رواية فرسان الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

رواية فرسان الصعيد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد
رواية فرسان الصعيد الجزء الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد
رواية فرسان الصعيد البارت الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد
رواية فرسان الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

رواية فرسان الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد عماد

في قصر حامد ..
كانت تقف وهي لاتشعر باي شي من حولها ولا ترا شيئا سواء ذلك الشيطان التي تؤد قتله آلاف المرات .
حامد بابتسامه /واحنا نطول برضك ي صقر باشا ده يوم المني لما فرحه تتجوز راجل زيك .
رعد بغضب /جرا ايه ي ابوي علطول كده رحبت بالموضوع بس انا بقا مش موافق .
اسد بحده /انت طول عمرك بتقول ان البت متنفعش تتطلع بره عائلتها وبره الصعيد وانا كمان مش موافق علي الجوازه دي ي ابوي .
حامد بغضب /جرا ايه ي واد انت وهو هتعملوا عليا رجاله ولا ايه انا الي اقول والي أقوله يتنفذ وبس فاهم ي واد انت وهو .
صقر بنظره خبيثه ل فرحه /مبروك ي عروسه .
فرحه بكره ودموع وهمس /مش هيحصل واصل مش هتلمس شعره مني الا علي جثتي ي عره الرجاله .
صقر بخبث/توتو فيه واحده برضه تقول ل جوزها كده لسانك ده هقطعه وهتشوفي ايه رايك نتكلم في كل حاجه دلوقتي ي جناب العمده اصلي بصراحه مستعجل .
حامد بابتسامه /طبعا ي صقر بيه اتفضل .
*******************.
في الاعلي ...
في غرفه فرحه .
كانت تجلس وهي تبكي بحرقه وقهره فقد تحملت بما يكفي.
شذا بصدمه /اتجوزتي انتي وسليم معقول .
فرحه بدموع ووجع/ايوه ي شذا ورعد وأسد عارفين كان لازما اعمل كده علشان احمي نفسي من للشيطان ده بس واضح اني مش هعرف اخلص منه واصل .
شذا بغيظ شديد/ازي ي عني كده خلاص خلصت انتي متجوزه علي سنه الله ورسوله ي عني الموضوع منتهي .
فرحه بدموع ورعب /مش بالسهولة دي ي شذا لو ابويا عرف اسهل حاجه عنده يخلص من سليم أو يخليه يطلقني بالعافيه مانتي خابره ابوي زين ي شذا .
شذا بوجع عليها /طب انتي هتعملي ايه دلوقتي .
فرحه بدموع /مش عارفه مش عارفه ي شذا .
******************.
في الجنينه ...
كانوا يقفون رعد وأسد .
رعد بغضب /طلع عندك حق لما قولت أنه شيطان ومزقوق علينا .
اسد بحده /محدش يعرف قدي ي رعد ومهما حاصل مش هسيبه يكسب الرهان ده واصل .
رعد بضيق /ابوك لو عرف جواز فرحه من سليم محدش عارف ايه الي ممكن يعمله ي اسد .
اسد بجديه /صقر مورط ابوك في حاجه انا متاكد من كده ثقته وهو بيتكلم مش مريحه وانا عارفه كويس لازما نعرف الاول هو مورط ابوك في ايه علشان نردله القلم علي قفاه .
رعد باستغراب /ودي هنعرفها ازي ي اخوي .
اسد بجديه /فرحه فرحه هي الوحيده الي هتعرف .
علي الجانب الآخر...
كان يسير صقر الي الخارج لتوقفه فرحه بغضب لتنفذ الخطه .
/استنا عندك .
صقر بنظره خبيثه/ايه ده لحقت اوحشك الشويه دول ما لسه الي جاي هنكون كله سواء .
فرحه بكره وغضب /مش هيحصل واصل انا محبتش في حياتي غير سليم وعمره مهكون لغيره واصل .
صقر باستفزاز /سليم خلاص ي حلوه هكسره مليون حته زي ماكسرت الحوض بتاعه لما تكوني ليا وأزل فيكي براحتي.
فرحه بكره وغيظ /مش هيحصل واصل .
صقر بخبث وهو يظهر تلك الأوراق ليتحدث بجديه وثقه .
/لا هتوافقي وهيحصل غصبن عنك وعن اهلك ي حلوه لأن ابوكي ماضي علي نفسي شيكات بملايين لو بعته كل الي معاكوا مش هتكفي ربع المبلغ ده غير ورقه ممضي عليها بخطه أيده بتقول أنه استلم شحنه كبيره من المخدرات ي عني آخرته السجن طول حياته عرفتي ليه انتي هتوافقي ورجلك فوق رقبتك .
فرحه بكره وغضب /اه ي حقير ي حقير ي ندل .
صقر بضحكه عاليه/هههههه ايه رايك سلام ي عروسه وجهزي نفسك .
فرحه بصوت عالي وتوعد /انت الي تجهز نفسك للنهايتك ي صقر .
****************.
في مكتب حامد ....
كان يسمع ل تلك التسجيل التي استطاعت فرحه أن تسجل اعتراف صقر .
اسد بحزن شديد/ايه رايك في الي سمعته ي ابوي مش ده صقر باشا الي انت شايفه راجل ولا كل الرجاله وعايز تجوزه بتك شوف مورطك في ايه.
