رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الحلقة الأولى 1 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الجزء الأول 1 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي البارت الأول 1 بقلم هويدا زغلول
رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي الفصل الأول 1 بقلم هويدا زغلول

اسماء 
رد عليا اختي بتعمل اي هنا علشان كده سبتي ماشي مع اختي يا محمد مش لاقي الا اختي 
رقيه 
اخرسي ماشي معايا ده اي أنا مراته يا حبيبتي وانتي مش اول وحده جوزها يسبها وبعدها يتجوز اختها عادي يعني 
وقبل ما نبدأ الحكايه اعرفكم بنفسي أنا اسماء بشتغل دكتوره 
كانت حياتي كويسه اوي لحد ما امي واختي 
جم من الشرقيه وفاكره يوم ما الباب خبط 
وفتحت وكانت ماما وأختي 
أسماء
مين ماما تعالي يا حبيبتي انتي وحشاني اوي 
ازيك يا رقيه عامله اي يا حبيبتي ، وبعدها 
ماما قالتلي 
الام 
اوعي ياختي الشنط تقيله اوي دخلينا الاول 
وبعدين سلمي زي ما انتي عايزه ، وفي الوقت 
ده رقيه كانت عامله تتفرج علي الشقه وقالت 
ليا 
رقيه 
الله شقتك حلوه اوي هو انتي غيرتي العفش 
مش ده العفش اللي اتجوزتي بيه ، وانا وقولت 
ليها
اسماء 
اه وباذن الله كلها السنة دي ونغير الشقه 
كمان اصل هاني مش عايز نعيش هنا 
، وبعدها ماما قالت بتريقه 
الام 
اه اصل اللي معاه قرش ومحريه يجيب 
حمام ويطيرو طيب ياختي اختك الكليه بتاعتها 
هنا في القاهره واحنا قولنا بقي نقعد عندك 
كام يوم لحد ما نلاقي شقه 
اسماء 
لا طبعا يا ماما انتي هتفضلي عايشه معايا 
هنا عالطول أنا فرحانه والله انكم جيتوا ، 
وبعدها رقيه جت قعدت جمبي وقالت 
رقيه 
بقولك اي يا اسماء معلش انا محتاجه كام 
طقم كده من عندك انتي عارفه الجامعه ولازم 
اكون لابسه احسن لبس وبصراحه مش معايا 
فلوس اجيب ، وانا قولت ليها 
اسماء 
عيب عليكي الكلام ده انا هاخدك وانزل اجيب 
كام طقم كده يا حبيبتي هو أنا ليا غيرك ، وفي 
الوقت ده تلفوني رن وقومت رديت وكان 
هاني جوزي 
هاني 
عامله اي يا اسماء معلش كنت عايزك تروحي 
لماما بس يا حبيبتي هتديكي حاجه ، وانا 
قولت ليه 
اسماء 
مهو مش هينفع يا حبيبي أصل ، وقبل ما اتكلم 
لقيته بيقول 
هاني 
ارجوكي يا حبيبتي تروحي بجد انا محتاج 
الحاجه دي اوي بقولك معلش سلام 
دلوقتي.  وقفل السكه معايا وانا كنت مكسوفه
اقول لماما أن نازله وبعدين قولت 
اسماء 
البيت بيتكم هنزل بس اجيب حاجه وجايه 
عالطول معلش يا ماما ، وبعدها هي 
قالت 
الام 
انزلي يا حبيبتي وتعالي هو احنا غرب برضه 
، وبعدها نزلت وشويه وطلع هاني الشقه 
ومكنش يعرف أن فيه حد جوا وكانت 
رقيه وافقه قدام دولابي وعامله تقيس 
هدومي واول لما دخل هاني رقيه قالت 
رقيه 
اي ده مش تخبط يا هاني في.حد يدخل كده 
، وهو اتكسف وقال 
هاني 
