رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رشا محمد

رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر 11 بقلم رشا محمد
رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني الجزء الحادي عشر 11 بقلم رشا محمد
رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني البارت الحادي عشر 11 بقلم رشا محمد
رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رشا محمد

رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم رشا محمد

والدتها : لا أنت لازم تاكلي عل،قة من بتوع زمان عشان 
ترجعي لعقلك قبل م حالتك تبقي مستعصيه ثم نظرت 
والدتها بجانبها وجدت المكنسة (المقشة يعني 🤣) 
فقالت: باااااس أنا لازم اردلك عقلك ف راسك قبل م 
ارجع اقول ياريتني لحقتها قبل م الجنا،ن يتو، حش في 
عقلها، ثم امسكت يد المكنسة وضر، بتها بها 
ليلي: عاااااا الحقووووني، عااااااا خلاص حرمت حرام 
عليكي كفاية اللي انا فيه مش عارفة لا اجري ولا اتحرك 
منك، عاااااا الحقووووني ياناااااااااااااس 
ثم امسكت ليلي يد والدتها وقبلتها وقالت خلاص ياماما 
أبوس ايدك كفاية وأنا هسمع كلامك وهعمل كل اللي 
تقوليلي عليه بس كفاية عشان خاطري 
تركت والدتها المكنسة من يدها ثم قالت: يعني هتسمعي
كلامي في كل اللي هقوله ولا هتتعبيني معاكي تاني؟! 
ليلي: لا ياماما هسمع الكلام والله حتي جربيني 
جلست والدتها بجانبها وهدأت وبكل هدوء قالت: شوفي
يابنتي، أنا خايفة عليكي، مفيش حد هيحبك ويخاف 
عليكي في الدنيا دي كلها قدي يابنتي 
ثم احتضنتها واكملت كلامها وقالت: يابنتي مفيش حد 
بيتمني يبقي في حد أحسن منه لكن الشخص الوحيد 
اللي أتمني يبقي أحسن مني في كل حاجة وأحسن حد 
في الدنيا كمان هو أنتِ، نظرت ليلي لوالدتها بإندهاش 
لكلامها، فأكملت والدتها وقالت: أيوه يابنتي بتمني 
أشوفك أحسن حد في الدنيا وأحسن مني كمان لأنك 
حته مني تعبت فيكي وعشانك وعايشة في الدنيا دي 
بس عشانك أنت، أنت أغلي مافي حياتي يابنتي 
فلما أشوفك بتعملي حاجة غلط لازم أنصحك وأبعدك عن
الغلط دا فورا والا هكون مش بحبك يابنتي
ليلي: وأنا عملت ايه غلط ياماما بس؟! 
أنا معملتش حاجة ياماما.... 
والدتها: لاء عملتي ياليلي، لما تتعلقي بواحد لسه شيفاه 
وكمان تتعلقي بيه وأنت في سنك دا ومش بس كدا 
دا هو كمان يعتبر من سنك يعني أنتم الاتنين غير 
مسؤلين، يبقي لازم امنعك ياليلي، عشان تحسي 
بالمشاعر دي ياليلي لازم تكوني مسؤلة وفاهمة كويس 
معناها ولازم تكون في النور يعني بالحلال يابنتي 
هل يونس دا يقدر يتقدملك في السن دا؟! 
صمتت ليلي وتفكر في سؤال والدتها 
أكملت والدتها وقالت: أكيد مش هيقدر يتقدملك في 
السن دا يابنتي لأن مستحيل أهله يوافقوا علي حاجة زي
دي وهو لسه مخلصش دراسه ولسه بياخد مصروفه من 
أبوه يابنتي، لسه بدري أوييييي علي كل دا ياليلي 
ثم اقتربت منها واحتضنتها وقالت: كملي دراستك الأول
ياليلي وبعدين ابقي فكري في كل دا يابنتي 
ليلي: بس ااااا بس ياماما 
والدتها: بس ايه ياليلي، اوعديني يابنتي انك مش 
هتكلمي يونس دا تاني وانك هتاخدي بالك من دراستك 
وان شاء الله لما تكملي دراستك هتلاقي ابن الحلال اللي
يدخل البيت من بابه 
ليلي نظرت للأسفل بكل حزن ولم تتفوه بكلمه 
والدتها: اوعديني يابنتي 
ليلي وهي يملؤها الحزن ولمعت عيناها من الدموع: 
أوعدك ياماما
والدتها: ايوه كدا تبقي بنتي حبيبتي ثم قبلتها وقالت: 
هروح أنا بقي أعملك صينية بشاميل تستاهل بوئك 
وبعد أن تركتها والدتها وخرجت من الغرفة واغلقت الباب
خلفها وقبل أن تبتعد عن غرفة ليلي سمعت صوت هاتف
ليلي يرن فانتظرت لكي تسمع هل ليلي ستفعل كما قالت 
لها أم ستكذب عليها، ظلت تستمع من خلف الباب 
فوجدت ليلي لم تجيب علي هاتفها حتي انتهي من الرن 
ولكن عاود الاتصال مجددا فردت ليلي علي الهاتف 
ليلي: الوووو
يوسف: مش بتردي ليه يالولا 
ليلي: لولا؟! من فضلك أنا مش زي البنات اللي بيعرفوا 
