القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشاكل عائلية الفصل التاسع 9 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الحلقة التاسعة 9 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء التاسع 9 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت التاسع 9 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الفصل التاسع 9 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل التاسع 9 بقلم سلسبيل أحمد


احمد: انتوا جيتوا اوضتي تعملوا اية اخرجوا يلا
زين قرب منه: انت كويس!!
سيليا بقلق: زين احمد كان بره مكنش نايم اصلا! 
زين بصله بشك ومسك وشه جامد: انت شارب اية؟؟؟
سيليا برقت واحمد وقع
قومه بسرعه وقعد يفوق فيه وخده الحمام نزل راسه تحت الدش وسيليا كانت بتعيط في صمت عشان خايفه ابوها و امها يصحوا يشوفوا كدا
"في اوضه زين"
- اشرب القهوه دي 
= دي مره! 
زين مسكه: اخلص فوقلي كده وقولي حصل اية ؟؟؟ 
سيليا بدموع: زين اهدي! 
احمد: والله مكنتش اعرف
زين: مكنتش تعرف اية ياض ، اية عبيط بتشرب اي حاجه
احمد: انا مشربتش حاجه! انا كنت مع صحابي و في واحد جديد نعرفه قولتله اني مصدع اداني برشام غريب وقالي هيضيع الصداع فى الاول الصداع خف وبعد كدا مش فاكر حصل اية ، زين صدقني انا مشربتش حاجه
زين بص لسيليا: روحي نامي
سيليا: انا عايزه اطمن عليه!
زين بنفاذ صبر: قولتلك روحي اهو كويس وانا معاه
احمد: متخافيش يا سيلا انا بقيت تمام روحي نامي 
خرجت وزين قعد جمبه واتكلم بهدوء مر*عب: هتخدني توديني عند صاحبك ده دلوقتي 
احمد برق وبص للساعه: احنا الفجر! 
زين شده معاه: ابقي قول لنفسك يالي جاي البيت الساعه 1 
اتحركوا للباب فعلا ولكن اتفاجئوا بمحمود: انتوا رايحين فين فالوقت ده
احمد سكت و زين اتكلم: هنجيب اندومي اوعي تعرف ماما بقي عشان متسبش البيت وتمشي 
محمود: خد يابني هنا مفيش نزول دلوقتي انتوا اية مسهركم اصلا وانت يا استاذ احمد جيت امته؟؟ 
احمد: أءء
زين: جه الساعه 12 كدا كان عنده امتحان فالدرس فا اتأخر
احمد: اها
محمود: طيب ادخلوا ناموا مفيش نزول دلوقتي 
فعلا دخلوا احمد اتنفس بأرتياح اما زين كان هيت*جنن فا احمد راح اوضته يشوفه: زين
زين: انا على اخري اطلع بره 
احمد: والله مكنتش اعرف
زين: مكنتش اي؟؟  هو انت عيل انت راجل انا بقولك ودي اختك و جيب اختك عشان انت راجل يعني اية يضحك عليك
احمد: بقاله فتره بيقرب من شلتنا وعمال يجبلنا فحاجات ويعزمنا مره معرفش عمل كل ده ليه بس وثقت فيه
زين بعصبيه: بيجيب رجلكم ده انا هطلع م****** 
احمد: طب اهدي بس! مش انت عايزه هنروحله بكره هكلمه يجي وانت معايا ممكن تهدي بقي ومتزعلش مني 
زين ضربه بغل: يلا انا خايف عليك ومغلول منه 
احمد ابتسم: ايدك تقيلة ياعم ، وبعدين متخفش مش هقع انا
زين: لا ونبي ؟ ده ازاي وانت جاي بتتطوح
احمد: اقصد اني مش هقع لاني اوردي فالقاع 
زين ضحك بأستفزاز وحدفه بمخده: قوم اتخمد يلا قوم 
احمد ضحك و قام وبعدين بصوا لبعض وتلقائي كل واحد اتجه ناحيه التاني وحضنوا بعض و احمد بدء كلام: انا بحبك
زين: شغل السهوكه ده للاسف بياكل معانا 
احمد قعد يضحك وبعدين سابو وناموا..
____________تاني يوم الصبح___________ 
اسر صحي على مكالمه من زين
اسر: اهلا يا اخو مراتي سيليا عامله اية
زين: يا دمك طب اسالني انا الاول عامل اية
اسر: الأولوية للزوجه ، عامل اية بقي 
زين: عامل خناقه من بتوع ثانوي جاي 
اسر: عشر دقايق وابقي لا عشره اية انا هاجيلك بالبيجامه
زين قفل: ونعمه الصحاب بموت في اختياراتي 
__________________ 
- سيلاااااا قوميييي
قامت بخضه = في ايييه!! 
احمد باس خدها بسرعه: وحشتيني يلا عشان نفطر 
= يخر*بيتك ، خد هنا استني
- ها
= عامل اية! وفين زين
- انا كويس والله ،  زين نزل يقابل حبيبك 
سيليا وشها احمر: حبيبي! مين! 
