رواية مشاكل عائلية الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء الثالث عشر 13 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت الثالث عشر 13 بقلم سلسبيل أحمد
![]() |
رواية مشاكل عائلية الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلسبيل أحمد |
رواية مشاكل عائلية الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلسبيل أحمد
اسر قرب منها - سيليا مالك؟
فجأه وقعت و اسر لحقها واتكلم بخضه: سيليا! يا سيليا!!!
بدء يفقد اعصابه من الخضه عليها و شالها حطها فالعربيه
____________ في المستشفي___________
زين: سيليا فين حصل ايه ؟؟
احمد: عملت فيها اية!
اسر: معملتش حاجه! كنا رايحين ناكل اول ما نزلت من العربيه داخت و وقعت فجأه
زين: يعني اية؟ فين الدكتور
اسر: اهدا يا زين بتعمل فحص قالي انها كويس
الدكتور خرج و زين راح بسرعه: عايز ادخل لها
الدكتور هز راسه بنعم و زين دخل عندها جري هو واحمد و اسر وقف مع الدكتور
زين: سيليا!!
حضنها بقوة: انتي كويسة حصل اية ؟
سيليا: مش عارفه يا زين دماغي تقلت فجأه انا خايفه يبقي عندي حاجه
احمد حضنها وطبطب عليها: متقوليش كده اهدي اكيد ده ارهاق متخافيش احنا جمبك
سيليا: هو فين اسر
اسر دخل: معاكي ، الدكتور فهمني
زين بلهفه: في اية؟؟ عندها اية
اسر: متخافش هو بيقول انيما شديده الاستاذة مش بتاكل؟
احمد: ماما لو عرفت مش هتسيبك عشان علطول بتقولك تاكلي وعلفكره احنا عرفنا بابا وزمانه ج
احمد مكملش ولقي محمود و فاطمه داخلين
فاطمه بدموع: سيليا حببتي انتي كويسه مالك
محمود وجه كلامه لاسر: في اية يا اسر؟ حصلها اية
اسر بسرعه: يجماعه اهدوا دي انم
سيليا قاطعته: الدكتور قال اكل كويس وده ارهاق بس صح يا زين!!
سيليا بصتله بترجي فا اتنهد وقال وهوا بيدوس على
كلامه: ايوه محتاجه تاكل كويس يا ماما خلي بالك بقي وزغطيها
كلهم ضحكوا وسيليا بصتله بأمتنان وحب واسر كان متابعها وهو باين عليه أثر قلق
سيليا بهمس: شكرا انك معايا
اسر بصوت واطي: و هكون دايما
خدوها ومشيوا واسر روح بعد ما اطمن عليها واعتذر لمحمود والدها لكن كان فاهم ان اسر ملوش ذنب وشكره عشان ودها المستشفي علطول
♡ وبعد مرور فتره صغيره جه اخيرا اليوم الى الكل مستنيه خطوبة سيليا و اسر ♡
_____________________
زين: ياعم نكدوااا انت
احمد: نعم
زين ضحك: شوف عارف نفسه ازاي ، كمل لبسك احنا هنتحرك بعد شوية
احمد: انا مخنوق يا زين انت ازاي صامد كده
زين: صامد اها ماهي عينيك دي الى مخلياني عايز اقtل الولا اسر حالا
احمد ضحك: الله؟
زين: من بعض ما عندكم
احمد: يعني مدايق
زين: مدايق و زعلان بكن مش غيران زيك
احمد: انت كداب يابو صلاح
زين ضحك: غيران شوية ارتحت قوم بقي واضحك ها متبقاش بومه كدا
احمد: طب اعملي الجرافته عشان مليش شغف دلوقت
زين: متخلي كتكوتك تعملها يوه نسيت انت سنجل هاهاهاها
احمد ضحك: على الاقل محدش بينكد عليا كل يوما اهاهاها
زين ضحك: تمام تكسب
خرجوا الاتنين وخبطوا على سيليا الى كان معاها البنات ملك و ليلي خطيبه زين
كلهم: اوعوا تفتحوا!
زين: متخافيش اسر لسه مجاش عايزين ندخل!
اسر من وراهم: مين ده الى مجاش؟ عايز ادخل انا كمان
ضحكوا وسلموا عليه وحضنوا بعض : بتيجي عالسيره زي ال..
اسر: ولد عيب
احمد: متروح وتيجي بكره
زين: احمد اية قلة الذوق دي؟ ، روح ومتجيش خالص يا اسر
اسر ضحك: اها هنبدء بقي تحفيل وهتستلموني فين
عروستي ياعم
احمد: بقالها اربع ساعات مع اختك وخطيبه زين تفتكر خ*لصوا عليها؟
زين: تفتكر؟
اسر: تؤ مفتكرش
زين: يا سيليا!!
سيليا من جواه: اصبر الله
زين: تمام لسه عايشة
الكل اتجمع كانت خطوبة صغيره للعيله بس وكان كل حاجه جميلة من اول تزين البيت اللطيف لحد الاكل طبعا وكل شيء و خرجت ملك و ليلي و وراهم سيليا
واول رد فعل كان لاسر لما شاف سيليا: اية القمر ده الله واكبر
سيليا قعدت قدامه وهي مكسوفه ولكن معجبه بشكله برضو واسر لاحظ وغمزلها
زين كمان انبهر بجمال ليلي وباس ايدها: اية الحلاوة دي ياعم محدش قدك؟
ليلي: انت كمان شكلك كيوت اوي
زين: كيوت اها اها ، وربنا انتي لطف
ملك قعدت جمب اسر و على يمينها احمد بصتله وكانت معجبه بشكله اوي
احمد: شكلك حلو
ملك استوعبت وبعدت بنظرها وقالت: ملكش دعوه
احمد ابتسم و جز على سنانه وهي كتمت ضحكتها.
وبعد تلبيس الدبل اسر اتكلم بصوت كله فرحه
اسر: حد يزغرط بقااااا
كله بدء يسقف ويحتفلوا بيهم الا احمد الى كان واقف لوحده وهوا حاسس ان كل شوية سيليا بتبعد عنه واحده واحده
سمع صوت وراه: واقف لوحدك ليه؟
_____________________
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )