أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

أنا وضرتي على اخت جوزي الحلقة الأولى 1 بقلم هويدا زغلول
أنا وضرتي على اخت جوزي الجزء الأول 1 بقلم هويدا زغلول
أنا وضرتي على اخت جوزي البارت الأول 1 بقلم هويدا زغلول
أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

فاكره يوم ما ضرتي امل دخلت عليا وانا كنت قاعده
علي السرير يوم فرحي وقالت 
امل 
اسمعي يا بت انتي جايه هنا ارنبه تولد وتغور 
وانا مش بحب الازعاج صوتك ده مش عايزه اسمعه 
خالص في الشقه انتي فاهمه ولا لا ، وانا كنت وافقه 
مرعوبه وقولت 
ملك 
حاضر ماشي طيب بالله عليكي ما تخلي يطلقني 
وانا امشي من هنا والله انا عايزه ارجع تاني حياتي 
وسط اهلي , وفي الوقت ده لقيتها 
بصت ليا بغضب وقالت 
امل 
ولما انتي يا حلوه مش عايزه تتجوزي وافقتي ليه 
من البدايه متخافيش يا حبيبتي هما 9شهور 
تجبي فيهم العيل وبعدين تمشي عالطول ، وانا 
قولت ليها بعياط 
ملك 
حاضر ماشي بس هي فين طنط اميره  اخت جوزي انا عايزه 
اقولها علي حاجه ، ولقيتها قربت مني وقالت 
امل 
هو انتي تعرفي اميره منين يا بت انتي ردي عليا 
وانا قولت ليها بخوف 
ملك 
ما هي اللي جت وقالت لماما عليا وقالت 
انها عايزه عريس لاخوها ، وفي الوقت ده هي قعدت 
علي السرير وقالت 
امل 
معقول انتي السبب في الجوازه دي يا اميره والله 
لاهلي جوزك يسيبك زي ما خليتي جوزي يتجوز عليا 
اسمعي يا بت احنا لازم نطلق اميره من جوزها 
وانتي تتجوزي بعدها وانتي لو مش حطتي 
ايدك في أيدي متعرفيش هعمل فيكي اي 
ملك 
اتجوزو ازاي وانا متجوزه بقولك اي انتو الاتنين
بتفكروا تخدو حقكم من بعض خرجوني أنا من الموضوع ده
وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا ملك 
عندي 20سنه وفاكره يوم ما رجعت من 
شغلي وكان معايا شنطه الاكل ودخلت ولقيت 
ماما قاعده علي الكرسي وقولت ليها 
ملك 
اما جبتلك معايا اكل هتكلي صوباعك ورا 
يا ست الكل انهارده قبض اول مرتب 
في حياتي ، ولقيت ماما قامت وقفت وقالت 
الام 
حبيبت امك والله اسمعي يا قلبي خالص 
انتي من هنا ورايح هترتاحي مافيش شغل 
تاني بقي ، وانا بصيت ليها وقولت 
ملك 
ازاي يعني يا ماما انا مصدقت القي شغل ، 
ولقيت ماما جابت فستان وقالت ليا 
الام 
هتفهمي كل حاجه بليل ادخلي بس البسي 
الفستان الحلو وهتفهمي كل حاجه بليل 
يا قلب امك ، وانا فرحت اوي بشكل الفستان 
ودخلت لبسته وفضلت وافقه قدام المرايا 
وبعدها جرس الباب رن وفتحت ماما وكان واحد 
ومعاه واحده وماما قالت 
الام 
اهلا اهلا يا صلاح بيه ازيك يا اميره 
هانم ادخلوا تعالو ، وفعلا دخلوا وبعدها أنا 
قلعت الفستان وخرجت وقولت 
ملك 
مساء الخير اهلا ، ولقيت ماما باصه ليا وقامت 
قالت 
الام 
هو ده اللي اتفقنا عليه فين الفستان وبعدها 
بصت ليهم وضحكت وقالت 
اهي بنتي يا اميره اي رايك فيها وفي الوقت 
ده لقيت صلاح قام وقف جمبي وقال 
صلاح 
الفرح بعد بكره وانتي يا عروسه بكره تنزلي 
تجيبي الفستان اللي انتي عايزه انتي حلوه 
اوي ، وانا كنت مستغربه وقولت 
ملك 
اي ده هو فيه ما تقولي ليا يا ماما ، ولقيت 
ماما جت جمبي وقالت 
الام 
صلاح بيه عايز يتجوزك وانا وافقت بس احنا 
مش هنلحق نجيب حاجه كده ، وهو بص 
ليا وقالها 
صلاح 
