أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

أنا وضرتي على اخت جوزي الحلقة الثالثة 3 بقلم هويدا زغلول
أنا وضرتي على اخت جوزي الجزء الثالث 3 بقلم هويدا زغلول
أنا وضرتي على اخت جوزي البارت الثالث 3 بقلم هويدا زغلول
أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

وطبعا انا مكنتش فاهمه معني الكلمه اللي 
قالتها وقولت ليها 
ملك 
يعني أنا مش فاهمه منك حاجه ، وهي ردت 
عليا بكل برود وقالت ليا 
امل 
بيحب يضرب بيعشق أن يحس أنه بيتهان 
وانا حبيت الموضوع ده معاه ،
ملك 
الكلام ده حرام ربنا هيحاسبكم علي اللي
انتي بتعملي ده وانا مش ناويه اعمل 
حاجه حرام وكمان عايزه أطلق ، وهي 
قامت وقفت وقالت 
امل 
وانتي فاكره أن بعد ما عرفتي سره هو هيطلقك
هو مش هيعمل كده الا في حاله واحده بس 
وانا فرحت وقولت ليها 
ملك 
اي الحاجه دي أنا تحت امره ممكن اعمل 
اي حاجه بس هو يطلقني ، وهي بصت ليا 
وقالت ليا 
امل 
بمزاجي أنا اسمعي يا بت احنا انتي لازم 
تتجوزي جوز اميره. وتخليه يطلقها ، وانا قولت 
ليها 
ملك 
اتجوزوا ازاي بس أنا متجوزه اسمعي بقي 
هي جوزتني جوزك عليان تنتقم منك وانتي 
دلوقتي عايزه أن اخلي جوزها يتجوزني وانا 
مش هعمل كده ، وهي راحت 
قعدت علي الكنبه وقالت 
امل 
خالص برحتك خليكي هنا في الشقه 
دي خدامه مهو اللي ميبقاش معايا يبقي 
ضدتي وربنا ما يوريكي اللي يكون ضدتي 
امشي يا بت ادخلي علي المطبخ خلصي 
الاكل ، وفعلا دخلت المطبخ وانا عامله 
اعيط وسمعت جرس الباب رن وفتحت 
امل وكان صلاح وقالت ليه 
امل 
اي من أمتي وانت بتخبط مش معاك مفتاح 
وهو رد عليها بصوت واطي وقالها 
صلاح 
اصل انا روحت جبت اميره وسامي جوزها 
زي ما قولتي ليا يا حبيبتي ، وفي الوقت
ده امل اتغيرت جدا وراحت بسرعه 
وقفت قدام الباب وقالت 
امل 
اهلا اهلا يا اميره تعالي اتفضلي يا حبيبتي
ازيك يا سامي عامل اي ، وبعدها دخلت 
اميره وسامي واميره قالت 
اميره 
ازيك يا حبيبتي عامله اي استغربت لما صلاح 
جه وقالي أنه عازمنا علي الاكل ، وامل 
كانت بصه في الأرض وقالت 
امل 
مع أنه مش قالي علشان اعمل حسابي 
في الغدا بس ثانيه ويكون الاكل جاهز 
، وانا كنت وافقه جمب المطبخ ومصدومه دمت اللي بيحصل ، وبعدها جت امل وقالت ليا 
امل 
انتي عارفه لو اميره عرفت اي حاجه من اللي 
بتحصل هنا أنا هعمل فيكي اي يابت ، وفي الوقت ده لقيت اميره داخله وبتقولي 
اميره 
ازيك يا ملك  عامله اي مالك ساكته 
ليه كده ، وانا قولت ليها بخوف 
ملك 
أنا الحمد لله كويسه يا حبيبتي بخير بعد اذنكم 
وخرجت ودخلت اوضتي وبعدها لقيت 
اميره داخله الاوضه وقالت ليا 
اميره 
مالك فيكي اي شكلك مش عجبني يا ملك 
قوليلي بقي اي اللي بيحصل 
هنا في البيت ده انا بحس أن 
اخويا مش كويس وفيه حاجه ، وانا قولت ليها 
ملك 
اخوكي كويس جدا وسيد الرجاله كمان وامل 
بتحبه اوي ومش بتحب تزعله ، وهي بصت 
ليا وقالت 
اميره 
امال فيه اي بحس أنه مش قادر 