حامد بدموع وانكسار /سمحيني ي بتي سمحيني حقك عليا ي ضنايا اني كنت هرميكي ل كلب زي ده سامحوني كلكم ي ولادي .
فرحه بدموع وهي تقبل يده/مسمحاك ي ابوي وعمري مزعل منك واصل المهم تشوف هنعمل ايه مع الشيطان ده .
سليم بابتسامه ساحره /الشيطان ده انا الي هتصرف معاه متقلقش ي عمي .
فرحه باستغراب /سليم انت عرفت ازي .
شذا بابتسامه/انا الي اتحدد معاه مش جوزك برضك .
حامد بصدمه/جوزها .
سليم بابتسامه ساحره/ايوه ي عمي جوزها علي سنه الله ورسوله بس قسما بالله ملمست منها شعره لأنها اغلا حاجه في حياتي ارجوك ي عني خلينا نجتمع سواء .
حامد بعتاب وندم لذاته /سمحني ي سليم ي ابني صدقني الي عمله فيا العيل ده كسرني اتكسرت اني طلعت اهبل كده وعرف يورطني في المصيبه دي تخيل لو قدم الاوراق دي البوليس هتفضح وسريتي هتكون علي كل لسان  .
سليم بابتسامه/معاش الي يورطك ي جناب العمده قسما بالله لجبلك حقك منه وارميه هو واخته بره البلد كلها .
اسد ورعد وحازم/واحنا معاك ي سليم .
*****************.
في فيلا سليم .....
كان يسير صقر وعلي وجهه ابتسامه انتصار لم يشعر بمن يغرز الحقنه المخدره ليسقط مغشيا عليه .
********.
في المخزن ....
كان يتنفس صقر بصعوبه اثر تلك الكدمات التي لاقاها من هولاء الفرسان .
سليم بغضب جحيمي/كنت عايز تكسرني وتاخد البت الوحيده الي حبتها لعبت معايا اللعبه الغلط ي صقر .
صقر بغضب شديد/هاخدها ي سليم وهخليك تندم ندم حياتك علي الي عملته في اختي ولا ناسي أن ابويا الي عملك .
اسد بحده وغيظ/قصدك شركات ابوك سليم هو الي عملها وهو صاحب الفضل في كل الي وصلتوله ي ابن الدميري .
صقر بنظره استفزازيه /اهلا انت بالذات خليك بعيد ي سليم علشان هتخسر كتير اوي واولهم جناب العمده .
رعد بغضب جحيمي/جناب العمده هيفضل جناب العمده ي كلب والي كنت مورطه فيه خلاص بقا تحت أيدينا .
صقر بصدمه /ازاي مش ممكن .
سليم بسخريه وهو يخرج الاوراق /لا مكمن ي صقر صح نسيت اقولك ان صوفيا سلمتلنا كل الاوراق بصراحه بت جدعه وعارفه مصلحتها باعتك قصاد مبلغ بس بصراحه هو مبلغ يستاهل .
صقر بصدمه ودمع /معقول اختي تعمل كده .
اسد بحده /عارف ليه لانكم متربين بالحرام محدش فيكم بيفكر غير في نفسه لو كنت انت فكرت فيها مكنتش عملت كده في بنات الناس الي بتغتصبهم وتهددهم هما واهليهم لو فتحوا بوقهم هيروحوا وراء الشمس الي زيك شيطان ولازم ينتهي .
ليتقدم الشرطه ليقبضوا علي صقر ليحتتضن سليم وأسد ورعد بعضهم البعض فقد انتهاء ذلك الكابوس ..
*****************.
في قصر حامد ....
كانت فرحه تجلس في احضان والدها ولا اول مره تشعر بذلك الدفي.
حامد بدمع وندم/سمحيني ي فرحه ي بتي انا قصرت معاكي انتي وأخواتك
جوي .
فرحه وهي تقبل يده والدها /علشان خاطري ي ابوي انسا كل الي فات وخلينا نبدوا من جديد.
شذا بمرح وخفه/ايوه ي عمي ماهي فرحه الا علي الحجر وانا بنت البطه السوداء .
فاطمه بابتسامه/انتي دائما عمله قلق كده .
فله بابتسامه /لا ده انتي لسه مشوفتيش حاجه واصل .
حامد بحنان وهو يحتضنهم /ربنا يخليكم لبعض ي بنات ومن هنا ورايح انا ابوكم .
رباب بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك لينا ي سيد الرجاله.
اسد بمرح /خيانه مراتي في حضن ابويا.
رعد بضحك /هي مرائتك بس ابوك مشاء الله كوش علي كله.
حامد بابتسامه /شكلكم رايق يبقا الموضوع خلص علي خير صوح .
سليم بابتسامه/كله تمام ي جناب العمده محدش يقدر يكسرك واصل طول ماحنا عايشين .
حامد وهو يحتضن سليم بحب /ربنا يحميك ي ولدي لولاك مكنتش خابر ايه الي ممكن يحصل واصل .
سليم وهو يقبل يده باحترام /عايزني اصدق اني كيف ولدك صوح يبقا تحدد فرحنا انا وفرحه في اسرع وقت .
حامد وهو يحتضنهم بابتسامه /الخميس الجاي فرحكم هعملكم اكبر فرح في الصعيد كله .
سليم بابتسامه/مبروك ي فرحتي. 
فرحه بابتسامه/الله يبارك فيك ي سيد الرجاله .
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية فرسان الصعيد الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية فرسان الصعيد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-