هو أنا يعني محتاج انك تجيبي حاجه انا مجهز 
كل حاجه ، وبصراحه كنت فرحانه اوي لأن 
حسيت أنه غني اوي ومعاه فلوس كتير 
وتاني يوم نزلت جبت الفستان وكل حاجه 
واخته كانت معايا وبعدها بيوم روحت شقته 
ودخلت واول لما دخلت شوفت امل وبعدها 
قالت 
امل 
اي ده عملتها برضه يا صلاح اتجوزت عليا 
ده انت يومك مش معدي الليله دي ، وفي الوقت ده اميره اخته قالت 
اميره 
حقه يا حبيبتي أنه يتجوز وحده تجيب ليه 
عيل يشيل اسمه ، وبعدها أنا كنت مصدومه 
وقولت 
ملك 
اي هو انت متجوز طيب ليه مقولتش 
ليا انك متجوز ، وفي الوقت ده لقيت مراته 
امل بصت ليا وقالت 
امل 
ادخلي جوا بقي ومش عايزه اسمع 
صوتك ، وانا فعلا دخلت وكان فيه صوت 
زعيق برا بس انا مكنتش سامعه حاجه خالص 
، وبعدها باب الاوضه اتفتح وكنت فاكره 
صلاح بس كانت امل اول لما شوفتها 
قومت وقفت وهي قالت 
فاكره يوم ما ضرتي امل دخلت عليا وانا كنت قاعده
علي السرير يوم فرحي وقالت 
امل 
اسمعي يا بت انتي جايه هنا ارنبه تولد وتغور 
وانا مش بحب الازعاج صوتك ده مش عايزه اسمعه 
خالص في الشقه انتي فاهمه ولا لا ، وانا كنت وافقه 
مرعوبه وقولت 
ملك 
حاضر ماشي طيب بالله عليكي ما تخلي يطلقني 
وانا امشي من هنا والله انا عايزه ارجع تاني حياتي 
وسط اهلي , وفي الوقت ده لقيتها 
بصت ليا بغضب وقالت 
امل 
ولما انتي يا حلوه مش عايزه تتجوزي وافقتي ليه 
من البدايه متخافيش يا حبيبتي هما 9شهور 
تجبي فيهم العيل وبعدين تمشي عالطول ، وانا 
قولت ليها بعياط 
ملك 
حاضر ماشي بس هي فين طنط اميره  اخت جوزي انا عايزه 
اقولها علي حاجه ، ولقيتها قربت مني وقالت 
امل 
هو انتي تعرفي اميره منين يا بت انتي ردي عليا 
وانا قولت ليها بخوف 
ملك 
ما هي اللي جت وقالت لماما عليا وقالت 
انها عايزه عريس لاخوها ، وفي الوقت ده هي قعدت 
علي السرير وقالت 
امل 
معقول انتي السبب في الجوازه دي يا اميره والله 
لاهلي جوزك يسيبك زي ما خليتي جوزي يتجوز عليا ، وانا قولت ليها 
ملك 
والله ما كنت اعرف أن هو متجوز ، ولقيتها 
جت جمبي وقالت 
امل 
شكلك طيبه وبتسمعي الكلام وانا بحب 
اللي يسمع كلامي خليني احبك احسن بدل 
ما اقلب عليكي ، وانا قولت ليها 
ملك 
حاضر والله هعملك اللي انتي عايزه ، وبعدها 
كانت خارجه وبصت وراها وقالت ليا 
امل 
اه غيري هدومك ونامي انتي علشان صلاح 
هينام معايا أنا انهارده ، وبعدها خرجت وانا 
قولت 
ملك 
حرام عليكي والله يا ماما اللي عملتي فيا 
ده ، وفضلت قاعده زعلانه وفي الوقت ده
كانت امل في اوضتها والغريبه أن صلاح 
كان خايف منها وقالها 
صلاح 
أنا أنا اسف والله ان عملت كده بس اميره 
هي اللي قالت ليا والله أن لازم اتجوز واكون 
اب ، وبعدها أمل قعدت علي السرير وقالت 
ليه 
امل 
اه وأنت بقي روحت وسمعت كلام اختك 
صح مش عارف اي اللي ممكن يحصلك 
مني انا عقابك انك هتروح تنام 
في المطبخ انهارده وعالارض من غير غطا ، 
والصدمه أنه قالها 
صلاح 
اضربني اعملي اللي انتي عايزه بس بلاش 
كده مش عايز ملك تشوفني كده وفي الوقت 
ده هي قالت ليه 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( أنا وضرتي على اخت جوزي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( أنا وضرتي على اخت جوزي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-