اختها بتحضنها متخدش بالها من فستان.
نجمه بحب:بتحضن اختها م كل م عندها بتقول وحشتني وحشتني يا ملاك ياروحي..
ملاك:انتي اكتر كده اهون عليكي يا نجمه وفاجأة بتقع من طولها في حضن اختها.
عند:ليث دخل في حضن قاسي لسه بيقول مبروك كده تجوز بيشوف المنظر بيطلع يجري بيقول ملاككككك.
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والأربعون اضغط على : ( رواية نجمة القاسي الفصل الثاني والأربعون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نجمة القاسي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-