احمد ضحك: اسألي وشك 
سيليا: ههه بايخ يلا نفطر احسن
_____________________
- اسر ! رايح فين كده ومستعجل رايح تقابل صحبتشي 
= لا رايح اقابل صاحبي اخوه صحبتشك 
ملك ضحكت: اممم بتجيب رجله عشان تاخد اخته اخص 
اسر: يا بت بطلي لماضه روحي على درسك يلا 
ملك: ماما لسه بتلبس ياعم  
اسر: عم هو انا سواق ميكروباص اشطا هروق عليكي لما اجي  
ملك وهي بتبعد: والله بقول للسواق ياعموو
اسر ضحك ونزل واتقابل هو و زين فمكانهم: 
( توضيح مكانهم ده عباره عن حاجه شبه الصحرا لكن مش مهجورة مكان يشبه للمقطم كده وفيه جبال وهادي بيقعدوا على اعلي حته فيه ) 
اسر: فين العاركه؟؟ 
زين: اقعد 
زين حكاله كل الى حصل وراقب تعبيرات وشه وكانت كلها غضب لانه يعتبر احمد زي اخوه ويمكن اكتر 
اسر: انت ازاي مكلمتنيش نجيب امه بليل فساعتها
زين: حظه ابنال... ابويا صحي وقعدنا انا و احمد 
اسر: ودلوقتي؟؟ 
زين: مستني احمد ينزل فمعاد درسه عادي عشان ابويا ميشكش فينا ولو عرف الموضوع ده هيأثر عليه واكيد ماما مستحيل اعرفها
اسر: عندك حق طب وسيليا اية
زين: مال سيليا دلوقتي ياعم متركز معايا
اسر: ياغبي اقصد سيليا عارفه! 
زين: اها وقعدت تأوء وبعدين فهمتها متقلهمش
اسر: سبت مراتي تأوء وتنام ف عينيها حزن؟ 
زين ضحك غصب عنه من طريقه اسر: يبن الرايقه مش وقتو هتحول عليك
اسر: خلاص ياعم هنستني يروح اهو طب كلم سيليا شوفها كده عامله اي؟ 
زين: يا الله ، يخرابي ليلي بترن
اسر: بيقولك مره في واحد هيتنكد عليه من خطيبته.
زين: منك لله 
زين: الو
ليلي: انت ازاي متكلمنيش كل ده يا استاذ؟؟ 
زين: والله كان فش مشكله بس اصل أ
ليلي: يلا نفسخ الخطوبة اصل الاهتمام مبيطلبش 
زين: طب ينفع اصالحك؟؟
ليلي: مش هقبل اعذار تؤ 
زين بحنيه: عشان خاطري هصالحك والله  
ليلي: بلاش النبره الكيوت  الهاديه دي بس 
زين: اسمعني مني هيبقي فيها حاجات حلوة 
ليلي: مستنيا يلا باي عشان عندي جامعه 
زين ضحك: خدي بالك من نفسك طيب 
ليلي: حاضر سلام
اسر من وراه: يا حنين! 
زين: بس بلاش انت كل شوية سيليا سيليا
اسر: مراتي عايز اية
زين: لما تبقي تتجوزها بقي
قعدوا سوا وملك و سيليا اتقابلوا عشان الدرس وبعدين وكانوا مروحين سوا واحمد بيوصلهم: 
- شوفتي البنت الجديده؟ 
= مين المسهوكه ام بنطلون مقطع دي
احمد: هي البنات كلها بتغل من بعض
ملك: ششششش 
أحمد: استني يا اما يعني اية شششش دي ، شوفي صحبتك يا سيليا 
سيليا: صحبتشي ؟ براحتها
احمد: طب تمام احنا يعني جربانين
ملك ضحكت: عايزه عصير قصب 
سيليا: اها يلا نجيب
احمد بنرفزة: انا هنا والله ولا انا شفاف
ملك: هاتيله يابنتي معانا نكسب ثواب
احمد مسك سيليا: انا هجيب اتنيلوا 
ملك ضحكت: انا مش قولتلك تبقي سترونج وومن؟؟ 
سيليا بسخريه: ياختي اهو عندك لو عرفتي تشتري حاجه ومقلش هجيب انا هديكي 100 جنيه 
ملك: حلو اوي 
ملك راحت سوبر ماركت تشتري شوكلاتة وهوا بيجيب العصير ورجعت قبله 
ملك: هاتي 100 جنيه 
احمد من وراها: بتوع ايه هوا اي نصب 
سيليا: احمم مش بتوع حاجه
احمد بص في ايدها: انتي جبتي البتاعه دي منين 
ملك: من السوبر ماركت ده
احمد: اها ماش ايييه؟؟ 
سيليا ضحكت: اوبس
احمد: هو انا مش قولت لو عاوزين حاجه قولولي 
ملك: عادي
احمد بحرقه دم: طب اتحركوا 
كان ماشي قدامهم بشوية وملك بتوشوش سيليا: اخوكي ده عيل قماص 
سيليا: اممم 
ملك: هو ماله اصلا
سيليا: اممم
ملك: قال نقوله قال ليه مش هنعرف نشتري
سيليا: اممم
ملك: سيبي العصير ده وركزي معايا!! 
سيليا: وصلنا 
ملك طلعت  البيت واحمد كان مدايق ومبصش ناحيتها وبعدين وصل سيليا كانت فالشارع الى جمبها  و قابل زين و اسر
يتبع...
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.