رواية ليل الفريد الفصل الثالث 3 بقلم جنى إبراهيم نبيل

رواية ليل الفريد الحلقة الثالثة 3 بقلم جنى إبراهيم نبيل
رواية ليل الفريد الجزء الثالث 3 بقلم جنى إبراهيم نبيل
رواية ليل الفريد البارت الثالث 3 بقلم جنى إبراهيم نبيل
رواية ليل الفريد الفصل الثالث 3 بقلم جنى إبراهيم نبيل

رواية ليل الفريد الفصل الثالث 3 بقلم جنى إبراهيم نبيل

ليل:انت.
:هو انتى بتشتغلى هنا .
ليل:ايوه انا بشتغل هنا دكتوره اطفال،حضرتك عندك مريض هنا فى المستشفى. 
:انا فريد الهوارى صاحب المستشفى.
ليل:اهلا وسهلا بحضرتك.
الممرضه:من بعد اذن حضرتك يا فريد بيه فى واحد عايز الدكتورة ليل.
ليل باستغراب: مين هو.
الممرضه:قال ان اسمه سليم 
ليل بتعجب:سليم ايه اللى هيجيبه هنا،بعد اذن حضرتك يا فريد بيه هروح اشوفه عايز ايه.
فريد:تمام تفضلى.
ليل راحت لسليم.
ليل:عامل اية يا سليم 
سليم:الحمدلله،انتى عاملة ايه مشفتكيش من ساعة ما تخرجنا.
ليل:الحمدلله.
سليم:انا عرفت انك فركشتى خطوبتك مع آدم.
ليل:من بعد اذنك يا سليم مش عايزه اتكلم فى الموضوع ده
سليم:انا مقدر كده،لكن انا بحبك يا ليل وانتى عارفه كده كويس.
Stop
سليم كان مع ليل فى الكليه وكان بيحبها لكن هى كانت  بتحب آدم 
ليل:من بعد اذنك يا سليم انا قولتلك كذا مره انك بالنسبالى 
صديق وأخ لكن انا مش هقدر اغير مشاعرى واتمنى انك متقولش الكلام ده تانى.
سليم بخيبة امل:تمام لكن ممكن على الاقل نكون صحاب.
ليل:ماشى.
سليم:تمام انا هامشي علشان معطلكيش عن شغلك مع السلامة.
ليل:مع السلامة يا سليم 
 ليل راحت كملت شغلها،حد خبط على الباب.
ليل:اتفضل.
الممرضه:فريد بيه طلب الكل لاجتماع.
ليل:تمام ماشى خمس دقايق وجايه.
ليل راحت للاجتماع.
فريد:اولا انا عايز أرحب بيكم كلكم و مبسوط انى اكون معكم .
الدكاتره:احنا  اللى مبسوطين اكتر اننا هنشتغل معاك يا فريد بيه.
فريد:تمام انا ناوى اطور من المستشفى واتمنى تساعدني.
الدكاتره:اكيد طبعا هنساعد حضرتك يا دكتور.
بعد ما خلص الاجتماع.
ليل قابلت مريم.
مريم:تيجى نتمشى على الكورنيش ونشرب عصير.
ليل:ماشى يلا وبالمرة احكيلك على الحصل معايا النهارده. 
مريم:ماشى يلا.
ليل و مريم راحوا الكورنيش وليل اخدت عصيرها المفضلة الفراولة ومريم اخدت عصيرها المفضل المانجا.
ليل:انتى عارفة مين هو اللى انقذنى.
مريم بفضول:مين.
ليل:فريد الهوارى.
مريم كانت بتشرب مايه شرقت.
مريم بتفاجئ:مين فريد الهوارى صاحب المستشفى. 
ليل:ايوة هو.
ليل:طب عارفة مين اللى زارنى فى المستشفى النهارده. 
مريم:لا معرفوش، هو فى حد زارك النهارده فى المستشفى. 
ليل:ايوة يا بنتى سليم زارنى النهارده. 
مريم:سليم زميلنا فى الكلية.
ليل:ايوة هو.
مريم:كان عايز ايه.
ليل بتنهيدة:عرف انى فركشت مع آدم وجاى فاكر ان احنا ممكن نكون مع بعض. 
مريم:وليه لا.
ليل بحزن:انا مش قادرة يا مريم اكون مع حد الفتره دى علشان هكون بظلموا وباظلم نفسى فهمتي يا مريم.
مريم: انتى صح،يلا بينا نروح علشان ماما عماله بترن عليا.
ليل:ماشى يلا.
ليل بعد ما روحت البيت وغيرت لبسها واستحمت ولبست بجامة مريحة قعدت على السرير ومسكت تليفونها لقت رسالة من آدم.
آدم:ابعتيلى كل الحاجات اللى جبتهالك والشبكة. 
ليل:حاضر بكره هبعت الحاجة مع الدليفرى.
ليل قامت علشان تحضر الحاجة شافت الخاتم اللى آدم اتقدملها بيه وفى نفس الوقت اللى اعترافلها بحبه فيه وافتكرت اليوم ده.
آدم وهو راكع على راجله:انا بحبك يا ليل واتمنى توافقي 
تكملى حياتك معايا.
ليل:ايوه طبعا موافقة انا بحبك يا آدم.
آدم شالها ولف بيها و بعديها اتعشوا مع بعد ووصلها البيت.
ليل بدموع:انت كداب يا آدم فضلت تقولى انك هتكمل حياتك
معايا وفى الاخر سبتني زى ما انت كملت حياتك انا هكمل حياتى.
كل هديه كانت ليل بتلمها كانت بتفتكر المواقف اللى آدم قدملها الهديه فيها ،أعياد الفلانتين واعياد ميلادها. وكل ما تفتكر تعرف اكتر قد ايه هى كانت مخدوعه فى آدم.
ليل نامت ودموعها نزلة على خدها.
ليل صحت الصبح استحمت واتوضت وصلت وغيرت هدومها.
وبعتت الحاجة  لآدم مع الدليفرى وحست انها عايزة تروح لمريم ركبت تاكسي وراحت لبيت مريم وخبطت على الباب 
وفتحتلها مامت مريم .
ليل:ازيك يا طنط.
فاطمة:الحمدلله يا حبيبتى تعالى اتفضلى.
ليل دخلت البيت.
ليل:مريم صحت ولا لسه.
فاطمة:صحت يا حبيبتى تعالى افطرى معاها.
ليل دخلت أوضة السفره.
ليل:صباح الخير يا قمر.
مريم:ده انتى القمر تعالى افطرى معايا.
ليل:آدم باعتلى رسالة امبارح.
مريم:كان عايز ايه.
ليل: كان عايز الشبكه والهدايا اللى جبهالى.
مريم:ردتى عليه بايه.
ليل:هرد عليه بأيه يعني بعتله الهدايا والشبكة مع الدليفرى ويلا بينا نروح المستشفى. 
ليل:ماشى يلا.
ليل ومريم راحوا المستشفى.
ليل:ايه ده بصى كده يا مريم مش ده٠٠٠٠٠٠
مريم:ايوه هو ايه اللى جابه هنا.
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية ليل الفريد الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ليل الفريد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-