يتكلم قدامها ، طيب ماشي أنا عايزه 
بس لو فيه اي حاجه تعرفني عالطول ، وفي 
الوقت ده امل دخلت وقالت 
امل 
بقولك اي يا اميره صلاح قالي علشان 
اتجوزت عليكي انا هطلعك عمره أنا وهو 
ممكن تخلي ملك عندك الفتره دي ، وانا 
قولت ليها 
ملك 
طيب ما اروح عند امي احسن ، ولقيت امل 
بتبص ليا جامد وقالت 
امل 
مينفعش انتي عارفه اخوكي صعب ازاي وقولت 
ليه كام مره أنها تروح لامها وهو مش 
موافق ، واميره قالت ليها 
اميره 
ماشي يا امل اللي انتي عايزه وعمره 
مقبوله باذن الله ، يلا بينا بقي علشان
 ناكل بقي وفعلا خرجنا وكلنا كنا قاعدين 
عالاكل وصلاح قال 
صلاح
عامل اي في الشغل يا سامي لقيت سكرتيره 
ولا لسه ، وفي الوقت ده سامي قال 
سامي 
البنات كتير بس المشكله ان عايز 
بنت امينه بنت تخاف علي الشغل ، وفي الوقت 
ده امل قالت 
امل 
طيب ما تاخد ملك اهي حتي هتخاف 
علي مالك كويس ، والكل بص ليها وكان 
ساكت وبعدين قالت 
امل 
أنا أقصد يعني بدل ما تجيب حد غريب 
هي موجوده شكلها كويس وبعدين يعني 
من العيله ولا اي ، سامي بص ليا وقالي 
سامي 
انتي معاكي مؤهل اي يا ملك ، وانا مكنتش 
قادره اتكلم وقولت 
ملك 
معهد خدمه اجتماعيه ، وفي الوقت ده اميره 
قالت 
اميره 
لو اخويا موافق أنا معنديش مشكله خالص 
رايك اي يا صلاح
صلاح 
ماشي اللي تشوفه معنديش مشكله ، وبعد 
الغدا الكل مشي وانا كنت نايمه في اوضتي 
ولقيت باب الاوضه بيتفتح وكانت امل 
امل 
بقولك اي أنا ظبطت الدنيا كلها وانتي 
في الاخر لازم تسمعي كلامي ، وبعدها قومت 
وقولت ليها 
ملك
هو انتي عايزه اي بالظبط مع معاكي صلاح 
اهو بيسمع كلامك عايزه اي تاني 
امل 
ملكيش دعوه انتي سماعه انتي تعملي 
اللي بقولك عليه وخالص ، وبعدها خرجت 
وأنا فضلت قاعده وتاني يوم كانت 
امل خرجت ولقيت صلاح نايم في الاوضه
دخلت ليه وصحيته 
صلاح 
خير يا ملك عايزه حاجه ،وانا قولت ليه
هو انت ليه كده عالفكره حرام اللي 
انت بتعمله ده الراجل لازم يتعامل ب اسلوب 
احسن من كده ليه راضي 
علي نفسك تكون كده ، وفي الوقت 
ده صلاح اتعصب وقالي 
صلاح 
امشي من هنا مش عايز اشوف وشك تاني 
وانا كنت لابسه لبس البيت وقولت ليه 
ملك 
طيب اصبر البس هدومي طيب بالله 
عليك ما تخرجني كده ، وبعدها خرجني برضه 
وروحت بيت ماما بالعافيه لأن مكنش معايا 
فلوس واول لما خطبت فتحت ليا وقالت 
الام 
اي ده ملك انتي جايه دلوقتي ليه يا بنتي 
وبعدها أما عيطت وقولت ليها 
ملك 
ده كل اللي همك مش همك المنظر اللي 
جايه بيه وكانت الصدمه لما لقيت راجل 
خارج من الاوضه وقالها 
سيد 
اي يا قلبي مين اللي علي الباب ، وبعدها 
قولت ليه 
ملك 
مين ده يا ماما ردي عليا ، وبعدها قالت ليا 
الام 
اي جوزي يا حبيبتي زعلانه ليه انتي عايشه 
حياتك من حقي اعيش حياتي انا كمان 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( أنا وضرتي على اخت جوزي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-