شبا، ب من ورا أهلهم ومحبش ابدا ان حد يتسلي بيا 
فمن فضلك لو عايز تتسلي ارجوك تبعد عني انا مش 
بتاعة الكلام دا 
والدتها تقول لنفسها من خلف الباب: يابنت الهبلة في 
واحدة تقول كدا لواحد يامنيلة، انا قولتلك ابعدي عنه 
مش تقوليله انت بتلعب بيا، صمتت والدتها عندما 
سمعت ليلي تقول: بجد؟! يعني أنت هتفاتح بباك 
ومامتك وتجيبهم وتيجي تخطبني؟! 
عند نور ꧁®®®®®®®®®®®®꧂
اقتربت ميرا من يزن لتبعده عن نور و تقول: اهدي يايزن
بالراحة ع البنت من فضلك اهدي والموضوع هيتحل ان
شاء الله ونور هتسمع الكلام وهتنفذ كل اللي أنت قولت 
عليه بس المواضيع دي تتاخد بالعقل مش بالعافية ابدااا
ياحبيبي 
يزن يحاول أن يبعد ميرا عنه وبصوت مرتفع يقول: 
ابعدي عني ياميرا دي بنت قليلة الأدب وعايزة تتربي من
أول وجديد 
ميرا تتمسك به وتقول: أرجوك يايزن اهدي وسيبني 
اتكلم مع نور وأنا هخليها تشيل الموضوع دا من دماغها 
خااالص بس من فضلك سيبنا لوحدنا دلوقت
ارجوك يايزن سيبني مع نور دلوقت وروح شغلك وكله
هيبقي تمام 
يزن تركهم وخرج ذهب لعمله 
ثم اقتربت ميرا من نور وساعدتها علي الوقوف 
واجلستها ع السرير وجلست بجانبها وقالت: ياحبيبتي 
الموضوع دا لازم يخلص والا مش هيحصل كويس 
خالص، أنا دلوقت قدرت ابعد بباكي عنك وانه ميأذكيش
لكن أنا مش هقدر ابعده عنك بعد كدا 
نور ببكاء شديد : مستحيل أقدر ابعد عن يوسف ياماما 
مستحيل ياماما، مفيش حد يقدر يبعد عن روحه ياماما 
ميرا احتضنت نور وقالت: طيب أنا هطلب منك طلب 
وبتمني تنفذيه الطلب دا هيكون حل هيرضي جميع 
الأطراف 
نور: طلب ايه ياماما؟! هتقوليلي بردو انساه وابعد عنه؟!
ميرا: لا يانور مش هقولك كدا، شوفي يانور بباكي في 
الوقت الحالي رافض اي نقاش في الموضوع دا 
ومستحيل يوافق علي اي حاجة تكون بينك وبين يوسف
وأنت بتقولي مستحيل تنسيه او تبعدي عنه، يبقي احنا
لازم نوصل لحل مؤقت يرضي الطرفين 
نور: ايه هو الحل دا ياماما؟! 
ميرا: شوفي يانور انا مش هقولك انسي يوسف، لكن 
هقولك ادي لنفسك فرصة تتأكدي من مشاعرك تجاهه 
وهو كمان يتأكد من مشاعره وكمان يكون بباكي هدي 
وقدر يفكر في الموضوع كويس 
نور: ازاي بس ياماما؟! بتقولي منساش يوسف وكمان 
ادي لنفسي فرصة عشان أتأكد من مشاعري، أنا مش 
فاهمة حاجة خاااالص
ميرا: شوفي يانور انت هتاخدي هُدنه وتفكري مع نفسك 
بهدوء هل فعلا هو يوسف اللي عايزة تكملي باقي 
حياتك معاه ولا لاء... وفنفس الوقت هنقول لبابا انك 
خلاص صرفتي نظر عن يوسف خااالص 
وبعد م تخلصي دراستك هتكوني كبرتي شوية وتفكيرك
نضج وقدرتي تقرري كويس أنت عايزة ايه في حياتك 
ولما بباكي يشوف انك قدرتيه وسمعتي كلامه هيهدي 
ولما تخلصي دراستك أكيد هيشوف الموضوع بشكل 
مختلف ويكون يوسف كبر وتفكيره اتغير وقدر يغير 
نظرت بباكي ليه 
صدقيني يانور الموضوع محتاج وقت وكل شئ هيكون 
تمام 
صمتت نور لتفكر قليلا ثم وافقت علي فكرة والدتها 
ميرا: خلاص طالما وافقتي أنا هكلم ميرال وأفهمها اللي
احنا اتفقنا عليه واخليها تفهم يوسف انه يهدي لحد م 
يخلص دراسته وكمان عشان أكيد هي دلوقت زعلانه 
من بباكي واللي حصل وافهمها انها كمان تدي يزن فرصة
وهو لما يهدي ويشوف الموضوع بتاعك أنت ويوسف 
خلص مش هيهون عليه يبعد عن أخته وهيكلمها تاني 
نور: خلاص ياماما اتفقنا...... 
عند ميرال وحمزة ꧁®®®®®®®®®®꧂
تغلق ميرال الهاتف بعد أن اتفقت مع ميرا علي أن تُقنع
يوسف أن ينتظر حتي ينتهي من دراسته ويعيد النظر
في خطبته من نور وأن تترك يزن حتي يهدئ ويكلمها
التفتت ميرال وجدت يونس امامها يقول: كويس انكم
مع بعض عشان عايزكم في موضوع مهم 
اقترب منه حمزة وهو يقول: خير يايونس اللهم اجعله 
خير ايه الموضوع اللي عايزنا فيه؟! 
يونس: أنا عايز أخطب يابابا......... 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اغتصاب زوجة الجزء الثاني )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-