والله ما اعرف ان حد هنا معلش انا اسف 
وفي الوقت ده دخلت ماما وقالت 
ماما 
هههههه كتك اي يا رقيه هو انتي 
يا بت بتتكسفي من جوز اختك ده زي 
اخوكي برضه ازيك يا حبيبي عامل اي 
وبعدها هاني قال 
هاني 
ازيك يا حماتي نورتي الدنيا أنا اسف والله 
اصل انهارده عيد ميلاد اسماء وانا كنت 
عايز اعمل ليها مفاجاه 
الام 
اه مفاجاه طيب يا حبيبي شوف عايز 
تعمل اي واهي رقيه معاك اي ، وبعدها قال
ليها 
هاني 
اه طبعا امال ، وفي الوقت ده انا كنت عند 
حماتي وقولت ليها 
اسماء 
معلش يا ماما فين الحاجه علشان مستعجله 
شويه ولازم امشي ، وفي الوقت ده قالت 
ليا 
حماتي 
اي ده مالك مش عايزه تقعدي معايا ولا اي 
يابت انتي وحشاني اوي خليكي معايا شويه 
وانا قولت ليها 
اسماء 
اصل ماما في البيت ولسه جايه من السفر 
ولازم امشي علشان مش تزعل ، وبعدها 
لقيتها قامت وقفت وقالت 
حماتي 
اي ده يعني في حد في الشقه طيب قومي 
قومي وانا جايه معاكي ، وبعدها قولت ليها 
اسماء 
طيب فين الحاجه اللي هاني عايزها ناخدها 
معانا ، وبعدها قالت 
حماتي 
أنا لما اروح هقولوا عليها يلا بينا بقي ،وفعلا 
نزلنا وروحت الشقه وفتحت وكان النور مطفي 
وبعدين قولت 
اسماء 
اي ده انا و النور قاطع ولا اي وبعدها هاني 
نور النور وقالي 
هاني 
كل سنه وانتي طيبه يا حبيبتي وعقبال 
مليون سنه ، وانا كنت فرحانه اوي وقولت 
اسماء 
اي ده معقول والله انا كنت ناسيه وانت 
طيب يا حبيبي ربنا يخليك ليا ، وفي الوقت 
ده وقفت ماما جمب اختي وقالت 
الام 
شوفتي عامل معاها ازاي يا بت اتحركي شويه 
بطلي تقفي زي الطوبه كده ، وردت عليها 
رقيه وقالت 
رقيه 
عايزني اعمل اي يعني يا ماما وبعدين 
انتي فاكره أن جوزها ده هيجيب ليا عريس 
يعني ولا اي ، وقبل ماما ما ترد عليها تلفوني 
رن. وهاني قالي 
هاني 
لا انهارده مافيش تلفونات ارجوكي سيبي 
التلفون ،وبعدها قولت 
اسماء 
مش هينفع دي المستشفي اوعدك هرد 
وبعدها قفل الموبيل ، وبعدها رديت وقولت 
اي ولاده حاضر انا جايه حلا ، ولقيت 
هاني متعصب وقالي 
هاني 
اكيد مش هتروحي صح ،. وانا قولت ليه
اسماء 
معلش دي واحده بتولد ولازم اروح اوعدك هاجي بدري وبعدها مشيت وشويه وحماتي قالت 
حماتي 
معلش يا حبيبي ظروف شغلها هنعمل اي 
وحط نفسك مكانها لو شغل واقف عليك 
مش هتروح متزعلش نفسك 
هاني 
مافيش حاجه يا ماما خالص ، وبعدها حماتي 
قالت 
حماتي 
أنا همشي بقي يا حبيبي وفعلا مشيت ودخل 
هاني الاوضه وبدأ يغير هدومه وبعدها 
الباب فتح ودخلت رقيه  ومعاها صنيه اكل وقالت 
رقيه 
صعبان عليا علشان مش كلت من ساعت 
ما جيت جبت ليك لقمه تاكلها 
يتبع...
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اطلقت من جوزي وبعدها اتجوز اختي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-